Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Christian Dk:

At vide om jobbet/uddannelsen som jæger er noget for en, kan man kun sige med sikkerhed den dag man stifter bekendtskab med det. Men det er godt du har drømmen om det og du skal helt sikkert følge den! Sørg for at starte i en O-løbs klub lige så snart du sætter fødderne i Danmark igen... du vil være dig selv evigt taknemmelig den dag du starter som aspirant for dette, da det er noget der bliver fokuseret MEGET på! Du har jo heldigvis et par år endnu at træne i, så du kan være 100% parat når du skal igang.

dog skal du overveje om du ikke skal en tur på sergentskole først inden du søger ind, eller tage en konstabelelev uddannelse ved Spejderne på bornholm, eller andre enheder der beskæftiger sig med opklaring. Bare sørg for at det er kamptropper at du kommer i, så du ikke ender ved Danilog :laugh:

Korpsets egentlige formål er helt sikkert at spare uskyldige menneskeliv, men det er nok ikke gennem diplomati de gør dette...

Augustinus:

Er lige kommet hjem fra Rextur... Men i næste uge er jeg frisk på svømning et par dage! Du må undskylde jeg ikke svarede på din besked, men har væltet rundt i felt farlig de sidste fem døgn :rocketwhore:

Jeg har fået konstateret "løberknæ" på infirmeriet, hvilket forklarer smerterne i mit knæ :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Augustinus:

Med hensyn til 'Eliten' saa lyder det jo rigtig godt :bigsmile:

Jeg er gaaet igang med en stoerre eftersoening efter loebeklubber i det nordlige Natal, og har faktisk fundet en ironmand klub, saa kan det jo neasten ikke blive bedre :wink:

Jeg er helt sikker paa at bade Augustinus og MadsK har ret naar i siger at det at tage et menneskeliv ikke er naaet man kan forholde sig til foer man er teattere paa. For mig er det jo stadig en drengedroem at komme i jeagerkorpset, men jeg er sikker paa at det er naaet, man i korpset modnes til at tage stilling til.

Uhh den med: 'Hvis jeg bliver lemlestet...' er faktisk en hel del mere kompliceret end hvad jeg foerst antog, og jeg teanker stadig over hvad mit reele svar til den seatning vil veare.

Den her er nemmere for mig: 'Mister jeg en arm... Vil jeg bruge den anden'

MadsK:

Med hensyn til erfareing foer korpset, saa er mine planer som foelger:

Vearnepligt, enten i varde eller hos livgarden (kamptropperne selvfoelgelig)

Konstabelelev

Sergentskole

Jeagerkropset

Jeg er sikker paa at man derefter vil staa med en hel del brugbar efaring samt stoerre sikkerhed omkring om det er virkligheden er det man vil!

Mange tak for svarene! de kunne bruges!

hov lige en rimelig faktisk utrolig veasentlig ting, nogle af jer der ved om en VELLYKKET operation i kneaet kan sortere end fra ved session?

Venlig hilsen Christian

PS smider lige et link til min LOG, saa kan i foelge min treaning :4thumbup: http://www.motion-online.dk/fora/index.php...c=34834&hl=

Edited by christian_dk
Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til erfareing foer korpset, saa er mine planer som foelger:

Vearnepligt, enten i varde eller hos livgarden (kamptropperne selvfoelgelig)

Konstabelelev

Sergentskole

Jeagerkropset

Jeg er sikker paa at man derefter vil staa med en hel del brugbar efaring samt stoerre sikkerhed omkring om det er virkligheden er det man vil!

hov lige en rimelig faktisk utrolig veasentlig ting, nogle af jer der ved om en VELLYKKET operation i kneaet kan sortere end fra ved session?

mht. din plan. kan man nu søge konstabel og sergentuddannelsen uden at have aftjent værnpligt tidligere.

Hvis operationen gik vellykket og du på ingen måde er begrænset efter den. Skulle det ikke være noget problem. Men du vil blive spurgt om du er blevet opereret i nyere tid til ansættelsesprøven.

