Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

Hey goldie

Jeps, jeg overlevede, mødet var allerede færdig 23.12 og det er et fedt ! :4thumbup: sted at komme hjem fra (bundby stadion til charlottenlund) med de offentlige transportmidler................KÆFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :devil: jeg glæder mig til min nye auto!!!!!!!!!!!!! skal min. 6x derud inden EM i tri 2007 .... :wink:

Ja tak, Jan, for de gode ønsker :cool:

Der blir restitueret på fulde hammer her :blush::blush::blush: Møde i styregruppe sluttede "tidligt" igår og det gav ligesom begrænsninger på lyst og energi til at gå til morgensang her til morgen.......Da jeg først valgte at vågne kl ca 7 og har ca 1 time til job med det offentlige :blink: så ku' jeg selvfølgelig ha' trænet her til eftermiddag.....hvis ikke det lige var fordi at jeg nu vil køre på min "syregrænse" på søndagens monsterpas i Helsingør :devil::devil: skal nok blive sjovt............. :devil:

/V

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

21-01-07

Sted: fit.dk - Helsingør

Træning: gæstespinning (m/KG)

puls max 169

puls avg 158

Timen:

a) opvarm

B) 20 min serie

c) 20 min serie

d) 20 min serie

e) 20 min serie

dejlig lang periode med kæden stram :devil:

f) dvd Lanzarote ironman + afrul + udstræk

meningen var at jeg skulle køre på syregrænsen (beregnet til ca. 165) i ca. 1 time, på trods af at alle sagde det ku jeg ikke...... hmm well, i 3x20 min interval (b+c+d) lå jeg ret godt til - ca. 163 pr del - og det var hvad jeg ville ! var lidt tid om at komme i omdrejninger og for længe om at slukke uret da vi var færdige med e)

:hippy: all the way, eneste jeg har registreret: "armstrongintervaller" og "smil" ............... :blink::blink::crazy::crazy::blink::blink:

Næste forsøg på AT-træning foregår på en løbetur om et par uger :laugh:

over and out ...til :superman: : :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

/f.s.k. :wink:

edit: maleri fra søndag :tongue:

post-3751-1169456540_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

22-01-07

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: løb på bånd

Distance: 7 k

Hastighed: 6,5 min/sek

Puls max: 175 :blink::blink::blink:

Puls avg: 151

(der er vist lidt interference med elektromagnetiske stråler der, tror jeg skal ha' potten på den modsatte arm :dry: ) Jeg vil skyde på at den har ligget omkring 156-157.. men det må vi se når data blir læst ind :sneaky2:

Pulsmåling kun sket på de første 5 k, da jeg brillierede ved at slukke for uret, da jeg tog det af :4thumbup: Hastighed er derfor løbebåndets udsagn, ikke mit :tongue:

Men det var en stille og rolig tur, og god :hippy: de første 4 k - om end jeg syns luften lå lidt tungt i centret (eller mine lunger :dry: ), måtte holde 1 binde-snørrebåndspause (efter 2 k), 1 tag-ur-af (og sluk ) pause (ved 5 k) og en krampe-i-læggen-pause :mad: ( ved 6½ k)

28 to go :wink:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Ahøm Hvor er ugens træningsplan

:nonono: , :elvis: ................... :

28 to go :wink:

/Vivs

Aj, det eneste der ligger fast for denne uge: 28 k to go :cool: - en spin med Mads/Creole og manden i mit liv :wub: i morgen aften, og så, uanset hvordan jeg skal bevæge mig til Adelgade....: morgensang med :superman: fredag morgen, hvorefter jeg må lide 10 dage (eller I må :tongue: )

Det har jeg ihvertfald IKKE sagt!!! :nonono::devil::nonono::devil: Jeg ved at når Vivsebassen sætter sig noget for - SÅ bliver det gennemført!!!! :superman::superman:

:4winkkiss:

M :elvis:

:superman::devil:

Well not much to tell - planlagt morgentræning imorges blev i den grad ødelagt af busstrejke (så er det sq ikke sjovt at være BILLØS og bo i den forkerte ende af Hellerup, når samtidig alle snørrebånd knækker :devil::devil::devil:). 1 time og 40 min om at komme 10 k på arbejde (med garanti, jeg ku' ha' løbet :4ranting: distancen hurtigere...) - og eftermiddagstræning blev opgivet :mad: (uvant med stiletter.. ømme fødder efter at have gået i høje hæle i morgenkulden ... ) og :4ranting: jeg ville ønske man som stamkunde kunne bestille/reservere sit løbebånd i januar md ! :devil:

Well, tomorrow is another day :devil: og man kan jo heldigvis træne 2x om dagen, hvis det skal være :shades:

Now - feet up :wink:

Ciao

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

24-01-07

Sted: fit.dk - Falkoner

Træning: xt

del 1 - løb på bånd

Distance: 7 k

Hastighed: 5,44 min/ k

Puls max: 167

Puls avg: 156

Del 2 - spinning øvet m/Mads (kre-ole) feat.: :heartpump::wub:

Puls max: 168

Puls avg: 155

Og ja!! der er forskel på de 2 kurver :wink:

Løbeturen startede stille og roligt.........7,5 km/t - 8 og pulsen gik helt amok, ned igen........puls i tilladt område, så skruede jeg tempoet op, og blev enig om at nu jeg alligevel har fået til opgave at bruge en løbetur om ugen som transport ml. hjem og arbejde, så ... :devil: op på 10 km/t og lidt ned igen, begyndte at kede mig, fik krampe i den ene læg, og så måtte det briste eller bære :devil: og det bar :tongue: med tempoet primært i området 9,5 km/t. Men hold da k... det trækker i lungerne når jeg løber med pulsen over 155... :devil::devil::devil: Gad vide - sild :tongue: - om jeg skulle få chekket det astma igen.... :blink:

Gik (uplanlagt) i udbrud i enkeltstarten på spinningtimen, men endte desværre i hegnet :tongue: heldigvis var der pause lige efter, og der gjalt det om at få syren ud af stængerne.......men ak.. ca. 12 min senere var der et nyt hegn :devil: dammit, Mads, fjern lige hegn, inden vi cykler ud :blush::innocent::wink: men what a trip :blush:

21 to go

/Vivs

edit staveplade :wink:

post-3751-1169666286_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

26-01-07 - del 1

Sted: fit.dk - Adelgade

Træning: spinning øvet med :superman::superman:

Puls Max: :innocent:

Puls avg: :blush:

En :devil: dejlig hård time (opvarmning + 3x15 min ) med :wub: dragons :devil: - Endte igen i hegnet både i 2. og 3. runde - og i spinnershigh et par gange.... :hippy: - godt at tanke op med gode energier, nu det varer lidt tid :unhappy:

:yahoo: :yahoo: en 47-48 gange var vist den umiddelbare bedømmelse over for :superman: lige kort efter jeg var landet på kontoret :laugh: Klart een af de bedre spinningtimer jeg har kørt ... men der har heller ikke været så mange i denne uge jo..... :sneaky2:

Del 2 følger senere idag :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

27-01-07

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: tempoløb på bånd

Distance: 7 k

Hastighed: 5,36 min/k

Puls max: 161

Puls avg: 148

Stort overskud og lav puls de første lidt over 5 k - men så begyndte det også at gå ned ad bakke.

