KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Tirsdag d. 17. april 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft: 10 @ 51 kg, 5 x 5 @ 101 kg

Cable Front Pulldown: 4 x 10 @ 40

Squat: 5 x 5 @ 51 kg

DB Curl: 2 x 10 @ 15 kg, 2 x 10 @ 17½ kg

BB Bent-Over Rows: 2 x 10 @ 51 kg, 2 x 10 @ 56 kg

+ protshake

Træningstid: 50 min. (12.00 - 12.50)

Dødløft SS'et med pulldowns. Squat SS'et med biceps. Rows blev dagens postludium. Død og pulldowns var underligt nok tunge i dag i starten, men som jeg kom gennem sættene blev det nemmere. Skulle nok lige i gang. :superman:

Lidt koldere vejr afholdt mig fra at bevæge mig alt for meget udenfor. I stedet blev stokerfyret gjort rent i formiddags. Toppen af og al aske og sod væk, så der igen er fri bane til skorstenen. For hver millimeter sod siges det, at effekten nedsættes med 10% fra varmekilden. Det ligner en tilbagevendende begivenhed hver 14. dag med lige at gøre den ren. Det er okay. Men det er godt nok et beskidt stykke arbejde. Sod og aske er bare sort og klæber sig til alt. :crazy: Efter 15 minutters rengøring ligner man en kulminearbejder der ikke har været i bad i en måned. :laugh:

Nu lidt foder i gabet og så på arbejde fra 15.30 - 00.05. :raisebrow:

Dagens lille glædelige overraskelse. Posten havde en pakke fra CDON.com med, og deri lå følgende skiver:

Machine Head - The Blackening (CD + DVD) og

Vital Remains - Icons Of Evil

:devil:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 17. april 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft: 10 @ 51 kg, 5 x 5 @ 10½ kg

Cable Front Pulldown: 4 x 10 @ 40

Squat: 5 x 5 @ 51 kg

DB Curl: 2 x 10 @ 15 kg, 2 x 10 @ 17½ kg

BB Bent-Over Rows: 2 x 10 @ 51 kg, 2 x 10 @ 56 kg

+ protshake

Træningstid: 50 min. (12.00 - 12.50)

Dødløft SS'et med pulldowns. Squat SS'et med biceps. Rows blev dagens postludium. Død og pulldowns var underligt nok tunge i dag i starten, men som jeg kom gennem sættene blev det nemmere. Skulle nok lige i gang. :superman:

Lidt koldere vejr afholdt mig fra at bevæge mig alt for meget udenfor. I stedet blev stokerfyret gjort rent i formiddags. Toppen af og al aske og sod væk, så der igen er fri bane til skorstenen. For hver millimeter sod siges det, at effekten nedsættes med 10% fra varmekilden. Det ligner en tilbagevendende begivenhed hver 14. dag med lige at gøre den ren. Det er okay. Men det er godt nok et beskidt stykke arbejde. Sod og aske er bare sort og klæber sig til alt. :crazy: Efter 15 minutters rengøring ligner man en kulminearbejder der ikke har været i bad i en måned. :laugh:

Nu lidt foder i gabet og så på arbejde fra 15.30 - 00.05. :raisebrow:

Dagens lille glædelige overraskelse. Posten havde en pakke fra CDON.com med, og deri lå følgende skiver:

Machine Head - The Blackening (CD + DVD) og

Vital Remains - Icons Of Evil

:devil:

JA, JA - nu begynder det at ligne noget med træningen :4thumbup: Kender godt turen med fyret og du har ret i det med effektiviteten - Så der er ingen vej uden om ! Men rigtigte mænd har altså et rigtigt brænde fyr - ikke det stoker snyderi :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

JA, JA - nu begynder det at ligne noget med træningen :4thumbup: Kender godt turen med fyret og du har ret i det med effektiviteten - Så der er ingen vej uden om ! Men rigtigte mænd har altså et rigtigt brænde fyr - ikke det stoker snyderi :bigsmile:

HELT rigtige mænd har begge dele! :tongue:

Jeg renser skam også røgrør på mit halmfyr fra Overdahl Kedler. Det er vel 130 cm. dybt og en diameter på 70 - 80 cm. Der kan være ganske meget deri, og når jeg fyrer op i den mens stokerfyret kører, så er det dæleme ikke noget problem at varme 224 m2 op. :superman: Om vinteren regner jeg med at skulle fyre op i halmfyret en enkelt gang hver dag, og så kan stokerfyret godt holde varmen oppe resten af dagen. Men stokerfyret er ikke helt stort nok til at kunne klare vinteren alene, så den skal lige have den hjælp en enkelt gang hver dag. Men lige nu bruger jeg ikke halmfyret. Der kan mit stokerfyr godt klare opgaven uden kunstigt åndedræt fra halmfyret, der dog utvivlsomt er den mest effektive energikilde af de to. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Halm fyr ? Sig mig er det et slot du skal opvarme :laugh: Hvilken type/model kedel er det ???

Jeps. Halmfyr. Jeg fyrer dog med alt i det. Al pap/papirskrald ryger deri, samt halmballer og brænde. En balle nederst, noget papirsaffald og et par stykker træ ovenpå, en lighter til og WRUF! Så er der varme. :smile:

Der står bare det er en type "K-90". Ved ikke hvad det dækker over. Det er en "84 kw", men jeg ved ikke om det er meget eller lidt. :bigsmile: Der er dog ingen tvivl om, at fodrer jeg det fyr konstant, så kan det sagtens varme mere end de 224m2 op jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 19. april 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

Bænk: 20 @ 11 kg, 4 x 10 @ 61 kg

Dips: 4 x 10 @ BW

Seated DB Press: 3 x 10 @ 15 kg, 10 @ 17½ kg

Fransk Pres EZ-bar: 3 x 10 @ 25½ kg

DB Laterals: 3 x 10 @ 10 kg

Crunch: 4 x 10

+ protshake :4mewantfood:

Træningstid: 55 min.

Lidt mere volumen på. Et sæt ekstra i bænk og sidste sæt i skulderpres blev øget til næste håndvægt i rækken. Forøgelsen var overkommelig. Der ryger hurtigt mere på! Skulderpres SS'et med mave. Fransk pres SS'et med laterals.

Inspireret af Hr. K regnede jeg lige den samlede tonnage sammen for i dag: 8400+ kg . :superman:

Link to comment
Share on other sites

Mer´vægt på... :devil:Nuuuuuu!!!

I know. :blush:

Og det kommer skam også. Jeg går bare langsomt frem, for jeg gider ikke gå på kompromis med korrekt udførelse. Træningen må ikke forceres, så jeg tager den i pensionisttempo. Meeeen, når det er sagt, så varer det nok ikke tidsaldre førend jeg bevæger mig væk fra den nuværende vægt og hælder lidt mere på stangen. :smile:

Der skal mere på i både bænk og dødløft, mens mit højre knæ også får lov at bære en anelse mere i squat (selvom den øvelse ikke rigtig tæller, da det udelukkende er træning for at aktivere bentøjet, ikke decideret hypertrofi).

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 20. april 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft: 10 @ 51 kg, 5 x 5 @ 101 kg

Cable Front Pulldown: 2 x 10 @ 40, 2 x 10 @ 45

Squat: 5 x 6 @ 51 kg

DB Curl: 2 x 10 @ 15 kg, 2 x 10 @ 17½ kg

BB Bent-Over Rows: 2 x 10 @ 51 kg, 2 x 10 @ 56 kg

+ protshake :4mewantfood:

Træningstid: 50 min. (11.30 - 12.20)

Helt og aldeles uoplagt, men fik overstået træningen alligevel. Dødløft SS'et med pulldowns. Squat SS'et med biceps. Rows til dessert. Prøvede med en enkelt rep mere i squat og højre knæ sagde ingenting. Fint. Øgede også lidt i pulldowns, for jeg skal jo til bunden af stakken på et tidspunkt. :superman::laugh:

Nu lidt foder i tanken, arbejde fra 15.30 - 22.00 og så weekend. Kæresten holder fødselsdag på søndag, så der skal gøres rent, handles ind til gæster søndag eftermiddag, købes gave osv. Der bliver nok at se til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 23. april 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

Bænk: 20 @ 11 kg, 2 x 10 @ 61 kg, 2 x 10 @ 66 kg

Dips: 4 x 10 @ BW

Seated DB Press: 4 x 10 @ 17½ kg

Fransk Pres EZ-bar: 3 x 10 @ 25½ kg

DB Laterals: 3 x 10 @ 10 kg

Crunch: 4 x 10

+ protshake

Træningstid: 60 min. (11.00 - 12.00)

Har fået besked på at øge i bænk, så det gjorde jeg i dag. Det gik fint, så med tid kommer alle fire sæt op med den vægt. Fik også sagt endeligt farvel til håndvægtene på 15 kg i skulderpres. Det skal lige have lidt tid og så hilser vi på 20'erne. :4flex:

Skulderpres SS'et med mave. Fransk pres SS'et med laterals. Godt med sved på panden og Volbeat i mp3-afspilleren. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen grund til at du kører de "letteste" sæt først? Umiddelbart ville jeg gøre det omvendt :smile:

Næ. Sådan har jeg altid bare gjort det. Vidste ikke man kunne gøre det på den anden måde. :laugh: Jeg har altid bare trænet sådan, at jeg tog de lette sæt først og sluttede af med de tunge. På den måde gør jeg musklerne klar til belastningen, i stedet for at chokke dem. Men bevares, med de vægte jeg kaster rundt med, vil det nok ikke gøre den store forskel. :tongue: Så jeg kan da godt prøve med de 'tunge' først og se hvordan det går. :smile:

Det ville nok være en god ide, at sænke reps på de store øvelser.

Hvilke? Bænk? Og hvorfor?

Du må bære over med mig, Mads. Rent teknisk er jeg stadig grøn. Jeg træner jo bare. :blush:

I dødløft og squat kører jeg 5 x 5 og har da også gjort det i bænk. Men da jeg startede op igen tænkte jeg bare, at jo flere reps jo større muskeltilvækst. Men hvis der er en mere effektiv måde, så er jeg lutter øren. :smile:

Har også tænkt på at køre en Smolov Jr. cyklus igen i bænk snart. Skulle jo gerne op og presse de 100 kg inden timeglasset for 2007 løber ud. Måske også en Gillingham, men p.t. træner jeg bare for at få bevægelserne og belastningen ind på kroppen igen.

Link to comment
Share on other sites

Næ. Sådan har jeg altid bare gjort det. Vidste ikke man kunne gøre det på den anden måde. :laugh: Jeg har altid bare trænet sådan, at jeg tog de lette sæt først og sluttede af med de tunge. På den måde gør jeg musklerne klar til belastningen, i stedet for at chokke dem. Men bevares, med de vægte jeg kaster rundt med, vil det nok ikke gøre den store forskel. :tongue: Så jeg kan da godt prøve med de 'tunge' først og se hvordan det går. :smile:

Nu er det heller ikke fordi, at du skal springe fra de 20kg og direkte til dine workset, du kan jo sagtens lave et opvarmningssæt med f.eks. 40kg hvorefter du går til dine workset, i det her tilfælde de 61 kg... Mht. at køre de tunge sæt før de lette, så er det for, at de 2 første lettere sæt ikke skal gå ud over hvad du præsterer med de tungere vægte... I dit tilfælde kunne du måske have fået 3x10 eller 4x10 med 66kg hvis du havde startet ud med de 66, istedet for kun to sæt med de 66 = større samlet volumen..

