Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

hej mizz

hold da helt fest hvor du gir den gas, med både kettlebels og løb...

ja det er bare det bedste løbevejr i øjeblikket, man går bare og håber på minus sne, så vejene forbliver tørre. for min skyld må sneen godt nøjes med at falde i sverige og i alperne :4thumbup:

knus

Hej Duenn,

hyggeligt du kiggede forbi :smile: - jeg kan nu godt lide sne men af hensyn til bentøjet må det gerne forblive tørt på vejene :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror ikke rigtig jeg synes den bidrager med noget...det kan være jeg skal have 'n jerk med - så virker den nok mere effektiv :smile:

Cleans giver en masse, som hverken swings eller snatches daekker, så det kan også vaere, at din kb er for let ... et jerk, push press eller skulder pres efter cleanet et ikke en dårlig idé, men man kan få en del ud af cleanet alene - du kunne evt. proeve 5x10-12 h/v med så korte pauser som muligt mellem saet, og se om det ikke goer en forskel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag

Løb i alt ca 16,5 km - 15 km m. Spartas hold 5.20 min/km - gns puls 158.

Synes efterhånden min puls nu i en uge har været ca 15 slag højere end normalt når jeg får uret på om morgenen :blink: - hvis jeg skulle nedlægges med sygdom var det nok sket nu :raisebrow: Men mine ben har det fino så jeg lytter til dem i stedet for pulsen :tongue:

Superfedt vejr igen i dag :yahoo:

Hej

Du har godt nok givet den gas i weekenden. 30+ km med ca. 1/3 med relativ høj intensitet... :4thumbup: også lige lidt styrke oveni...

Yzer

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

Løb ca 17 km ialt:

opvarm: 20 min

Intervaller: 4x9 min + 3 min pause - gns puls 175

afjog: 20 min

Min gns puls var helt ens i alle 4 intervaller :bigsmile: - jeg var ellers pænt presset i det sidste interval og så var det hundekoldt, da jeg var ude :cold:

Og så har jeg bestilt en 12 kg KB - det går fremad med vat-armene :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

Løb ca 10,5 km - gns puls 144 - roligt tempo.

Mente at jeg skulle bruge et besøg hos en diætist for at få rettet lidt op på min kost, som nok er relativt sund men lidt ad hoc kunne man sige...Og så skulle jeg hilse at sige at man kan blive overrasket over hvor forskelligt vægte vejer...jeg vejede så lige godt og vel 3 kg mere på hans vægt end på min egen :blink: ...og han påstår at hans er kalibreret - det tror jeg da ikke på :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

Løb ca 10,5 km - gns puls 144 - roligt tempo.

Mente at jeg skulle bruge et besøg hos en diætist for at få rettet lidt op på min kost, som nok er relativt sund men lidt ad hoc kunne man sige...Og så skulle jeg hilse at sige at man kan blive overrasket over hvor forskelligt vægte vejer...jeg vejede så lige godt og vel 3 kg mere på hans vægt end på min egen :blink: ...og han påstår at hans er kalibreret - det tror jeg da ikke på :rudolph:

Ikke for at jeg skal gøre mig klog på kost og sår´n, men er det årstiden for det.... :newyear:

Seje intervaller du får løbet dig iøvrigt.

Yzer

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at jeg skal gøre mig klog på kost og sår´n, men er det årstiden for det.... :newyear:

Seje intervaller du får løbet dig iøvrigt.

Yzer

Ja måske er det et lidt interessant tidspunkt at ville trimme vægten på...På den anden side er det min erfaring at der altid kommer noget i vejen for at trimme vægten; påske, pinse, jul, tantes fødselsdag, fanden og hans pumpestok...

Jeg synes også det er hårdt at komme igang med de lange intervaller igen :rudolph: men de giver jo noget :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag

Løb ca 13 km - gns puls 151.

Det skulle så have været noget tempotræning i dag men jeg har helt slatten i kroppen, så det kunne ikke lige lade sig gøre at komme op i tempo :rudolph: Og det blæste og der var meget i vejen...Nu har jeg så fået mit T6 og nu mangler jeg bare at kalibrere det - så er det klar til brug...

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag

Løb ca 17 km - 15 km m. Spartas hold 5.20 min/km - gns puls 153.

