NFL


donprehn
 Share

Recommended Posts

Det ku være bindegalt hvis NFC North bliver vendt helt på hovedet denne sæson, så Bears vinder, Lions bliver nummer 2, Vikings 3 og ostehovederne til sidst. der er godt nok mange kampe igen, men indtil videre ser tendens ud til at blive derhen af

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 744
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det ku være bindegalt hvis NFC North bliver vendt helt på hovedet denne sæson, så Bears vinder, Lions bliver nummer 2, Vikings 3 og ostehovederne til sidst. der er godt nok mange kampe igen, men indtil videre ser tendens ud til at blive derhen af

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det ville nok være sæsonens største overraskelse hvis det skulle ske..! Meeen lur mig om ikke Lions i hvert fald ryger ned.. Bears kvaste dem 38-6 .. :blink: Men jeg håber inderligt, at hvad der ligner Favres sidste sæson, ikke bliver en tabende en af slagsen.

Link to comment
Share on other sites

En anden overaskelse, synes jeg, er Raiders, nu fulgte jeg ikke rigtigt med sidste år, men de er der også langt fra den form de før har vist. Var det ikke forrige år, hvor de kun tabte 2 kampe?

Nu ikke at jeg er ked af det, faktisk er jeg fint tilfreds, da Raiders alt tid har været hade holdet :innocent:

Link to comment
Share on other sites

En anden overaskelse, synes jeg, er Raiders, nu fulgte jeg ikke rigtigt med sidste år, men de er der også langt fra den form de før har vist. Var det ikke forrige år, hvor de kun tabte 2 kampe?

Nu ikke at jeg er ked af det, faktisk er jeg fint tilfreds, da Raiders alt tid har været hade holdet :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Ked af at 'skuffe' dig, men i forrige sæson var Raiders 4 og 12... :wink:

Link to comment
Share on other sites

hehe, hvilket år var det så de var i super bowl hvor de spillede mod tampa bay (tror jeg det var :blush: ) hvor det tabte?, da havde de vundet næsten alt i hele sæsonen

<{POST_SNAPBACK}>

Det var året før, altså regular season 2002, med superbowl i 2003.. Men her var de blot 11 og 5 ikke vildt prangende.. Samme sæson var GB eksempelvis 12 og 4... Men ok, de spiller heller ikke i AFC... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

hehe, hvilket år var det så de var i super bowl hvor de spillede mod tampa bay (tror jeg det var :blush: ) hvor det tabte?, da havde de vundet næsten alt i hele sæsonen

<{POST_SNAPBACK}>

Det var året før, altså regular season 2002, med superbowl i 2003.. Men her var de blot 11 og 5 ikke vildt prangende.. Samme sæson var GB eksempelvis 12 og 4... Men ok, de spiller heller ikke i AFC... :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har nok huskede forkert så :blush: men er de virklige røget over i den anden grøft, præstationsmæssigt, eller er det bare mig der måske på bagrund af gamle data forventer for meget af dem?

Link to comment
Share on other sites

Igen en spøjs runde. Jeg begynder også at tro Vikings ikke er så gode i år som de fleste, inklusiv jeg selv, troede. Jeg tror deres dispositioner i forhold til Matt Birk har været skadelige for holdet. Deres O-line er ikke god.

Men det er jo godt. :smile:

For så ser det lidt bedre ud for Packers. NFC North er helt åben, og alle kan vinde divisionen. Men hvem bliver det? Ehm,...Pack...nej,...jo vent lidt, måske...Pa..nej!

Eller, jo måske Packers! :bigsmile:

Lige et spørgsmål mere. Tror i Indianapolis´ D holder stilen hele sæsonen? For hvis de gør, ligner det en stensikker tur til Detroit i februar.

Link to comment
Share on other sites

Igen en spøjs runde. Jeg begynder også at tro Vikings ikke er så gode i år som de fleste, inklusiv jeg selv, troede. Jeg tror deres dispositioner i forhold til Matt Birk har været skadelige for holdet. Deres O-line er ikke god.

Men det er jo godt. :smile:

For så ser det lidt bedre ud for Packers. NFC North er helt åben, og alle kan vinde divisionen. Men hvem bliver det? Ehm,...Pack...nej,...jo vent lidt, måske...Pa..nej!