Link to comment
Share on other sites

Fredag:

Jeg var til noget kulturnat i byen, hvor Slagelse TRI skulle cykle imod Slagelse Cykelklub på nogle opstillede racercykler. Vi kørte 4 ryttere fra TRI i 2 timer. Og gav os alt hvad vi kunne. Vi nåede at cykle 110 km. Og vandt dermed over cykelklubben :4thumbup:

Vi var alle totalt kvæstede bagefter.

Lørdag:

Måtte jeg hjælpe min søster med at flytte. En meget delikat opgave at flytte skabe og sofaer ned fra 2.sal :blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er lige kommet hjem fra Rextur... Men i næste uge er jeg frisk på svømning et par dage! Du må undskylde jeg ikke svarede på din besked, men har væltet rundt i felt farlig de sidste fem døgn :rocketwhore:

Jeg har fået konstateret "løberknæ" på infirmeriet, hvilket forklarer smerterne i mit knæ :crazy:

Hey MadsK..

Tænkte på om de har lavet noget om i Ålborg??

Hvordan kan du allerede havde været på forkursus til PTRKUR når du først lige har været på din "Rex"tur???? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hey MadsK..

Tænkte på om de har lavet noget om i Ålborg??

Hvordan kan du allerede havde været på forkursus til PTRKUR når du først lige har været på din "Rex"tur???? :blink:

... fordi jeg er Fucking sej! :cool::tongue:

Jeg er yngste mand og eneste værnepligtige hos dem. Det er vist nok også ret specielt at jeg er blevet taget ind. Patruljekursus starter først d. 26 Februar, dvs at til den tid har jeg aftjent min værnepligt.

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Christian DK:

Men lad være med at nævne det medmindre de spørger, i tilfælde af at sessionslægen har en dårlig dag (igen)

I mit kompagni er der utallige der aldrig burde være indkaldt pga. skæv ryg og alle mulige skavanker. Derimod har jeg kammerater der er blevet droppet til session pga. småting.

Men umiddelbart mener jeg bestemt heller ikke det burde være noget problem for dig at bestå.

Link to comment
Share on other sites

Du skla ikke tage varde, jeg gentager ikke tage varde....det er støttetropperne. De har grønne huer, hvis du vil være jæger er det helt klart en fordel at ha en sort hue på hovedet først.

Og lad være med at blive konstabel elev inden du tager SG, gå direkte på SG.

Lige et par råd i svinget.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Mads det lyder da spændende! Vil du svømme i svømmehallen? Jeg tror ikke de er så glade for at man slæber støvler med i vandet, så man skal nok have en fræk aftale med personallet :smile:

Ellers Christian få en læge til at kigge på knæet. Hvis der skulle være noget galt med det, kan du sikkert træne det op.

Mandags træning

10-11 km. løb

En times svømning

Det er desværre ved at blive mørkt. Men vi kunne lige nå en halv time i skoven, hvor vi løb i højt tempo, på den anden side af skoven gik jeg lidt død i den ved kasernen. Tror jeg så Mads komme kørende på kasernevejen?

Efterfølgende en times svømning. Fuld knald, frem og tilbage, frem og tilbage.

Tirsdag

O-løb. Mellem, kort. 10 poster. tid 16 min.

2 x FHB

1,5 times powertræning/Spinning

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mht til svømning i uniform.

Hvis i ikke kan have støvler på, så blot tag strømber på, det gør en stor forskel ikke at kunne føler vandet direkte mod fødderne.

I kan jo prøve både med og uden, og selv opleve forskellen. :innocent:

Ellers ser det rigtigt godt ud, hvordan med dit bentøj; er det 100% i orden igen???

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Det lyder sgu spændende! Ville også gerne selv have været derover, men havde altså ikke lige de penge der skulle til.

Kan du ikke fortælle lidt om det?

Han kommer jo også til Danmark snart. Men en aften med ham koster stadig 5000,-

Altså det der med pengene er jo bare et spørgsmål om prioritering :wink:

Det seminar der kommer i marts måned er så vidt vides kun en 3-4 timers session. Det jeg har deltaget i hedder "Unleash the Power Within". Det varer fra fredag til og med mandag.

