KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Kan du huske den tråd der var omkring svinevelfærd for et års tid siden som delte vandene meget? Arbejder på et projekt omkring svineproducenters image, og var til et møde i fredericia sidste uge hvor svineproducenterne og landbrugstoppen diskuterede problmet..

edit: og det jeg vil spørge om, hvad er det nu dit job er?

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Kan du huske den tråd der var omkring svinevelfærd for et års tid siden som delte vandene meget? Arbejder på et projekt omkring svineproducenters image, og var til et møde i fredericia sidste uge hvor svineproducenterne og landbrugstoppen diskuterede problmet..

edit: og det jeg vil spørge om, hvad er det nu dit job er?

Kan ikke huske den specifikt, men søgte på 'svin' i Off-Topic og den eneste tråd jeg umiddelbart ville tro kunne være den, er denne, men jeg er ikke sikker.

Mit job er tilsynstekniker i Fødevarestyrelsen. Jeg kontrollerer bl.a. svinene post mortem på slagtekæden for sygdomme, slagtefejl (urenheder såsom olie, gødning, galde) osv.

Link to comment
Share on other sites

Hr. K > Godt spørgsmål. Travlhed på hjemmefronten og aftenhold gør det lidt svært at få presset flere ting ind i dagens timer. Men jeg kan stadig huske vejen ud i lokalerne, så jeg har nok ikke været der for sidste gang. :smile:

Tind > Ja, det var faktisk ganske underholdende. Lidt noget hø med det halve kilo sved. :tongue:

Rasmus G a.k.a. Laura-lover > Du ved godt Laura owner de skrækkelige, amerikanske skræw. :wink:

Tirsdag d. 26. juni 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft:

10 @ 51 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

Squat:

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

BB Rows:

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

+ protshake

Træningstid: 55 min. (10.25 - 11.20) Lidt tungere dødløft end jeg har kørt i en periode, og det kunne mærkes. Men de kom fint op. Dødløft SS'et med pulldowns. Squat SS'et med biceps. Rows til sidst. Masser af sved i et varmt center, selvom der er overskyet. Selskabet bestod af seks - syv knægte (sidst i folkeskolen, for de talte om årsprøver) der curlede til failure en masse. Dagens guldkorn faldt, da de talte om én af deres kammerater der ikke var der: "X er godt nok også blevet stærk i bænk på det sidste. Han er gået 20 kg frem på en måned. Jeg tror det er fordi han har gået til håndbold, for der bruger de vist nok triceps meget." :w00t:

Slukøret gik jeg fra træningen. Her har jeg gået og troet kontinuitet var vejen til fremgang i bænk, og så viser det sig, at jeg bare skal gå til håndbold. :4slap:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 30. juni 2007

Fullbody

Bænk: (Brad Gillingham, uge 7 - dag 2)

20 @ 11 kg

10 @ 51 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

12 @ 50

DB Skråbænk:

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

12 @ 22,5 kg

12 @ 22,5 kg

BB Bent-over Rows:

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

Squat:

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake, banan og rugbrød :superman:

Træningstid: 50 min. (12.25 - 13.15) Helt alene i centeret med en lokal møgradio. Bænk SS'et med pulldowns. Skråbænk SS'et med rows. Squat SS'et med curls. Højt tempo, spandevis af sved og en royal discopumper der var ved at gå sukkerkold til sidst. Skulle næsten ikke ryste min shake, da armene klarede det af sig selv. :laugh: Men lidt foder i tanken har gjort mig i stand til igen at ramme tasterne på tastaturet. :tongue:

Eftermiddagen kommer til at foregå ude i laden og stalden. Der skal ryddes noget affaldstræ af vejen jeg har fået smidt ind af en venlig nabo, stokerfyret skal lige fyldes op med rapssmuld og hestene skal vel også passes. Kong Bonderøv må hellere komme i sving med dagens dont. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 2. juli 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

Bænk: (Brad Gillingham, uge 8 - dag 1)

20 @ 11 kg (opv.)

