Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning lørdag den 7. januar

Spinning 3+spinning 2:

tid i alt: 1.42.

Gns puls: 160.

Træning søndag den 8. januar

Løb 20 km: gns puls 154, gns tid 5.22 min/km.

Fede spinningtimer i går og super løbetur i dag :yahoo: Bare det ikke at have løbet i to dage har faktisk en positiv effekt på mine ben, så den er i vinkel :bigsmile: En periode med lidt spinning som supplerende træning til mig :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning mandag den 9. januar

Dagens hurtige KB-træning:

clean 'n jerk: 4x6/6x12 kg

one hand swing: 4x10x12 kg

windmill: 2x5/5x8 kg

armstræk: 2x10

mave+lænd

Det var sådan set meningen jeg skulle have været i svømmehallen også, men jeg kunne ikke komme ud af sengen i morges, så det blev ved den hurtige hjemmetræning :blush:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 10. januar

løb 12,6 km - gns puls over hele passet 159, maks 185.

Indlagte intervaller: 10x2 min

Det tog lidt tid at få gang i kadaveret i dag, og de første intervaller blev ikke løbet med høj nok puls. Men jeg kom efter det - og forsøgte ihærdigt at løbe alle intervallerne i medvind :tongue: intervaller i bare lidt modvind er ikke sjovt :mad:

Link to comment
Share on other sites

... intervaller i bare lidt modvind er ikke sjovt :mad:

Intervaller er bare ikke sjove - punktum! :laugh:

Men jeg synes ikke det vrimler med de korte intervaller i træningen. Hvad med nogle kortere træningspas med højintense intervaller en gang om ugen? (se f.eks. DMB's log for inspiration til 'sjove' intervalløbeformer).

Ellers et imponerende løbepensum du har. :wink:

En trofast log-følger.

Link to comment
Share on other sites

Intervaller er bare ikke sjove - punktum! :laugh:

Men jeg synes ikke det vrimler med de korte intervaller i træningen. Hvad med nogle kortere træningspas med højintense intervaller en gang om ugen? (se f.eks. DMB's log for inspiration til 'sjove' intervalløbeformer).

Ellers et imponerende løbepensum du har. :wink:

En trofast log-følger.

Nej det vrimler ikke med korte intervaller i træningen, men jeg løber faktisk korte intervaller en gang om ugen (før var de lange men ikke længere...), men på det seneste har indsatsen på det område været lidt infrekvent på grund af vejret. Intervaller i sne og is overstiger min sans for humor...

Men jeg håber at få lidt mere energi til højintensitetstræningen nu hvor jeg skærer lidt af løbemængden og erstatter det med spinning :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 11. januar

Restitutionsløb 11,5 km, gns tid: 5.55 min/km, gns puls 142.

Storm og regn var løbeturens ledsager - tja sådan er der så mange fornøjelser ved den danske vinter :dry:

Og en lille tilføjelse: jeg glemmer efterhånden at logføre min enarmsstrækkere, men jeg laver dem altså engang imellem igen :blush: Selvom jeg er røget en tand længere fra jorden igen - so much for rigtig enarmsstræk omrkring nytår. Ikke desto mindre:

enarmsstræk:

3x5/5x'parkbord' :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 12. januar

Spinning:

Gns puls 153

Maks 171

og noget mave+lænd

Spinning skal lige træne nogle andre muskler op - mine benmuskler giver op før min kondition :blush: Men det kommer som regel rimeligt hurtigt når grundformen er i orden :cool:

Skal i Brøndby Hallen og se boksning i weekenden :4boxing: Der er flere lovende kampe på programmet, så det skal nok blive sjovt...glæder mig især til at se Mikkel Kessler og Rudy Markussen i aktion (og hvor går man ellers hen, hvis man vil se mandefysik af den kaliber i bar overkrop :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 13. januar

Løb 16 km, gns tid 5.15 min/km, gns puls 166.

