Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning onsdag

løb 13 km med gns.tid på 5.37 min/km - gns puls 152.

Der er dømt restitutionsuge - er ikke rigtig frisk i benene og det er lang tid siden jeg har fulgt et program med indbyggede restitutionsuger. Men nu har jeg fået lavet et struktureret program med restitutionsuger hver 4. - 5. uge.

Og data virker noget mere retvisende efter det blev kalibreret 2. gang - synes nok at en km-tid over 7 min virkede noget sløj, selv for mig :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning torsdag

Løb 15,4 km - gns tid pr. km: 5.21, gns puls 159.

Tempoet svingede meget - fra 5.45 min/km til 4.55 min/km. Så på noget af turen havde jeg ganske pæn fart i benene :superman:

Enarmsstrækkere:

6x5/5 på bænk. Fordelt på 2 omgange af 3 sæt - i starten og slutningen af løbeturen :nissetunge:

Det er altså stadig november-vejr derude - det skal det altså ikke være :4ranting: Det skal være klart frostvejr, så vi kan hygge os med december- og julestemning...Måske man skulle emigrere til at land, hvor der faktisk findes vinter på denne årstid :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

Løb 15,4 km - gns tid pr. km: 5.21, gns puls 159.

Tempoet svingede meget - fra 5.45 min/km til 4.55 min/km. Så på noget af turen havde jeg ganske pæn fart i benene :superman:

Enarmsstrækkere:

6x5/5 på bænk. Fordelt på 2 omgange af 3 sæt - i starten og slutningen af løbeturen :nissetunge:

Det er altså stadig november-vejr derude - det skal det altså ikke være :4ranting: Det skal være klart frostvejr, så vi kan hygge os med december- og julestemning...Måske man skulle emigrere til at land, hvor der faktisk findes vinter på denne årstid :rudolph:

lækker nok træning. Godt at se at det går så godt med enarmstrækkerne... jeg er selv gået helt i stå (hvis jeg da nogensinde kom igang :nissecool: )

7:30 pr km, er nok også lige langsomt nok til at være helt retvisende :rudolph:

Jeg er helt enig.... Jeg er oet enten eller menneske. Enten skal der være høj sol, eller høj sne. ikke den der mellemting. :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag

KB:

one hand swing: 1x15x8kg, 1x15x12 kg

two hand swing:3x8/8x12 kg

clean 'n jerk: 4x6/6x8 kg

snatch: 2x8/8

...og noget mavehalløj

svømning 30 min

Skal til en julefrokost, der starter allerede kl. 15 i morgen...Det skal nok blive sjovt men det er ikke noget for mig at starte så tidligt - nu har jeg ingen planer om at skulle drikke mig i hegnet, men det er før hændt at jeg helt uforvarent blev drukket i hegnet af meget lidt alkohol, når festen starter midt på eftermiddagen :4drunk: Og relativt store mængder træning har den effekt på mig, at jeg næsten bare skal kigge på baren, og så er jeg omgående usikker på benene :blush: så vil jeg alligevel hellere have overskud til at moonwalke hele natten :banana3:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag

Løb 11,3 km - gns puls 153, gns tid 5.30 min/km.

Enarmsstrækkere:

3x6/6 x bord

3x2/2 xlav bænk - det går fremad :4thumbup:

Tror det er optimistisk at tro at jeg gider stå op til Sparta-træning i morgen tidlig, så jeg tror det er en god uge at tage en 17-20 km i laangsomt tempo - omkring 6 min/km. For ligesom at komme restitutionsugen i hu :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

hej Runners :bigsmile: tak skal du have - det går stille og roligt fremad med formen igen tror jeg.

Træning søndag

Løb 18 km - gns tid: 5.55 min/km - gns puls 165. Min puls var skyhøj i dag og jeg holdt op med at kigge på den...jeg tror det hang noget sammen med lørdagens julefrokost :rudolph:

Jeg skulle ikke have noget særligt at drikke i går og i det hele taget skulle det være en stille og rolig julefrokost :blush: - og pludselig fandt jeg mig selv til køkkenfesten i en blanding af juleøl og gin & tonic, og endte i øvrigt med at gå i byen et af de mere bizarre steder jeg har været på det seneste, så alt i alt lykkes det mig at strække julefrokosten over 14 timer. Var også noget mør, da jeg kom hjem kl. 5 i morges :rudolph: Men det var sjovt, og det er mange år siden jeg har været i byen et sted, hvor man møder mænd iført læder-g-streng og paryk (og nej - intet andet, hvilket jeg synes viser en pæn potion udholdenhed og modstandskraft årstiden taget i betragtning :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

løb i alt 14 km - gns tid over hele træningspasset 5.37 min/km - gns puls 163.

Heraf intervaller: 5x6 min + 3 min recovery-interval: gns-tid i intervaller svinger mellem 4.40 og 4.50 min/km og gns puls ml 176 og 173.

