NFL


donprehn
 Share

Recommended Posts

Monday Night i uge 9...

Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at stå op i nat for at se Patriots tage imod Colts...Og hvilken kamp.. :4thumbup:

Colts udspillede totalt Patriots.. Lige fra første fløjt! Det tog Manning og Co. 2½ minut at score den 1. TD.. På bare 2. spil i kampen kastede Manning en 48 yarder til Marvin Harrison. Der var lagt i kakkelovnen til noget stort. 3 spil senere stod der 7 - 0 til Colts. Det var det hurtigste TD nogensinde mod Pats under HC Bill Belichick

Patriots svarede igen rimelig nemt på næste drive med en TD, dog måtte de konvertere en 4 og 2.. hvilket de gjorde.

Næste drive af Manning og Co.. 4 og 1 på egen 49 yard linie..! Og her gør de Pats stykket efter, og konverterer den til 1. down. :smile:

Statistik:

70% af de gange Patriots modstandere har været i redzone, er det blevet til TD! (I denne sæson)

Også denne gang nåede Manning i redzone og scorede igen til 14 - 7! Ved et kort løb af RB Edgerrin James. Han havde en god kamp.

På Colts' efterfølgende serie, lavede Manning vel nok kampens eneste fejl fra hans side, han kastede en interception i favnen på LB Mike Vrabel.Men i år har Manning et stærkt forsvar til at bakke ham op, og de tvang RB Corey Dillon til at fumble bolden og Colts var først over den.

Med 9 sekunder igen af 1. halvej, scorer Manning atter et TD til Reggie Wayne.. 21 - 7 til Colts ved pausen.

3. Quarter startede med endnu en scoring. Colts RB Dominic Rhodes havde et 4 yard TD løb. 28 - 7 til Colts

Pats fik udlignet ved TE Graham, som greb et 31 yard TD screen kast. Men Colts fortsatte med at score. 2 FG af Vanderjagd sørgede for en 34-14 føring til Colts.

For hver gang Brady forsøgte at komme tilbage, svarede Manning igen. Brady fandt Troy Brown for et TD, til stillingen 21 - 34. Men men, som kampen startede, sluttede den også. Manning fyrede raketten 30 yards ned ad banen og fandt Marvin Harrison for TD. Efterfølgende gik de efter en 2-point conversion, men denne mslykkedes, hvorfor de gjorde det, er mig en gåde.. :blink:

SLUT : Colts 40 - Pats 21 -> Colts fortsat ubesejret, og må siges at være det bedste hold i NFL lige nu. 8 og 0...

Manning fik 28 af 37 for 321 yards 3 TDs og 1 interception.

Både WR Marvin Harrison og WR Reggie Wayne greb for mere end 100 yards og RB Edgerring James kom over 100 yards langs jorden.

Brady blev sacked 2 gange for ialt 31 yards tabt. Han var 22 af 33 for 265 og 3 TDs

Colts havde næsten dobbelt så mange 1. downs og konverterede 12 af 17 3. downs.

Colts Havde bolden i mere end 36 minutter...

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 744
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så lige "Friday Night Lights" på DVD, en autentisk historie om The Permian Panthers fra Texas og deres meritter ved statsmesterskaberne i high school-football i 1988.

Udemærket film hvis man er football-nørd, footballscenerne er rigtig flotte.

Man får en ide om hvad der står på spil for knægtene, et stipendium til et college, er afgørende for om de får en uddannelse, kommer væk fra flækken og måske bliver til noget her i livet, eller ender som tankpassere i ørkenen.

Link to comment
Share on other sites

T.O. Undskylder..!

Terrell Owens tager nu sine ord i sig igen og undskylder overfor Eagles, McNabb, Reid, Banner og Lurie.. Samt Eagles fans..

LINK - kræver realplayer.

Drew Rosenhaus, T.O.'s agent... Svarer på spørgsmål fra pressen..! Efter at have set pressekonferencen, virker han som en komplet nar.. hehe..