Rimeligt gode ben, og turen var opdelt på:

15 min opvarmning

3x20 min marathontempo (4.55 min/km-5.10 min/km) m. 3 min pause

5 min afjog

Jeg troede ellers aldrig jeg skulle komme på benene i morges - rigtig fredagstræthed, hvor man bare gerne vil sove længe :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 14. januar

Spinning 3+spinning 2:

Tid ialt 1.45

Gns puls: 144

Maks: 176

Første time var ret god, anden time var noget flad i det, men det var sikkert god restitutionstræning alligevel :tongue:

Så står den på boks i aften :4boxing: Det skal nok blive sjovt; få ting slår stemningen ved en boksekamp :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 15. januar

Løb 22 km, gns tid: 5.14 min/km, gns puls: 157. De første 19 km blev løbet med Spartas hold 7 (5.10 min/km) og så slog jeg lige en ekstra krølle på turen på vej hjem.

Kessler boksede en fin kamp i går, men var ikke for alvor presset, og kampen gik ud på teknisk knock-out. Det er altid lidt kedeligt når det sker, for jeg vil se dem kæmpe til den bitre ende - eller til en af dem ligger ned og bliver liggende :devil: Boksepublikum er barskt, og vi kommer jo for at se dem dø...bare lidt :wink:

Mine ben er faktisk ved at komme sig lidt igen efter jeg har skåret ned til 4 gange om ugen, og de har åbenbart bare godt af at jeg supplerer med spinning og derfor ikke træner mindre end jeg plejer - bare lidt anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Imponerende træning du ligger for dagen! :smile: Har du evt. et link til det ultraløb du planlægger at deltage i?

Takker :blush:

Dette er løbet, der er mål for mine forberedelse; K78.

http://www.swissalpine.ch/old/index.html

Siden er dog ikke så informativ, man skal vidst nærmest melde sig til og få tilsendt info-materiale for at få nærmere information om højdeforskel mv.

Jeg løb marathondistancen (K42) i 2005, og der løber man mere eller mindre den hårdeste del af 78 km ruten - bortset fra at marathondistancen er krydret med en ekstra stigning i forhold til 78 km-ruten. Men når man på 78 km-ruten rammer det hårdeste stykke af turen har man også tilbagelagt omkring 45-50 km :blink: Det skal blive spændende... :blush:

Jeg skal formentlig afsted til løbet i Schweiz med en ven, der også planlægger at løbe et 333 km ørkenløb i november 2006 - og nej det er ikke et etapeløb, men et 'gennemfør så hurtigt som muligt' løb :blink: Crazy, crazy, crazy :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 16. januar

Styrketræning:

KB:

One hand swing: 3x10/10x8 kg

Clean 'n jerk: 4x6/6x8 kg

One hand swing: 2x6/6x12 kg

Snatch: 4x6/6x8 kg

Enarmsstræk:

3x8/8x køkkenbord

Armstræk:

3x8

mave+lænd

Derefter startede dagen med udsalg i Marathonsport...har efterhånden lært, at hvis jeg skal gøre mig håb om at få sko i min størrelse skal jeg komme tidligt, når der er udsalg. Jeg kan så godt røbe, at jegi kke er den eneste, der får den ide :dry: Men det gik relativt smertefrit og jeg kom ud med to par sko og tre par sokker. Tøj var for meget at overskue med alle de mennesker...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 18. januar

Løb:

tid ialt 1.15

Gns puls over hele passet: 157

Opvarmning: 25 min

interval: 8x3 min+2 min løbepause (gns puls i int: 169, maks 180)

nedjog: 15 min

Ikke specielt høj puls i intervallerne, men det er den tid på måneden om man så må sige, og så er det svært at banke pulsen op... :mad: nogle gang må det altså være meget rart at være mand :dry:

Og så stod mit forholdsvis nye Suunto-ur af i morges - der kunne ikke oprettes forbindelse til hverken pulsbælte eller foot pod :4ranting: Hvor mange gange skal jeg sige, at teknologi altså bare skal virke :mad: Der fables løs om teknologisk innovation - jeg kunne sådan set godt tænke mig, at der bare blev innoveret lidt på den mere langsigtede funktionalitet!

