KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Yo Kent,

Hvordan har kroppen det i dag? :smile:

Hr. K

Hehe... jeg skød lige dagens træning til i morgen. :laugh:

Kroppen har det egentlig okay, men jeg har fået en lille skade. Et regulært brandsår på vristen af venstre fod. Lige bag storetåen hvor foden er "højest", så såret gnaver imod fodtøj, så det har rigtig udviklet sig i løbet af dagen til at blive dejligt væskende. Det svier lidt, men ikke noget problem som sådan. Det der har holdt mig fra dagens træning er, at jeg har været øm i brystbenet. Det er ikke i muskulaturen, men i knoglerne det er ømt. Desuden er jeg også godt øm i nakken, akkurat som du forudsagde. Alt i alt er jeg vel bare godt slidt efter en træning jeg slet ikke er vant til. Jeg er helt sikkert ovenpå igen i morgen, så det er ikke noget at hidse sig op over. Jeg har bare brugt kroppen på en måde den ikke er vant til, og det klager den så lidt over. :superman:

Lige nu piver jeg bare over det væskende sår på foden. Men det er jo en del af gamet. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en gang tak for lykønskningerne. :smile: Gad vide hvornår det mon går op for mig, at jeg skal være far? Synes ikke der er nogen forskel. :tongue:

Blackice er forståeligt nok bekymret for barnets opvækst. Hertil kan jeg da kun tilslutte mig, og jeg håber selv barnet kommer til at ligne sin mor mere end faren. Men rent musikmæssigt har jeg tænkt mig at præge mit afkom 100% . Vi skal "alle sammen" til Metallica koncert senere i år. :laugh:

Det med håret vender vi tilbage til. Nu kommer skæringsdatoen i hvert fald på et tidspunkt. :cool:

Tillykke KK!

Det skal nok gå op for dig tids nok. Din kære halvdel er den første der giver tegn. :tongue: Enten i form af morgenkvalme eller hun får en ustyrlig trang til . . . . . . . jah, det kan jo være hvad som helst :wink: . . . . . måske jordbær! :bigsmile:

Glæd dig - det er den bedste gave du kan tænke dig. :bigsmile:

Rigtig god fredag KK, nu fik jeg også lige lagt et visitkort i din log.

Med de bedste ønsker for jer alle

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg lader sgu ikke sådan en oplagt mulighed for at svine i en ny log gå forbi! :laugh: Tillykke med den lille og din første MMA træning! :superman::superman:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hej Kent, tak for sidst.

Brandsår er helt normalt, særligt på fødderne når vi shooter(skyder ind efter nedtagning). Du har fat i den lange ende, når du siger at det er noget som kroppen skal vænne sig til. Jeg har ivertfald fået mig noget solidt scartissue på fødderne. Nu ved jeg ikke hvor tit du har tænkt dig at træne, men hvis det er to-tre gange om ugen, plejer det ikke at være noget problem for huden om at hele. Derudover findes der tre løsninger, såvidt jeg ved. Enten sportstape omkring eller også simpelhen træne i sokker(men så er det svært at få et godt afsæt). Den sidste mulighed er at investere i brydesko, men det er måske lidt overkill.

Mht til håret, så er den letteste løsning selvfølgelig at klippe det kort. Det er dog ikke den eneste. Fletninger fungerer vist godt. Ikke at jeg aner noget om det. :hippy: Længe leve hårklipperen

Link to comment
Share on other sites

Taurus > Mange tak. Ja, hun skal nok begynde at befale i øst og vest. For husfredens skyld adlyder jeg bare. :laugh:

DBM > Jepper, og tak! :superman: MMA er bestemt fedt, og hårdt. :4thumbup:

Svendsen > Tak, i lige måde. Det var underholdende. Du blev da også lige utæt på et tidspunkt. Så ved man, at det er seriøst når folk bløder lidt til træning. :devil: :devil: Det med brandsåret skal nok hele igen, og ja - hvis jeg begynder at træne regelmæssigt bliver huden jo stærkere, og så går den slags over. Håret derimod skal ikke flettes. Det må ryge hvis jeg bliver bidt af MMA. Med barn på vej, ryger det alligevel på sigt. Det har altid været planen, at den dag jeg skal hente mit barn i en institution så er jeg korthåret. Og ja, det var ikke nogen vanvittig overraskelse at kæresten blev gravid.

