Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Kan det passe at jeg så dig i middags ved Rema1000 på Trøjborg? :smile: Råbte ihvertfald til dig, men tror ikke du hørte noget. Ville ikke dytte af frygt for at forskrække dig :tongue: Holdt for rødt i krydset Aldersrovej - Nordre Ringgade...

Link to comment
Share on other sites

Kan det passe at jeg så dig i middags ved Rema1000 på Trøjborg? :smile: Råbte ihvertfald til dig, men tror ikke du hørte noget. Ville ikke dytte af frygt for at forskrække dig :tongue: Holdt for rødt i krydset Aldersrovej - Nordre Ringgade...

Det kan sagtens have været mig. Jeg var i hvert fald i Rema1000 i går, på vej hjem fra arbejde. Det er heller ikke sikkert, at jeg umiddelbart kunne have genkendt dig. Tror ikke, at jeg ved, hvordan du ser ud, eller hvad du kører i. :smile:

Anygay: I går cyklede jeg 18 km. Dermed har cyklen kørt 1015 km siden reparationen. Så de 100 kr. var bestemt givet godt ud.

Nu vil jeg ønske good luck til dem, der skal deltage i Nordland Cup i dag. Tunge løft over hele linien. YEAH! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tidlig træning i Ny Helse i dag.

Fik det overstået uden for meget halløj, og i silende regn traskede jeg op i Helsingforsgade, for at glo på Nordland Cup.

Der var mødt en del folk (heriblandt mange fra SK Atlas) op, og der blev leveret solide løft, stort set fra starten. En enkelt squatter pådrog sig, hvad mange frygtede var en decideret skade, men det var vist `kun´ en fiber eller lign. i baglåret. Men det var så sandeligt også på et tungt squat.

BLACKICE og Spøer dukkede ligeledes op, og jeg blev længe nok til at se dem begge lave nogle vellykkede squats.

Til tider hørte man et tordenbulder, og når man så, hvor mange af de tilstedeværende, der havde torshamre hængende om halsen, så kunne det unægteligt se ud, som om Tor var med os.

I en pause var jeg ovre i Storcenter Nord, for at få mig en kylling/bacon-burger og en Classic fad, imens jeg flirtede lidt med den søde, lysblonde waitress. Da hun åbenbart var meget interesseret i at se sport, var jeg parat til at tage hende med ned til stævnet (hvilket hun, efter eget udsagn, gerne ville), så hun kunne se noget ordentlig sport. Men det gik jo desværre ikke an at fjerne caféens arbejdskraft. :laugh: . Men hun var nu absolut ikke uinteressant, må jeg sige. :wub:

Hjemturen tog jeg til fods. Jeg havde taget en taxa på udturen, da jeg frygtede, at el-scooteren ville være i vejen i mylderet af løftere, officials og tilskuere. Nå, men lidt gangtræning er også ok.

Jeg skal i øvrigt snart have revurderet mit træningsprogram. Da vi ikke længere har Torben (lillebror til Fistandantilus) til at lave den slags ting, har Keld været så venlig at tilbyde sin hjælp desangående. Og han har åbenbart flere idéer til, hvad jeg kan lave af andre/bedre øvelser. Det må vi se på engang, når vi begge har tid.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg SKAL dæleme kunne lære at bænke, bare en let vægt.

Der er ingen logik i, at jeg ikke skulle kunne, når jeg har relativt gode pecs.

Og det betyder ikke noget nævneværdigt mht. bænk, at min venstre arm ikke kan strækkes helt ud. Det siger Jens Klüver. Og han burde kunne vurdere det.

Konklusion: Der skal gøres endnu et forsøg med den fårking bænk.

Link to comment
Share on other sites

I går lod jeg benene have fred, og lavede i stedet en del levering og COC træning, som afstedkom en del DOMS i mine underarme i dag.

I dag: 22 km sveddryppende cykling.

Tiden må vise, hvad der skal ske i morgen, for jeg skal lige et smut forbi dowteren (ikke noget alvorligt, bare lidt eksem, der skal kigges på). Så må vi se, hvad jeg når bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Du er sgu ikke blevet mindre med tiden!, grinede doktoren, og prikkede til mine pecs.

