Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Jepz!

Så blev det klaret! Det er det, jeg altid har sagt: Der er sgu krummer i de folk hos Falck Hjælpemiddelservice. Jeg ringede til visitatoren 8.05, og inden klokken var 9, var falckmanden her. Ud med de to gamle batterier. De så godt nok heller ikke kønne ud: Støvet lå tommetykt på dem, og de var meget varme. Ind med to nye batterier, og så stikket i, så de kan blive ladet op.

God og hurtigt service :clap::clap:

Så jeg slipper for at gå mig halvt ihjel i dag. Jeg vil nu også hellere bruge min energi på `rigtig´ træning. Nu skal jeg jo snart sige midlertidigt farvel til min stålhest.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 15 km cykling i dag, plus en god gang håndvægttræning.

Mere cykling havde jeg ikke energi til, pga. at al den ballade med scooteren havde holdt mig vågen en stor del af natten.

I morgen må jeg have en ordentlig gang cyklads, for at sige farvel til min kære stålhest, inden jeg rejser på ferie.

Men bare rolig, kære log-læsere; Oksen forsvinder ikke helt fra MOL.

Link to comment
Share on other sites

Så kommer jeg muligvis ALLIGEVEL ikke til Spanien i denne omgang.

Det er sgu ikke let at få styr på, men der er muligvis noget arbejde på trapperne, og så kan jeg dårligt tillade mig at tage afsted.

Der blev ringet fra AF (som jeg stadig kalder det) for en times tid siden, angående noget hos Fjällräven (dem med rygsækkene) nede i Risskov. Nu må vi så se, om de tør ansætte en okse. :laugh:

I hvert fald må vi nok udsætte afrejsen (det er så det gode ved, at man selv kører, når man skal nogen steder).

Update følger, når jeg ved mere.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, for en forvirring.

Der er lidt langt ned til det sted, hvor de vil forsøge at få mig ansat, men så må vi se, om kommunen kan hjælpe med transport, hvis ikke el-scooteren kan klare det. Der findes heldigvis visse støtte-ordninger mv.

Men lad os nu først se, om jeg får jobbet.

Sådan en forvirring trætter mig desværre en del. Jeg skal se, om jeg kan få cyklet en smule, men det bliver næppe så langt, som jeg havde håbet. Øv!

Jeg kan ikke fordrage sådan noget usikkerhed. Men vi må jo vente og se.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte nøjes med 12 km. Dagens forvirring gjorde, at jeg måtte have fat i Dolph, for i det hele taget at opbygge beslutsomhed nok til at komme op på stålhesten. Men al cykling er bedre end slet ingen. Ugidelighed, forvirring og manglende koncentration må ikke holde mig helt fra træningen. The dark side, they are (som master Yoda ville have sagt).

Dagen i dag har været lidt af en dræber. Usikkerheden er det værste. Men i morgen får jeg jo nok vished. I hvert fald for noget af det.

Heldigvis har dagen også haft et par lyspunkter: Jeg slog et slaw ind omkring Tir Na Nog, og der var god gang i den.

En flok solarie-brune disco-pumpere med tommetykke guldkæder kom slentrende op til baren. Hvad skal I have, gutter? Guldbajere og hash?, spurgte bartenderen. `Jatak, og hvis du så også lige kan skaffe en M-16!´, lød det lige så kvikke svar. Så var stilen jo ligesom lagt. :laugh::laugh:

Det endte dog med, at jeg fik en herlig snak med de der gutter. De var ikke så slemme endda. Men jeg har vist også lidt af en evne til at flade ind i den jargon. Der blev vrøvlet løs om dengang, der skete det og det på det og det værtshus, og den og den tøz, som havde kommet sammen med den og den osv.