10 @ 51 kg (opv.)

3 @ 81 kg

3 @ 81 kg

3 @ 81 kg

3 @ 81 kg

3 @ 81 kg

DB Skråbænk:

8 @ 27,5 kg

8 @ 27,5 kg

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

Fransk Pres EZ-bar:

8 @ 33 kg

8 @ 33 kg

8 @ 33 kg

DB Laterals:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

Crunch:

12

12

12

12

+ protshake

Træningstid: 50 min. (18.25 - 19.15) Sidste tunge pas i Gillingham cyklussen. Skråbænk SS'et med mave. Triceps SS'et med laterals. Lidt tungere vægte, knap så mange reps. Det kørte fint.

Nu skal der lige køres det lette pas på torsdag, og så er jeg færdig med Gillingham. Et let pas igen næste mandag, og så skal der nok presses for max på næste torsdag. De 90 er jeg ret sikre på, og hvis dagsformen er der, vil jeg da meget gerne have de 100 kg op igen. Og denne gang med lidt overskud!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Oh well. Kan jo lige så godt fortælle det:

Ups.jpg

ja men dog, tillykke :4thumbup: og som fozzy siger behöver det ikke at väre "ååh abe" og "de små synger" hele tiden. Begge min var helt vilde med Sepultura da de var små (under et år) Chaos A.D. gik lige i rygraden.

Ellers nogle Leee' träninger du holder dig. Selvom din dödlöft nok kan tåle lidt finpudsning. :superman:

Edited by Garrish
Link to comment
Share on other sites

Garrish > Jo tak. :smile: Skal nok forsøge at præge dem så tungt som muligt. :devil: Angående dødløft, ja så kan min teknik sagtens pudses meget af. Har aldrig fået instruktion, så har bare set mig til det. Skal bruge benene noget mere, røven mere mod jorden og ellers bare sørge for at holde ryggen ret. Det skal nok komme. På videoen er det tydeligt at de 150 kg er for tunge til god stil, hvilket jeg også sagtens kunne mærke i selve løftet. Var udmærket klar over, at den ikke var helt god. Men det skal nok blive bedre. :smile:

Lillen > Hej med dig, fjeldtøs. Long time. :wink: Det lyder godt, at du har fået styr på arbejdet. Forhåbentlig får vi gang i din log igen snart. Og bare rolig - her på MOL er det ikke folk der skal være søde ved mig, men mere et spørgsmål om hvor rar jeg er ved dem! :devil::tongue:

Tirsdag d. 3. juli 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

5 @ 110 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

Squat:

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 18 kg

10 @ 18 kg

10 @ 18 kg

+ protshake

En varm træning i Sæbys firmasportslokaler. Dødløft SS'et med pulldowns. Squat SS'et med curls. Faldt i snak med en tidligere kollega fra da jeg var slagteriarbejder. Har ikke set ham i x antal år, så det var helt skægt lige at rive kæben af led med ham. Han er den genetiske freak der måler 170 cm, vejer 60 - 65 kg. og har en naturlig fedtprocent på 5 - 6%. Bænker 120 kg. Han gik og ævlede om at blive bodybuilder, men vidste ikke rigtig. Jeg tror det ender med at jeg tager ham med til DM i Herning til efteråret, så kan han se hvad der skal til. Han blev i hvert fald vældig interesseret da jeg fortalte om begivenheden. En sej bette satan.