Og ja, som Squatfather er inde på, så fortsæt løbende med at øge vægten og på et tidspunkt kan du jo slå over til 5x5 i bænk, ja :smile:

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 24. april 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft: 10 @ 51 kg, 4 x 5 @ 101 kg, 5 @ 111 kg

Cable Front Pulldown: 3 x 10 @ 45, 10 @ 40

Squat: 5 x 6 @ 51 kg

DB Curl: 2 x 10 @ 15 kg, 2 x 10 @ 17½ kg

BB Bent-Over Rows: 2 x 10 @ 51 kg, 2 x 10 @ 56 kg

+ protshake :superman:

Træningstid: 50 min. (9.30 - 10.20)

Fin rygtræning. Satte 10 kg mere på i det sidste sæt af dødløft og det gik ganske fint. Dødløft SS'et med pulldowns. Squat SS'et med biceps. Rows endnu engang som postludium til dagens træning.

Lige før træningen satte jeg sommerdæk på bilen. Herligt at have alufælge på igen, bilen ser bare pænere ud. Det var samtidig helt og aldeles nye dæk der skulle på. Efter at have nærlæst anbefalinger på nettet og snakket med dækforhandlere, faldt valget på fire Bridgestone Turanza ER300 i størrelsen 205/50-16. Det er størrelsen til min gamle Carina E 2.0GLi. Dækket er asymmetrisk, så det er ligegyldigt hvordan man vender dækket. Det er første gang jeg kører med et sådant, så det skal blive spændende at se hvordan det opfører sig i regnvejr. Faktisk er det lidt sent jeg fik skiftet, men det var min egen skyld. Havde glemt at mine sommerdæk var slidt til slicks forrige sommer, så da tiden meldte sig måtte jeg lige vente indtil dækkene var hentet hjem, monteret og afbalanceret. I dag var dog dagen, og det er altid en rar fornemmelse at sidde der og stramme bolterne på kryds og se bilen lyse op. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lige før træningen satte jeg sommerdæk på bilen. Herligt at have alufælge på igen, bilen ser bare pænere ud. Det var samtidig helt og aldeles nye dæk der skulle på. Efter at have nærlæst anbefalinger på nettet og snakket med dækforhandlere, faldt valget på fire Bridgestone Turanza ER300 i størrelsen 205/50-16. Det er størrelsen til min gamle Carina E 2.0GLi. Dækket er asymmetrisk, så det er ligegyldigt hvordan man vender dækket. Det er første gang jeg kører med et sådant, så det skal blive spændende at se hvordan det opfører sig i regnvejr. Faktisk er det lidt sent jeg fik skiftet, men det var min egen skyld. Havde glemt at mine sommerdæk var slidt til slicks forrige sommer, så da tiden meldte sig måtte jeg lige vente indtil dækkene var hentet hjem, monteret og afbalanceret. I dag var dog dagen, og det er altid en rar fornemmelse at sidde der og stramme bolterne på kryds og se bilen lyse op. :smile:

:blahblah: :blahblah: :blahblah: sikke en omgang benzin snak... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 26. april 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

Bænk: 20 @ 11 kg, 3 x 10 @ 66 kg, 10 @ 61 kg

Dips: 4 x 10 @ BW

Seated DB Press: 4 x 10 @ 17½ kg

Fransk Pres EZ-bar: 3 x 10 @ 25½ kg

DB Laterals: 3 x 10 @ 10 kg

Crunch: 4 x 10

+ protshake :4flex:

Træningstid: 60 min. (10.55 - 11.55)

Tog det tunge i bænk først og så var der sørme overskud til tre sæt med 66 kg. Forsøger snart at køre alle fire sæt op med den vægt, og når så den er overkommelig, opgraderer jeg yderligere fem kilo. Det går fremad. Resten af træningen holdt 'as usual'. Skulderpres SS'et med mave. Fransk pres SS'et med laterals. Masser af sved på panden og helt alene i centeret. Herligt.