Der var bl.a en historie om hende der, som var begyndt at komme sammen med ham der. Alle havde advaret hende: Fyren var kendt som en sindssyg hooligan-type, og havde karantæne på næsten alle værtshuse i Århus midtby. Men forelskede tøzer (og vel fyre med, for den sags skyld) lytter jo ikke. En aften var fyren blevet sprit-stiv, og var gået hjem, uden damen. De boede ikke sammen, men hun ville ind til ham, og det skulle være med det samme. Da han ikke reagerede på dørklokken, klatrede den skøre tøz op ad nedløbsrøret. Det kostede hende et halvt års genoptræning (brækket ryg), da hun faldt ned! :nononoo: :nonono: En brækket ryg er ikke for sjov, men man KAN også lave nogle ting, der bare er FOR åndssvage!

Jeg kan godt lide sådan en gang mandehørm nu og da. Jeg mister nok aldrig rigtig mit had/kærlighedsforhold til de lidt ekstreme miljøer.

Nå, men nu på jeg sove

Nat nat.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Cheer up my good friend. Nu har du brugt så megen tid og energi på at få mit humør tilbage igen.... Så nu må det være mig...

If needed så ved du hvor jeg er. :smile::smile::smile: Det med jobbet skal nok falde i hak, og hvis jeg kender dig ret, jamen så sidder du også på den cykel inden dagen er omme....

Ha en fornøjelig dag min dreng.

Jules

Link to comment
Share on other sites

Tak, Danf. :smile:

Det er heller ikke sådan, at jeg er helt nede at vende. Men usikkerheden er ikke rar.

Hvis/når jeg kommer til samtale, må jeg huske at sige, at jeg også kan prata lite svenska. Det er vel en fordel, da det er en svensk koncern, selv om de siger, at deres hovedsprog i koncernen er engelsk.

Nå, men nu har jeg svabret mit gulv, og så vil jeg lige køre en tur.

Jeg vil ikke love, at jeg får cyklet. Jeg er i underskud af søvn, og må i seng i anstændig tid i aften.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes mig at slæbe 16 km hjem.

Det var da bedre end gårsdagens 12. Det må jeg hele tiden sige til mig selv. 16 er bedre end 12, og 1 er uendeligt meget bedre end nul.

Men fååårk, hvor jeg håber, at der igen kommer en tid, hvor energien flyder, og de helt lange etaper kalder.

Men naturligvis gør der det! Det hele er bare meget kaotisk lige nu

Det minder mig lidt om dengang, jeg havde panikangst. Min doktor sagde: Det er imponerende, at du trods alt fungerer nogenlunde. Og jeg svarede: Jamen, hvis ikke, jeg har mine daglige rutiner, så er jeg snart lige til at indlægge.

Sygdom og indlæggelse er der heldigvis langtfra udsigt til nu. Der skal bare lige styr på alt rodet.

Nu rammer jeg slumrekassen.

Tak for jeres støtte.

Link to comment
Share on other sites

I dag må cyklen hvile.

Varme, en smule høfeber, og alm. forvirring gør, at jeg må holde en pause. Men man skal jo også restituere.

Jeg skal snart have nye pedaler til stålhesten. De gamle har fået rigeligt med tæsk. Remmene holder ikke så godt mere. Fitnessbutikken, hvor jeg købte den, er vist lukket, men fitnessgruppen.dk forhandler også Kettler cykler, så jeg må nok der ud engang.

Nå, men det er ikke vildt presserende.

Jeg har, på opfordring fra Jobcenter Århus, sendt en ansøgning + CV til Fjällräven. Når konsulenten så også ringer derud og siger god for mig, så skulle der være en chance. Men på denne side af weekenden når jeg naturligvis ikke at høre noget. I det mindste har jeg nu gjort, hvad jeg kunne.

Jeg var på statsbib i dag, og da parkerede jeg min scooter lidt længere væk, og gik ind på statsbib, UDEN rollator. Jeg er blevet MEGET mindre afhængig af rollatoren. Måske er jeg på vej til næsten at kunne undvære den. Jeg ved jo godt, at behovet for at bruge den ligger mere i det mentale end i det fysiske.