Enarmsstrækkere på bord i park:

1x3/3

2x5/5

Var ikke rigtig frisk i dag og min kb har også ligget stille en lille uges tid :nonono: . Håber jeg orker at svinge den senere i dag eller i morgen...Jeg tror også lige jeg skal vænne mig til at jeg får lidt mindre at spise end jeg normalt ville...selvom jeg godt nok fik småkager i går aftes :nissetunge: jeg var så kvik at komme hos diætisten lige op til min årlige julebageweekend med en ven - flooot :blush: og jeg måtte jo lige smage de kager jeg selv havde stået og bagt. De var gode - måske mit næste mål er at sætte Karen Wolf ud af business :nissegrin:

Satser på at smutte ned på stadion og kalibrere mit nye ur i morgen, så jeg kan få gang i det :4thumbup: Jeg tror jeg gjorde et klogt valg i at købe T6 for det er helt sort - så virker det knapt så voldsomt. Det er ikke kæmpestort - kun lidt bredere end mit håndled :rudolph: Pulsure må være udviklet af mænd med solide håndled :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mange pulsure er kaempemaessige. Jeg foeler mig som en lille toes naar jeg proever nogle af de store. De passer bedre om min biceps. :laugh:

At proeve at lave madprogram op til julen er nok ogsaa den ultimative test paa vilje og konfrontation med socialt pres. :newyear:

Godt at se at loebet stadig fungere selvom kb'en staar lidt stille. Hvornaar faar du 12kg'en? Nogle gange har man overskud, andre gange har man ikke. saadan er livet

Waits :Mrs_Claus:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg må elske situationen at skulle modstå socialt pres :blink: Der kom også en del bemærkninger i går, bla. 'diæt i julemåneden er ikke noget problem for Marianne - hun har rygrad i selv i modvind' :laugh: Der er måske ikke helt rigtigt meeeen...Godt jeg kun har 3 julefrokoster samt juleaften og juledagene tilbage :rofl2: Heldigvis skal den nok stå på lidt moonwalk :banana3: og så er der mindre tid til at drikke juleøl :nissetunge:

Har fået min 12 kg kb - den står lige så fint på gulvet og glor på mig :blush:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg må elske situationen at skulle modstå socialt pres :blink: Der kom også en del bemærkninger i går, bla. 'diæt i julemåneden er ikke noget problem for Marianne - hun har rygrad i selv i modvind' :laugh: Der er måske ikke helt rigtigt meeeen...Godt jeg kun har 3 julefrokoster samt juleaften og juledagene tilbage :rofl2: Heldigvis skal den nok stå på lidt moonwalk :banana3: og så er der mindre tid til at drikke juleøl :nissetunge:

Har fået min 12 kg kb - den står lige så fint på gulvet og glor på mig :blush:

Sikke de vælter ind med udstyr.... :4thumbup:

Hvordan går det med T6? Har du fået det kalibreret?

Diæt i december hænger ligeså godt sammen som diæt og hård træning.... :blink: Ikke noget at sige til du bliver træt. 30k på to dage og intet at spise...du skal have den: :rudolph:

Yzer

Link to comment
Share on other sites

Sikke de vælter ind med udstyr.... :4thumbup:

Hvordan går det med T6? Har du fået det kalibreret?

Diæt i december hænger ligeså godt sammen som diæt og hård træning.... :blink: Ikke noget at sige til du bliver træt. 30k på to dage og intet at spise...du skal have den: :rudolph:

Yzer

Noget kommer der jo indenbors :4mewantfood: men min appetit ligger i den tunge ende som man siger - her er :rudolph: igen passende :nissetunge: Og jeg synes åbenbart at diæt, december og hård træning er en fremragende cocktail :blink:

Nye gadgets er lige noget for mig :4thumbup: skulle gerne få kalibreret mit ur i morgen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag

Svømning 30 min

Jeg fik kalibreret mit ur i morges og vil prøve at løbe med det i morgen :4thumbup: Det regnede og var halvmørkt - og det ser ud til at hele dagen bliver sådan :dry: - så jeg er åben for at skulle gentage seancen; jeg kunne dårligt se stregerne på banen eller tallene på uret :laugh:

Det er da godt de spiller julemusik i radion - ellers skulle man med det vejr tro det var november...Var det ikke digteren Henrik Nordbrandt, der flyttede fra Danmark, fordi han mente, at året i Danmark havde 16 måneder, fordi november kom 4 gange :nissetunge:

Og så blev det endelig til lidt kb senere på dagen: :nissetunge:

12 kg:

two hand swing: 1x15

one hand swings: 2x8/8

8 kg:

clean 'n jerk: 1x8/8, 2x6/6

snatch: 3x8/8

...og den omgang er jo nok til at få sved på panden :rudolph:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

ja øhhhh - jeg tror lige jeg skal forsøge at kalibrere mit ur igen...jeg får nogle højst besynderlige data :blink: Det ville måske også have været en fordel, hvis jeg faktisk havde downloadet manualen før jeg brugte det :4slap: Og så startede uret vidst før jeg begyndte at løbe :rudolph: Jeg tror altid at manualer er noget opreklameret noget, men Suunto er altså designet noget anderledes en Polar, så jeg skal lige finde rundt i uret, og den flersprogede pixi-udgave, der fulgte med er ikke specielt informativ :dry:

Nå men i omegnen af 10-11 km blev det til - roligt tempo.

Link to comment
Share on other sites

:bowdown: Respekt. og tak for din hilsen i min nye log..

Ja jeg ved ikke hvordan i gør det og holder pinen, jeg tror selv jeg er verdens dårligste løber :rudolph: . Er begyndt at løbe lidt på løbebånd men tre - fem km så er jeg gået kold :blush: Har lidt problemer med knæ osv. så alverdens undskyldninger...

Men tager hatten af for dig :newyear: ... hørte et foredrag med ham Jesper Olsen som løb jorden rundt det er for vildt, 26.000 km tror jeg det var :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

ja øhhhh - jeg tror lige jeg skal forsøge at kalibrere mit ur igen...jeg får nogle højst besynderlige data :blink: Det ville måske også have været en fordel, hvis jeg faktisk havde downloadet manualen før jeg brugte det :4slap: Og så startede uret vidst før jeg begyndte at løbe :rudolph: Jeg tror altid at manualer er noget opreklameret noget, men Suunto er altså designet noget anderledes en Polar, så jeg skal lige finde rundt i uret, og den flersprogede pixi-udgave, der fulgte med er ikke specielt informativ :dry:

Nå men i omegnen af 10-11 km blev det til - roligt tempo.

Det er nemlig rigtig.... Rigtige mænd læser ikke instruktionsbogen :laugh::laugh:

Hvis et firma ikke kan lave teknologi, der er indlysende, gider jeg ikke bruge tid på det. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig rigtig.... Rigtige mænd læser ikke instruktionsbogen :laugh::laugh:

Hvis et firma ikke kan lave teknologi, der er indlysende, gider jeg ikke bruge tid på det. :xmas:

Det mener jeg nemlig også :nissetunge: På vej på kontoret smuttede jeg lige ind og løb 800 m på bane, og den var helt gal med kalibreringsfaktoren...den viste jeg havde løbet godt og vel 600 m - så kan jeg bedre forstå jeg løb historisk langsomt :4slap: Kvinder, rigtige mænd & teknik :nissegrin: Nå men nu er kalibreringsfaktoren en anden, så nu må jeg se hvordan det ser ud i morgen...Nu har jeg i det mindste downloadet manualen, men sådan nogle er simpelthen såååå keeedelige at læse :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

:bowdown: Respekt. og tak for din hilsen i min nye log..

Ja jeg ved ikke hvordan i gør det og holder pinen, jeg tror selv jeg er verdens dårligste løber :rudolph: . Er begyndt at løbe lidt på løbebånd men tre - fem km så er jeg gået kold :blush: Har lidt problemer med knæ osv. så alverdens undskyldninger...

Men tager hatten af for dig :newyear: ... hørte et foredrag med ham Jesper Olsen som løb jorden rundt det er for vildt, 26.000 km tror jeg det var :w00t:

Velkommen til :newyear:

Princippet for denne log og dens læsere tror jeg er:'...det må gerne gøre ondt' :nissetunge: Spøg til side - man kan vænne sig til meget og det er med løb som med så meget andet; man bliver bedre jo mere man øver sig :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share