Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

23-10-06

Hovedtræning:

- 900 m løb, speed 7½ -

- 100 m udstræk

- 900 m løb, speed 7½

- 100 m udstræk

- 900 m løb, speed 8

- 100 m udstræk

- 900 m løb, speed 8½

- 200 :nonono: meter udstræk

- 800 m løb, speed 8

- 100 m cool down

/Vivs

Hej Vivs

Hvordan laver du 100m udstrækning? :blink: Plejer man ikke at stå rimelig stille når man strækker ud?

Hmm, jeg strækker aldrig ud, så hvad ved jeg? :innocent:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger
hmmmm ved ikke helt hvad jeg skal sige.. :dry: - men det er altså sådan mine løbeture bliver i denne uge - løb overhovedet forudsat, at der ikke kommer noget piv efter dagens træning....cross my fingers...

God dag til mine læsere :smile: /Vivs

:hippy: :1112: :innocent:

I cross my fingers with you sweetie... ved heldigvis, at du er omgivet af gode guruer, der passer rigtig godt på dig og at du har klaret langt større og værre udfordringer/skader.....:1356:

Keep up the real good work trisild og krams fra f.s.k afd i Århus

Link to comment
Share on other sites

Hej Vivs

Hvordan laver du 100m udstrækning? :blink: Plejer man ikke at stå rimelig stille når man strækker ud?

Hmm, jeg strækker aldrig ud, så hvad ved jeg? :innocent:

-Camilla

hej Camilla :bigsmile:

100 meter stræk = stræk på gulvet bagved løbebåndet som kører videre 100 meter under mit stræk... og så op på bånd igen...

:hippy: :1112: :innocent:

I cross my fingers with you sweetie... ved heldigvis, at du er omgivet af gode guruer, der passer rigtig godt på dig og at du har klaret langt større og værre udfordringer/skader.....:1356:

Keep up the real good work trisild og krams fra f.s.k afd i Århus

hey sweetie :bigsmile:

thanks for crossing...please keep on doing !! need it ! og ja, jeg tør sq ikke gøre noget .. som ikke er afstemt................ellers ved jeg jo, der falder brænde ned :devil::devil::devil:

keep icing.................. :sneaky2:

/V

Link to comment
Share on other sites

25-10-06 - del 1

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spinning -basis 45 m/KG

Puls max 165

Puls avg 148 :4thumbup:

FINALLY !!!! :strat::4jumpy: :4band: kom den tunge rock'n roll :devil: takker !! :bigsmile:

Udover at det var en "basis" time, kan man godt fornemme hvornår det er hardcore triathleter begynder at bygge ondskabsfulde forme op... :devil: Om KG skal afreagere over noget - eller om jeg skal.. :innocent: er i princip ligegyldigt, men ingen skal komme og sige at førercykel og 3. række midtfor fiser den af på de timer der bliver kørt :devil: Jeg endte således i :hippy: allerede midt i opvarmningen og så kørte den ellers på den måde indtil :devil: den ondeste finale til tung musik :devil: satte ind 7 min til sidst ! Der måtte jeg lide den tort, at være både i :hippy: og i hegnet... Ret sikker på at det var der, jeg ramte max'en for morgentræningen...

Planen var en spin med Mads senere idag, men tyvärr må :superman: lide med mig igen :tongue: Jeg er sikker på at det ikke bliver mindre hårdt... :wink:

God :sun: dag til alle :smile:

/Vivs

...life is simple.........

post-3751-1161802321_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

25-10-06 - del 2

Sted: fit.dk - ABC

Træning: x-træning..sort of...

del 1

løb på bånd

Distance: 1 k

Hastighed: 6,57 min/k

Puls max 153

Puls avg 145 :blink::blink:

UDSTRÆK + ISNING :devil:

del 2

Spinning - Elite m/KG :devil:

Puls max 167

Puls avg 154

Godtnok er pulsdata ikke så høje som de kunne være på en sådan time.........men efter en god opvarmning, hvor min puls lå en del højere på uret undervejs end det ses på vedlagte fil, gik vi over i "pyramiderne" - eller.. mont blanc eller whatever......... stående intervaller 1-2-3-4-5 min og siddende vist nok 1 min "roooooligt" mellem..- indtil vi lige nåede et plateau og kørte lidt landevej, og så skulle ned igen 5-4-3-2-1 siddende og vistnok 1 min. "roooooligt" stående mellem...det trak sq tænder at køre de siddende intervaller ..især 5. og 4. minut :devil::devil: var der MAJOR crisis i lille vivs' liv :cool: var ordet "tvivl" kommet der, var jeg blevet nødt til at gå for resten af timen, men kørte istedet en film om alt muligt andet der ikke havde det fjerneste med spinning eller noget at gøre..........tværtimod havde det med skiløb i Østrig :wub: at gøre...og det hjalp..desværre var jeg på det tidspunkt så flad at jeg ikke kom rigtigt tilbage på de siddende intervaller.... :blush::innocent:

F.S.K.-spinning i høj kaliber :devil:

Tak til grumme for en rigtig dejlig træningsdag :bigsmile::cool: ...another one af slagsen...... :laugh::devil:

Imorgen napper vi en velfortjent træningsfridag :dry:

/V

post-3751-1161803258_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Som sædvanlig går du til stålet. Dejligt at læse den slags selv om jeg ligger underdrejet - men glæder mig meget til at komme i sving igen. Håber på lørdag bliver dagen :cool:

Nyd din hviledag i morgen - den er velfortjent. Og sikkert også nødvendig :wink:

Hey Gregers :bigsmile:

Ja, kan jo ikke la' være :blush::innocent: Jeg håber du bliver frisk til en gang fælles tri-træning på lørdag :bigsmile: - ellers kommer der jo andre muligheder :bigsmile:

Træningsfridag idag bliver allerede nydt i fulde drag, men synes jeg lige vil gå til bekendelse og sige, at der mangler et træningsindlæg for ugen..nemlig vivs' plaskebaske.. det første officielle svømmepas, selvom jeg har smugtrænet hen over sommeren :innocent::blush: looooong way to go ! men når spinningsilden kan, så kan jeg osse :devil: Det var gårsdagens planlagte pas, der blev flyttet frem i tiden..Måske der vælter et enkelt "do-it-yourself" tri-træningspas ind lørdag, der er jo i forvejen spin og løb, og pønser lidt på et morgensvømmepas forinden..... Og fra i næste uge foregår det i triklub-regi :devil: .. .Mads ... :blush::innocent::tongue:

Og så for god ordens skyld, kommer lige blær-pulskurve fra gårsdagens løbepas... :tongue:

:sun::please:

post-3751-1161841783_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Heeey Anita :bigsmile:

How is life på djævleøen ??? long time no hear.. håber alt er ok ?

:blush:

Træning 27-10-06

:shades: Well.. hmmm - ja, altså jeg kan ikke nøjes med 4 timers nattesøvn, det kan jeg hverken løbe eller spinne på, så ..... :wink: ingen træning - her til morgen ihvertfald... Vi får se, hvad dagen bringer, men jeg mærker tydeligt mine 43 år lige nu... :tongue:

Til gengæld har jeg nu fået bekræftet at jeg skal 2 uger på skiferie til vinter :w00t: i træk :w00t::devil: (i forgårs var det kun 1 uge som vi plejer..) og jeg skal bare være i den ondeste form inden da.... men det er jo ikke noget problem med det program jeg kører for øjeblikket :innocent: .....lige lidt benstyrk ind over på de lette dage, så er den i vinkel :4thumbup:

Jeg har aldrig prøvet at skulle løbe på ski i 2 uger i træk, så jeg er lidt! spændt på det.. men jeg kan passe min svømmetræning, for der er et vandland :laugh: Wasserwelt Amade (ja, vi skal til Wagrain - igenigen !! :tongue: ned til Herminator :cool: ) og skiløb kan vel erstatte alm. løb "et par dage" !? ellers må vinter-løbeskoene med .. der er jo ikke så meget andet at slæbe på, når man har sit eget superkram... :tongue:

Og udover det, så er der ikke længere nogen stress mht weekendens træning og kollision med starten i worldcup i alpint skiløb, da Sölden er annulleret pga dårligt vejr...

