Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Fin træning i går.

Hverken ekceptionelt tung eller alt for let.

Cable curls var nok noget af det, der gik bedst. Mie håndled var i fin form, sikkert takket være forhammeren. Pecdeck var ok, men ikke helt på toppen. Og rowing var omkring de 70/75 kg.

Skulderpres var, som det oftest er.

Benøvelserne holdt jeg på det jævne, idet jeg hellere vil arbejde med nogle af de ting, jeg måske er knapt så god til.

Link to comment
Share on other sites

Det var en anelse hårdt at komme i gang med cykladsen i dag, men jeg endte på 23 sveddryppende km.

Dermed har jeg cyklet 93 km, siden jeg vsndte hjem fra besøget hos mine forældre. Det er vel ok, i betragtning af, at jeg også har været i træningscentret 3 gange.

En lille smule rollator-walking har jeg også fået i dag. Det er godt at holde gang-funktionen lidt ved lige.

Så må vi se, hvad det kan blive til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så fik min gamle bedstemor fred!

Der er bisættelse fredag kl. 11. Vores flinke og dygtige bedemand kan sine ting.

Det betyder så, at jeg tager hjem til det vestjyske på torsdag, og bliver der weekenden over.

Jeg har egentlig aldrig taget det specielt tungt, når nogen i min omgangskreds er gået bort. Det skulle da lige være, hvis det var børn eller yngre mennesker, der faldt fra. Min bedstemor manglede et par måneder i at fylde 93, og vi har længe kunnet se, at hun var på retur. Nu er der i hvert fald gjort en ende på uvisheden.

Men cyklet har jeg også i dag; faktisk blev det til 30 km! 23 km/t i snit. Det må siges at være særdeles godt.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag var den bedste længe:

Solide DB skulderpres (med 14-kilos), pæne rows, og generelt god energi, trods den stærke varme.

Det var godt, at jeg havde fået fyldt min shaker op med vand.

Med kosten kniber det derimod lidt. Må se at få lavet noget mad.

I morgen tager jeg hjem til de gamle, og fredag skal vi så have sendt min bedstemor afsted.

Vi bliver nok 10 til bisættelsen, og så er der frokost og en dram hjemme hos mine forældre bagefter.

I det mindste kommer der tilstrækkeligt mange gutter til, at vi kan bære kisten uden at hyre folk til det.

Link to comment
Share on other sites

I morgen forventer jeg at komme til Århus igen.

Skal blive rart med noget cykling, og naturligvis nogle omgange pump i Ny Helse.

På det seneste har jeg jo kun haft grippers og sledgehammer til rådighed. Pga. begravelse osv. har der ikke været tid til at besøge City Gym.

Det er tydeligt, at jeg har tabt mig en del på det sidste. Det skyldes nok mest sommerens mange lange cykel-etaper. Hvor er det bare kønt at konstatere, at det KAN lade sig gøre at cutte lidt ned. Med lidt held, og en stor del flid, skal det nok blive bedre endnu.

Jeg har fået mit nye ur i dag. Omega Seamaster Professional! Damn, hvor er det bare et fedt ur! Når sandheden skal frem, så synes jeg nu også, at jeg har fortjent det. I hvert fald har jeg da selv tjent pengene.

Link to comment
Share on other sites

Back in Aarhus!

Det er rart at være tilbage. Skulle egentlig have været her i går, men ventede en dag, fordi jeg skulle afhente mit ur hos urmageren.

Cykles skulle der jo. Det holder altid en anelse hårdt at komme i sving igen efter en pause, men jeg trak da en halvmarathon hjem. Så jeg har da fået brudt dødvandet.

Nu skal jeg have lidt mad, og så vil jeg læse. Er i gang med `Alfabethuset´ af Jussi Adler-Olsen. Den holder indtil videre formkurven glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg have lidt mad, og så vil jeg læse. Er i gang med `Alfabethuset´ af Jussi Adler-Olsen. Den holder indtil videre formkurven glimrende.

Jeg er også i gang med den, men må indrømme, jeg er gået lidt død her midtvejs. Du er nok ikke så langt, men anden del virker mig lidt kedelig. Håber ikke, jeg har ødelagt det for dig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også i gang med den, men må indrømme, jeg er gået lidt død her midtvejs. Du er nok ikke så langt, men anden del virker mig lidt kedelig. Håber ikke, jeg har ødelagt det for dig :wink:

Det går jo nok alligevel. :smile:

Jeg er lige begyndt på anden del, og var da også noget overrasket over det store og pludselige spring i tid og handling.

