Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Forresten havde jeg en spændende fredag. I skolen fik vi standpunkts-karaktere hvor jeg høstede mit første 12-tal på den nye skala. Jeg fik karakteren i idræt, men vi har næsten også kun løbet o-løb siden sommer :laugh:

På arbejdet i svømmehallen på mit 6. hold (dvs. at jeg var begyndt at blive ret træt og tænke på fyraften) havde jeg undervisning i det dybe bassin og havde sat svømmerne igang. Der kommer en af mine kvindelige kollegaer og spørger mig om, jeg skal med i byen osv. Mens jeg står og er lidt fortabt i hende, får jeg lige set i øjenkrogen, at der en pige, der slår ud efter en anden svømmer. Jeg kan se, at hun ikke prøver at slå hende, men prøver at skubbe hende ned for selv at komme op. Her er jeg allerede sprunget i vandet med alt tøjet og når lige at få fat i hende inden hun går under. Får hende ind til kanten hurtigt nærmest pr. refleks. Hun havde bare slugt noget vand og var så gået i panik, hun havde ikke råbt om hjælp eller noget andet, så det var ret heldigt, at jeg lige så hende ellers var hun gået ned. Pigen var ikke andet end 10 år og jeg tror at vi begge fik lidt af et chock. Jeg kunne i hvert fald mærke adrenalinet flere minutter efter, hvor jeg bare stod og dirrede. Heldigvis tog den anden træner over uden at undervisningen gik helt i stå.

Mærkeligt lige pludselig at få brug for alt det man ikke troede, man skulle få brug for.

hvor sejt - godt gået. hvor vildt at have en job, hvor andres liv er i ens hænder. er det ikke tankevækkende nogen gange? især efter denne oplevelse?

man kan vel udlede, at kvindelige kollegaer ikke er til gavn. hmm det skulle vel aldrig være dværg-cathrine fra gymnasiet? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkt mig at supplere min intensive løbetræning med svømning. Jeg løber Mandag,onsdag,fredag og søndag. Mit ugentlige antal ligger på mellem 50-80km. Jeg løber om morgenen kl 5 og derefter styrketræning inden jeg skal i skole (Handelsskole/hhx). Jeg træner fartleg,udholdenhedsløb, interval osv.

Kunne jeg samme dag jeg har løbet og styrketrænet, svømme efter skole uden der sker noget med restitutionen? Syntes det lyder meget smart og så Tirsdag,Torsdag og lørdag har jeg fri for sport. Svømning er jo kendt som en meget god og skånsom cardio...

--- et spørgsmål jeg ikke rigtig fik nogen svar på herinde på forummet, så håber du kan hjælpe mig med mine spørgsmål :smile:

Link to comment
Share on other sites

har selv gået på gymnasiet et lille stykke tid. jamen dog.. hun er også flink. er det din kæreste?

Ja hun er skam flink :smile: (Hun kan distrahere enhver kriger :laugh: ) Men hun er ikke min kæreste. Men hvem er du? Er godt nok blevet lidt nysgerrig. Kender jeg dig?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkt mig at supplere min intensive løbetræning med svømning. Jeg løber Mandag,onsdag,fredag og søndag. Mit ugentlige antal ligger på mellem 50-80km. Jeg løber om morgenen kl 5 og derefter styrketræning inden jeg skal i skole (Handelsskole/hhx). Jeg træner fartleg,udholdenhedsløb, interval osv.

Kunne jeg samme dag jeg har løbet og styrketrænet, svømme efter skole uden der sker noget med restitutionen? Syntes det lyder meget smart og så Tirsdag,Torsdag og lørdag har jeg fri for sport. Svømning er jo kendt som en meget god og skånsom cardio...

--- et spørgsmål jeg ikke rigtig fik nogen svar på herinde på forummet, så håber du kan hjælpe mig med mine spørgsmål :smile:

Umiddelbart lyder det jo som overkill. Det må du også selv kunne høre. Men er din krop vant til den daglige (hver anden dag :wink: ) styrke og løbetræning, kan jeg ikke se noget galt i en svømmetur efter skole.

Det vigtigste er, at du lytter til din krop. Den er faktisk ret god til at fortælle, hvordan den har det. Så hvis det føles som for meget, er det for meget. Men du kunne jo prøve og så se hvordan det går.