Det tog mig lidt tid at forklare ham, hvordan jeg havde trænet mig op. Sidste gang, han så mig, var jeg en spinkel cardio-boy. Nå, men pyt. Jeg tog det som en kompliment.

Mht. mit eksem, så skal det behandles med en salve, som jeg henter på apo i morgen i frokostpausen. Så hvad det angår, burde der ikke være nogen grund til bekymring.

Trænet har jeg også i dag. Jeg var inde i den hardcore afdeling, hvor de 14-kilos DBs blev straffet hårdt.

I rowing-maskinen var jeg oppe og tage 8 reps @85 kg. :devil:

Den der gamle disc loadede rowing-maskine trækker mere og mere i mig. Må snart prøve den, på min vej ud af TechnoGym-helvedet. :laugh:

På jobbet har jeg tilbragt tiden med at sortere bøger, og bakse lidt rundt med de kasser, der indeholdt selvsamme bøger. Mit kontor fik hurtigt tilnavnet `The box office´, pga. de mange kasser. :laugh: .

I morgen bliver nok en lang dag, men jeg må se, om jeg kan få cyklet lidt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i øvrigt besluttet, at sålænge, jeg på nogen måde kan, så bruger jeg trappen i stedet for elevatoren, nede på jobbet.

Gelænderet er tilpas solidt og velplaceret, til at jeg kan forcere trappen uden betydelig risiko. Og så får jeg da den smule ekstra træning.

Det startede med, at jeg blev lidt ærgerlig over, at elevatoren kørte for ustabilt, og tog lang tid at få repareret (2 nedbrud á 1-2 ugers varighed her i år). Og så sagde jeg til mig selv, at så kunne jeg da beregne de 3-4 minutter ekstra, og så tage trappen. Og det har jeg nu gjort i et par uger. Stædig har jeg jo altid været.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Trods en hård dag, med overtid på jobbet, fik jeg cyklet 16 km i aften. Orkede alligevel ikke at tage til sankthansbål, selv om jeg er meget glad for denne tradition. En lang dag, med arbejde og mødeaktivitet, havde slidt på mig. Men nu bliver der da ikke flere møder på denne side af ferien. Dog skal jeg på et kortvarigt kursus i noget med økonomi-systemer på torsdag d. 1/7.

Efter dagens møde var der Asti Spumante og kanapéer, dels for at markere feriens komme, og dels fordi Forskningsrådet har vist sig særdeles gavmildt overfor én af vore lektorer. Traktementet var godt nok. Spumante lærte jeg at sætte pris på i Norditalien, dengang denne drik ikke var helt så kendt herhjemme. Vi var en flok unge gutter, der plejede at forsøge at ramme flagermusene med propper fra Spumante-flaskerne. :laugh::laugh:

Jeg er ved at læse `Et glimt af sjælen´, af Nicolai Moltke-Leth. Sandt at sige fanger den mig ikke helt. Man skal vist være mere interesseret i adventure-sport, end jeg er, for at blive grebet af den. Men der er nogle flotte fotos. Èn ting må jeg især have respekt for, og det er, at Moltke har kunnet opretholde et parforhold, og tilmed have et barn, samtidig med, at han har rejst så meget, og tit sat livet på spil. Hans kones tolerance-tærskel må være lige så høj som de bjerge, Moltke har besteget.

I øvrigt er bogen så letlæselig, at jeg nærmest bare kan skimme den.

Link to comment
Share on other sites

God, omend ikke optimal, træning i går.

Håndvægt-træningen var nok det bedste af det. Fordelen ved den hardcore afdeling i Ny Helse er, at håndvægtene går i 2-kilos intervaller, og så er jeg jo nødt til at tage de 14-kilos, når nu 12´erne er blevet for lette.

Leg extensions var ligeledes gode, idet jeg kørte 3 sæt @80, hvorimod pecdec kunne have været en anelse bedre (3 sæt @70).

Jeg var også lige ovre og ligge på bænken, bare for at prøve at vænne mig til følelsen. Hvis jeg kan komme så langt, at jeg kan sige til mig selv, at det kraftedeme er stangen, der har grund til at frygte mig, og ikke omvendt, så ligger vejen til en solid bænk åben for mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også lige ovre og ligge på bænken, bare for at prøve at vænne mig til følelsen. Hvis jeg kan komme så langt, at jeg kan sige til mig selv, at det kraftedeme er stangen, der har grund til at frygte mig, og ikke omvendt, så ligger vejen til en solid bænk åben for mig.