Jeg forstår nu bedre hvordan evangelisterne i USA kan få så stor en menneskemængde op af stolene. Det er stort set det samme jeg har været udsat for i denne weekend :smile:

Det handler i bund og grund om at blive et bedre menneske. Det handler om at ændre sine negative overbevisninger/ undskyldninger (jeg kan ikke fordi...) og ændre sit mønster, således at man ikke gentager sine fiaskoer. Vi har råbt og skreget, grint og grædt og lavet en hel del forskellige øvelser hvor det bla. handler om at man skal holde op med at lyve over for sig selv.

Jeg tog derover for at få et los i røven og for at få nogle værktøjer jeg kan bruge til at blive endnu bedre. Og mine forventninger er til fulde blevet opfyldt. Jeg ville ønske at alle kunne deltage.

Har man først oplevet Anthony Robbins, blegner alle talere du nogensinde har oplevet.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret det er et spørgsmål om prioritering. Jeg nedprioriterede det, fordi jeg ikke mente at jeg havde specielt meget brug for det, men bare at det kunne være en fed oplevelse.

Du beskriver det, som jeg også har hørt det fra mange andre. Håber jeg selv kommer til at opleve det engang.

Link to comment
Share on other sites

En masse små ting havde hobet sig op i bunker rundt omkring og jeg var ret smadret fra igår og havde i det hele taget bare brug for en lille pause, så jeg sprang træning over idag.

Det bunder nok mest i at jeg har været ret stresset de sidste ugers tid, med mange lektier og gøremål hver eneste dag. Igår var lige hårdt nok med o-løb om morgen, forhindringsbanen og den hårde cykel træning. Gik og haltede lidt rundt på gymnasiet idag, det mærkes som om jeg har forstrukket nogle af de skrå og de lige mavemuskler i venstre side (M.Abdominis obliqus Externus & M.Abdominis rectus) og så lægmusklen i højreben (soleus eller gastroc nemius, svært at sige). Så idag har jeg bare tusset lidt rundt og snakket lidt med Christian over msn.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

3 x guldcirkel

Her mandag og idag har jeg været med en spejder fra min klasse nede i den lokale spejderhytte og få styr på knob og besnøring/pionering.

Jeg har bl.a fået styr på

flagknob, pælestik, Dick Turpin knob, slipstik, tømmerstik, slyngestik, krydsbesbøring, vinkelbesnøring, japansk krydsbesnøring, filipinerbesnøring, ottetalsbesnøring, og selvfølgelig råbåndsknobbet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo jeg havde en ganske fræk aftale med livredderne, så det var i fuld kampuniform med støvler, men hold da op hvor folk glor :blink:

Og så fik jeg lavet et par forlæns- og baglæns død mur fra 3'eren :superman:

Afklædning i vand er en ret sjov affære...

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Jeg var til Instruktørkursus nr. 2 ved Dansk Svømmeunion hele weekenden. Hårdt at skulle modtage undervisning i weekeden, når man lige har haft en hård uge på gymnasiet også. Men udemærket teori. Meget brugbart. Jeg føler hvert fald at jeg er blevet en bedre leder og instruktør af en gruppe. Jeg har fået nogle gode redskaber til at få folks opmærksomhed, få min besked igennem til hele gruppen og få den til at gøre, hvad jeg vil have den til uden misforståelser.

Tror jeg kommer til at kunne drage meget nytte af det på SG-skole.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

http://forsvaret.dk/HOK/Nyt+og+Presse/Irak...d+i+Baghdad.htm

Er det ikke jægerne der indgår i de protection teams, eller er det ikke nødvendigvis?

Særligt uddannet personel fra hjemmeværnet, det såkaldte Patruljekompagniet HOK, er uddannet af Jægerkorpset til at løse Protection Team opgaven.

Der står noget om Protection Team på hjemmeværnets hjemmeside og på Patruljekompagniets egen hjemmeside.

v.h.

Ørkenrotten

Link to comment
Share on other sites

Særligt uddannet personel fra hjemmeværnet, det såkaldte Patruljekompagniet HOK, er uddannet af Jægerkorpset til at løse Protection Team opgaven.

Der står noget om Protection Team på hjemmeværnets hjemmeside og på Patruljekompagniets egen hjemmeside.

v.h.

Ørkenrotten

Det er ikke kun HJV der har medlemmer i det danske Protection Team, jægerne har også nogle af deres folk der og jeg mener faktisk også at Hæren har et par der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share