Jeg kan godt se, at årstiden hvor intervaller skal løbes på løbebånd er kommet :dry: Der er pletvis glatte veje når jeg er ude om morgenen, og så er det lidt svært at holde gennemsnitstiden og -intensiteten oppe. Jeg gider jo ikke falde og brække noget eller forstrække et eller andet :rudolph:

Og KB-træningen i går aftes blev ved truslen :blush: - men i aften... :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle ikke have noget særligt at drikke i går og i det hele taget skulle det være en stille og rolig julefrokost :blush: - og pludselig fandt jeg mig selv til køkkenfesten i en blanding af juleøl og gin & tonic, og endte i øvrigt med at gå i byen et af de mere bizarre steder jeg har været på det seneste, så alt i alt lykkes det mig at strække julefrokosten over 14 timer. Var også noget mør, da jeg kom hjem kl. 5 i morges :rudolph: Men det var sjovt, og det er mange år siden jeg har været i byen et sted, hvor man møder mænd iført læder-g-streng og paryk (og nej - intet andet, hvilket jeg synes viser en pæn potion udholdenhed og modstandskraft årstiden taget i betragtning :laugh: )

:laugh::laugh: Var du nu igen i teglgårdsstræde for at støve rigtige mandfolk op :laugh:

Lyder som en munter tur :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er ved at være tid til KB-træning :rudolph: men nu er jeg syg, så det er ikke engang blevet til en løbetur i dag :ill: forhåbentlig i morgen....

Var du nu igen i teglgårdsstræde for at støve rigtige mandfolk op

Lyder som en munter tur

:laugh: Ja det var en munter tur, hvor jeg totalt måtte overgive mig til freakshowet - godt hjulpet på vej at et utælleligt antal juleøl :surrender:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

løb 14 km - gns tid: 5.25 min/km, gns puls 165. Hastigheden svingede fra 4.50 min/km til 5.40 min/km. Det blæste helt vildt så nogle gange gav vinden modstand og andre gange medgang.

Begynder at kunne mærke at jeg er på diæt :rudolph: - nogle af løbeturene trækker virkelig tænder ud :devil: Nå men det er jo ikke noget, der skal vare for evigt...må planlægge at løbe helt vildt dagen efter juleaften, hvor jeg sikkert har godt fyldte depoter :laugh:

Til de interesserede kan jeg berette, at jeg har fået at vide, at korte intervaller er særdeles brugbart også for marathonløbere, fordi de - i langt højere grad end lange intervaller - træner afsæt og løbeøkonomi. Så jeg vil omgående implementere korte intervaller igen :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Til de interesserede kan jeg berette, at jeg har fået at vide, at korte intervaller er særdeles brugbart også for marathonløbere, fordi de - i langt højere grad end lange intervaller - træner afsæt og løbeøkonomi. Så jeg vil omgående implementere korte intervaller igen :nissetunge:

:laugh: Det er nemlig rigtig. Det er vigtigt at være helt oppe på beatet, altid.

Jeg anvender den anden teknik, med at være så langt bagud at det der engang blev skudt isænk igen er blevet sandheden :nissecool: Men nu er jeg jo endelig gået med til lange intervaler, så der går nok et par år før de korte kome med igen. :rudolph:

Men diæt, sygdom, vind og kulde er da heller ikke de bedste odds til at lave rekord tider på løb

Nå, jeg må også hellere komme ud og løbe en tur i den kolde danske vintervejr, istedet for at sidde og stene her.

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Det er nemlig rigtig. Det er vigtigt at være helt oppe på beatet, altid.

Jeg anvender den anden teknik, med at være så langt bagud at det der engang blev skudt isænk igen er blevet sandheden :nissecool: Men nu er jeg jo endelig gået med til lange intervaler, så der går nok et par år før de korte kome med igen. :rudolph:

Men diæt, sygdom, vind og kulde er da heller ikke de bedste odds til at lave rekord tider på løb

Nå, jeg må også hellere komme ud og løbe en tur i den kolde danske vintervejr, istedet for at sidde og stene her.

Ja sådan har vi så forskelligt en holdning til, hvilke beats man vil være oppe på :laugh: Jeg har nu overvejet at løbe korte intervaller og løbe lange intervaller som en slags tempo-træning - fx 2x5 km i stedet for 10 km i hårdt tempo. Men det er også bare fordi jeg er for slap til at presse mig selv over længere tid ad gangen :nissetunge: Med andre ord skal man være oppe på det beat, der giver de bedste undskyldninger for at dyrke sine svagheder :laugh::rudolph: Nu skal man jo heller ikke være slave af sin jernvilje som man siger...

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag

Løb 12,2 km - gns tid: 5.51 min/km, gns puls 150. Stille og rolig tur til morgen, hvor der mod forventning hverken stormede eller regnede :nissegrin:

Jeg er heldigvis ikke specielt forkølet længere men min hals føles som et sugerør foret med sandpapir - det er ikke specielt behageligt når man sådan vågner om natten, fordi man skal synke :rudolph: men det går jo over igen...

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag

Løb ½ times tid i dag. Det var en af de dage, hvor jeg skulle have ladet løbeskoene stå i garagen. Var ikke frisk, så jeg vendte hurtigt næsen hjem igen :rudolph:

Min hals vil stadig ikke rigtig rette sig - nu har jeg næsten mistet stemmen, så jeg lyder som en, der har været til koncerter og på druk i 2 uger :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag

Løb 19,7 km, gns tid 5.38 min/km, gns puls 153.

Fedt vejr i dag, vinterkoldt og sol :newyear:

Og den seneste udvikling i stemme-situationen er, at i dag siger jeg ikke meget vrøvl :laugh: nu skal man satse på mundaflæsning for at høre hvad jeg siger...men nu vil jeg faktisk mægtigt gerne have min stemme igen :4ranting:

Link to comment
Share on other sites

Det er laaang tid siden jeg har svinget kb'en, men nu går den ikke længere :nonono:

Tror at min stemme så småt er på vej tilbage - det hjalp nok at jeg i går blev hjemme og holdt kæft :nissetunge:

:sneaky2: Fy :tongue:

Den anden øvelse er for nogle noget der kræver mere viljestyrke end at løbe ultramarathons :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share