Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I dag GÅR jeg til arbejde, og derfra videre til fys, og så hjem igen.

Det er noget, der driver sveden frem. Men jeg trænger til gangtræning, og har hverken tid eller energi til andet i dag.

Det er godt nok at holde gang-funktionen vedlige. Så får jeg lettere ved at klare mig, hvis/når skæbnen igen tvinger mig til at benytte mig af gå-ben.

På et tidspunkt skal jeg have fundet ud af, hvad jeg skal ønske mig, når jeg snart fylder år. Kan INTET komme i tanke om! Mine interesser er jo få (men intensive), og tøj synes jeg ikke, at jeg mangler. Ellers må jeg jo nøjes med at ønske, at jeg får en god dag ud af det. Og det får jeg nok.

Link to comment
Share on other sites

Efter et par trælse dage kom der gang i cykladsen igen.

Det blev til 18 gode km. Inden udgangen af indeværende uge kan jubilæet på 14000 km forventes at være i hus.

I morgen: Forhåbentlig styrketræning.

Ja, I har nok fornemmet, at jeg har været forvirret på det sidste. Ikke decideret depri, men forvirret og usikker.

I centret er der en bro, som jeg tit snakker med. Vi forsøger at holde hinanden lidt til ilden, med kvikke bemærkninger osv. For nogen tid siden gennemskuede han, hvad jeg gik og grublede over: Det er noget med en dame!, sagde han.

Dér sagde han det sandeste ord, der er sagt i den sag! Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg Amor har skudt med dysekanon i dette tilfælde. Det var sikkert også nødvendigt, for at trænge gennem mit panser. Jeg har tit nok oplevet et lille crush, der er intenst og kortvarigt, som en influenza, og derefter damper af igen. Det her (som begyndte for et par mdr. siden) er noget andet og dybere. Hun har indtil videre holdt ved, på trods af såvel mine særheder som alvorlige vanskeligheder i hendes eget liv. Meget andet kan jeg ikke sige, lige for nærværende. Og så har både hun og jeg da noget at kæmpe for.

Jeg formoder, at min mor også har lugtet lunten, men hun er klog nok til ikke at blande sig.

Vi ses.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag var mine rows i hvert fald bundsolide:

2x10@70

10@75

10@80

8@85 :devil:

Sidste sæt var, så vidt, jeg lige kan huske, en tangering af min PR. Jeg må også snart se at få snuppet de 90 kg.

Leg extensions var moderate, og lå på 70/75 kg.

Pecdeck lå på 70 hele vejen igennem.

Cable curls kørte fint. Håndleddet virkede stærkere end sidst, og jeg havde bl.a. to gode sæt @35 kg. Bare jeg snart turde tage de 40.

Sammen med en god omgang maveøvelser og triceps pushdowns var ovenstående faktisk grundlaget for en ganske god gang træning.

Link to comment
Share on other sites

Det spændende er om SINA er for klog til ikke at blande sig? Svaret blæser i vinden....

Nu er indholdet af denne log ikke noget, Sina har nævneværdig indflydelse på. Og mine seneste indlæg har da stået i modstrid til den negativitet, som Sina tidligere har beskyldt mig for. Det mest sandsynlige er derfor, at eventuelle negativt ladede indlæg fra hende eller fra andre vil blive forbigået i tavshed.

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til en god cykel-etape på 22 km!

Det var sådan set godt nok. Jeg er meget glad for, at der allerede har været så mage gode cykelture her i 2010.

Som noget ekstra-ordinært skal jeg have hakkebøffer og æg, når jeg lige om lidt har været i bad. Det er tiltrængt, idet jeg har spist alt for lidt i dag.

Vi tager lige en sang med nu afdøde Chris Ledoux:

Der går lidt tid, inden sangen starter, men videoen er feeee´!

Link to comment
Share on other sites

Det gik sådan set fint i går.

I rowing-maskinen var jeg ikke under 75 kg. 80 kg er, om ikke ligefrem nemt, så i hvert fald problem-frit.

