Anders Holm's Fitness Fever...


AndersHolm
 Share

Recommended Posts

Fik spædet godt op med pebernødder og brunkager under dagens træning..! :nissegrin:

Hej Anders :bigsmile:

Hvis det er brunkagerne fra Karen Volff, så må jeg sige at du i den grad er gået glip af mine hjemmelavede brunkager. De er lavet helt fra bunden efter en gammel opskrift, hvor dejen trækker et døgn og alt det der halløj :nissetunge: De findes ikke bedre :4eat:

- Pia (Bambi) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Anders :bigsmile:

Hvis det er brunkagerne fra Karen Volff, så må jeg sige at du i den grad er gået glip af mine hjemmelavede brunkager. De er lavet helt fra bunden efter en gammel opskrift, hvor dejen trækker et døgn og alt det der halløj :nissetunge: De findes ikke bedre :4eat:

- Pia (Bambi) :bigsmile:

Hallo.. Ind over med nogle af dem da..! :4mewantfood:

Min mor laver også nogle lækre nogle..! Hun havde lige været forbi den anden dag, mens jeg var til træning. På bordet stod der en dåse proppet med friskbagte brunkager..! Mmm.. Gotta love it.. :inlove:

Meen Karen Volfs er nu heller ikke sådan lige at kimse af da..! :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Hallo.. Ind over med nogle af dem da..! :4mewantfood:
Det kunne vi sikkert godt finde ud af, men så må du jo komme ned til alle os andre i Dansk Helse Sport :nissetunge:
Min mor laver også nogle lækre nogle..! Hun havde lige været forbi den anden dag, mens jeg var til træning. På bordet stod der en dåse proppet med friskbagte brunkager..! Mmm.. Gotta love it.. :inlove:

Det lyder som en kloning af min mor :laugh: Husk nu julegaven, det skulle jo gerne gentage sig næste år :wink:

Meen Karen Volfs er nu heller ikke sådan lige at kimse af da..! :nissetunge:

Nej ikke når de er gratis :4eat:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Det kunne vi sikkert godt finde ud af, men så må du jo komme ned til alle os andre i Dansk Helse Sport :nissetunge:

Det lyder som en kloning af min mor :laugh: Husk nu julegaven, det skulle jo gerne gentage sig næste år :wink:

Nej ikke når de er gratis :4eat:

- Pia (Bambi)

Ja jeg måtte jo også lige fortælle centerlederen idag, at jeg ikke var sikker på, hvor jeg trænede henne til næste år..! :wink: Meen beslutningen er ikke taget endnu..! :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg måtte jo også lige fortælle centerlederen idag, at jeg ikke var sikker på, hvor jeg trænede henne til næste år..! :wink: Meen beslutningen er ikke taget endnu..! :xmas:

:poking: Forandring fryder :nissetunge:

Jeg starter dernede i morgen. Glæder mig til at komme igang i et ordentlig center igen. Nu har jeg jo efterhånden hørt denne her: "lorte center" en del gange om mit gamle center, så mon ikke jeg får fred nu :laugh:

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg måtte jo også lige fortælle centerlederen idag, at jeg ikke var sikker på, hvor jeg trænede henne til næste år..! :wink: Meen beslutningen er ikke taget endnu..! :xmas:

Hold da op.. smutter i alle ned i DHS...

Bare en skam at de ikke har så mange cardio maskiner og gode cardio forhold som i fitnessdk.. :inlove: ellers var jeg nok også smuttet derned.. Har desvære erkendt at jeg ikke kan leve uden, ellers tager jeg på.. :blush: især nu hvor jeg desvære har taget lidt på her i vinteren... *suk*

Ps.. du ser ikke ud som om du har taget meget på siden DM..? ellers sidder de godt..

Link to comment
Share on other sites

Hold da op.. smutter i alle ned i DHS...

Bare en skam at de ikke har så mange cardio maskiner og gode cardio forhold som i fitnessdk.. :inlove: ellers var jeg nok også smuttet derned.. Har desvære erkendt at jeg ikke kan leve uden, ellers tager jeg på.. :blush: især nu hvor jeg desvære har taget lidt på her i vinteren... *suk*

Ps.. du ser ikke ud som om du har taget meget på siden DM..? ellers sidder de godt..

Nillepigen, det kunne ellers være hyggeligt hvis du også kom og joinede os :nissetunge: Men jeg må se om jeg kan gøre mit til at lægge et godt ord ind for deres cardiomaskiner, så du også bliver overtalt :laugh:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

:poking: Forandring fryder :nissetunge:

Jeg starter dernede i morgen. Glæder mig til at komme igang i et ordentlig center igen. Nu har jeg jo efterhånden hørt denne her: "lorte center" en del gange om mit gamle center, så mon ikke jeg får fred nu :laugh:

- Pia (Bambi)

Det eneste der afholder mig fra at sige "Yes, jeg skifter helt sikkert", er alle de fine mennesker jeg nu engang kender nede fra mit nuværende center.. Har jo efterhånden trænet der i 8½ år, hvilket er blevet til en del gode bekendtskaber..!