Spotter, spotter, spotter :smile:

Safetybars også!

Link to comment
Share on other sites

Spotter, spotter, spotter :smile:

Safetybars også!

Jeg ved det, Spoer.

Da jeg starter med de lette stænger, og måske 5 kg på i hver side (dette er efter anbefaling fra Allan Fuglsang), så er den reelle risiko dog begrænset.

Men altså, it´s all in my head. Jeg er naturligvis enig i, at en god spotter ville være en uvurderlig fordel.

Safety bars er man vist også begyndt at bruge i Atlas, efter et beklageligt uheld, hvor spotterne ikke nåede at gribe en faldende stang.

Link to comment
Share on other sites

Nogenlunde god træning i dag.

I cable curls fik jeg taget 2 gode sæt @35 med højre, og var liiige oppe og lege med de 30 med venstre arm.

Håndvægt-træningen var ligeledes udmærket, men de fleste maskin-øvelser var lidt lettere end sædvanligt, grundet de senere dages megen cyklads.

I øvrigt er jeg blevet opfordret til at gå ind i politiske aktiviteter igen. Men jeg tror nok, jeg holder mig i skindet. Orker ikke alt det hurlumhej.

Link to comment
Share on other sites

I går: ca. 1 km walking med rollatoren, plus en del levering.

I dag: Halvmarathon på cyklen.

Jeg har lige nogle ting, som jeg skal igennem her i den nærmeste fremtid. Det er dog ikke MOL-egnet, da det omhandler nogle tragiske hændelser blandt mine bekendte.

I morgen: Forhåbentlig styrketræning.

Fredag tager jeg hjem til de gamle i en uges tid. Har fået gratis kort til et nybygget træningscenter i Harboøre, så det skal jeg nok lige have tjekket ud.

Link to comment
Share on other sites

I formiddags ringede min far til kontoret: Min bedstemor er meget dårlig, og holder nok ikke længe. Derfor tager jeg hjem til Lemvig allerede i morgen.

At en ældgammel dame kone (92½) ligger for døden, det er naturens orden. Men mit hjerte bløder for min veninde/næsten-kæreste, hvis lille dreng døde af meningitis forleden, imens hun holdt ham i sine arme. RIP, Oliver. :cry:

Jeg håber, at folk har en vis forståelse for, at jeg har været lidt rundt på gulvet i dag.

Jeg fik dog en jævnt god omgang træning i dag, og ind imellem ordnede jeg verdenssituationen med en god gym-bro.

Solide rows op til 80 kg. Leg extensions op til 85 og pecdeck op til 75.

Desuden gode DB skulderpres.

Næste gang træning bliver formentlig i det nye center i Harboøre.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu hjemme hos mine forældre, hvor vi ustandseligt render rundt med trådløse telefoner, mobiler osv. fordi vi venter på besked om min bedstemors tilstand.

Hun blev indlagt kl. 2 i nat, med vand om lungerne.

Foreløbig intet brugbart nyt om en evt. udvikling.

Jeg havde jo taget en leverage bar med hjem, men den får jeg næppe brug for, idet jeg har fundet min bedstefars gamle jernbane-hammer (jeg vil anslå den til 3 kg. Der er ingen vægt-angivelse på den) frem.

Så jeg har allerede lavet en del levering med den, og det er så sandelig noget andet end bare at bruge en håndvægt-stang med skiver i den ene ende! Med hammeren kan man jo få betydeligt længere `lever´, og det er tit det, der gør udslaget.

Anden træning må nok vente til starten af næste uge, idet der er meget andet at koncentrere sig om lige nu. Jeg glæder mig dog til at se det nye center i Harboøre.

Link to comment
Share on other sites

Fuck, fuck, fuck, for et pisse-lorte-bøsse-skod-center!

Jeg sætter i hvert fald ikke oftere mine ben i det såkaldte træningscenter ved Harboøre Centret.

Til cardio kunne det til nød gå an, idet der var cykler, løbebånd og enkelte romaskiner.

Styrketrænings-maskinerne for derimod få og dårlige. Jeg startede med at smide full stack på i leg extensions, og stadig syntes jeg ikke, at det gav noget. Og situationen var det samme ved de andre maskiner. Selv i benpres kunne man kun få to-cifrede antal kg. på. Frie vægte fandtes stort set ikke, på nær enkelte håndvægte.