Nå, men ønsker alle en god blæsevejrsdag :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

28-10-06 - del 2

Sted: fit.dk - Falkoner

Træning: x-træning - feat. Gregers TF :4thumbup:

del 1

løb på bånd

Distance: 2 k

Hastighed: 6,54 min/k

Puls: max 154 :4thumbup:

Puls: avg 151

del 2

Tri-spinning v/Mads Krogh

Puls max: 169

Puls avg: 160 :cool:

Forsøgte ny approach idag efter good advice fra hardcore triathlet at chekke avg-puls jævnligt undervejs, hvilket jo er muligt ved at tage lap-times på mit pulsur... og det gik da ok, synes jeg selv :tongue:

Flow det meste af vejen - på nær lige ... da det forbudte musik kom forbi i 6 minutter.. godt varieret tung og tempokørsel skift til enkeltstart et par gange ..Vist et par dage siden :cool: at min snit og max har været så tæt på hinanden....

Kunne ikke mærke løbetur i lysken (men strak også ud lige efter og isede...according to the running rules for this week) - og kunne ikke mærke svømningen heller....indtil vi skulle strække ud i spinning, der talte "spaghettiarmene" lige ved udstræk i biceps/triceps... :laugh::laugh:

I morgen blir en lang træningsdag for at nå alle kilometrene på løbet - om jeg gør det på een gang - løb for spin - eller om jeg gør det todelt, er endnu uvist...kan være jeg kan lokke min bedre halvdel med i centret i morgen formiddag :cool::shades: ...spin er vist ikke lige rundt om hjørnet.... :wink:

Tak for en god træningsdag :bigsmile: og fortsat god lørdag til mine læsere :smile:

/Vivs

post-3751-1162040323_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

29-10-06 - del 1

Sted: fit.dk - Royal

Træning: løb på bånd

del 1

Distance: 1 k

Hastighed: 8 min/k :blush:

Puls: ?

Udstræk 1 minut

del 2

Distance: 5 k

Hastighed: 7,6 min/k :blush:

Puls max: 156 *

Puls avg: 152*

* iflg løbebånds-computeren.. mit eget f*ckede op............... :4ranting:

Dejlig løbetur - depeche mode -weekend top 20 på tv'et, så jeg var fri for at følge med i hvorlang tid, hvilken distance jeg havde løbet - jeg løb bare ! smågrinte lidt over hvordan DM-drengene så ud i 81 - og tænkte på dengang jeg arbejdede med dem i pladebrancen... :smile:

Udstræk 10 minutter incl isning (sikkerhedsforanstaltning)

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

29-10-06 - del 2

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spinning-øvet m/ :superman:

Puls max: 168

Puls avg: 151

På 13-skalaen, skal denne time have 11 med pil op ad i karakter :devil: der kunne godt have været sandstødintervaller, så havde det været en ren 13'er ! Der var alt hvad jeg kunne ønske og drømme om. Pga løbeturen forinden var jeg fast besluttet på, at det skulle være en ren hyggetime, tilladt at køre på frihjul om nødvendigt, restitution eller whatever, jeg ville ikke køre hårdt på, og jeg skulle kunne tåle og høre ordet "tvivl" undervejs.......

men høøøøhhh... det fik Grumme vist hurtigt ændret på ! Kørte 100% med hele vejen, selvom det ser ud til at 2. bassointerval blev feset lidt for meget af... det blev den altså ikke ! jeg havde til gengæld så meget krise der, at jeg ikke kunne tåle ordet tvivl .. :laugh:

Der var :hippy:, spinnershigh et par gange incl. et par tudeanfald undervejs, hvoraf det ene blev belønnet med et jubelråb fra førercyklen wuwuhhhhhwwwww - kæft, det var vildt ! :blink:

TAK Grumme!! og nej, det er ikke Fårup Sommerland på dine timer ! Det er vist nærmere mordforsøg.. :devil: hvergang.. :tongue:

Man ved man ikke går galt i byen på de timer - hvis det er den slags træning man kommer for at få... :laugh:

/Vivs

post-3751-1162188352_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ugeplan - uge 44 - hårdeste uge

Mandag: træningsfri :dropjaw: :blink::devil: og den skal nydes !!!

