Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning tirsdag

Løb 13 km - gns puls over hele passet 163

Indlagte intervaller:

10x2 min + 1 min pause - maks puls 187. Intervaller løbet i tider mellem 4.10 og 4.20 min/km.

Der var faktisk engang, hvor jeg løb 1 km-intervaller i omkring 4 min/km - nå men det var dengang. Måske er det ikke så dårlig en prioritering at løbe nogle korte intervaller igen for at komme lidt op i tempo :dry:

Nu har jeg så formået at holde maksimalt kæft i to dage og min stemme er næsten sig selv igen, og som tak har jeg så fået noget betændelse i det ene øje :4ranting: - det vil ingen ende tage...og så mig som ellers aldrig rigtig er syg :nonono:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning onsdag

Restitutionsløb: 10,6 km, gns tid 5.53 min/km, gns puls 148.

Det trak godt i min 'achilles-hæl' som er højre balle/baglår i dag - har noget fnidder siddende, som ikke rigtig vil forsvinde men som tilsyneladende heller aldrig bliver rigtig alvorligt (7-9-13, knock on wood).

Jeg tror det hjælper at holde kæft et par dage mere

Vil sikkert have en fremragende effekt på øjet - tror jeg du har ret i :nissegrin: Det er lidt ærgerligt at Ventegodt midlertidig er ude af spillet - han ville sikkert kunne kurere det med noget vaginal-akkupressur :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag

Løb 10,5 km - roligt tempo, for høj puls :nonono: Skodtur men jeg har også lige været nedlagt 1½ dag med feber, så det er nok ikke så underligt jeg er lidt mat i koderne :rudolph: Nu håber jeg altså meget at det var de sidste krampetrækninger i den historisk lange sygdomsperiode :dry:

Onsdag formiddag var jeg daffet ind for at købe julegaver og pludselig var jeg ved at dåne mens en flink - men langsom - ekspedient var ved at pakke en gave ind. Det lykkes mig heldigvis at få købt alle gaver inden jeg måtte hjem og gå i coma. Så nu skal jeg nok bruge det meste af i morgen på at vaske alt det tøj og sengetøj, jeg har gennemsvedt de seneste par dage :nissetunge: - altså inden kirken og juleanden melder sig :newyear:

Link to comment
Share on other sites

Go Jul Mizzz :newyear:

Og godt løbe-år :xmas:

keep the party moovin' :superman:

Tak - og godt løbeår til dig også :nissegrin:

Det lyder som om helbredet er helt til rotterne

Waits - ja det er ikke godt lige for tiden :dry: og jeg der ellers plejer at prale med at jeg har et jernhelbred :rudolph: Det virker nu som om det begynder at gå den rigtige vej - det hjælper nok når jeg får fyldt depoterne godt op i morgen aften :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Træning 2. juledag :Mrs_Claus:

KB:

one hand swing: 3x10/10x8 kg

clean 'n jerk: 4x6/6x8 kg

windmill: 3x3/3x8 kg

og noget mave og lænd

Træning tirsdag

løb 7,6 km - gns tid 5.55 min/km, gns puls 146.

Det skulle så have været intervaltræning i dag, men da jeg kom i bidende kulde og glatføre besluttede jeg omgående at skyde dem til i morgen, og så må jeg nok krybe til korset og svinge mig op på et løbebånd :dry: Vejret i dag egnede sig bedst til langsomt løb og dermed restitutionstræning :rudolph:

I morgen bliver store træningsdag - jeg skal også flytte for nogle venner, og jeg frygter allerede et klædeskab, som et stort og højt som et ondt år og i øvrigt at massivt træ :sneaky2: jeg var selv med til at slæbe det op i sin tid, så jeg ved hvad jeg skal forsøge at navigere udenom i morgen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

Løb 8 km, 39 min. Indlagte intervaller: 5x2 min + 1 min joggepause.

20 min stairmaster.