Eller, jo måske Packers!  :bigsmile:

Lige et spørgsmål mere. Tror i Indianapolis´ D holder stilen hele sæsonen? For hvis de gør, ligner det en stensikker tur til Detroit i februar.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja vikings fortryder måske Matt Birk dispositionen nu..! Det ville jeg i hvert fald gøre..! :tongue:

Divisionen er som du påpeger, helt åben..! Måske er det mit blødende Packers hjerte, men tror de løber med den igen! :bigsmile: Men imponerende bli'r det ikke.. Jeg tror divisionen kan vindes med en 8 og 8 rekord.

Fandt forresten lige en fin artikel... Link.

Jeg skal helt sikkert derover når muligheden byder sig! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Packers - De kommer ikke i grundspillet med Favre, han kan kaste langt men han er 'over the hill'. Træneren ved godt at de burde anskaffe en ny QB men de tør ikke sætte Favre af holdet fordi han er så stort et ikon i Green Bay.

I hate to say I told you so! (Kan jeg selvfølgelig ikke endnu, men jeg vil have den i baghovedet resten af sæsonen)

Link to comment
Share on other sites

Packers - De kommer ikke i grundspillet med Favre, han kan kaste langt men han er 'over the hill'. Træneren ved godt at de burde anskaffe en ny QB men de tør ikke sætte Favre af holdet fordi han er så stort et ikon i Green Bay.

I hate to say I told you so! (Kan jeg selvfølgelig ikke endnu, men jeg vil have den i baghovedet resten af sæsonen)

<{POST_SNAPBACK}>

Som jeg ser det, er det ikke Favre, der er problemet, men derimod at offensive line er for svag. Favre er allerede blevet sacked 5 gange i år. At Javon Walker så også er langtidsskadet gør selvfølgelig ikke noget bedre.

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt synes jeg det er vældig hyggeligt at Bengals har markeret sig.

Det vækker minder fra de glade Ickey Woods-dage. :smile:

Ickey Woods var Bengals' rookie Running Back i '88 sæsonen, hvor han scorede 15 touchdowns, og var medvirkende til at Bengals nåede til Super Bowl.

Woods NFL-karriere blev desværre kort, delvist pga. skader. Efter '91 sæsonen var det slut for manden som gav os The Ickey Shuffle. Snøft.

Edited by Kalak
Link to comment
Share on other sites

Packers - De kommer ikke i grundspillet med Favre, han kan kaste langt men han er 'over the hill'. Træneren ved godt at de burde anskaffe en ny QB men de tør ikke sætte Favre af holdet fordi han er så stort et ikon i Green Bay.

I hate to say I told you so! (Kan jeg selvfølgelig ikke endnu, men jeg vil have den i baghovedet resten af sæsonen)

Nu skal man ikke sælge skindet før bjørnen er solgt.. :4smartass: Det er svært at drage nogle konklusioner så tidligt i sæsonen.. Men ser man tilbage på sidste år var de grønne fra Wisconsin 1 og 4 efter 5 kampe, hvorefter de vandt 9 i streg... Indrømmet, de ser noget mere skidt ud end jeg havde regnet med. Men som sputnik, mener jeg bestemt stadig ikke det er Favre der er problemet, det er O-line.. Ahman Green har ligesom Favre problemer bag linien. Jeg har set kampen fra i søndags, og det så ret skidt ud.. Men for lige at forstærke min påstand, så læs lige den artikel jeg referer til lidt længere oppe..! :wink: Den er skrevet efter søndagens opgør. Og han ved vist lidt mere om football, end nogle af os nogensinde kommer til..! :4smartass:

-Brett's gun

The day Favre retires -- whenever that might be -- he will still have the best arm in the NFL. Not one of the best, but the best. To see him make throws in person, whether it's in a game or practice, is beyond belief. Television doesn't do his arm justice. As much as Michael Vick's running ability is that much greater than any other quarterback's running ability, that's how much greater Favre's throwing arm is than anyone else's. It just doesn't translate on TV. You just can't appreciate it. It's awesome.

Taget fra denne artikel.

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu er der spillet 3 kampe i NFL, så jeg tænkte på om vi lige skulle gøre status over hvem der har gjort det bedst og dårligst so far. Her er mine bud.