Tirsdag: løb

Onsdag: 2x spin

Torsdag: løb

Fredag: spin

Lørdag: spin + trispin

Søndag: løb + mordforsøg

Derudover kommer 3 svømmepas :wink: hmmmmm - plus det løse.... :blush::innocent:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

.... ... .. . var jeg fast besluttet på, at det skulle være en ren hyggetime, tilladt at køre på frihjul om nødvendigt, restitution eller whatever, jeg ville ikke køre hårdt på, og jeg skulle kunne tåle og høre ordet "tvivl" undervejs.......

men høøøøhhh... det fik Grumme vist hurtigt ændret på ! Kørte 100% med hele vejen,

Hmm, mindes jeg mon at have læst om slige oplevelser tidligere :laugh:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

31-10-06

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: løb, feat. løbeguru :shades:

Distance: 6 k

Hastighed: 6 min/k

Puls max 174 :devil:

Puls avg 153

Tallene skal lige tages med et gran salt.. :cool: de første 5 km gik i farten 7 min/k (iflg løbebåndscomputeren) - og max på 158/snit 153, men begyndte jeg altså og kede mig, og løbeguru foreslog, at jeg speedede op og gav pokker i puls ...og det gjorde jeg så, det gik så hurtigt, så jeg var lige ved at falde bagud af løbebåndet :laugh::laugh: Både fordi det gik hurtigt og fordi jeg var ved at komme i tvivl og kunne næsten ikke få vejret.

Der blev spillet DM-remix på fulde hammer for at overdøve mig selv de sidste 800 meter - og fokus blev holdt på godmorgen-tv, for at undgå at se den storgrinene guru ved min side :wink: man skal jo også "mentaltræne" lidt sådan en morgenstund..............

Efterfulgt af

Mave 3x8 lige

Mave 3x8 skrå

Ryg 3 x 8

Grundigt udstræk og sikkerheds isning ....

- hvor jeg lige skal tilføje at jeg 7-9-13 ikke har mærket noget til lilleskaden i snart halvanden uge.......... er dog en smule øm i højre læg efter dagens udskejelser... :cool: Hvis jeg fortsætter fremgangen må jeg snart komme "på græs" igen.. :w00t: så jeg :please::hands: , jeg er sq ved at dø af kedsomhed når jeg løber på det bånd, på trods af al underholdningen.. der er jo desværre ikke depeche mode weekend top 20 hver gang... :dry: og se, det havde jeg trods alt aldrig troet, skulle komme fra mig.. at jeg hellere vil ud og løbe... det blir realistisk set kun i weekenderne det lader sig gøre, og det kan vel udmærket kombineres med tri-spinning om lørdagen, hvor det jo er meningen, at vi skal løbe bagefter....... bortset fra at de andre sikkert løber fra mig :tongue:

What a morning ........

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
...........at jeg hellere vil ud og løbe... det blir realistisk set kun i weekenderne det lader sig gøre, og det kan vel udmærket kombineres med tri-spinning om lørdagen, hvor det jo er meningen, at vi skal løbe bagefter....... bortset fra at de andre sikkert løber fra mig :tongue:

What a morning ........

:innocent: :4thumbup: :superman::cool::devil::w00t:

Der er da snart ingen der løber fra dig søde, sådan som du giver den gas !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:4thumbup: :hippy: :4thumbup: :hippy: :4thumbup: :hippy:

Keep it up og krams fra lille f.s.trold i Århus

Link to comment
Share on other sites

hæhæh triyogisild :cool: nu var det jo kun 1 k, det gik kvikt igår - men flot kurve jeg fik præsteret :wink: og ingen eftervirkninger i skadesområderne, så der er grønt lys :w00t:

01-11-06 - del 1

:innocent: pjæk :blush:

Del 2 følger i eftermiddag :blush:

Dermed omrokering på ugeprogrammet:

onsdag: løb + spin

torsdag: træningsfri

fredag: 2x spin (bl.a. nr. 100 :w00t::w00t::w00t: )

lørdag: 2x spin

søndag: løb - og måske mordforsøg ( :laugh: )

....det sner !!!!! :blink::laugh::laugh:

Og for dem, der ikke har hørt det endnu, så vandt jeg et gavekort til mere sportstøj i går :w00t::w00t::w00t:

Have a nice day :laugh: Vivs going back to hønsegården...