I leg extensions kan jeg komme op på 85 uden de store problemer. Det er muligt, at jeg kunne klare 90, hvis jeg pressede mig selv. Men jeg vil ikke stresse mine knæ for voldsomt.

Jeg synes, at det går den rette vej med mave-regionen. Der skal fortsat både cykles og laves mange abd. crunches, men jeg synes, at der er synlige forbedringer.

Leg curls er imo både vanskelige og kedelige, men jeg laver dem pligtskyldigt.

Link to comment
Share on other sites

I dag:

22 sveddryppende km på stålhesten.

Jeg har på fornemmeren, at jeg har tabt mig lidt på det sidste.

Det gør heller ikke så meget.

Hvornår jeg igen kommer til at styrketræne, afhænger af flere ting. Jeg håber på onsdag.

Jeg ser, at stort set hele Wendel Adkins koncerten fra årets SCC festival er blevet lagt ud på Youtube. Da det var et af årets højdepunkter, så snupper vi lige et par numre.

http://www.youtube.com/watch?v=uWM62IBXb5w&feature=related

Og så lige en sang til hende, der allerede har formået af holde mig ud i længere tid, end jeg selv havde troet muligt. Jeg ville have fundet Johnny Cash´s `The Angel and the Bad Man´, men da den åbenbart ikke er på Youtube, så bliver det denne her:

http://www.youtube.com/watch?v=sO5n6KIKPHw&feature=related

`To be a good hearted woman to the world´s youngest dirty old man´. :laugh::laugh: . Ja, det må siges at være noget af en udfordring. Tak til hende, der har turdet gøre forsøget! :wub::wub:

Link to comment
Share on other sites

Man må beundre Simon for hans kreativitet, men diplomat er han tydeligvis ikke skabt til at blive! :laugh::laugh:

Anyways, så fik jeg en gang styrketræning ud af det i dag.

Cable curls var ganske habile, og rows var ikke de tungeste, jeg har lavet, men dog oppe på 80. Jeg tror nu ikke, at jeg har nået mit max i rows endnu. Skal nok gå over de 90 engang inden længe.

Leg extensions var meget normale, med 80 som det tungeste.

Peckdeck´en ligger stabilt omkring de 70 kg.

Link to comment
Share on other sites

Note to self: Wristrollers er der fremtid i! :4thumbup:

Jeg prøvede den der fastmonterede wristroller-agtige dims nede i centret, og er du gal, hvor var den god! man kunne mærke, at det gik lige i underarmene. Først prøvede jeg med en 10-kilos Weider-kiks på loading-pin´en, og da den var blevet hejst op og firet ned igen 4-5 gange, satte jeg endnu 5 kg på, og tog så to gange med de i alt 15 kg.

Den var lidt tung med de 15 kg, men ikke overvældende. Read my lips: Det agter jeg at blive god til!

Den øvrige træning var ligeledes fin: Leg extensions op til 90 kg (det er en sjældenhed), og jævnt gode rows, med 80 på toppen.

Cable curls var heller ikke svære i dag, og det blev til et par gode sæt @35.

Det meste andet var, som det plejer at være, men succes´en med wristroller gav mig godt nok et boost.

Nu: `Støv på hjernen´ på DR1. Og i Dirchs ånd skal den skylles ned med en drink.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Har lige spist en god gang hakkebøf med pasta til.

Rema1000 havde 400 gram fars (3-7%) for en tier, men så skulle det også anvendes i dag. Og det blev det. :4mewantfood:

Cyklet har jeg dog også: 19 km i dag.

Da jeg nok kommer til at undvære min el-scooter i en uges tid eller lidt mere (den skal ned på fabrikken og tjekkes), så må træningen nok begrænses til fordel for den megen walking, der bliver nødvendig. Men jeg skal nok holde mig i gang bedst muligt. You have my word!

En gang eller to skal jeg også nok komme ned i jernhulen i løbet af næste uge. Om jeg så skal ofre en taxa derned.

Link to comment
Share on other sites

I dag:

Ikke så meget decideret træning, men ca. 2 km walking med rollatoren.