Jeg kom så op på et løbebånd for første gang i et år eller noget i den stil, og jeg forstår pludselig, hvorfor jeg har holdt mig udendørs...damn hvor er det kedeligt :sleeping: Det var meningen jeg skulle have løbet dobbelt så mange intervaller, men jeg havde en underlig fornemmelse i skinnebenet (som jeg sikkert havde ignoreret, hvis jeg havde været udendørs, men på et løbebånd får jeg hurtigt ondt af mig selv, og det er simpelthen for let bare at stoppe - man er jo ikke engang tvunget til at løbe hjem igen :rudolph: ). Så med mindre vi ender med at få isvinter, så indretter jeg træningen efter vejret, så jeg slipper for alt for meget løbebånd...

Og så står det meste af resten af dagen på at lege flyttemand Olsen :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

12,5 km løb i knæhøj sne :nissetunge: Det var næppe effektiv træning - og det tog selvfølgelig 100 år - men det var nu meget hyggeligt at komme udenfor :superman:

Er ellers godt øm i læggene efter flytte-showet i går :blush: - det er ikke sådan når der skal gennemføres flere timers trappetræning med ekstra vægt i form af borde og kasser :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag

Spinning 50 min - gns puls 154.

Det er laaaang tid siden jeg har været til spinningtimer, men det var nu cool nok at få cyklet lidt. Det er planen at supplere med lidt spinning her over vinteren - i det omfang jeg nu kan overskue det ved siden af løb. Og kb'en skal ordentlig i gang igen, men de her dage har jeg været så øm i stængerne efter at have flyttet (hvem sagde funktionel styrke :blush: ) at det ikke giver mening at kvæste dem yderligere :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning nytårsaften

10 km løb - gns tid 5.30 min/km, gns puls 155. Tempoet svingede pænt meget - fra 6.10 min/km til 4.50 min/km - afhængigt af føret. Nogle steder var det glat og andre steder kunne jeg løbe på vej og cykelsti, som altid er bedre ryddet end fortove og stier. Jeg fatter slet ikke, hvorfor vi ikke har fundet ud af at strø grus - fx omkring søerne i kbh - når det har sneet :blink: Det bliver vildt glat når sneen først er trampet sammen og grus kan da ikke vælte kommunens budget :dry:

Godt nytår til jer alle :newyear:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag

Jeg holdt mig på den nogenlunde ædru side i går aftes - derfor (efter jeg endelig kom på benene ved 12-tiden) løb i dag:

Løb 18,5 km, gns tid: 5.34 min/km, gns puls: 157.

Men det ville være løgn at sige, at jeg havde gode ben :rudolph: Slæbte stængerne efter mig men jeg havde det godt, da det var overstået :nissetunge:

Jeg var ædru nok til at jeg ikke har nytårsforsætter af betydning :tongue: Det er nu også meget sjældent det faktisk er lykkes mig at holde nytårsforsætter, så det var nok en klog beslutning ikke at hænge mit liv, min form eller noget som helst andet op på at skulle blive helt anderledes fra i dag :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag

KB:

Clean 'n jerk: 4x6/6x8 kg

Snatch: 3x6/6x8 kg

windmill: 2x5/5

... og noget mave og lænd

Ikke overvældende mængde træning her den noget grå 2. januar :dry: Nu skal der jo ikke gå alt for meget brok i den her i starten af året, men det danske vejr ville altså være en tungtvejende grund til at immigrere - der er for meget gråt-i-gråt i det for mig :nonono:

Havde overvejet om jeg skulle lave et wrap up på 2005 i Bridget Jones-stil, men jeg kan ikke overskue hvilke parametre jeg skal evaluere på - dem skulle jeg nok have lagt mig fast på i starten af 2005, hvis det rigtigt skulle være morsomt (eller sigende) :nissetunge: Og da jeg ikke har nytårsforsætter, såååå....

Gad vide hvor længe MOL er i nissemode :nissecool::nissegrin::nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

Løb 12 km - indlagte intervaller: 10x2 min+1 min joggepause. Gns puls over hele passet: 164.

Jeg overvejer seriøst at skære lidt ned på løbemængden et stykke tid. Jeg bliver langsommere og langsommere, og det er jo ikke meningen :blink: Overvejer om det var en ide at skære løb til 3-4 gange om ugen og så køre et par spinningtimer oveni; så får mine ben lidt afveksling, hvilket forhåbentlig kan give lidt luft...og så kan jeg måske finde nogle instruktører, der også kan være lidt underholdende :tongue: Under løb står man jo primært selv for både underholdning, træning und alles :cool:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

Restitutionsløb: 10,3 km, gns tid 6 min/km.