Tænkte en del over om jeg skulle have været med til trispin sammen med min bedre halvdel hos Catherine Marsal, men blev enig med mig selv om at jeg skulle rose mig selv for at have prioriteterne i orden :tongue:

7 to go

post-3751-1169908027_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hello Vivs :cool: Endelig hjemme igen, og jeg kan se, at der stadig er en masse hæslig undskyld hæsblæsende aktivitet hos dig på øen. Du kører på DURACELL...Det må være det....Store hilsen til dig med ønsket om en dejlig lørdag...Du er jo sikkert som sædvanlig oppe kl bæ imorgen tidlig. :w00t:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Ugen der gak ....

mandag:

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: tempoløb

Distance: 3 k opvarmning + 4 k tempoløb

Hastighed: 5,30 min/k

Puls max 166

Puls avg 151

tirsdag:

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: 'tempo' løb på bånd (i know..ikke meget tempo over det....... :nonono::mad::mad::mad: )

Distance: 6,5 k

Hastighed: 6 min/k

Puls max: 164

puls avg 152

onsdag:

sted: fit.dk - Falkoner

Træning: spinning - øvet med Mads

Puls max: 168

Puls avg: 153

lørdag:

Sted: fit.dk - falkoner

Træning: trispinning m. Mads, feat. :wub:

Puls max: 166

Puls avg: 153

og nej, det er IKKE rolig uge :dry:

Go' uge til mine læsere ...

Link to comment
Share on other sites

Ugen, der er gået

Mandag:

6 k transportcykling i strålende vejr...hidsigt tempo og god tid !

tirsdag:

elitespin m/KG, Falkoner

Puls max 167

puls avg 154

En time med tyroler/afterskimusik i opvarmningen :4thumbup: Præcist sådan nogen indfald, der gør at jeg syns KG er genial som instruktør!keep it up !! :4thumbup:

onsdag:

spinning-øvet m/Mads, Falkoner

Puls max: 165

Puls avg: 151

Kørte en halvskidt time efter tirsdagens "skitræning" i spinningsalen... men kom igen på 8 minutters enkeltstart :devil:

torsdag:

træningsfri

fredag:

Spinning - Øvet - Adelgade, m/KG - feat manden i mit liv :wub:

Puls max: 164

Puls avg: 148 :blink:

Denne dato var det 365 dage siden jeg første gang deltog i en KG-spinning.... :w00t: Godtnok langtid om at komme op i omdrejninger, men endte alligevel i hegnet før tid !!! :blush:

Lørdag og søndag:

træningsfri

Og ja, som den kvikke læser måske bemærker, så er der ikke meget duathlontræning i denne log i øjeblikket, der mangler liiiiige 2/3 af en duathlonkonkurrence...men har siden tirsdag i forrige uge døjet med lyskenskade samme sted og provokeret af den samme træningsform - og begyndte d. 3. februar på ibuprofen 600 mg's kur takket være min private :wub: pillepusher. 5-dages NSAID-kur er overstået og dermed er min appetit normaliseret :4mewantfood: :4mewantfood: og det er jeg noget glad for.

Håbet er dog lysegrønt mht løb, og mooon ikke jeg snart får mulighed for at træne som jeg bør.. på nuværende tidspunkt... I hvertfald lærte jeg lektien..the hard way !!!

God aften :bigsmile:

/Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

12-02-07

Sted: fit. dk - Østerbro

Træning: Genoptræning feat. løbeguru

Første skud i bøssen mht løb efter lyskenskaden...... :dry:

Træning bestod af

1 k gå - speed 6½ km/t

2 k løb - speed 8½ km/t

1 k gå - speed 6 km/t

Puls max: 152

Puls avg: 138

mjahhh mjooo klør sig i skægget....... Eftersom jeg løb gik&løb det, der var planlagt, var der jo så heller ikke nogen smerter/ømhed/øffen........udover fra hjernen, som gerne vil blande sig i mine fysiske aktiviteter når jeg lige har været nede under en bølge og skal kæmpe mig op igen.... DEt er jo ikke første gang det sker, og sikkert heller ikke sidste gang......... :sneaky2:

... Sq ærlig talt også snart træt af blive skubbet derned under overfladen og skal kæmpe mig op igen.... :4ranting: men for at undgå det kræver det selvfølgelig at man lærer.........