Hold da op.. smutter i alle ned i DHS...

Bare en skam at de ikke har så mange cardio maskiner og gode cardio forhold som i fitnessdk.. :inlove: ellers var jeg nok også smuttet derned.. Har desvære erkendt at jeg ikke kan leve uden, ellers tager jeg på.. :blush: især nu hvor jeg desvære har taget lidt på her i vinteren... *suk*

Ps.. du ser ikke ud som om du har taget meget på siden DM..? ellers sidder de godt..

Hey Nille..! :xmas:

Håber du havde en god bytur i lørdags..! :nissecool:

Jo tak, men der er vist røget omkring 8 kg mere på kroppen siden DM.. Så lidt vinterbulk er der da..! :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste der afholder mig fra at sige "Yes, jeg skifter helt sikkert", er alle de fine mennesker jeg nu engang kender nede fra mit nuværende center.. Har jo efterhånden trænet der i 8½ år, hvilket er blevet til en del gode bekendtskaber..!

Det er helt forståeligt, det sociale betyder rigtig meget. Det kan jo lidt sammenlignes med at skifte arbejdsplads, det gør man jo heller ikke lige.

- Pia (Bambi)

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning idag... Blot 3 timer spildt i instruktør trøjen..! Den eneste optur var pebernødderne og brunkagerne..! :4mewantfood:

Godt jeg snart er færdig dernede da..! Det arbejde siger mig mellem nul og niks mere..! Men efter 3 år er det vel også forståeligt..?

I skal dog ikke snydes for lidt underholdning min bror lige sendte til mig..! Enjoy..! :laugh:

Klasse... :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning idag... Blot 3 timer spildt i instruktør trøjen..! Den eneste optur var pebernødderne og brunkagerne..! :4mewantfood:

Godt jeg snart er færdig dernede da..! Det arbejde siger mig mellem nul og niks mere..! Men efter 3 år er det vel også forståeligt..?

Det der kender jeg godt.... :blink: Ikke alle dage med instruktør trøje på er lige sjov.... ! Lige pt har jeg også skåret ned på mit... Har ingen prøvetimer mere og kun 1 aerobic time om ugen... !!

I skal dog ikke snydes for lidt underholdning min bror lige sendte til mig..! Enjoy..! :laugh:

Klasse... :nissetunge:

:rofl2::rofl2:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke OK at være instruktør?

Ikke mere for mig i hvert fald..! Da jeg startede som instruktør, var jeg stadig rimelig 'grøn' hvad angår træningsformer og træningsoptimering osv.. Men efter 3 år, er der ikke rigtig mere jeg kan hente ud fra det.. Dels fordi mulighederne med den gængse fitness.dk udøver sjældent er store, og dels fordi vi som instruktører efterhånden er blevet pålagt så meget udover selve programlægningen, at det halve kunne være nok..

Jeg får al det input jeg behøver omkring træning osv. via MOL..! :cool:

Desuden starter jeg også med fuldtidsarbejde efter januar, forhåbentligt, og kan ikke overskue det andet ved siden af..! :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Det der kender jeg godt.... :blink: Ikke alle dage med instruktør trøje på er lige sjov.... ! Lige pt har jeg også skåret ned på mit... Har ingen prøvetimer mere og kun 1 aerobic time om ugen... !!

:rofl2::rofl2:

Lige præcis..! Jeg har så udelukkende prøvetimer og programlægninger/opfølgninger..! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ikke mere for mig i hvert fald..! Da jeg startede som instruktør, var jeg stadig rimelig 'grøn' hvad angår træningsformer og træningsoptimering osv.. Men efter 3 år, er der ikke rigtig mere jeg kan hente ud fra det.. Dels fordi mulighederne med den gængse fitness.dk udøver sjældent er store, og dels fordi vi som instruktører efterhånden er blevet pålagt så meget udover selve programlægningen, at det halve kunne være nok..

Jeg får al det input jeg behøver omkring træning osv. via MOL..! :cool:

Desuden starter jeg også med fuldtidsarbejde efter januar, forhåbentligt, og kan ikke overskue det andet ved siden af..! :nissetunge:

Hvor lang tid tager det at blive instruktør?

Er det en uddandelse du har taget løbende med din IT-uddandelse?

Eller hvordan har du lige kringlet den?

Link to comment
Share on other sites

Kender alt for godt det med at være træt af at være instruktør... også selvom om lønen i OBBC er skyhøj så trækker jobbet bare ikke det mindste!!!

Er så træt af at spilde min tid og instruere folk i noget de dybest set ikke gider bruge deres tid på....

... har derfor også sagt helt nej til prøvetimer nu og kører i stedet foredrag og rene kostvejledningstimer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang tid tager det at blive instruktør?