Anyways, så vil jeg nu gøre mig klar til at tage ned og træne.

Link to comment
Share on other sites

I går var der pænt meget gang i den i Ny Helse. En del af de gode bros var til stede. Det er ikke, fordi jeg nødvendigvis snakker ret meget med folk, men nu luner nu at fornemme stemningen.

Her er nogele spredte stats:

Rowing maskine:

2x10@70

10@75

10@80.

Det tunge sæt var faktisk ikke synderligt svært.

Leg extension lå som vanligt mellem 70-80 kg.

Cable curls var ganske gode, med 2 sæt @35.

Pecdeck:

2x10@70

8@75

Det vil næppe vare længe, før de 40 kg er indenfor rækkevidde.

Abd. crunches @30/35.

Kan faktisk ikke huske det hele. Nå, never mind.

Derefter spiste jeg frokost i Storcenter Nord, inden jeg skulle til fys.

Var godt nok pænt træt, da dagen var slut.

I dag:

Benene var lidt DOMS´ede. Det kunne mærkes, at hase-musklerne var blevet strukket igennem for første gang i lang tid.Men cykle skulle jeg, og med megen tålmodighed, og lidt Dextro-pastiller, fik jeg cyklet hele 27 km! Det synes jeg godt, jeg kan være bekendt.

Link to comment
Share on other sites

I søndags havde mine forældre og jeg besluttet, at vi skulle have en virkelig fridag, nu da alt halløjet med begravelse osv. var overstået.

Efter talrige opfordringer fra vores gode ven, JK, som er lys- og lydmand for det relativt nye band Lookin´ Back Country, satte vi kurse mod Thisted for at høre noget country.

Først var vi dog lige en tur over Mors, for at se moler-museet. Det var egentlig også meget spændende at se de utroligt flotte fossiler, der er blevet fundet i det moler, der jo kun findes på Nordmors, på Fur og i et hjørne af Thy.

Efter en let frokost og en påskebryg, der blev nydt med udsigt over Limfjorden, gik turen mod Thisted, hvor der var god tid til at hilse på JK, og også på forsangeren, Ole Lindskov, som vi kender fra country-miljøet, inden vi tog plads på første række.

Henved 1000 mennesker var mødt op i det skønne vejr, og der gik utallige liter Thy Fadøl gennem hanerne den dag.

I modsætning til, hvad jeg havde forventet, blev der stort set ikke spillet nogle af sangene fra det hedengangne Royal Danish Countryband, hvorfra både Ole Lindskov og flere af de øvrige musikere stammer. I stedet hørte vi et farverigt mix af Hank Williams, Buck Owens, Freddy Fender m. fl., med enkelte afstikkere til eksempelvis Carl Perkins. Man fornemmede, at Ole kørte en lidt mere afdæmpet stil end tidligere. Men det gør nu ikke noget. Synge kan han!

Jo, det var ganske godt. Dog led stemningen lidt under, at der var for få hardcore country-folk til stede. Vi var stort set de eneste med Stetson-hatte. Men det gav da lidt opmærksomhed. :laugh: . Vi var lidt trætte af at høre på et par skidefulde broads, der konstant skændtes om, hvem der var den ledeste kælling i byen. Havde man bedt mig om en vurdering, ville jeg have betragtet dem som nogenlunde ligeværdige kandidater til titlen! :laugh::laugh::laugh:

Nå, men den slags ting må man tage med. Hvor der er øl og solskin, vil der være fulderikker af begge køn.

Min vurdering af bandets præstation bliver, at de nok skal tage kegler til festivalen, men at de bør forsøge, at få publikum lidt mere med, når de står på scene i SCC. Men det lykkes nok også. Ole er gammel i gårde, og kender SCC´s publikum.

Alt i alt en vellykket dag.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg ladet det blive ved en del COC træning og levering (savner jernbane-hammeren. Nu må jeg jo klare mig med leverage bar igen). COC 2 kan jeg nu få forbi parallel stilling hver gang. Og 1´eren kan jeg relativt let reppe med. Det skal nok komme.

