Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Har du brugt et bestemt program til cooper? Ville da selv meget gerne op på de 3700 :4mewantfood:

Det med min cooper passer, brugte en atletik bane til test forsøget.

Hvad angår mit træningsprogram er pt i gang med det Marathonprogram jeg linkede. De andre dage hvor der står jeg ikke skal løbe på Marathon programmet, dem bruger jeg til forskellige intervaltræningsture. Hvor jeg kører intervaller som: 4 x 1000 m , 4 x 2000 , 10x 400 m osv.

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med kosten, men jeg spiser meget sundt og varieret og tager forskellige kosttilskud jeg lige kan nævne:

1) Protein pulver 2) Kreatin pulver 3)Glykogen pulver 4) Omnimim vitaminer 5) EPA-GLA+ fedtsyrer

Kosten er jo fundamentet for optimal træning, så er meget vigtig at have med.

Den der spejder tur du var på, er der nogen mulighed for at jeg kan komme med næste år, selvom jeg ikke er spejder?

Edited by Danielsson
Link to comment
Share on other sites

Hold da op. Du er da en del mere inde i løb og kost end jeg er. Hvor langt tid har du trænet? Og hvor gammel er du egentlig?

Hvordan ser din træningsuge ellers ud? Har du "kun" fokuseret på løb indtil videre (bestemt ikke nogen dårlig idé)

Mht. kost har jeg desværret været lidt doven. Jeg spiser stort set bare hvad der er i huset. Jeg er dog begyndt på noget protein pulver for nogle få uger siden.

Sepjderturen kan du komme med til, hvis du melder dig ind som passiv-spejder. Man skal være imellem 16 og 18 for at deltage. Men der var alligvel mange åndssvage spejderting jeg godt kunne have undværet, men det er svært at arrangere en så stor og udfordrende tur selv.

Link to comment
Share on other sites

Hold da op. Du er da en del mere inde i løb og kost end jeg er. Hvor langt tid har du trænet? Og hvor gammel er du egentlig?

Hvordan ser din træningsuge ellers ud? Har du "kun" fokuseret på løb indtil videre (bestemt ikke nogen dårlig idé)

Mht. kost har jeg desværret været lidt doven. Jeg spiser stort set bare hvad der er i huset. Jeg er dog begyndt på noget protein pulver for nogle få uger siden.

Sepjderturen kan du komme med til, hvis du melder dig ind som passiv-spejder. Man skal være imellem 16 og 18 for at deltage. Men der var alligvel mange åndssvage spejderting jeg godt kunne have undværet, men det er svært at arrangere en så stor og udfordrende tur selv.

Jeg har trænet løb i lidt over et år, og starter snart på svømning :cool:

Jeg er pt 17 år :bigsmile: og bliver de store 18 år her til sommer.

Min træningsuge ser sådan her ud: Mandag, Onsdag, fredag og søndag løber jeg og så en gang i mellem også de andre dage i ugen. Jeg følger som sagt det program jeg linkede til dig, og ja pt har jeg kun fokuseret på løb. Men om ikke så længe så svømning.

Og det med spejderturen overvejer jeg seriøst meget, så håber jeg for taget mig sammen til at komme med.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er dine PR's på 10 kilometer og Halvmarathon?

Min pr på 10 km er 34.27 så den er jeg glad for. Håber jeg kommer under de 34 minutter.

Halvmarathon ligger på 1 t og 27 minutter :superman:

Løb er lige mig, men jeg skal godt nok i gang med noget andet træning også, så min krop bliver bedre til at klare forskellige belastninger.

Link to comment
Share on other sites

hvordan er du kommet så meget ind i nutrition/kosten? Læst på nettet, eller nogen bøger?

Hvad spiser du lige efter træning?

Har du altid løbet solo? Så må du vide noget om, hvad der er godt af musik-udstyr at løbe med?

(Undskyld så mange spørgsmål :laugh: )

Til at starte med så kommer jeg fra Køge, så vi må en dag se hinanden :bigsmile:

Jeg har altid tænkt meget over hvad jeg spiser og sådan, men det var faktisk meningen at jeg skulle starte styrketræning i sommerferien, så derfor jeg ved så meget om det. Specielt Getbig.dk, bodybuilding.dk og fitform.dk har der været virkelige gode artikler om kost og konditionstræning. Så jeg sad stort set hele sommerferien og læste om kost :cool:

Efter træning (Løb og funktionel styrketræning) der spiser jeg Protein,Kreatin,druesukker,glykogen,vitaminer og fedtsyrer og så en stor potion havregryn med en banan i. Og så drikker jeg også lige en 1 vand.

Jeg træner om morgenen da jeg føler mig mest frisk, også derfor jeg spiser havregryn :tongue: Jeg har altid trænet solo, da jeg føler jeg for mere ud af selve træningen, og så skal man ikke tænke på, at "nu skal man til træning" nææ man vælger selv sit tidspunkt at træne i. Har faktisk aldrig prøvet mp3 på en løbetur, tror jeg faktisk heller ikke jeg gider, da jeg så ikke rigtig ligger mærke til omgivelserne, og omgivelserne er jo en dejlig ting med løb.

Edited by Danielsson
Link to comment
Share on other sites

Jo det må være det tilsvarende, der bliver afholdt næste år. Men jeg kan se, at de har rykket lidt på aldersgrænsen.

Jeg ved hvilke støvler og hvilken rygsæk de bruger.

Så vidt jeg ved bruger de fleste Meindl (Island Pro) eller Lowa (combat boot) støvler.

Og jægerne bruger en 120 l Lowe Alpine rygsæk (Vector Saracen). I oliven grøn.