Bedst

Colts

Nu med forsvar. Colts har i deres 3 første kampe slået Ravens, Jaguars og Browns uden at score særlig mange point. Forsvaret virker lovende her fra start, hvor især Freeney og Reagor har tævet nogen QB's. Hvis Colts kan forsætte med det gode forsvar og få gang i Manning ligner det et hold der kan gå hele vejen.

Bengals

Har også gjort rent bord i starten mod Browns, Vikings og Bears, som godt nok ikke er nogen hold der kan forventes at komme i playoffs, men måden de er blevet pryglet på taler for sig selv. Det bliver spændende at se hvad dette hold kan, når de møder et kvalitetshold. Så kampen den 9. oktober mod Jaguars kan måske give et pejlemærke om, vi skal regne med noget stort fra dette hold.

Dårligst

Packers

Ja, der ikke meget der har fungeret for Ostehovederne i starten, hvilket også har gjort at holdet er 0-3 her i starten. Desværre for Packers har nederlagene ikke været fordi, at de har mødt nogen superhold, men mere p.g.a. intet har fungeret. Hvis man skal se lidt lys for enden af tunnelen, så begyndte Kaptajn B at ramme nogen af sine medspillere i sidste kamp.

Vikings

Havde egentlig regnet med at skulle skrive 49'ers her, men Vikings har ligesom sine rivaler fra Green Bay fået en katastofal start på sæsonen. Det kan være at tabet af Moss betyder mere end man havde regnet med det ville. Det lykkedes dog Vikings at slå Saints i sidste kamp, så det kan være at Vikingerne er ved at komme tilbage. Jeg tror dog ikke selv på at dette hold har kvalitet nok til at gøre noget stort denne sæson.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Nå jeg bliver ved med at spamme denne tråd. Nu er starten gået og man er begyndt og kunne pejle sig ind på holdenes styrke, så jeg vil høre jeres bud på, hvilken division der ser stærkest ud og hvilken der ser dårligst ud.

Mine bud er:

Stærkest

AFC West

Broncos

Chiefs

Chargers

Raiders

Umiddelbart sværest at vælge den stærkeste division. Valget er faldet på AFC West, ikke fordi de kommende Superbowl mestre spiller her, men mere fordi alle 4 hold er af høj kvalitet. Jeg var faktisk lidt i tvivl om jeg skulle vælge denne her eller NFC East, som også ser meget jævnbyrdig ud og samtidig har et godt bud på en kommende superbowl mester i Eagles.

Dårligst

NFC North

Lions

Bears

Vikings

Packers

NFC North plejer at være en meget stærk division, men i år ser det virkeligt sløvt ud. De normale stærke Vikings og Packers ser meget dårlige ud i år og de to andre har IMO ikke den store kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke er enig. Jeg mener bestemt at flere hold har gjort det godt, og at du skriver at Vikings ikke er playoff materiale?? Måske ikke så meget nu, men helt sikkert før sæsonen! Og det var stadig en overraskelse at Bengals formåede at jævne dem med jorden..! :bigsmile:

Som Packer fan er jeg blot glad for at den umiddelbart nærmeste konkurrent også taber kampe..! Men det ser sort ud for de grønne, og har efter min mening ikke levet op til det de skulle. Især nederlaget til Browns var ikke godt nok. Og det bliver ike nemmere i denne spilleuge mod Panthers... :dry:

TOP 3:

Bengals: Så absolut en positiv overraskelse! 12 interceptions i 3 kampe..! :blink: Fabelatigt! Og Angrebet har i QB Palmer og WR Johnson en gifig duo, der kan gå langt..! Rigtig langt..! Jeg glæder mig til at se dem i aftenens tidlige zulu kamp.

Colts: Hvis forsvaret kan opretholde deres flotte præstationer, og hvis Manning kan finde formen igen, så kan jeg umiddelbart ikke se noget hold der kan tage superbowl trofæet fra dem..!

Bucs: Et forsvar i topklasse og en rookie runningback der bare bliver ved og ved..! Endnu et hold der bliver spændende at følge de næste kampe. Jeg tror at Gruden endelig har fundet gejsten frem i spillerne igen, efter at han selv var tæt på en fyreseddel..!

D 3 i bunden:

Texans: Selvom de havde bye weekend sidst, mener jeg stadig at dette hold er det dårligste i NFL. Jeg tror ikke at de vil præstere mere end 2-3 sejre. Og de vil slutte sidst i denne sæson.