Ville gerne have cyklet, men pga. travlhed, træthed og lidt nerver blev det ikke lige i dag. Havde en masse rengøring osv., som jeg skulle have klaret, inden jeg begynder på jobbet i morgen. I det mindste fik jeg da taget mig sammen til at spise varm mad i dag. Det har knebet her på det sidste, og det går altid ud over energien.

At vaske gulv er en smule anstrengende for mig. Men jeg får det gjort.

I går fik jeg lavet en god gang disko-træning i Ny Helse:

Gode rows (70/75/80 kg)

Nogenlunde solid pecdeck, og udmærket DB skulderpres. Tror snart, jeg skal prøve med 15 kg.

Cable curls var ok, men ikke helt i top. Endelig fik jeg arbejdet en del med triceps og abs.

I morgen skal der cykles igen.

En hviledag kan selv proffer have behov for nu og da. Og så går det så meget bedre i morgen. Det må jeg sige til mig selv.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Ganske udmærket styrketræning.

Især bentræningen var god, og jeg var oppe på 85 kg i leg extensions. De 90 er næppe langt borte.

Mine rows var ikke helt på toppen, men jeg fik da taget et sæt med 80 kg.

Endvidere stod den på en del maveøvelser, og en del triceps pushdowns, som er et af mine lidt svage punkter.

I dag: 15 km pligt-cykling.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ved at være klar til at drage afsted til årets country-festival.

Derfor ingen trænings-updates før mandag.

I dag, da jeg kørte på arbejde, flaksede en ynkelig, tydeligvis stærkt afkræftet due, rundt ved vejsiden. Jeg prikkede lidt til den. Den kunne ikke flyve, og fjerene faldt fra den. Den havde det meget skidt.

Hmmmm! Hvad gør man så? Havde man nu bare haft sin trofaste Buck, men den har jeg jo måttet lade blive hjemme, pga. de nye kniv-regler.

Jeg kiggede mig omkring; ingen børn eller emsige hatte-damer i nærheden. Ok. Våben har jeg ikke, men jeg har gode lårmuskler og et par solide `City Hiker´-støvler. Fuglen op på kantstenen, og så 1,2,3....

KNAK!, sagde det, og så var duen død, lige så hurtigt, som hvis jeg havde haft min gun. Og så fik jeg ellers travlt med at komme væk, idet en hjemmehjælper nærmede sig. Gad ikke have noget ballade, fordi jeg ikke ulejligede Falck og dyrlæge. Det ville en del by-folk sandsynligvis have gjort.

Ja, ovenstående var brutalt, og lidet behageligt, men det var det mest effektive, jeg kunne gøre i den aktuelle situation. Min veninde, der er en meget stor dyreven, var tæt på at tude, da hun hørte om det. Men den sande dyreven må også være mand/kvinde for at gøre det, der er nødvendigt.

Prøv i øvrigt at læse den lidt gamle kronik:

http://politiken.dk/debat/kroniker/article766341.ece

Ganske valide pointer, synes jeg.

Vi ses sefter festivalen! YEEEEEEEEEHAAAAAAAAAW!

Link to comment
Share on other sites

Så er Ox tilbage fra SCC 2010.

Jeg orker ikke at skrive en decideret musikanmeldelse lige nu, men vi skal lige have et par anekdoter, som først og fremmest har til formål at tage livet af nogle rygter, der har huseret dernede i området.

Rygte 1: En biker blev slået ihjel på årets festival.

Korrektion: Der skete desværre det, at en motorcyklist, som led af svær sukkersyge, sov stille ind natten til i dag. Både han selv, hans bros og hans familie vidste, at dette kunne ske. Men han ville med til festivalen, og det kom han. Hans sidste aktiviter i dette liv blev country-musik og MC-kørsel, de to ting, han brændte for. RIP.

ENHVER spekulation om, at nogen dræbte ham, eller at han tilhørte kriminelle biker-grupperinger, er fri fantasi.

Rygte 2: En person blev såret af skud.

Korrektion: En gunslinger fik fingeren i klemme, imens han arbejdede med sin løsskuds-revolver. Enhver snak om deciderede skud-episoder har INTET med virkeligheden at gøre.

Rygte 3: Personer med tilknytning til Hells Angels forsøgte at tiltvinge sig adgang til festivalen.