Da en reporter spørger Rosenhaus om T.O. ville spille for Eagles nu, hvis ikke han var skiftet til ham og have krævet ny kontrakt..

Lidt for dumt at T.O. blot læser en udtalelse op og ikke selv svarer på de spørgsmål pressen har..

Link to comment
Share on other sites

Colts ligner mere og mere det stærkeste hold i NFL :4thumbup: Det er sgu flot af dem, at dominere Patriots på udbane. Såvidt jeg kan se blev sejren hevet i land uden Freeney.
Freeney var skam med..! :smile:
Synes ikke lige at jeg kan se ham på stats link
Hmmm.. underligt..! Jeg så kampen og mener bestemt at han var med..! :raisebrow: Måske jeg var mere træt fra 03 - 06 i nat end jeg troede... :dry:

Jeg har nu opklaret det.. Dog ikke med vilje.. Læste lidt fra de forskellige analytikere på www.NFL.com om mulige MVPs. Her er der en der nævner at Freeney nok ikke helt er med i ræset, da han i kampen mod Patriots ikke havde en eneste tackling. Derfor er han ikke at finde på stats fra kampen.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu opklaret det.. Dog ikke med vilje.. Læste lidt fra de forskellige analytikere på www.NFL.com om mulige MVPs. Her er der en der nævner at Freeney nok ikke helt er med i ræset, da han i kampen mod Patriots ikke havde en eneste tackling. Derfor er han ikke at finde på stats fra kampen.. :wink:

OK. Så er det opklaret. Ellers mærkeligt, de gange (2 gange) jeg har set ham spille i år, har han virkelig været kanon, men alle kan have en offday.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu opklaret det.. Dog ikke med vilje.. Læste lidt fra de forskellige analytikere på www.NFL.com om mulige MVPs. Her er der en der nævner at Freeney nok ikke helt er med i ræset, da han i kampen mod Patriots ikke havde en eneste tackling. Derfor er han ikke at finde på stats fra kampen.. :wink:

Nu behøver man jo ikke spille dårligt fordi han ikke fik lavet en takling eller sack - uden af have set kampen vil jeg tror de har brugt 2 mand på freeney hele tiden og har løbet bolden væk fra ham.

Link to comment
Share on other sites

Nu behøver man jo ikke spille dårligt fordi han ikke fik lavet en takling eller sack - uden af have set kampen vil jeg tror de har brugt 2 mand på freeney hele tiden og har løbet bolden væk fra ham.

Nu er Patriots jo ikke det eneste hold der har haft den strategi :4smartass: , og alligevel har det lykkedes manden at komme ind og lave tacklinger, assists og sacks..

"Before Week 9, I had done my half-year awards on NFL.com, which consisted of listing players and coaches to specific awards, as well as an all-half-year team. I named the Colts' Dwight Freeney as my first-half MVP, but after the Colts-Patriots game Monday night, I have changed my mind based on Indianapolis winning without Freeney's name on the stat sheet. He did not have a tackle, an assist or a sack in the game, and yet the Colts still won." - Gil Brandt, Senior NFL Analyst

Link to comment
Share on other sites

Nu er Patriots jo ikke det eneste hold der har haft den strategi :4smartass: , og alligevel har det lykkedes manden at komme ind og lave tacklinger, assists og sacks..

"Before Week 9, I had done my half-year awards on NFL.com, which consisted of listing players and coaches to specific awards, as well as an all-half-year team. I named the Colts' Dwight Freeney as my first-half MVP, but after the Colts-Patriots game Monday night, I have changed my mind based on Indianapolis winning without Freeney's name on the stat sheet. He did not have a tackle, an assist or a sack in the game, and yet the Colts still won." - Gil Brandt, Senior NFL Analyst

Ja det er rigtigt men de var åbenbart de eneste der har kunne få det til at virke. Nu har jeg ikke set kampen så det er jo svært at sige hvad de har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Week 10