Er det en uddandelse du har taget løbende med din IT-uddandelse?

Eller hvordan har du lige kringlet den?

Jeg har været på den interne instruktør uddannelse i den fitness kæde jeg arbejder i (daværende fin form, nu fitness dk). Jeg mener det er instruktørskolen der uddanner instruktørene nu...

Men jeg tog sådan et 5-6 weekenders kursus, med dertilhørende eksamen osv. Her var der undervisning fra 9-17/18 lørdag og søndag...Hvor det jeg helt klart har fået mest ud af, var anatomien...

Så ja, den blev taget sideløbende med min IT uddannelse.. :xmas:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Kender alt for godt det med at være træt af at være instruktør... også selvom om lønen i OBBC er skyhøj så trækker jobbet bare ikke det mindste!!!

Er så træt af at spilde min tid og instruere folk i noget de dybest set ikke gider bruge deres tid på....

... har derfor også sagt helt nej til prøvetimer nu og kører i stedet foredrag og rene kostvejledningstimer :smile:

Lige præcis..! Det er efterhånden blevet spild af tid, og hvad værre er, så har ledelsen i centret til tider rynket lidt på øjenbrynene, hvis jeg eksempelvis har instrueret nogle af pigerne i squat og dødløft.. :4ranting: De øvelser er åbenbart for 'seriøse' til den 'almindelige' fitness befolkning..! Tsk tsk..!

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis..! Det er efterhånden blevet spild af tid, og hvad værre er, så har ledelsen i centret til tider rynket lidt på øjenbrynene, hvis jeg eksempelvis har instrueret nogle af pigerne i squat og dødløft.. :4ranting: De øvelser er åbenbart for 'seriøse' til den 'almindelige' fitness befolkning..! Tsk tsk..!

Ohh my God. Hvor meget såkaldt instruktør var det lige de var :crazy:

Får man slet ikke nogen fundamental viden om grund/basisøvelserne?

Er det forresten, noget man kan tilmelde sig til. Eller skal man have job i fit.dk først?

Kunne da være cool at få den viden. Også selvom det så kun er anatomien som man måske kun får noget ud af. Det er stadig en vigtig del jo!

Link to comment
Share on other sites

Ohh my God. Hvor meget såkaldt instruktør var det lige de var :crazy:

Får man slet ikke nogen fundamental viden om grund/basisøvelserne?

Er det forresten, noget man kan tilmelde sig til. Eller skal man have job i fit.dk først?

Kunne da være cool at få den viden. Også selvom det så kun er anatomien som man måske kun får noget ud af. Det er stadig en vigtig del jo!

Jo det gør man da..! Men, den viden de videregav, var ikke noget jeg ikke vidste i forvejen, på daværende tidspunkt..

Tror godt du kan tilmelde dig det.. Men det koster vist kassen...

Det afhænger meget af ens udgangspunkt, hvad man får ud af det.. Personligt var det stort set kun anatomien der var nyt... :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Kunne da være cool at få den viden. Også selvom det så kun er anatomien som man måske kun får noget ud af. Det er stadig en vigtig del jo!

Hvis du er interesseret i anatomien, så er det nok billigere at investere i Finn Bojsen Møllers Bevægeapparatet... Meget spændende bog, når du styrketræner og gerne vil have noget mere viden end "den der muskel på overarmen" :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 7/12 2006

En super dag idag..! :bigsmile: Projektet gled bare derudaf idag.. Og det ser nu ud til vi er lidt foran planen..! :nissecool: Jeg tog ned i centret for, at få benene rørt lidt.. Ville forsøge mig med squatten idag og se hvad ryggen kunne holde til efter uheldet...

Mødte forresten Champen Per Fisker på vej ned til træningen idag... :bigsmile: Fik os lige en hurtig sludder i regnvejret..! :xmas:

Squat:

1x15 @ 51 kg

1x12 @ 91 kg

1x10 @ 111 kg

4x10 @ 121 kg

1x10 @ 101 kg - Close stance

Rimelig nemme, men kunne mærke på ryggen, at jeg ikke skulle højere op...

Seated Legpress:

1x10 @ 220 kg + 1x12 @ 170 kg

1x8 @ 230 kg + 1x10 @ 170 kg

1x10 @ 210 kg + 1x10 @ 170 kg

Ahh.. dropset i denne øvelse er tha shiiit..! :nissegrin:

Forside skuldre:

Arnold press / standing DB shoulderpress

1x5 @ 14 kg + 1x5 @ 14 kg

1x5 @ 17 kg + 1x5 @ 17 kg

2x5 @ 20 kg + 2x5 @ 20 kg

DB lateral raise:

1x10 @ 13 kg

4x10 @ 14 kg

DB shrugs:

4x10 @ 34 kg

En okay omgang idag.. Med en masse kæwen..! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share