Det går nu fint nok, og humøret er bedre, end det før har været i lignende situationer.

Jeg skal sgu nok klare mig igennem!

I morgen forventer jeg at komme ned i jernhulen, selv om der er langt at gå. To gange træning må være nok i denne uge.

Lidt cykling kommer der nok, senere på ugen, men jeg er nødt til at prioritere walking højest, sålænge, jeg mangler nogget at køre på.

Heldigvis har jeg:

En god familie.

En stærk vilje.

Gode bros i centret, når jeg ellers kommer derned.

En dame, som betyder mere, end noget andet kvindfolk har betydet for mig.

En smule aggressioner skal jeg dog også lige af med! Her kommer en hilsen til alle dem, der tror, at jeg bliver hjemme fra arbejde, fordi jeg mangler mit køretøj, eller fordi en elevator går i stykker. Til dem, der tror, at det offentlige betaler min træning. Til dem, der tror, at jeg tager imod hjemmehjælp, og imod den kommunale madordnings protein-forladte hundeæde. Og ja, så er den også til de personer og organisationer, som er i gang med at undergrave enhver seriøs styrketræning i dette land, og som på det nærmeste sætter lighedstegn mellem valleprotein og Dbol!

THIS ONE IS FOR YOU! :devil:

http://www.youtube.com/watch?v=nKrpaFw_CsA&feature=related

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Ca. 4 km walking i det, plus en lettere omgang pump i Ny Helse.

Wristroller: 4-5 gange op og ned med 15 kg på loading pin´en. Den bider godt i underarmene.

Rows at 70/75.

Leg extensions holdt jeg på beskedne 60 kg, idet mine ben ikke skal smadres, sålænge så megen walking er nødvendig.

Pecdeck: 3x10@70 kg.

En del maveøvelser.

Cable curls @30 kg.

Triceps pushdowns @25 kg. Denne øvelse er ikke én af mine bedste, men laves skal den.

Nu må jeg i bad.

Link to comment
Share on other sites

I dag: De obligate ca. 1,5 km walking, og så 16 km cykling.

I forhold til cyklingen var der bedre fokus i dag end i går.

I morgen er mine forældre her, og så kan de køre mig ned i Ny Helse.

Alt i alt går det udmærket. Kunne nemt være værre, i betragtning af, at jeg mangler min crosser. Men jeg holder ud. Stol på det!

Vi snupper lige et par sange fra det legendariske Highwaymen-show i Nassau Coliseum:

Link to comment
Share on other sites

Du holder dig godt aktiv må man sige - godt at damen ikke lægger beslag på al din tid :cool:

Det er netop én af de gode ting ved det, Simon: Jeg tror ikke, hun er den type, der kommer til at lægge beslag på al min tid, idet hun selv bruger meget tid på sine heste, og derfor kan hun godt forstå, at jeg gerne vil bruge tid på at træne, da det jo nu engang er en af mine passioner. Og nej, det er IKKE Tina Lund, jeg er sammen med! :laugh::laugh: . Faktisk har hun meget lidt tilovers for Tina Lund.

I dag var mine forældre på besøg, og jeg valgte derfor, vha. diplomatisk snilde, at forsøge at gøre dem klart, hvordan det stod til, mht. damen osv. Efter en længere snak sagde min mor: I må se, hvad I kan finde ud af, og så vil vi gerne møde hende, på et tidspunkt!

Det er vist den største anerkendelse, jeg kan få, på nuværende tidspunkt. Fra vestjyder skal man jo ikke vente sig store ord. Min far holdt sig i baggrunden. Han har aldrig været rigtig god til det der med følelser.

Men som min mor så rigtigt sagde: Nu ser vi, hvad der sker.

God træning har jeg også fået i dag:

Leg extensions var igen oppe på 85 kg.

Rows lå på 75/80 kg. 75 var rimeligt nemt, og 80 gik nogenlunde, vil jeg sige.

Underarmene fik en del tæsk vha. wristrolleren, hvor der var 15 kg på. Næste gang går det nok an at prøve med 20 kg. Det er et rimeligt hardcore redskab, og netop derfor er det fedt.