Noget af en runde... En del overraskelser og nye rekorder.. De 4 NFC North hold spillede i hver deres kamp, og dette indbragte 4 sejre til den plagede divison! :blink: Dette slår blot fast, at på enhver given søndag, kan alle vinde... Gemmer det bedste til sidst! :wink:

Patriots @ Dolphins

Miami har vist sig at være et svært sted for Brady og Co. at spille godt..! I de sidste 8 kampe er det blot blevet til 2 sejre. I sidste sæson led de deres eneste nederlag, netop i Miami. Men med en masse hjælp fra en spiller der startede denne sæsons 5 første kampe for netop Dolphins, kunne Patriots trække sig sejrrigt ud.. Selvom det på mange måder ikke var en speciel flot sejr. FB Heath Evans fik bolden 17 gange for 84 yards.. Det er flere yards i én kamp, end han har fået i nogle af sine tidligere sæsoner. :blink: Brady spillede endnu en fin kamp med 21 for 36 og 274 yards. Dog blev kun 5-14 3. downs omsat til 1. downs. Bruschi spillede en god kamp med flere store spil...

Rams @ Seahawks

RB Shaun Alexander bliver en MEGET dyr herre for Seattle hvis de vil signe ham inden han går Free Agent. 33 gange fik han bolden, hvilket han omsatte til 165 yards og 3 TDs! Han har nu rundet 1000 yards som den første i denne sæson, Han har 17 TDs som den mest scorende i denne sæson. Og han er den eneste spiller der har haft 15 TDs i 5 sæsoner i streg. IMPONERENDE! Rams forsøgte sig med et fake fieldgoal tidligt i kampen (Er Martz tilbage? :wink: ) hvilket mislykkedes og siden gik det ned ad bakke.. Seahawks ligner en sikker divisionsvinder i NFC East.

Ravens @ Jaguars

Kyle Boller var tilbage som startende QB for Ravens. Men lige lidt hjalp det... Man kan IKKE vinde en football kamp, når man bli'r sacked 4 gange og kaster 3 interceptions. Heller ikke når man kun formår at få 8 første downs. Jaguars scorede for første gang i næsten 4 år, 30 points i en kamp! :blink: Rookie WR Mat Jones greb for 117 yards og 1 TD. Jacskonville er nu godt på vej mod Playoffs, med et relativt nemt skema.. Kampen sluttede 3-30...

Texans @ Colts

Der var lagt op til bøllebank på Houston QB Jason Carr, da sackmonstrene Freeney og Mathis blev sluppet løs på et ringe Texans offense. Det blev dog kun til 3 sacks. Carr er nu oppe på 50 sacks for sæsonen.. :raisebrow: Manning er for alvor kommet igang med 3 TDs og 297 yards. Han og WR Marvin Harrison blev det første WR-QB team der rundede 10.000 yards. Colts' D# ( :tongue: ) så ikke videre imponerende ud.. de tillod Texans at komme hjem med 17 point i deres sejr på 31-17... RB Edgerrin James havde også en flot aften. Han løb for mere end 100 yards for 47. gang, hvilket det 8. bedste i NFL historien.. Han kom også over 1000 yards for sæsonen, for 5. gang i karrieren.

Cardinals @ Lions

Detroits udskældte QB Joey Harrington havde en god dag..! 22 for 32 og 231 yards med 3 TDs. Nok mest fordi han havde sin bedste WR tilbage efter skade. Roy Williams (7 catches for 117 yards og 3 TDs). Købmanden fra Iowa... Kurt Warner kastede som en gal. 45 gange kastede han bolden med 29 completions og hele 359 yards med 1 TD.. Lige lidt hjalp det dog, Lions vandt 29-21.

49ers @ Bears

Det er ikke altid en god idé at bringe et misset FG ud af egen endzone. Men det er der åbenbart ingen der har fortalt Nathan Vasher fra Chicago Bears. For han løb den hele vejen for et 108 yard TD :w00t: Det længste i NFLs historie... Ligeledes fik begge hold vist, at det ikke er nemt at spille, når vinden blæser.. i hvert fald ikke med 30 mph.. :blink: 9'ers havde 3 fumbles, tabte 1 af dem. bears havde 5 fumbles og tabte 3 af dem. Det blev en lavt scorende affære, med kun sammenlagt 26 points.. Bears forsvar har kun tilladt 14.8 points pr. kamp. og har vundet 5 i streg. De er også på vej mod playoffs..

