Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Hej Mizz. Tillykke med det. Jeg kan jo kun give dem ret. Med alt det du loeber burde du sagtens kunne loebe paa de lidt hurtigere hold. Saa fedt at du holdt til det. Ogsaa en meget god distance. Hvor meget regner du med max at loebe paa de lange ture inden cph marathon (jeg gaar ud fra du skal med)?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak skal i have alle sammen - i er søde :wub:

Waits - som den længste tur inden cph-marathon har jeg planer om at løbe Hamburg marathon :laugh: Planen er at løbe målrettet efter Hamburg og så bruge cph som en lang træningstur som forberedelse til Swiss Alpine. Jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil løbere længere end 42 km inden Schweiz, men hvis det bliver tilfældet så bliver det noget med at fortsætte nogle kilometer efter målstregen ved cph :crazy: Det ville sikkert være en god prøvelse rent psykisk (og jeg skal nok bruge en person, der evt kan cykle med efter målstregen og motivere mig heftigt - en art alter ego til jernhest :laugh: )

50 km O-løb - det må være en sej omgang :blink:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 23. januar

Dagens kb-træning:

clean 'n jerk: 4x6/6x8 kg

snatch: 5x8/8x8 kg

one hand swing: 3x10x12 kg

windmill: 3x3/3

mave+lænd

Prøvede clean 'n jerk med 12 kg og det gik med højre arm men ikke med venstre...Det kunne jo godt være det gik lidt mere fremad hvis jeg svingede dem mere end en gang om ugen :blush: Nå men jeg når vel den træning jeg har overskud til...

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 24. januar

Roligt løb: 13,2 km, gns tid: 5.30 min/km, gns puls 150.

:cold: Ikke helt varmt her til morgen; det vrimlede med pingviner :tongue: Når der er sne bliver det pludselig tydeligt, hvor kommunegrænserne er - pludselig er der en skarp linie, hvor sneploven er vendt om og der er ikke en anden, der har taget over :tongue: Det er med andre ord ikke alle kommuner, der er lige vilde med at rydde sne på fortove og cykelstier....

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 25. januar

8 km løb, roligt tempo, gns puls 146, gns tid 6 min/km.

Hmmm - jeg skulle have løbet intervaller i morges, men det lod sig ikke rigtig gøre, fordi 1) det sneede (og sner stadig) og var glat, 2) jeg var helt energiforladt (måske jeg er ved at gå i vinterdepression :dry: ).

Måske man skulle emigrere til Californien... :tongue: Jeg ved godt jeg brokker en del over vejret, men det er sådan vi danskere gør :tongue: og desuden er det lidt surt når man nu satser på at være meget ude og bruger cykel som primært transportmiddel. Jeg kan faktisk godt lide sne - men i bjergene og ikke i byen!

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 26. januar

Spinning 2 v. Peter Alminde:

Tid: 50 min

gns puls: 146

Min krop var noget tid om at vågne i dag :sleeping: men da den først kom igang gik det fino :bigsmile: Jeg håber på at sneen ikke begynder at vælte ned det næste døgns tid, så jeg kan komme ud og løbe i et fornuftigt tempo i morgen tidlig :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 27. januar

Løb ialt 18,5 km

gns puls over hele turen: 161

Gns tid over hele turen: 5.15 min/km

indlagte intervaller. 8x3 min+1½ min joggepause

Det var faktisk meningen at jeg skulle have løbet 9 intervaller, men i det sidste interval ramte jeg en lille stigning og så gik mor her kold :tongue: Så jeg løb faktisk 8½x3 min :tongue: Det var superfedt vejr i morges, og jeg fik lige glæde af solopgangen og alle de fantastiske farver mod den hvide sne :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: karakteropbyggende - ja det kan man vist godt sige :crazy:

...og i lige måsen :tongue:

Ja, det er et ord jeg lige blev mindet om af Rommel i vinterbader tråden. :laugh: Det lærer man i søvæsenet, som rekrut, og ikke overraskende har han også haft lidt tid ved søfartsskolen. Det betyder ikke man bliver mand eller noget andet macho pjat, næææh, blot karakteropbyggende, man bliver et stærke og bedre menneske. så efter de 8x interval, kan du have en god weekend som stærkt og godt menneske :laugh: .