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 19. januar

Spinning: :banana:

Tid: 48 min

Gns puls: 155

Fed time til morgen :4thumbup:

Og fortsættelsen af Suunto-historien er, at det hjalp at skifte batteri :4slap: Jeg havde ikke lige haft fantasi til at forestille mig, at et ur i den prisklasse blev leveret med et batteri 'for trial use' :dry: Nå men hvor om alt er så virker det igen, og det er jo hovedsagen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 19. januar

Spinning: :banana:

Tid: 48 min

Gns puls: 155

Fed time til morgen :4thumbup:

Og fortsættelsen af Suunto-historien er, at det hjalp at skifte batteri :4slap: Jeg havde ikke lige haft fantasi til at forestille mig, at et ur i den prisklasse blev leveret med et batteri 'for trial use' :dry: Nå men hvor om alt er så virker det igen, og det er jo hovedsagen :smile:

Det var da altid noget... men det forventer man rigtig nok ikke. Det eneste der er vaerre end det, er naar man koeber noget nyt "legetoej" og saa skal det gud hjaelpe mig sidde i oplader doegnet over. Saa man ikke rigtig kan bruge den naar man lige har faaet den.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 20. januar

Løb 12,2 km - gns tid 6 min/km, gns puls 147.

Løbeturen var ikke sjov i dag - med blandingen af sne og blæst tog det pusten temmelig meget fra mig :crazy: Jeg kan mærke på den tynde hud under øjnene, at man formentlig får rynker alt for tidligt når man er ude i al slags vejr :laugh: Når sneen pisker ind i øjenene er det bare ikke lige sagen :dry:

Det var også meningen jeg skulle have løbet noget tempo i dag men det lod sig ligesom ikke rigtigt gøre...

Aften træning:

Spinning 3 v. Chris MacDonald:

Tid ialt: 55 min

Gns puls: 144

Maks: 170

Der er vilde ventelister til Chris' timer i Parken, og jeg må da indrømme at det selvfølgelig også giver en del street respect at have cyklet Race Across America :smile: Hans timer er nu af en eller anden grund ikke overvældende hårde for mig :blink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Løbeturen var ikke sjov i dag - med blandingen af sne og blæst tog det pusten temmelig meget fra mig :crazy: Jeg kan mærke på den tynde hud under øjnene, at man formentlig får rynker alt for tidligt når man er ude i al slags vejr :laugh: Når sneen pisker ind i øjenene er det bare ikke lige sagen :dry:

:tongue:

post-253-1137754374.jpg

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 21. januar

Spinning 3+spinning 2 v. Peter Alminde:

Tid ialt: 1.50

Gns puls: 150

Maks: 166

Er gået lidt i spinning-mode, men det er nu cool lige en periode (hvor der ligger sne, hvilket næppe er optimalt løbevejr...). Det var helt galt i cph i går eftermiddags/aftes - isslag og det hele (jeg måtte afrime min cykel før jeg kunne bruge den :tongue: ).

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 22. januar

22 km løb med Spartas hold 5 (4.50 min/km), gns puls: 166.

Den opmærksomme læser vil nok bemærke at der er kommet noget mere tempo på søndagstræningen (startende fra i dag :tongue: ). Jeg må indrømme at jeg åbenbart er en af den slags tabere, som er nødt til at have en uvildig anden til at skubbe mig frem :blush: Jeg blev spurgt, hvad f...... jeg lavede på så langsomme hold, og jeg kunne da løbe væsentligt hurtigere end det :blush: Så nu prøver jeg at presse tempoet lidt om søndagen, fordi det er nemmere ikke at slå ud og løbe langsommere, når man skal følge med andre :superman:

I øvrigt var det superflot vejr i dag - koldt men det blæste ikke så det var bestemt til at holde ud :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share