Chiefs @ Bills

Bills stod for, efter min mening, noget af en overraskelse i søndagens opgør.. Chiefs QB Trent Green havde en forfærdelig aften med 3 intercetions og 6 sacks og 1 tabt fumble. Green mistede for 1½ uge siden sin far, måske det har mærket ham.. RB Larry Johnson havde endnu en god aften med 132 yards.. Bills' startende QB Kelly Holcomb fik en hjernerystelse tidligt i kampen og J.P. Losman måtte tage over... Med en forrygende præstation. 137yards med 2 TDs på 2½ quarter.. Bills vinder 14-3..

Vikings @ Giants

Endnu en kæmpe overraskelse... Et dårligt Vikings mandskab slår suveræne Giants, og så på udebane..! :blink: Dog var det ikke Vikings' Offense der sprudlede.. Med kun 6 yards i 1. halvvej! :w00t: Giants' forsvar gjorde det til en meget lang dag for backup Brad Johnson på QB positionen, han blev sacked 4 gange.. Men Vikings blev det første hold i NFLs historie til at returnere en interception, et punt og kickoff til TD..! det er 21 points..! Eli Manning kastede 4 interceptions.. 2 til Darren Sharper hvor den ene var i Vikings endzone.. Vikings offense formåede at få nok yards til at sætte Paul Edinger op til et 48 yard FG med 10 sekunder igen. Vikings vinder overraskende 24-21.

Broncos @ Raiders

Denver kom til Oakland efter en Bye-weekend og var friske som altid..! Her fik de en ventet sejr over et tamt Raider hold... Plummer havde 205 yards og 1 TD, ingen interceptions eller sacks.. Collins derimod havde 3 interceptions og 4 sacks..! Denver vinder 31-17. Randy Moss havde 87 yards med 1 TD...

Jets @ Panthers

Jets er ringe..! Meget ringe..! Så er det sagt..! :tongue: Carolina QB Jake Delhomme havde ikke sin bedste dag, med 2 interceptions og kun 119 yards på 10 ud af 20..! Men det gør ikke noget når Jets QB Brooks Bollinger kaster 4 interceptions og Jets fumbler 3 og taber 2 af dem.. Jets nåede ikke en tur i endzone i aftes og dette resulterede i et nederlag på hele 3-31..! CB Ty Law var den eneste der spillede mere eller mindre fornuftigt for Jets.! Overfor WR Steve Smith, der blev holdt til 3 catches og 34 yards..

Redskins @ Buccaneers

Hvilken kamp..! Fænomenal afslutning.. QB Chris Simms for Tampa, havde en rigtig flot aften.. med 279 yards og 3 TDs... Tampa kom hurtigt i front med 21 - 13 i første halvvej, men et flot comeback af redskins gav dem føringen på 35 - 38, men med 1½ min igen.. Trådte Simms endnu engang frem og kastede en TD til Edell Shepard.. Det udlignende extra point blev blokeret, men men men, Redskins blev kaldt offside og bolden flyttet til 1-yard linien.. John Gruden valgte så, i bedste Dick Vermiel stil, at gå efter sejren og en 2-point conversion.. Hvem andre en Mike Alstott til at hamre den ind og en sejr på 36-35 til Bucs..! :w00t:

Browns @ Steelers

Big Ben sad ude endnu engang med et skadet knæ. Det forventes dog han bli'r klar til næste weekend. Backup QB Charlie Batch scorede et 1 yard TD, men brækkede samtidig hånden, og måtte udgå.. Ind kom Tommy Maddox, der med hjælp fra WR Randle El's 51 yard TD kast til WR Hines Ward gav Steelers en vigtig sejr.. Steelers vinder 34-21 og ligger nu side om side med Bengals i toppen af AFC North..