Korrektion: Et par personer forsøgte at blive lukket ind, men blev afvist, da de ikke kunne fremvise billetter. Derefter begyndte de at true med deres påståede kickboxing skills, som de dog hurtigt glemte, da både festivalen egne vagter og en del hærdebrede truckere nærmede sig i stort tal.

Provokatørerne flygtede ned til deres KANO (ja, sådan én var de faktisk ankommet i! :laugh: ), og padlede videre op ad floden. Der var absolut ingen tegn på, at de havde relation til HA, eller til andre organiserede kriminelle kredse.

Så fik vi de ting på plads.

I det hele taget en fin festival, men langt bedre vejr, ed vi havde håbet.

Nu skal jeg have vasket prærie-støvet af mig.

Vurderinger af musikken på året festival følger. Der er mange roser, men også enkelte fremtrædende torne.

Link to comment
Share on other sites

Nå, det skal jo ikke blive til rygter og kickboxingsmandshalløj det hele (selv om det kan være meget skægt).

Dagens styrketræning var sådan set meget godt:

Rowing-maskinen:

2x10@75

10@80

10@85 (UBEHA´LIG!)

Leg extensions:

2x10@75

10@80

10@85

Cable curls gik fint, med et par gode sæt @35, og resten @30

Det øvrige var omtrent, som det plejer at være.

I morgen skulle jeg gerne få cyklet.

Hvis nogen overvejer, om skal se Talent 2010, når det kommer, så kan jeg oplyse, at det skal de, om ikke andet, så fordi Bibbi skal medvirke.

Hun har været med på festivalen alle 25 gange. Første gang lå hun i sin mors mave. Bassisten med det lange hår er hendes far, Snif. En fin fyr, der både kan håndtere en bas, og bunde noget Jack D.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

w00t.gif

Det var så morgenens bedste grin 4thumbup.gif

Ja, det var vi mange, der fik os en griner over.

Som én af vagterne sagde: Nu har jeg gået her 25 sæsoner, og der har aldrig været ballade. Det var sgu rart, at der endelig kunne blive lidt gang i den! :laugh::laugh:

Men faktisk var det ganske smart at benytte sig af vandvejen. Så var der færre, der kunne følge efter dem. Det er også blandt andet pga. dette, at polisen i Silkeborg har en speedbåd.

Anyways: Udmærket træning i dag.

Pænt solide rows, med 80 kg på toppen.

Pecdeck kørte derimod ikke helt, som jeg gerne ville, så jeg måtte lade det blive ved de 70 kg.

Cable row: Nogenlunde habilt. De 35 kg er dog stadig lidt tunge for mig.

Skulderpres fik jeg ikke trænet i dag, men leg extensions var gode, og de 80 kg gik nogenlunde let.

Desuden en masse abd. crunches, og en omgang triceps pushdowns.

Rent mentalt prøver jeg på at klare mig bedst muligt. Det er ikke altid lige let, men jeg må prøve på at sige til mig selv, at jeg yder en betydelig indsats dagligt, både ved træning og ved alt andet i mit liv. For det kan ingen benægte, at jeg gør.

Det ville gavne mig, hvis jeg snart kunne udskifte min el-scooter, da den ikke længere er så stabil, og denne usikkerhed kan godt til tider gå mig på. Vi må se, hvad der sker.

Nå, jeg må se at holde humøret oppe. Heldigvis har man sin træning. Og så en del gode minder om sjove oplevelser!

Link to comment
Share on other sites

Planen for i morgen er: Evt. tager jeg en time ekstra på jobbet, og så skal der gøres rent og SPISES IGENNEM! :4mewantfood:

Jeg er inde i én af de perioder, hvor jeg glemmer at spise. Og det holder bare ikke.

Hvis jeg har energi til det, cykler jeg en etape. Ellers bliver det grippers og levering.

Må også huske at være glad for mit job. Det går jo godt, og folk roser mig, og siger, at de er glade for min hjælp. Der er tale om, at jeg evt. skal efteruddannes i Word, så jeg kan lære at bruge mange flere af funktionerne. En del har jeg lært mig selv, men programmet kan jo de utroligste ting.

Næ, man er da trods alt ikke helt færdig endnu, selv om det af og til kan føles sådan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share