Nu vil jeg lige tonse håndvægtene igennem, og så tage et bad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik trænet ganske godt med håndvægte og grippers, inden jeg koksede ud til `American History X´ på DR2. Genial film. Jeg har naturligvis set den før. Jeg ville have lavet projekt om den i media studies på uni, men den var for hardcore for nogle af tøzerne i min gruppe. Vores lærer, en hærdet sydstatsmand, der er vokset op i Georgia, en tid, hvor man kunne finde maskinpistoler på hylderne i K-MART (og hvor der var 20 skydevåben i hans barndomshjem), var sgu ellers ligeglad.

Jeg skal have strammet op på nogle ting i mit liv. Lidt hyppigere barbering, lidt nyt tøj, og så skal jeg prioritere gang-træningen lidt højere. Det er nogle af de ting, der vil være passende, når jeg nu forhåbentlig snart kommer i fast job. Frisuren forbliver dog den samme. Men i dag er der også så mange, der er helt kortklippede.

Jeg vil tage cyklen nu, inden solen laver mit lille home-gym om til en varmluftsovn.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg da banket 23 km aw. Jeg havde på fornemmelsen, at hvis jeg ikke igen fik en etape af anstændig længde, så ville det gå ud over min motivation.

Engang i næste uge begynder jeg at skaffe et par nye pedaler. Stålhesten skal også forkæles lidt nu og da, når den nu har klaret alle de km, siden jeg fik den.

Men det hjælper nu på humøret, med sådan en god etape. Herligt, herligt.

Nu vil jeg lige ned i Rema1000 og have lidt brød mv. Jeg tror sq, jeg tager rollatoren, og går derned :walking: . Lidt gang-træning gør kun godt.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik hevet en halvmarathon cyklads hjem, selv om varmen var/er virkelig strid. På et tidspunkt holdt jeg en lille pause, og gik ud og kølede mig fjæs ned med håndbruseren, inden jeg cyklede videre.

Men det gik da.

I går skrev Texaspoker.dk til mig. De ville gerne vide, hvad oversætter-programmet TRADOS Translator´s Workbench kostede. Det vidste jeg ikke, men jeg ved, at det næppe er billigt, og at handelshøjskolen afholder MEEEEGET dyre kurser i brugen af det.

Hvis de vil give mig det program, siger jeg mange tak. Men det vil de nok trods alt ikke. Jeg tror måske, det koster 6-8 k, og et kursus i brugen af det koster måske 4 k for et par arbejdsdages undervisning.

Så det må de vist kigge i Kraks efter.

Men på længere sigt vil jeg da bestemt gerne lære at bruge den slags værktøjer. Min private økonomi kan bare ikke bære det på nuværende tidspunkt.

Om halvanden times tid tager jeg ud og samler lørdagens ration af flasker. Inden da kan jeg lige klemme lidt håndvægttræning ind.

Lige i dag er det ganske ok at være Oksen.

God lørdag til MOL :smile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det er lykkedes mig at rive et blad (gammelt nummer af Das Waffen-Magazin ca. 150 sider, plus cover) over. :laugh:

Ja, bevares, der er langt op til telefonbogen, men man skal jo starte et sted.

Varmen, og nerverne, er liiige ved at gå mig på.

Hvis jeg kan klare 12-15 km cykling i dag, er jeg nødt til at lade det være godt med det. Hellere tage en etape af moderat længde, end at falde om med et hedeslag her, hvor der ikke er nogen til at hjælpe mig. Og hvis jeg havde været på ferie nu, havde jeg slet ikke fået trænet, så lidt er bedre end intet.

Bare jeg dog for syv sytten snart får besked om det der job. Hvis jeg ikke får det, kan jeg stadig nå at stikke af til Spanien. Og de HAR jo tilstået mig 3 ugers ferie, forudsat, at jeg ikke får job inden. Og dem skal de ikke snyde mig for, hvis de ikke kan få mig i job.

Nå, men vi må se, hvad der sker.