Det bedste til sidst...

Packers @ Falcons

GO PACK GO! hehe :4thumbup: .. Selvom mit pick ikke afspejler dette er det lækkert alligevel.. :tongue: Green Bays 5. RB Samkon Gado fyldte 23 søndag, og fejrede dette med en super indsats..! 103 yards og 3 TDs..! Jeg så kampen, og Green Bay var dominerende i stort set hele kampen.. LB Nick Barnett havde en fantastisk kamp.. 7 tacklinger og 1 sack.. Michael Vick fumblede bolden hele 3 gange og blev sacked 3 gange.. En meget fortjent sejr til et Green Bay hold der efter min mening ikke spiller som et 2-7 mandskab..! Brett Favre kastede for 252 yards, 1 TD og 1 interception. Packers Vinder 33-25..! :bigsmile:

En runde med flere overraskelser..! Og nogle gode kampe..! :4thumbup: Men mine picks er nok ikke de bedste i denne runde.. Monday night byder på Dallas Cowboys mod Philidelphia Eagles...

Link to comment
Share on other sites

At Bruschi vender tilbage til et såret Patriots-hold, kan vel sammelignes med dengang Dannebrog faldt ned fra himlen. Moralen får et boost, og selvom Bruschi ikke selv spiller fantastisk, vil hans holdkammerater gøre det, fordi han nu er hos dem. Med Bruschi på holdet, kan alt lade sig gøre.

Sådan kunne det gå, eller også gør det ikke. :smile:

Jeg er enig i, at Bruschi kun kommer tilbage fordi Pats har alvorlige problemer.

Jeg har set en del kampe med New England, og de har aldrig rigtigt formået at fascinere mig. Dog er Bruschi en kæmpe undtagelse, personligt mener jeg at han er NFL´s mest karismatiske spiller. Man kan næsten fysisk mærke den energi han udstråler, selvom man sidder hjemme i stuen. Og hvordan mon det så ikke føles at stå lige ved siden af ham!

Spørgsmålet er bare om en Bruschi i mindre god form, også vil have samme udstråling. Det bliver spændende at se.

Endnu ved vi ikke om han vil starte så meget som én kamp, men hvis han gør, tror jeg han bliver en faktor.

Lige mine ord... godt Bruschi er kommet tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Patriots @ Dolphins

Miami har vist sig at være et svært sted for Brady og Co. at spille godt..! I de sidste 8 kampe er det blot blevet til 2 sejre. I sidste sæson led de deres eneste nederlag, netop i Miami.

Lækkert resumé, men tabte Patriots ikke også til Steelers sidste år?

Link to comment
Share on other sites

Du har ret..! :blush: 20-34 til Steelers..! Min hukommelse var vist lidt for hurtig der..! :tongue:

:laugh: Men fedt at Packers kunne dominere Falcons, hvem skulle have troet det? :w00t: (I hvert fald ikke undertegnede, der lige mistede 75 point i picks :blush: ). Skal man begynde at håbe alligevel, de kan vel i teorien nå 9-7. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Men fedt at Packers kunne dominere Falcons, hvem skulle have troet det? :w00t: (I hvert fald ikke undertegnede, der lige mistede 75 point i picks :blush: ). Skal man begynde at håbe alligevel, de kan vel i teorien nå 9-7. :laugh:

Jeg sad faktisk lige og lurede deres schedule..! og det ser ikke skidt ud..! Hvis de spiller som de gjorde igår..! Vinder de 6 af de sidste 7. Som jeg ser det i hvert fald...! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad faktisk lige og lurede deres schedule..! og det ser ikke skidt ud..! Hvis de spiller som de gjorde igår..! Vinder de 6 af de sidste 7. Som jeg ser det i hvert fald...! :tongue:

Ja, Seahawks er vel den sværeste modstander nu, selvom Bears åbenbart også fyrer den rimeligt godt af. Det ville også være så vigtigt at Favre ikke får en loosing-season.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share