Link to comment
Share on other sites

01-11-06

Sted: fit.dk - Falkoner

Træning: Spinning-øvet m/Mads Krogh

Puls max: 168

Puls avg: 154

Mads var så sød at lave en time hvor jeg kunne få lov at afreagere ovenpå dagens.. hmm hønsegård... :dry:TAK, Mads :4thumbup: :bigsmile: og var desuden så dejlig, at reggaemusikken blev udeladt.. Timerne før spinningen var præget af nervøsitet, som jeg ikke kan forklare - jeg var igennem samme følelse forrige søndag.. :blink: Det er jo ikke fordi instruktøren er ny for mig- eller spinning er nyt for mig ! jeg ved jeg kan klare det...Kosten har været perfekt, væskeindtag perfekt..

Well - al nervøsitet forsvandt efter 1 minuts opvarmning, og så fik den bare gazzzzz :devil::devil:

onsdag: løb + spin

Well, løb måtte udgå pga trafikkaos gennem København....Jeg må se at få puttet det ind .. er der noget, der skal udgå i denne uge, så er det selvfølgelig en spinningtime... :wink:

God aften til mine læsere .......multitaskin' is not my best :tongue:

post-3751-1162406624_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

02-11-06

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: løb

Hastighed: 7,35 min/k

Distance: 5 k - nu igen uden pause :superman::tongue:

Puls: ?? ærgeligt jeg ikke gav los, nu jeg havde glemt at starte uret :wink::laugh: men det halvstartede ur viste dog alligevel puls, og der lå den ret konstant på 150-153 ... bare superærgeligt at man ikke får lavet en kurve ud af det...selvom det nok nærmest er en lige streg.... :tongue:

Opgaven fra løbeguruen lød på at løbe min. 4 k uden pause, og jeg gør jo ikke ret meget halvt, så lagde lige en ekstra k på :devil: Man har vel overskud :laugh::tongue:

:hippy: hele vejen - måske fordi der var god underholdning :shades::innocent::blush:

Efter løbeturen:

mave 3x8 lige + 3x8 skrå på bold

ryg

Glute 3x8 á 20 kg

Leg Press 1x1 á 110 kg (alligevel mistet lidt...)

Leg Press 3x8 á 100 kg (tuuuuuuungt :devil: )

Grundig udstræk

Rigtig dejlig :sun: dag til mine læsere :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

03-11-06 - del 1 :devil:

Sted: fit.dk - Adelgade

Del 1

Styrk:

biceps i tårn: 3x8 á 10 kg

triceps i tårn: 3x8 á 10 kg

Pushups på bold 10 :blush: efterfulgt af :innocent::blush:

Mave 3x8 lige på bold

Del 2

Spinning - øvet med :superman:

Puls max 178 :devil::devil::devil:

Puls avg 164 :devil::devil::devil:

Den høje puls kom i 2. del af "Armstrong-intervallerne" i finalen :devil: - hvor jeg kørte så hårdt i hegnet, at jeg holdt op med at køre rundt i pedalerne...................der måtte timen godt ha' sluttet... :innocent: men jeg kom da igen ! :wink::laugh::tongue:

Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuperfed time, hård, tung - god træning for lår og balleregionen..fornemmer en vis herre er igang med at træne op til noget stort :bigsmile: :4thumbup: Det kan ikke gå galt for min DM-form :shades: - bare at holde mig til :superman: 's timer, så er den hjemme :tongue:

:sun: :sun: :sun: :sun:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share