Packers: Mit blødende Packer-hjerte har det ikke for godt. Men jeg er ikke mere 'blind', end at jeg kan se det går skidt.. Godtnok har Favre produceret points.. Men forsvaret har som altid haltet, og med tabene i off season på offensive line har Ahman green ikke været i stand til at vise hans værd..! Dog er jeg fortrøstningsfuld. Og jeg mener stadig at det er muligt at vende tingene i divisionen.. da alle holdene er middelmådige og en 0.500 sæson, ville kunne vinde den. Men men, det kræver at de vinder kampe! :dry:

Cardinals: Endnu et hold der intet har præsteret i denne sæson.. Med 1. QB Kurt Warner ude med en skade, ser det endnu sortere ud..! Det så ellers ikke dårligt ud før sæsonens start, men endnu engang må folkene fra sun devil stadium se sig langt efter en vindende sæson..!

Link to comment
Share on other sites

@Anders

Såvidt jeg kan se på din top og buttom 3 er vi rimelig enige på nær Vikings. Jeg er dog uenig med dig i at Texans er det dårligste hold i NFL, de har de sidste par sæsoner udviklet sig positivt og endte 7-9 sidste år. I år er de så 0-2, men har spillet mod Bills og Steelers, som alt andet end lige er ret gode. Idag skal de så spille mod Bengals, så de er nok efter denne weekend 0-3, men næste uge tror jeg det vender når de skal møde Titans i Houston.

Med hensyn til Vikings kan det godt være, at det vender nu. Men såvidt jeg ved spillede de piv ringe i de to første kampe og Saints som de slog sidste uge hører IMO til den bløde mellemvare i NFL. Jeg skriver ikke at Vikings ikke er playoff materiale, jeg skriver derimod at de ikke har holdet til at lave noget stort denne sæson. Vikings kan netop komme i playoff fordi de spiller i en rigtig svag division, men så tror jeg også at det stopper her.

Link to comment
Share on other sites

@Anders

Såvidt jeg kan se på din top og buttom 3 er vi rimelig enige på nær Vikings. Jeg er dog uenig med dig i at Texans er det dårligste hold i NFL, de har de sidste par sæsoner udviklet sig positivt og endte 7-9 sidste år. I år er de så 0-2, men har spillet mod Bills og Steelers, som alt andet end lige er ret gode. Idag skal de så spille mod Bengals, så de er nok efter denne weekend 0-3, men næste uge tror jeg det vender når de skal møde Titans i Houston.

Med hensyn til Vikings kan det godt være, at det vender nu. Men såvidt jeg ved spillede de piv ringe i de to første kampe og Saints som de slog sidste uge hører IMO til den bløde mellemvare i NFL. Jeg skriver ikke at Vikings ikke er playoff materiale, jeg skriver derimod at de ikke har holdet til at lave noget stort denne sæson. Vikings kan netop komme i playoff fordi de spiller i en rigtig svag division, men så tror jeg også at det stopper her.

Min "Liste" er bygget ud fra nuværende situation, og ikke hvordan jeg tror det ender..! Men ser dog ikke Texans som et hold der kan præstere ret meget. Ser lidt frem til i aften.. Jeg tror de får KÆMPE klask af Bengals..! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har overvejet at oddse på kampen imellem Panthers vs. Packers.

Men har intet forstand på det. Har dog hørt at Packers er temmelig gode og de har en høj odds. Men på den anden side tænker jeg at der må være en grund til at de har over odds 3. Har de gode chancer for at vinde Packers?

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

xzebetz.....Don't.

Packers taber med stor sandsynlighed igen iaften. Du skulle hellere ha nappet Chargers over patriots til odds 2,95 som jeg sel gjorde og kørt en double med bengals og colts, ligesom jeg :cooldance:

desuden har jeg satset en hund på Panthers, og ifølge statistikken for denn spillerunde, så vinder jeg jo nok

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

xzebetz.....Don't.

Packers taber med stor sandsynlighed igen iaften. Du skulle hellere ha nappet Chargers over patriots til odds 2,95 som jeg sel gjorde og kørt en double med bengals og colts, ligesom jeg :cooldance:

desuden har jeg satset en hund på Panthers, og ifølge statistikken for denn spillerunde, så vinder jeg jo nok

Okay.. Takker.. Er det søndag og Mandag at der spilles NFL?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share