Og så er jeg begyndt at afslutte alle mine løbeture med goodmorning stretch (udover andre almindelige strækøvelser). Jeg bliver simpelthen så stiv i baglåret, og der synes det at hjælpe med goodmorning stretch.

Goodmorningsstretch er rigtig god. Jeg brugte den også og det hjalp ret hurtigt.... Men det gik, underligt nok, hurtigt tilbage igen da jeg så ikke lavede dem mere.

Det er mystisk at din hastighed er faldet :blink: måske er en lille nedtrapning på sin plads.

Link to comment
Share on other sites

Goodmorningsstretch er rigtig god. Jeg brugte den også og det hjalp ret hurtigt.... Men det gik, underligt nok, hurtigt tilbage igen da jeg så ikke lavede dem mere.

Det er mystisk at din hastighed er faldet :blink: måske er en lille nedtrapning på sin plads.

Man bliver lynhurtigt stiv i musklerne af at løbe, så jeg tror på at stræk er noget man gør 5-10 min hver gang man har løbet for at musklerne ikke skal blive superstramme. Skal man være mere smidig tror jeg man skal gå mere radikalt til værks og dyrke smidighed noget mere. Så jeg synes ikke det er så underligt, at det går tilbage når man holder op med øvelser, der strækker.

Jeg skærer lidt ned på løberiet en kort periode og ser hvad der sker. Det er min erfaring at det relativt hurtigt kan rette sig igen. Jeg mister også lidt motivationen når det bare bliver hårdere og hårdere at løbe langsommere og langsommere :blink: så det også at lave noget andet i en kort periode kan også hjælpe til at man kommer ovenpå rent psykisk.

Link to comment
Share on other sites

Man bliver lynhurtigt stiv i musklerne af at løbe, så jeg tror på at stræk er noget man gør 5-10 min hver gang man har løbet for at musklerne ikke skal blive superstramme. Skal man være mere smidig tror jeg man skal gå mere radikalt til værks og dyrke smidighed noget mere. Så jeg synes ikke det er så underligt, at det går tilbage når man holder op med øvelser, der strækker.

Jeg skærer lidt ned på løberiet en kort periode og ser hvad der sker. Det er min erfaring at det relativt hurtigt kan rette sig igen. Jeg mister også lidt motivationen når det bare bliver hårdere og hårdere at løbe langsommere og langsommere :blink: så det også at lave noget andet i en kort periode kan også hjælpe til at man kommer ovenpå rent psykisk.

Jeg er enig, det "underligt nok" var nu også mest ironisk ment. Jeg ville ønske jeg kunne tage mig sammen til at strække mere end de 30 sekunder når jeg venter på elevatoren. :innocent:

Op med humøret, hastigheden kommer nok igen, når du lige har holdt lidt pause. Men det er virkelig irriterende når det ikke bare kører på skinner

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig, det "underligt nok" var nu også mest ironisk ment. Jeg ville ønske jeg kunne tage mig sammen til at strække mere end de 30 sekunder når jeg venter på elevatoren. :innocent:

Op med humøret, hastigheden kommer nok igen, når du lige har holdt lidt pause. Men det er virkelig irriterende når det ikke bare kører på skinner

Ja man kommer lynhurtigt ud af rytmen med at strække ud...Men det fungerer slet ikke for mig, hvis jeg overhovedet ikke strækker ud, så det må jeg afse tid til. Jeg ville dog ønske at jeg var bedre til bare en dag om ugen at afsætte ½ time kun til stræk...det må være et nytårsforsæt og så må vi se, hvornår det træder i kraft :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

Morgen:

12 km løb - gns tid 5.29 min/km, gns puls 158.

KB:

clean 'n jerk: 4x6/6x8 kg

windmill: 2x5/5x8 kg

og noget goodmorning stretch....

Almindelig tur og lettere uoplagt - men normalt uoplagt for årstiden :laugh:

Aften:

Restitutionstræning: Spinning 50 min - gns puls 135.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share