Pecdeck 3x10@70

En del maveøvelser.

Cable curls op til 35 kg.

Triceps pushdowns (svær øvelser for mig) @25 kg.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med Ladie Meat ;).. Tá dig i agt for kvinderne ..

Tænkte på, hvordan står det til med almindelige strækkere? Her ku du evt progressere til fingertip pushups som er en glimrende grip øvelse..

Tak. :smile: . Jeg værdsætter din velmenende `advarsel´, men som du sikkert forstår, kan man godt blive lidt træt af, ustandseligt tage sig i agt, gennem så mange år, som jeg har gjort.

Pushups ved jeg ikke, om jeg kan lave.

Har også overvejet nogle plate curls, evt med en 5- eller 10-kilos, til at starte med. Skiver har vi nok af, nede i Ny Helse.

I dag har jeg begrænset træningen til levering og COC´er, da benene skal have lidt ekstra hvile, pga. den megen walking, de udsættes for lige nu, og fordi jeg trænede pænt tunge leg extensions i går.

I morgen er jeg tilbage på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

I gik jeg kun TIL arbejdet, idet mine forældre afhentede mig ved fyraften.

Til gengæld fik den ikke for lidt på cyklen. Jeg var lidt små-irriteret, og trængte til at bevise overfor mig selv, at der stadig var krummer i mig, også hvad cardio angår.

Det endte med 26 km, med rundt regnet 23 km/t i snit. Ganske ok.

I morgen fylder jeg 33. Så gammel havde jeg ikke troet, at jeg skulle blive. Men bevares, det går såmænd ok lige for tiden.

Nu: Mad, og så stalking-tema i Station 2 kl. 20.50.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i går blev en god fødselsdag, med ganske gode gaver, og en dejlig omgang kylling og fritter fra kinøjser-grillen.

Jeg kom dog ikke til at spadsere hjem fra jobbet, for kollegerne gav mig en kæmpe kasse med øl (12 X 0,5 liter), chips og meget andet. Og den kunne jeg jo umuligt selv bakse hjem. Så det blev mine forældre og deres Avensis, der måtte træde hjælpende til. En god gave var det i hvert fald.

Heldigvis nåede jeg også at cykle 15 km , med 23,2 km/t i snit. Ganske ok.

Min el-scooter er kommet hjem igen, og nu kører den dæleme godt. Om et par timer kan den få lov at køre mig ned i Ny Helse, hvor jeg bl.a. skal straffe wristrolleren. AAAAAAARRRGHHHH, jeg går amok på den wristroller!

Link to comment
Share on other sites

Tak, Rune, du min altid gode støtte.

Ja, det er noget værre noget med den kærlighed. Men det kan ikke holdes hemmeligt, at det her er mere seriøst end noget, jeg før har oplevet. Der har været en del problemer, som jeg har valgt, ikke at omtale på MOL. Dette er dels af hensyn til damen, og dels pga. at så alvorlige ting generelt ikke er MOL-egnede.

Men vi føler begge, at det har styrket vores følelser. Uanset, hvad det så måtte ende med, bliver jeg i hvert fald aldrig helt den samme igen. Et faktum er i hvert fald, at vi begge to vil kæmpe hårdt for, at det skal holde.

Træningen i går:

Wristroller: 3 gange op og ned igen @ 20 kg. Den er TUNG, men det går.

Solide rows, startende på 2x10@75. Derefter 1x10@80, og så liiiige 1x10@85 (DET var en vild ting!).

Leg extensions:

2x10@80

1x10@85

Pecdeck:

2x10@65

1x10@70

Cable curls var nogenlunde gode, med to gode sæt @35 kg på toppen.

Triceps pushdowns:

3x10@25

En hulens masse abd. crunches @30/35. var liiiige oppe og prøve med 40 kg, men den er endnu til den tunge side.

Et enkelt sæt i chest press maskinen @40 kg.

DB skulderpres måtte jeg droppe pga. et meget crowded frivægts-rum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share