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er et ord jeg lige blev mindet om af Rommel i vinterbader tråden. :laugh: Det lærer man i søvæsenet, som rekrut, og ikke overraskende har han også haft lidt tid ved søfartsskolen. Det betyder ikke man bliver mand eller noget andet macho pjat, næææh, blot karakteropbyggende, man bliver et stærke og bedre menneske. så efter de 8x interval, kan du have en god weekend som stærkt og godt menneske :laugh: .

Og hvis jeg skal gå ind i næste uge som et stærkt og godt menneske skal jeg løbe med 4.40 min/km-holdet på søndag med Sparta :laugh: Jeg kan allerede nu se, at jeg ikke kommer til at gå ind i næste uge som et væsentligt bedre eller stærkere menneske end jeg p.t. er :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 28. januar

spinning 3+spinning 2 v. Peter Alminde:

tid ialt: 1.50 (har fået en god vane med at køre gennem pausen mellem timerne i stedet for at sidde og fedte rundt :tongue: )

gns puls: 155

Maks: 175

Der blev gået rigtig pænt til stålet i den første time - ja også i den anden for den sags skyld men jeg var ved at være mør, da vi nærmede os slutningen :tongue:

Han kører superfede timer - måske vi skulle lave en art spinning-kanon, nu hvor den slags er blevet så moderne :dry::tongue:

Jeg håber at det gode vejr, vi har i dag, holder til løbeturen i morgen :bigsmile:

Skal ud og spise japansk i aften :4mewantfood: (og nej der menes ikke nødvendigvis og udelukkende sushi - japansk køkken er helt fremragende på mange områder :bigsmile: ).

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 29. januar

Løb 24 km, gns puls 167, gns tid 4.57 min/km. 2-3 km opvarmningsløb, vel 18-19 km med Spartas hold 5 (4.50 min/km), men måtte slippe dem de sidste 3-4 km :mad:

jeg var ikke helt på toppen i dag og de snød os for et væskedepot, så jeg endte med at løbe omkring 2 timer på 1½ dl vand - det var nok ikke helt optimalt :laugh: Der bliver stoppet ved et par vandhaner undervejs, men når vi som i dag løber omkring 75 mennesker sammen når ikke alle at få vand under stoppene...og idag nåede jeg det så ikke...

Orv det var god mad i går aftes - man skal have lidt penge på lommen for at spise på Umami, men maden er også det værd :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 29. januar

Løb 24 km, gns puls 167, gns tid 4.57 min/km. 2-3 km opvarmningsløb, vel 18-19 km med Spartas hold 5 (4.50 min/km), men måtte slippe dem de sidste 3-4 km :mad:

jeg var ikke helt på toppen i dag og de snød os for et væskedepot, så jeg endte med at løbe omkring 2 timer på 1½ dl vand - det var nok ikke helt optimalt :laugh: Der bliver stoppet ved et par vandhaner undervejs, men når vi som i dag løber omkring 75 mennesker sammen når ikke alle at få vand under stoppene...og idag nåede jeg det så ikke...

Orv det var god mad i går aftes - man skal have lidt penge på lommen for at spise på Umami, men maden er også det værd :4mewantfood:

Hvor ligger den henne? Kan man få andet end sushi?

Det er først for nyligt at jeg er begyndt at have vand med i et hofte bælte, og det er faktisk meget rart efter en times tid lige at tage en slurk vand. Hvis du er vant til det kan jeg sagtens følge dig i at det er irriterende når der så ligepludseligt er tørlagt

Det lyder som nogle rigtig gode ture dem med sparta

Link to comment
Share on other sites

Hvor ligger den henne? Kan man få andet end sushi?