Da han kom gående med sin fedtprocentseddel blev jeg nysgerrig. Anede slet ikke de havde sådan en maskine, så jeg måtte da lige prøve eftersom det er gratis. Stillede mig op, plottede hankøn, 30 år og 187 cm ind. Tog håndtagene og fik elektrochok i nogle sekunder. Derefter stod der graverende 90,8 kg og en fedtprocent på 14. :crazy: Vidste godt jeg havde levet over evne i et par måneder, men da ikke SÅ meget over evne. :laugh: Nå, fuck det. Når jeg har været på Wacken i starten af august, tager jeg nok en diæt på to - fire måneder, alt efter hvor lang tid jeg kan holde til det. Skal ned omkring 10 eller derunder, for 14 er jo da helt til grin. :sneaky2:

Nu ud og handle. Må hellere købe det fedtfattige oksekød. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 4. juli 2007

Offday

Den slags burde jo indikere, at kroppen får tid til at restituere. Yeah, right. :dry:

Kæresten fandt ud af, at vi har engbrandbægerblomst på vores mark. Den slags er giftigt for heste, så giftigt at de kan dø af det. Og da marken er sået med havre og græsudlæg, og dermed skal virke som græsmark når havren er høstet til madpakker (som også skal bruges som hestefoder), er der ingen anden udvej end at luge hele lortet ud, by hand. Det resulterede i 1½ times markarbejde, af den slags hvor man så rigeligt kan mærke ryggen og armene bagefter. De skulle hives op med rod. Heldigvis har den megen regn de sidste uger gjort jorden dejlig blød, så det var overkommeligt at få stænglerne op med rod osv., men hold da kæft det er tungt. For marken var hårdt ramt, og den er altså knap 2 hektar. Og den skulle finkæmmes, ellers ville jeg selv blive hevet i stykker af kæresten bagefter. :laugh:

Men man begynder at forstå hvorfor ældre generationer dør af fysisk nedslidning, snarere end af alderdom. 1½ time er rigeligt for mig i dag. Samme omgang skal jeg nok igennem i weekenden igen, for at få de blomster med der ikke er i fuldt flor endnu, men det er okay. Hellere et par svedige timer med jord under neglene, end fire døde islænderheste i efteråret pga. forgiftet wrap. :crazy:

Nu skal der varmes noget foder, og så bliver tanken fyldt godt op! :superman:

Træning i morgen? Kroppen siger med garanti fra, men man bliver ikke ninja af at hoppe over hvor gærdet er lavest, så jeg tvinger mig nok af sted. :shades:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 5. juli 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

DB Skråbænk:

10 @ 15 kg (opv.)

8 @ 27,5 kg

8 @ 27,5 kg

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

Bænk: (Brad Gillingham, uge 8 - dag 2)

10 @ 51 kg (opv.)

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

:sleeping:

Fransk Pres EZ-bar:

10 @ 30,5 kg

10 @ 30,5 kg

10 @ 30,5 kg

DB Laterals:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

Crunch:

12

12

12

12

Rope pushdown:

2 x 10 @ 40

+ protshake

Træningstid: 45 min. (20.35 - 21.10) Sen træning. Folk i centeret, så jeg måtte vente indtil bænken var klar. Tog derfor den skrå bænk først og SS'ede den med mave. Dernæst bænk, med fokus på godt opspænd, skulder godt ind under og bredt greb. God fart og bane. Begynder så småt at tro på, at jeg kan få presset lidt i næste uge. Til sidst triceps SS'et med laterals. Lige inden jeg forlod hulen tog jeg et par sæt med pushdowns, bare for at prøve det af med reb. Det flexer godt i bunden, men umiddelbart ikke en øvelse jeg gider inkorporere. Vil hellere vente indtil jeg kan dippe igen, for så kører jeg bare på i dén øvelse.

Sen træning fordi jeg troede P3 ville spille hele Volbeats koncert fra Orange Scene live på Roskilde Festival '07. Ak, det blev til tre numre førend de skiftede over til almindelig musik fra studiet. Narrefisse. P3 sutter metalboller. :dry: I morgen gælder det ryg og biceps. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 7. juli 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Cable Front Pulldown:

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

BB Bent-Over Rows:

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

Squat:

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

DB Bent-Over Rows:

10 @ 30 kg

10 @ 35 kg

10 @ 35 kg

+ protshake

Træningstid: 55 min. (13.30 - 14.25) Fredagens træning skudt til lørdag, da jeg var for træt i går. Hurtig rygtræning uden dødløft. Vil prøve kun at køre den øvelse én gang om ugen i nogle uger. Squat SS'et med biceps. Ingen brok fra knæet. Gik og truede mig selv med at smide lidt flere kilo på, men klog af skade lod jeg være. Resten af træningen kørte også fint.