Nej, det skal min far ikke ofre diesel på at køre mig til og fra!

Enten ringer jeg til Poul Knudsen i City Gym, eller også venter jeg med at træne, til jeg er tilbage i Århus.

Link to comment
Share on other sites

City Gym, it is!

Jeg skal derind i morgen.

Vil dæleme hellere smide en hund til Poul K., end jeg vil være gratis medlem i et skod-center, hvor der praktisk taget ikke er noget at løfte på. Når man kan komme ind, off the street, og tage full stack i flertallet af maskinerne, så er der dæleme ikke meget perspektiv i det center!

Men så når jeg da 3 ganges oldschool træning i den resterende tid, jeg er herhjemme. Og så har jeg også grippers, og bedstefar Gunnars gamle sledgehammer.

Der er vist ikke udsigt til, at min bedstemor får fred foreløbig. Hun kører nærmest i rutefart mellem sygehuset og plejehjemmet. Det er, som om de ikke kan have hende nogen af stederne. Så siger de, at hun har lungebetændelse. Så har hun det ikke. Så siger de vand om lungerne. Det har hun heller ikke. Og imens udmatter dehydrering og anlderssvækkelse hende.

Det er synd, mest for hende, men også for mine forældre, der er ved at blive nervevrag, hver gang, telefonen ringer.

Link to comment
Share on other sites

Vertical rowing maskine @60 kg.

Preacher curls i maskine @30.

Benpres @180.

Triceps pushdowns @35.

Leg extensions @40.

Læg ikke for meget i vægtangivelserne. De kan på ingen måde sammenlignes med de maskiner, jeg bruger til daglig.

Desuden Technogym `håndcykel´ i ca. et kvarter, samt 14-kilos DB skulderpres.

Poul Knudsen fik en hundredelap, og jeg fik fri adgang til gym´et i den tid, jeg er hjemme hos mine forældre.

I morges var jeg hos gebis-snedkeren, som sagde at alt var ok. Det har det nu også været de sidste mange år.

Og så har jeg endelig, efter års overvejelser, taget mig sammen til at bestille et Omega Seamaster 300 `James Bond´s Choice´. Det bliver quartz udgaven, da ikke synes, det er værd at betale mere for det mekaniske værk. Så meget går jeg ikke op i ur-mekanik, og jeg foretrækker quartz-værkets præcision og driftsikkerhed.

En lokal urmager bød 1200 kr. under katalogprisen. Så må jeg til gengæld leve med, at der går en uges tid, før jeg får uret.

Link to comment
Share on other sites

I morgen er jeg sikkert igen at finde i City Gym.

Det er godt med lidt vedligeholdelse, selv om jeg savner min egen stålhest, og det kære Ny Helse & Motion.

Forhåbentlig kommer jeg til Århus igen enten lørdag eller søndag.

Med min bedstemor går det skidt. De nærmere detaljer egner sig ikke til et offentligt forum. Men det her slider på både mine forældre og mig. Men hvis der ikke snart sker noget afgørende, så tager jeg til Århus igen, og kommer så hjem til den begravelse, som næppe ligger langt ude i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Hvad kan man så berette om i dag?

Turen til grænsen var et kærkomment afbræk fra den senere tids stress. Pga. varmen var der kun få mennesker hos grænse-købmændene, med den undtagelse, at vi rendte ind i en gruppe glade rednecks, der var nede for at forsyne sig til årets country-festival. Det blev til en lille, hyggelig snak og et varmt `See ya, boys!´ Jeg købte en 15-års Glenlivet whisky, en flaske snaps, samt lidt slik og påskebryg (sidstnævnte blev solgt billigt, fordi det ikke er påske nu).

Nu er jeg så i Århus igen, og træningen kører så nogenlunde, selv om varmen ikke gør det lettere.

I går cyklede jeg 22 km, i nogenlunde god stil.

I dag var jeg så i Ny Helse, hvor varmen og luftfugtigheden var ganske ekstrem. Det ser dog i det mindste ikke ud til, at jeg har mistet nævneværdig styrke.

I morgen må jeg prøve at cykle tidligt på dagen, inden varmen bliver for vild.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share