Krumme > Som skrevet ovenfor, ja delvist planlagt. Præventionen var lagt på hylden, så vi vidste vi legede med ilden. Vi gad bare ikke 'forsøge', men bare lade det ske når/hvis det skete. Vi følte ikke der var noget pres på, så vi lod bare være med at hverken gøre fra eller til. Og så sker det jo bare på et tidspunkt. Vupti. :smile:

Og det var bestemt bevidst, at vi købte gården med henblik på familieforøgelse. De 224 kvm. kan vi jo aldrig nogensinde få brug for alene to. De fire værelser foruden soveværelset skulle jo fyldes ud på sigt. Vi købte netop stedet fordi der var god plads uanset hvad, for så er vi fri for at skulle flytte om x antal år fordi vi blev for mange i et for lille hus. Så vi sørgede for at købe stort nok, og det har vi så sandelig også gjort. :laugh: Vi har en 1. sal vi overhovedet ikke bruger. Jeg har endnu ikke været deroppe i denne uge, men om nogle år er den temmelig sikkert fuldt integreret i dagligdagen. :tongue: Stedet var ment som vores sidste holdeplads, og det bliver det forhåbentlig også. Det var og er i hvert fald planen.

Det var også derfor jeg ville bygge et motionsrum. De planer eksisterer også stadig, men nu skiftes det umiddelbare fokus nok lidt væk fra renovering af stalde nok en anelse i en periode, men med tiden får jeg helt afgjort min egen lille jernhule på matriklen, og den bygger jeg heller ikke fordi jeg skal herfra igen om halvandet år. :devil:

Så jo, vi bygger vores fremtid her. På alle måder. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25. maj 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

Bænk: (Brad Gillingham, uge 2 - dag 2)

20 @ 11 kg (opv.)

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg :sleeping:

Dips:

12 @ BW

12 @ BW

12 @ BW

12 @ BW

DB Skrå Bænk:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

Fransk Pres EZ-bar:

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

DB Laterals:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

11 @ 10 kg

Crunch:

12

12

12

12

+ protshake

Træningstid: 55 min. (18.35 - 19.25)

Uoplagt, igen. Er træt hele tiden. Tror jeg trænger til ferie. Heldigvis er der snart mulighed, da jeg holder ferie i uge 24 og 25. Det kan forhåbentlig rette lidt op på motivationen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 28. maj 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

Bænk: (Brad Gillingham, uge 3 - dag 1)

20 @ 11 kg (opv.)

5 @ 63,5 kg

5 @ 63,5 kg

5 @ 63,5 kg

5 @ 63,5 kg

5 @ 63,5 kg

Dips:

12 @ BW

12 @ BW

12 @ BW

12 @ BW

Military:

10 @ 31 kg

10 @ 31 kg

10 @ 31 kg

10 @ 31 kg

DB Front Raises:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

Cable Pushdown:

10 @ 30

10 @ 30

10 @ 30

Crunch:

12

12

12

12

+ protshake og banan

Træningstid: 60 min. (12.50 - 13.50)

Let bænkpas i cyklus, så fokus på god teknik. Dips nemme. Military SS'et med mave. Front raises SS'et med pushdowns.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 29. maj 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft:

10 @ 51 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

5 @ 111 kg

Cable Front Pulldown:

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 45

Squat:

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

6 @ 51 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

10 @ 17,5 kg

BB Bent-Over Rows:

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

10 @ 61 kg

+ protshake og banan :superman:

Træningstid: 50 min. (11.20 - 12.10)

Dødløft SS'et med pulldowns. Squat SS'et med biceps. Rows til sidst. Fin træning. 20'erne er gode til at give pump i underarmene i db curl. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hr. K > Er på aftenhold i denne uge, så der går nok desværre lidt tid endnu. Må også lige finde en løsning med håret. :laugh:

Torsdag d. 31. maj 2007

2-split, dag 1: Bryst, skulder, triceps og mave

Bænk: (Brad Gillingham, uge 3 - dag 2)

20 @ 11 kg (opv.)