Link to comment
Share on other sites

Varmen er godt nok streng.

Det blev til 13 km, og det må det være godt med. Som sagerne er, er vedligeholdelse bedre end lediggang.

Men pyyyh, hvor er det varmt.

Mine nerver har det heller ikke for godt, pga. alt det ballade omkring job osv. Men nu må vi se, om konsulenten får snakket med ham, der er Country Manager, i morgen.

Jeg tuder ikke, hvis de siger nej, men jeg vil meget, meget gerne snart have vished.

Link to comment
Share on other sites

Hej OKS

Jeg krydser fingre og tæer for dig mht jobbet.. du har bare så ret i at varmen er strid, det er bare ikke meningen man skal lave noget som helst i sådan en hede, hele ideen med 30 gr er at man skal være halv nøgen og i nærheden af en strand :bigsmile: 13 km cykling idag må bestemt svare til 100 på en gråvejrsdag.

Duenn

Link to comment
Share on other sites

Varmen er godt nok streng.

Det blev til 13 km, og det må det være godt med. Som sagerne er, er vedligeholdelse bedre end lediggang.

Men pyyyh, hvor er det varmt.

Mine nerver har det heller ikke for godt, pga. alt det ballade omkring job osv. Men nu må vi se, om konsulenten får snakket med ham, der er Country Manager, i morgen.

Jeg tuder ikke, hvis de siger nej, men jeg vil meget, meget gerne snart have vished.

Det er godt at se du stadigvæk kæmper i pedalerne selvom varmen er hård i øjeblikket :4thumbup: kan se på mit morgenhold at

der er flere der ikke dukker op bare pga. en smule varme :innocent: men det er ikke noget i forhold til det du kæmper med da vi

kører kl. 615 om morgen

Håber du får svar på dit job status

God varm dag herfra :superman:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg håber også, at der snart kommer klarhed over sagerne, britone.

Der er intet, der slider så meget på et menneske, som netop det at svæve i uvished.

Det er ikke sikkert, at jeg får cyklet i dag. Varme, pollen og nerver er ikke just befordrende for energien. Men man ved jo aldrig.

U can say that again my dear. :nonono:

Jeg tror på dig... :smile:

Link to comment
Share on other sites

U can say that again my dear. :nonono:

Jeg tror på dig... :smile:

ALL GOOD THINGS SHALL COME TO THOSE WHO WAIT!

Samtale på fredag. Ifølge konsulenten (som tager med til samtalen), skulle der være gode chancer for, at Oksen snart har et fast job.

De ville gerne have en person i min alder, og med gode sprogkundskaber. Og når de så tilmed kan ansætte mig på fordelagtige vilkår!

I ved, at jeg ikke venter mig for meget af tilværelsen, men lige nu er det svært at bevare pessimismen.

Link to comment
Share on other sites

Bravo, gamle Okse! :clap:

Jeg klapper lige lidt af mig selv.

Takket være det, at jeg kom i gang lige i rette tid, fik jeg cyklet hele 24 km. Det kan næppe være meget bedre. Nu kan solen bage løs, så meget, den gider, resten af dagen.

I går aftes var jeg kørt ned i byen, for at få en sandwich på Sunset Boulevard. Imidlertid var deres grill i stykker, så der var ikke andet end ceasar´s salad at få. Det gad jeg ikke have. Videre til Chick-in, for at få en halv kylling :chicken: i stedet for. Alt udsolgt.

Jeg endte derefter på den afrikanske sandwich-bar i Frederiksgade. De lavede faktisk også noget helt udmærket mad. Rart nok at vide til en anden gang.

Derefter gik turen tværs over gaden, til Tir Na Nog, hvor jeg sluttede af med en :cola: og lidt :blahblah: med en flok irske gutter, som, i modsætning til undertegende, ikke drak cola. :laugh:

Nu henter jeg nogle bøger på statsbib, og bagefter skal der bestilles tid til et par vasketøjspas, som Danfanatiker siger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share