Men ellers ville jeg svømme de dage, hvor du har restitution. Man kommer bare til at køre lidt død i det, hvis man ikke har nogle fridage, så sørg for at holde nogle dage hellige eller springe et træningspas over engang imellem når du føler for det. Det er min erfaring, at det kan man med fordel tillade sig. Lige som det er vigtigt at have nogle enkelte uger, hvor man kører lidt ned i tempo.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne også skrue lidt ned for løb. På dette område er du god og her vil du ikke møde nogen problemer alligevel. Det gælder om at træne de ting man er dårlig til. Mange har tendens til det omvendte og så bliver det for det meste et kort ophold. Det står også som noget af det første i kompendiet under frafaldsproblematik.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Ja hun er skam flink :smile: (Hun kan distrahere enhver kriger :laugh: ) Men hun er ikke min kæreste. Men hvem er du? Er godt nok blevet lidt nysgerrig. Kender jeg dig?

hmm nej tror ikke vi kender hinanden... jeg ved i så fald ikke hvem du er udfra billedet.. jeg kender bare et par stykker der arbejder i svømmehallen - sådan på navn. mange drenge siger, at det er der de søder piger arbejder. så måske skulle jeg søge arbejdee :bigsmile: hmm

jaahh har også hørt hende cathrine og en anden lille, lyshåret pige omtalt mange gange. jeg ved ikke om du kender hende også? skulle heller ikke være helt grim!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hehe det er nok Julie. De to følges meget ad.

Ingen træning for idag.

Jeg var på H.C Ørsted Institutet og høre et foredrag om Hjernen af Peter Lund Madsen. Ganske underholdende mand, må jeg sige. Også altid en oplevelse at side i et stort auditorie sammen med 400 mennesker, det er nu noget andet end gym.

Link to comment
Share on other sites

Hehe det er nok Julie. De to følges meget ad.

Ingen træning for idag.

Jeg var på H.C Ørsted Institutet og høre et foredrag om Hjernen af Peter Lund Madsen. Ganske underholdende mand, må jeg sige. Også altid en oplevelse at side i et stort auditorie sammen med 400 mennesker, det er nu noget andet end gym.

lyder spændende... synes nu ikke det var det navn de sagde men du må vide bedst.. :bigsmile: hvis hun er lille og lyshåret og arbejde der i svømmeskolen sammen med hende dværg-catrine???... de skulle vistnok være 2 hottiere haha.. hun skulle ikke være til at tage fejl af sagde nogle af drengene!1

Link to comment
Share on other sites

så er det nok Thabita :wink:

Dagens træning

50 kilometer MTB-Tunering.

Lidt hårdt at komme igang med startskud klokken 10 efter en en god bytur og kun et par timers søvn. Men ellers bare 50 kilometer på fuld hammer. Der var virkelig nogen seje gutter med og der var også hurtigt et felt der rykkede fra. Jeg holdte selv dampen høj hele turen, og var derfor ganske tilfreds med dagens lille motionstur, på trods af at det ikke var nogen vinder-tid.

Tiden blev ca. 2:02:00

Se ruten her:

http://www.vintercuppen.dk under '1. afdeling. d. 19 november'

Link to comment
Share on other sites

Lige et stemningsbillede fra Afghanistan og spejdereskadronen. Log'en skulle jo nødigt komme under navnet 'uillustreret'

post-8923-1164044727_thumb.jpg

Og tekst skal der til:

Vaj højt, vaj stolt, vaj frit, vort flag

med dugen hvid og rød!

Og vidn, vor sag er Danmarks sag!

Vi vil ej savnes på den dag,

da tærningen om liv og død

skal rulle i dit skød!

Vaj højt, vort mærke, fra din stang

i solskin, regn og vind!

Flyv lystigt gennen skov og vang,

ombrust af glade stemmers klang!

Men væk og alvor i vor sind,

vi os til manddom ind!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hey :bigsmile:

Nåede ikke og se Rød Zone igår :devil: Og kan ikke rigtig finde det på nettet, så jeg kan se det igen. Ved du hvornår det bliver genudsendt, eller hvor man kan se det på nettet?

Det var ellers værd at se, helt klart den bedste udsendelse indtil nu.

Fuck de gav den gas de franskmænd...

Håber du finder det frem et sted.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig! Det var den fedeste udsendelse der er blevet sendt indtil videre.

Også nogen af de eneste folk i det program man har set med bare en lille smule omløb i hovedet.

Synes de virkede meget professionelle, velovervejet og veluddannede. Min forestilling om jægerkorpset er meget lig den som jeg så igår i det program.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share