:headphonedance: Musik: Dimmu Borgir - In Sorti Diaboli :headphonedance:

Link to comment
Share on other sites

Hey Konge! :cooldance: :cooldance: :cooldance:

Øv, havde håbet på dit fornøjelige selskab på lørdag og på catch-up på situationen i Nørre Jylland!

Håber alt er godt og at der ikke går for lang tid før man får lov at se dig og garnet :laugh:

Kærligste hilsner

Sally :smile:

Hej Sally-pigen

Ja, Loaded negligerer jeg lige i år. :tongue:

Og skal nok komme med en 'blød' opdatering på et tidspunkt omkring hvordan det forholder sig nordpå. Jeg kan dog sige, at vi er kommet godt indenfor, har fået alle fire heste hjem og er ved at finde på plads i Nordjylland igen. Jeg kan ikke klage.

Ang. hvornår det lange garn igen indfinder sig i KBH? Hmm... der er i hvert fald et par koncerter senere i år som jeg skal til. Derudover ved man aldrig hvornår ét eller andet trænger sig på. Nu har jeg jo boet derovre, så ved at så langt er der heller ikke til Sjælland og København. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Konge!!!

Godt at høre at dig, din elskede og "hyp alle mine heste" er på plads.. Et kongerige for en hest eller.. errr..hmmm..

Må jo bare overleve Loaded uden dig - det bli'r ikke nemt - men tror der er masser af hære-bredde skuldre (med hvide, stramme t-shirts, mager hårvækst og tunge gyldne kæder) at græde ud ved.. så så så ...

Dejligt at høre at der ikke er så langt til Kbh - kunne nu godt ha' fortalt dig :tongue: Men ja, gi' lyd hvis du kommer herover ikk'!

Kærligste hilsner og møs

Sally

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 27. april 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft: 10 @ 51 kg, 5 x 5 @ 101 kg

Cable Front Pulldown: 4 x 10 @ 45

Squat: 5 x 6 @ 51 kg

DB Curl: 4 x 10 @ 17½ kg

BB Bent-Over Rows: 2 x 10 @ 51 kg, 2 x 10 @ 56 kg

+ protshake

Træningstid: 50 min. (11.05 - 11.55)

En lidt sløv fredag. Havde ikke overskud til at sætte ekstra på i dødløft. Fik i stedet kørt alle sæt pulldowns med 45 og har nu endelig sagt farvel til 15 kg's håndvægtene i både skulderpres såvel som biceps curl. :4flex: :tongue: Dødløft SS'et med pulldowns. Squat SS'et med biceps. Rows til sidst.

Sally > Her et billede af mit hus. 224 m2 at boltre sig på + stald, lade osv. :superman:

hus.jpg

Og så er der snart weekend. Skal bare lige arbejde fra 15.30 - 22.00, og så er den potte ude. Tror nok vejret skal nydes! :shades:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. april 2007

Cardio:

50 min. svømning

Det er godt nok lang tid siden jeg sidst har været i klorhelvedet. Det var dog en rar fornemmelse, og fik da også brugt kroppen godt, inklusiv lungerne. :laugh: Resten af dagen skal tilbringes i fred og ro, dog måske en tur på hesteryg sidst på eftermiddagen. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 1. maj 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

Bænk: 20 @ 11 kg, 4 x 10 @ 66 kg

Dips: 4 x 10 @ BW

Seated DB Press: 4 x 10 @ 17½ kg

Fransk Pres EZ-bar: 3 x 10 @ 28 kg

DB Laterals: 3 x 10 @ 10 kg

Crunch: 4 x 10

+ protshake

Træningstid: 60 min. (13.00 - 14.00)

Mandagens træning skudt til tirsdag fordi jeg var træt i går. :laugh: I dag skulle alle fire sæt i bænk køres med 66 kg og det blev de. Fik også øget lidt i fransk pres. Alt i alt en god træning der dog gav nedslidte skuldre. :4thumbup: Skulderpres SS'et med mave. Fransk pres SS'et med laterals. Næsten alene i centeret og masser af sved. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share