Nu ud og lave noget gårdarbejde. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 9. juli 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

Bænk:

20 @ 11 kg (opv.)

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

DB Skråbænk:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

DB Laterals:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

Crunch:

12

12

12

12

Rope pushdown:

10 @ 35

10 @ 35

10 @ 35

+ protshake

Træningstid: 50 min. (18.30 - 19.20) Let brystdag, bare lige for at aktivere skroget. Skråbænk SS'et med mave. Laterals SS'et med pushdowns.

I morgen er det ryg, onsdag er off-day og så skal der presses for max i bænk torsdag. Metallica fredag, ryg lørdag og så var det den uge.

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Det er også det jeg gør torsdag. :superman: Blev færdig med den Gillingham i torsdags, så gætter på at det nok skal gå. Så hurtigt forgår styrken forhåbentlig heller ikke. :smile:

Nej, men styrken bliver jo nok ikke ligefrem optimeret af at fedte rundt med 10 reps i dag. Men good luck med max forsøget. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nej, men styrken bliver jo nok ikke ligefrem optimeret af at fedte rundt med 10 reps i dag. Men good luck med max forsøget. :smile:

Korrekt. Det var heller ikke for styrken jeg legede i dag. Det var udelukkende tekniktræning. Forsøgte at få godt opspænd, god bane osv., altså at lave nogle 'rene' løft. Resten var bare ren muskelaktivering og på ingen måde nogen forcering. Bare lige for at få rørt kroppen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 10. juli 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft:

10 @ 51 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

Squat:

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

+ protshake

Træningstid: 50 min. (18.30 - 19.20) Træt efter arbejde, så det krævede lidt overtalelse før jeg fik mig slæbt af sted. Men af sted kom jeg. Dødløft først. Squat SS'et med biceps, og lidt pulldowns til sidst. Nemt. Så forsøger nok snart at øge i dødløft, og måske også tilsnige mig lidt flere kilo i squat. Knæet har opført sig pænt i længere tid, såeh... :blush:

Nu øllebrød. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 12. juli 2007

Max i bænk!

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 50 kg

5 @ 60 kg

1 @ 90 kg Nemt.

1 @ 100 kg PR

30 @ 40 kg :w00t:

DB Skråbænk:

6 @ 26 kg

8 @ 24 kg

8 @ 24 kg

8 @ 26 kg

+ protshake

Træningstid: 25 min. (15.35 - 16.00)

Max-forsøg i bænk. Det gik sådan set som det skulle, for de 100 kg kom op, men løftet var elendigt. Jeg fik den fint ud, men lidt for hurtigt ned, så da jeg kom halvvejs i løftet mistede jeg lidt desværre balancen, så måtte korrigere stangen og kun med lidt diabolsk vilje fik jeg den presset op. Tænkte bare "NEJ?!" da den var ved at smutte, for jeg var alene i centeret så der var ingen til spot eller hjælp. Det var enten eller! :devil: Heldigvis fik jeg den da presset op, men kønt var det sgu ikke. :dry: Bagefter lidt skråbænk for lirens skyld. De 30 reps med 40 kg var fordi jeg kom til at nævne min træning for en kollega, og han ville gerne høre hvor mange jeg kunne tage med 40 kg. Da jeg nåede 30 gad jeg sgu ikke mere. :laugh:

:headphonedance: Sepultura: Chaos A.D. :headphonedance:

Lidt video fra dagens træning:

90 kg: :shades:

100 kg: :sneaky2:

Nu i bad og så til 9000. Transformers skal ses i aften, for i morgen viger den pladsen i Sal 1 til fordel for Harry Potter, så en kammerat og jeg når lige præcis sidste forestilling i Sal 1 her kl. 18.30. Optimus Prime FTW! :superman:

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share