Det er først for nyligt at jeg er begyndt at have vand med i et hofte bælte, og det er faktisk meget rart efter en times tid lige at tage en slurk vand. Hvis du er vant til det kan jeg sagtens følge dig i at det er irriterende når der så ligepludseligt er tørlagt

Det lyder som nogle rigtig gode ture dem med sparta

Umami ligger i Store Kongensgade og en stor del af kortet er ikke sushi...Super-lækkert, delikat og nå ja - dyrt :blush: men som sagt pengene værd synes jeg.

Jeg er ellers ikke specielt krævende med vandforsyninger men når jeg løber i et pænt tempo (og turen i dag var et pænt tempo for mig :tongue: ) begynder det at stramme pænt efter 1.30 eller noget i den stil. Og i dag var der fuldstændig udsolgt til sidst :mad:

Spartas søndagstræning er god men når vi løber så mange på et hold, som vi gjorde i dag (jeg tror der blev talt omkring 75 løbere), så er vi for mange...Jeg tror heller ikke de andre trafikanter i gadebilledet er så begejstrede - både fodgængere og cyklister bliver nærmest tromlet ned, for der er grænser for hvor hurtigt så mange mennesker kan rette ind til højre (eller venstre) :laugh: De startede også med at sige at vi skulle passe på derude, fordi der var kommet klager fra 'noget af den øvrige offentlighed' efter fællestræningen i sidste uge, men en løsning ville måske være at dele nogle af de rigtigt store hold op i to hold, for op mod 80 mennesker i løbende tilstand fylder vildt meget og man ser af og til ældre mennesker nærmest stå at trykke sig mod husmuren når vi kommer moslende. Det er jo ikke meningen - vi skal jo trods alt allesammen være her, som man siger...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 1. februar

Løb 10 km, gns puls 145.

4x2 min intervaller.

Jeg skulle have løbet flere intervaller men det blev nærmest til restitutionstræning :laugh: Massagen i går aftes havde taget livet lidt af mig, og så havde jeg for første gang fået mine nye letvægtstrænere på - dem kommer jeg nok ikke til at løbe i igen :dry: Jeg har ikke haft sådan nogle før, og det er ikke noget hit; de føles for flade og så er det slet ikke stabilitet nok i dem, hvilket jeg ikke synes er specielt behageligt. Jeg må anse det for et testforsøg, der ikke faldt specielt heldigt ud - så ved jeg da at jeg ikke behøver købe flere af den slags :laugh: Heldigvis kan man som regel altid bruge sine løbeskos fejlkøb til at gå i... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 3. februar

Løb 13,2 km:

Ca 40 minutter løbet som fartleg med tempo svingende fra ca. 4.15 min/km til 5.30 min/km.

gns tid: 5.10 min/km

gns puls 167

Maks puls: 181

Jeg skal ud og løbe 10 km til Spartas test 1 på søndag. Håber på en god dag (også vejrmæssigt) så jeg kan få en hæderlig tid...ved sidste års test 1 løb jeg 10 km på 45.22, og jeg kan ikke rigtig finde ud af om min form er på højde med sidste år på samme tid (eller bedre :tongue: ). Jeg går efter en tid på 44.59 :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 3. februar

Løb 13,2 km:

Ca 40 minutter løbet som fartleg med tempo svingende fra ca. 4.15 min/km til 5.30 min/km.

gns tid: 5.10 min/km

gns puls 167

Maks puls: 181

Jeg skal ud og løbe 10 km til Spartas test 1 på søndag. Håber på en god dag (også vejrmæssigt) så jeg kan få en hæderlig tid...ved sidste års test 1 løb jeg 10 km på 45.22, og jeg kan ikke rigtig finde ud af om min form er på højde med sidste år på samme tid (eller bedre :tongue: ). Jeg går efter en tid på 44.59 :tongue:

:laugh: Ja lad os da håbe den er blevet bedre... Hmm, jeg bliver lidt misundelig på alt dit udstyr. Sådan at kunne regne med hastighed, puls etc. Det kunne være man skulle finde ud af at købe sig et ur? det er bare så mange penge synes jeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share