Har mentaltrænet lidt i weeekenden og læst lidt om min gode ven Pascal fra decatrien i sommer og det gik pludselig op for mig at han har cyklet ca. halvdelen eller mere af de 1800 k med en byld i popoen og var så plaget af vabler på de sidste maratons at det var et spørgsmål om at ville eller ikke gennemføre...og han valgte at gennemføre.. well........kom igen, Vivs :bigsmile:

.. desværre gik det også op for mig at een af de andre deltagere som jeg også fik talt lidt med på "tangen", er afgået ved døden :unhappy: Man sidder med en lidt underlig følelse når sådanne ting går op for én ...

Nå....

Ugeplan

Mandag: done

Tirsdag: elitespin ?

Onsdag: x-træning + spin øvet

Fredag: spin øvet + løb

Lørdag: elitespin

Søndag: spin øvet

/V

edit i ugeplan

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

14-02-07- del 1

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spinning basis 45 m/Kim Greisen :superman:

Puls max: 163

Puls avg: 151

Superduper time endnu engang fra Grumme Greisen - og jeg fik vist lavet den til mere "benknuser" end hensigten var ? :innocent: Der blev kørt hårdt på, og det var sq tungt når vi skulle angribe... Selvom jeg var i flow all the way, som vanligt, så registrerede jeg da lidt små-ævl fra førercykelen, såsom "45 min (!!) stående...", og at vi skulle "stå ned i x sekunder" (stå ned ? :tongue: ) sorry, grumme.. blev nødt til det... heaven is a place on earth :bigsmile:

Men det var vel bare fordi det var hårdt nok :bigsmile: - og/eller godt nok :4thumbup:

Er (igen) så domset i baller og lår at jeg pt ikke kan overskue dagens del 2+3 (løb + spin) - men jeg skal jo...............det er snart maj måned................ :devil:

Fortsat happy valentines til mine læsere :heartpump:

/Vivs

post-3751-1171481245_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

14-02-07- del 2

Sted: fit.dk - falkoner

Træning: Genoptræningsløb

Puls max: 156

Puls avg: 152

Same procedure as last time:

1 k gå

2 k løb

1 k gå

14-02-07- del 3

Sted: fit.dk - falkoner

Træning: spinning øvet m/Mads

Puls max: 166

Puls avg: 157

puha, efter morgenspin og gå/løbetur havde jeg sq mine bange anelser og var tæt på at sætte mig ned på bagsædet og fise den aw.. men :nono: vi dyrker ikke kvantitetstræning her i huset, så op på første række midtfor og så blev der fyret op under kedlen :devil:

3 enkeltstarter, hvor af jeg inden den lange på 8 min besluttede at jeg ville holde en snit puls på 160 uanset om det betød at "tvivlen" kom forbi eller ej........... og det lykkedes sq !! :devil: Men så!! var der også aldeles udsolgt.....Hyggelig sludder med instruktøren bagefter, især om det, som vi bruger meget tid og energi på pt - arrangering af EM i triathlon på OL-distancen til sommer i København city :cool:

Ikke mere træning idaw :w00t:

God aften til mine læsere :wink:

post-3751-1171482073_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

16-02-07

Sted: fit.dk - Adelgade

træning 1: løb på bånd, feat. løbeguru :bigsmile:

Same procedure as last time:

1 k gå - speed 6½ km/t

2 k løb - speed 8 km/t

1 k gå - speed 6,7 km/t

Puls max: 159 :blush:

Puls avg: 151

(kun målt på løbeturs-delen)

Træning 2: spinning - øvet m/KG, feat løbeguru og BuildingMe* :bigsmile:

Puls max: 163

Puls avg: 155

* nice to finally meet you, H :bigsmile: - sorry der ikke var tid til mere snak inden - og ingen energi til noget som helst efter timen... må vi gøre bedre næste gang.. nu er den værste generthed også overstået :blush:

Af en endnu uvist årsag blev programmet ændret da instruktøren havde set sin vasketøjsbunke her til morgen............. grumme, er det sådan at vi skal skillinge sammen til en vaskekone til dig ??? :tongue:

"Spionen" blev fyret aw :devil: og for :devil: det var hårdt !!!!! 8 min opvarmning, 2x12 min (heraf kan jeg huske 15 sek roooooligt og 1 min 15 sek pres ...? ), (den anden kan jeg ikke helt huske ? ) 1x10 min et eller andet syre i mine lår og baller :tongue: , og 1x 8 min (1 min roligt, 3 min pres * 2) ..

Det var vist godt at løbeturen blev afviklet inden! spinning, for der er absolut nada energi til noget som helst lige nu.................

/Vivs

post-3751-1171640061_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

17-02-07

Sted: fit.dk - ABC

Træning: spinning- elite m/ KG - feat. :wub:

Puls max: 167

Puls avg: 154

Der skulle mere end 1 person til at overbevise mig om, at jeg skulle deltage i denne spinningtime idag - og tak til jer ! ville ikke være gået glip af den !!! Men må indrømme at de sidste par dages træning sidder godt og grundigt i lår, baller, lægge..kan man virkelig komme så meget ud af form fordi man ikke løber de der x km om ugen ? men spinner samme mængde ???

Har prøvet et par gange at "genskabe" denne time - det var noget med 4 min siddende, 4 min stående angreb * 2 - og 3 min siddende/3 min stående, osv osv - men jeg må indrømme at det ikke helt lykkes........ :wink:

Efter cykling var det ud og se på ny ræsercykel til maaaaaaaaaaaaaaaaaaaai :w00t: og jeg tror !! only tror jeg er tæt på at være godt forelsket ....så nu er det spørgsmål om hvad "de kloge" i mine omgivelser har at sige ? dem, der er involveret...... Bikebuster troede på det var den rigtige, og vi fik forklaret hvorfor str. 52 var rigtig i den ene model og 53 var rigtig i den anden model........ :cool: jaja - so many things to learn !! :laugh:

Efter cykelnørdning gik det ind og kigge på skijakke til :wub: - men vi fandt ikke andet end en italiensk restaurant på kultorvet i storstaden hvor vi kl 15 indtog en god gang spaghetti carbonara :w00t:

Well, enough is enough ! tomorrow is a brand new day :tongue:

post-3751-1171725929_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

17-02-07

Sted: fit.dk - ABC

Træning: spinning- elite m/ KG - feat. :wub:

Puls max: 167

Puls avg: 154

Der skulle mere end 1 person til at overbevise mig om, at jeg skulle deltage i denne spinningtime idag - og tak til jer ! ville ikke være gået glip af den !!! Men må indrømme at de sidste par dages træning sidder godt og grundigt i lår, baller, lægge..kan man virkelig komme så meget ud af form fordi man ikke løber de der x km om ugen ? men spinner samme mængde ???

Har prøvet et par gange at "genskabe" denne time - det var noget med 4 min siddende, 4 min stående angreb * 2 - og 3 min siddende/3 min stående, osv osv - men jeg må indrømme at det ikke helt lykkes........ :wink:

Efter cykling var det ud og se på ny ræsercykel til maaaaaaaaaaaaaaaaaaaai :w00t: og jeg tror !! only tror jeg er tæt på at være godt forelsket ....så nu er det spørgsmål om hvad "de kloge" i mine omgivelser har at sige ? dem, der er involveret...... Bikebuster troede på det var den rigtige, og vi fik forklaret hvorfor str. 52 var rigtig i den ene model og 53 var rigtig i den anden model........ :cool: jaja - so many things to learn !! :laugh:

Efter cykelnørdning gik det ind og kigge på skijakke til :wub: - men vi fandt ikke andet end en italiensk restaurant på kultorvet i storstaden hvor vi kl 15 indtog en god gang spaghetti carbonara :w00t:

Well, enough is enough ! tomorrow is a brand new day :tongue:

FEEEEEEEEEEEEEEE dag der og superlækkert program øh godt gengivet hihi :laugh::w00t: Åh ny racercykel så dejligt. DU poster vel et billede eller et link. Hva er det for en (spark mig, hvis du har skrevet det tidligere)

Jules

Link to comment
Share on other sites

FEEEEEEEEEEEEEEE dag der og superlækkert program øh godt gengivet hihi :laugh::w00t: Åh ny racercykel så dejligt. DU poster vel et billede eller et link. Hva er det for en (spark mig, hvis du har skrevet det tidligere)

Jules

Vi vil se vi vil se vi vil se den :w00t:

Og hvad har du tænkt dig at spendere på sådan en, iøvrigt?

M.a.o - hvad kan vi købe en god brugbar konkurrencecykel til uden at blive flået? :wink:

Hey Julie :bigsmile:

Jeg gider ikke sparke (er jeg for øm til :laugh: ) - jeg mener ikke at have skrevet særlig meget om den del af min privatsphære :tongue: og så glemte jeg jo noget utroligt vigtigt i gengivelsen (eller forsøg på gengivelse af spinningen igår...) RAMMSTEIN !!!!! til at slutte af på de sidste 2x2 min !!!! sorry champ !!!

og hey Louise :bigsmile:

Jeg har været langt omkring i cykelkigning, var tæt på at købe en brugt fejlfarvet ( =bundbyfarvet), men det viste sig alligevel ikke at være den og mig. Så var jeg forbi en BLOMSTRET Scott contessa speedster - for selv cykelmanden erklærede sig enig med mig i, at min nye cykel farvemæssigt skal matche det udstyr/tøj, jeg har på, når vi ræser... :4thumbup: Så blev jeg lidt forelsket i Cube's tri-model, men den findes ikke i DK - og jeg kunne ikke få entydigt svar om str. 52 i trimodellen stemmer overens med str. 52 i andre cube-racer modeller.... :sneaky2: og så viste det sig, at den koster min 17 k :crazy:

Nå, men den jeg pt flirter med er http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/Agree-...e_id_10605_.htm - beslutningen er dog endnu ikke taget !! så det kan ændre sig ! den står til ca. 12,5 k i butikken...men forhandlingsvillige :bigsmile:

Min smertegrænse, økonomisk set har fra day 1 været 12000 kr, da en klog ytrede at alt over 12k på en cykel kan jeg alligevel ikke finde ud af at bruge :tongue: den brugte jeg kiggede på skulle koste næsten 10, men var også "født" som en rigtig dyr cykel....men jeg fandt den for ! dyr - sammenlignet med at den var fra år 2000...også selvom den var stort set ubrugt....

Man kan jo få racercykler "ned" til 8k - hvis man ikke går op i om gearingen hedder shimano 105 eller ultegra....de mennesker, jeg har rådført mig med, udenfor cykelbutikken, er ikke i tvivl om, selv med mit formål, og mine "lave ambitioner", at ultegra er :superman: og de flere penge værd. Det samme siger cykelbutikkerne... alle 3 ! Og med ultegra kommer du så vidt jeg kan se op på min 10k for en ny...

Men altså, det allllllervigtigste når man køber cykel er, at man får een, der passer til en i størrelsen !! og der kan så være forskel fra mærke til mærke (i mit tilfælde sågar indenfor 2 cube-modeller) om jeg skal have str. 52 eller 53.... :crazy:

Louise, er du selv på jagt efter en konkurrencecykel ?

:w00t: og så er der iøvrigt under 1 måned til jeg får min nye bil :w00t: kæft jeg glæder mig !!!! måske bil og ræser lander samtidig ???? :yahoo: :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share