Mht. beklædning render de vist bare rundt i alm. kampuniform.

Ellers synes jeg også du skulle checke. www.inf-wear.dk

Link to comment
Share on other sites

Jo det må være det tilsvarende, der bliver afholdt næste år. Men jeg kan se, at de har rykket lidt på aldersgrænsen.

Jeg ved hvilke støvler og hvilken rygsæk de bruger.

Så vidt jeg ved bruger de fleste Meindl (Island Pro) eller Lowa (combat boot) støvler.

Og jægerne bruger en 120 l Lowe Alpine rygsæk (Vector Saracen). I oliven grøn.

Mht. beklædning render de vist bare rundt i alm. kampuniform.

Ellers synes jeg også du skulle checke. www.inf-wear.dk

Kan godt være det er mig der læser det med alderen forkert, men skal man ikke være mellem 15 og 17 år hvis man skal med? Jeg er jo 18 år til den tid det starter.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Intervalløb på stadion.

5 x 400 m.

3 x 800 m.

Stadion lå delvist under vand og desuden er løbebanen ikke lavet af det gode røde asfalt-ligende noget, men af grus, så det var en noget blandet fornøjelse. Jeg fik afprøvet lidt forskellige løbe "taktikker" og havde naturligvis ur og jægerkompendiet med. Jeg kan virkelig se at jeg mangler noget på "spurte-fronten". Min krop kan slet ikke klare det. Men jeg har heller aldrig rigtig løbet intervaller, men kun de lange tunge ture med klubben i skoven, vi har dog haft intervallege osv. med ind over, men jeg kan virkelig mærke at det er her jeg skal sætte ind, hvis jeg skal udvikle mig videre i løb.

Distancen skal selvfølgelig øges når jeg har fået nogle repræsentable 4 og 800 meter tider.

Jeg planen bliver at skære lidt ned på de lange turer, men selvfølgelig ikke droppe dem og så tage nogle små hurtige træningspas på stadion i løbet af ugen. Desuden skal jeg have fat i en harer når jeg skal presse mig selv lidt ekstra.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Forresten Danielsson overvejer du en log? Kunne være spændende at følge!

Hvad angår din træning i dag, så har du fuldstændig ret i at intervaltræning er vejen frem.

Overvejer meget en log, men er slet ikke sikker på at jeg kan tage mig sammen til at skrive i den. Måske bliver det til noget, må bare lige tage mig sammen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Forresten havde jeg en spændende fredag. I skolen fik vi standpunkts-karaktere hvor jeg høstede mit første 12-tal på den nye skala. Jeg fik karakteren i idræt, men vi har næsten også kun løbet o-løb siden sommer :laugh:

På arbejdet i svømmehallen på mit 6. hold (dvs. at jeg var begyndt at blive ret træt og tænke på fyraften) havde jeg undervisning i det dybe bassin og havde sat svømmerne igang. Der kommer en af mine kvindelige kollegaer og spørger mig om, jeg skal med i byen osv. Mens jeg står og er lidt fortabt i hende, får jeg lige set i øjenkrogen, at der en pige, der slår ud efter en anden svømmer. Jeg kan se, at hun ikke prøver at slå hende, men prøver at skubbe hende ned for selv at komme op. Her er jeg allerede sprunget i vandet med alt tøjet og når lige at få fat i hende inden hun går under. Får hende ind til kanten hurtigt nærmest pr. refleks. Hun havde bare slugt noget vand og var så gået i panik, hun havde ikke råbt om hjælp eller noget andet, så det var ret heldigt, at jeg lige så hende ellers var hun gået ned. Pigen var ikke andet end 10 år og jeg tror at vi begge fik lidt af et chock. Jeg kunne i hvert fald mærke adrenalinet flere minutter efter, hvor jeg bare stod og dirrede. Heldigvis tog den anden træner over uden at undervisningen gik helt i stå.

Mærkeligt lige pludselig at få brug for alt det man ikke troede, man skulle få brug for.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Interval løb på stadion

6 x 400 m.

3 x 800 m.

Vi tog ned på det helt nye rulleskøjtestadion, hvor der er dræn så der ikke ligger vand på banen. Banen er 300 m. i yderste bane, men vi havde cykelcomputer med så det var ikke noget problem lige at få målt op.

Jeg havde en kammerat med der ellers aldrig rigtig har løbetrænet, men han var nu giftig på de korte distancer.

Jeg løber lige omkring 1.20 på 400 meteren og ca. 2.55 på 800 m. Så det er ikke helt vildt endnu, men det skal blive godt langsomt at få bidt sekunderne af :4mewantfood:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Interval løb på stadion

6 x 400 m.

3 x 800 m.

Vi tog ned på det helt nye rulleskøjtestadion, hvor der er dræn så der ikke ligger vand på banen. Banen er 300 m. i yderste bane, men vi havde cykelcomputer med så det var ikke noget problem lige at få målt op.

Jeg havde en kammerat med der ellers aldrig rigtig har løbetrænet, men har var nu giftig på de korte distancer.

Jeg løber lige omkring 1.20 på 400 meteren og ca. 2.55 på 800 m. Så det er ikke helt vildt endnu, men det skal blive godt langsomt at få bidt sekunderne af :4mewantfood:

Skide god træning :superman:

Her i dag fandt jeg også et super program som jeg har tænkt mig at følge! Du ledte også efter et godt træningsprogram så du burde måske overveje det her:

http://www.marathon.dk/main/traeningsprogram.asp

Du skal bare lige trykke på det der hedder "Marathon"

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share