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

3 @ 56 kg

Dips:

12 @ BW

12 @ BW

12 @ BW

12 @ BW

DB Skrå Bænk:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

Fransk Pres EZ-bar:

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

10 @ 28 kg

DB Laterals:

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

10 @ 10 kg

Crunch:

12

12

12

12

+ protshake

Træningstid: 50 min (11.20 - 12.10)

Den lette bænkdag i Gillingham cyklen er til at overskue. Fik dog desværre en sjov jagende smerte omkring brystbenet da jeg kørte dips. Det samme var tilfældet efter MMA-træningen sidste onsdag. :sneaky2: Det satte en dæmper på lysten til at øge i skråbænk, så kørte bare resten af programmet igennem uden ekstra belastning. Skråbænk SS'et med mave. Fransk pres SS'et med laterals.

Link to comment
Share on other sites

Hr. K > Nydeligt forslag. Det vil blive taget op til overvejelse... eller noget... :tongue:

Lørdag d. 2. juni 2007

2-split, dag 2: Ryg, ben og biceps

Dødløft:

10 @ 60 kg

5 @ 100 kg

5 @ 100 kg

2 @ 120 kg

2 @ 120 kg

1 @ 140 kg Tangering af PR

1 @ 150 kg Ny PR!!

Cable Front Pulldown:

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

10 @ 50

Squat:

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 18 kg

10 @ 18 kg

10 @ 16 kg

+ protshake

Træningstid: 35 min. (11.40 - 12.15)

Grundet Hjallerup Marked er centeret i Hjallerup lukket i weekenden, så fredagens træning måtte aflyses. Men lørdag skulle jeg alene på arbejde om formiddagen, så umiddelbart derefter nappede jeg rygtræningen i Sæby, så der ikke blev skåret af nogen steder. Fredag aften var jeg allerede klar til at give den gas, så jeg vidste inden dagens træning at jeg ville forsøge mig med at give den fuld skrue. De 140 kom fint op, men de 150 var vist med lidt rund ryg. Har filmet begge løft og stilen er ikke i top, men op kom lortet da. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ohøj...

Ville lige smide en hilsen fra en Sæbynit ;) Det er noget af en log du har gang i og det er nogle flotte resultater du har opnået. Nu har jeg ikke læst det hele igennem, men det ser jo godt ud!

Har selv trænet i Danish Crowns lokaler, men eftersom jeg ikke fik fornyet mit medlemsskab i tide (10 dage efter det udløB), blev jeg nød til at søge et alternativ. Hold kæft hvor jeg savner det deroppe, men ham Erik der står for det deroppe er slet ikke til at tale til fornuft. Jeg er jo 19 nu og bliver 20 i september, så kan først melde mig ind der. Det er virkelig MØG irreterende, for der findes ikke andre ordentligt træningssteder i Sæby... Men så snart jeg kan, melder jeg mig ind igen :)

Fortsat god træning...

Link to comment
Share on other sites

Hej Kasper og velkommen til loggen :smile:

Ja, Erik er en spøjs karakter. Har kendt ham siden jeg var lille, da jeg gik i parallelklasse med Eriks søn. Han skal bare tales efter munden, så er han glad. Jeg træner ikke i Sæby så tit, så det er sjældent jeg render ind i ham. :laugh:

Lige et par klip fra dagens træning. Du kan sikkert kende faciliteterne. Musikken er dog medbragt fra undertegnede, da jeg får røde knopper af elendig kommerciel radio. :devil:

KongKent @ 140 kg

KongKent @ 150 kg (med rund ryg :superman: )

Link to comment
Share on other sites

KasperB > Jeg har kun trænet der siden marts, så jeg ved ikke hvordan der så ud før. Men de har det der skal være, så det er godt nok til mig. :smile:

Svendsen > Det bliver da i hvert fald bedre som tiden går. Det skulle det også helst, ellers var timerne sgu spildt. :laugh:

Anders > Ja, for satan. :4flex: Men på MOL's styrkeliste kan jeg se, at der er et stykke vej før jeg når eliten. :w00t: Men jeg kæmper!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share