Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

ADVARSEL - dette indlæg er ikke for sarte sjæle!!!

25-03-07

Sted: fit.dk - royal

Træning: hvis man kan kalde det det...... :nonono::nonono::nonono::nonono:

Spinning øvet v/M :blahblah:

Puls - ikke værd at tale om :4ranting: en gang træning ....der bare skal i glemmebogen så kvikt det lader sig gøre !!!

Og hvad gør så dagens vikar ekstremt ringe, at Vivs må se sig nødsaget til at udvandre i timens 42. minut !!?

:blahblah: :blahblah: i eeeeeen uendelighed om hvormange der ville komme og tro der var spin kl 17 - når de var vågen af deres fuldskab fra igår :nonono: og havde glemt sommertiden... :blahblah: om hvad DR viser i aften fra kl 20 (for at timen skulle gå lidt hurtigere :nonono: ) :blink::blink::mad: 3 gange før timen spørge om det her var en elite eller øvet time, om den var 45 eller 60 min :blink::blahblah: om hvormange timer hun havde afløst på i den forgangne uge og dermed var forvirret :blink: ...... og sådan kunne vi blive ved ! idag var det ikke ordene "Blovstrød" eller "arrgh" der kom ud af min mund, men "hold k***" kom et par gange ! indrømmer jeg gerne ! Og min sidste anke i dagens udbrud - at centret vidste der var vikar på - men ikke gider besvære sig med at ændre det i time planen.... :4ranting: I HATE THAT !!!

Nu var jeg så heller ikke den eneste, der udvandrede, den første gik allerede inden timen, nr. 2 gik efter nogen og 20 min. - og så gik vi sådan lidt efter lidt, jeg var nr. 6, der gik...heriblandt 3 faste KG-tilhængere.....

Nå..meningen var ligesom ikke at jeg skulle træne i morgen, men det kan jeg sq da blive nødt til...så skal lige revidere ugeplanen.... (edit: og det skulle jeg så ikke da jeg skal til bundby stadion i aften :unhappy: og kan ikke overskue sportstaske og rygsæk m.m. med bus/tog)

God aften til alle ... :4mewantfood:

:sun:

edit: billede, vistnok een af mollerne til dm i x-duathlon i søndags : )

post-3751-1175024157_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå, men jeg må hellere få støvet denne meget belæste log lidt af.....:dry:

Vivs er blevet kørende...........

I fredags landede min nye auto på hjemmeadressen... fed følelse at svinge dankortet til 211k og sige "på beløbet tak" ............... idag har jeg så igen haft den store tegnedreng fremme............ny ræsercykel er købt og betalt.......................10 k .............måske får jeg f.s.k III :hippy: med hjem i morgen, men er lidt usikker på om de når at installere alle mine ekstrating ................ ellers må det blive lørdag.........hmmmmm I hvertfald sikker på at jeg bliver glad for en cykel der passer MIG !

Billede følger as soon as awailable.....

Mange tanker flyver igennem knolden i disse dage - nogen af mine læsere er mere informerede end andre - men sålænge de ikke er modnede, så............... ikke alt er positivt - ikke alt er negativt...................... måske der kommer en update - måske ikke........om ikke andet kommer der fotos af de nye ... køretøjer :tongue:

/V

Link to comment
Share on other sites

:blahblah: :blahblah: i eeeeeen uendelighed om hvormange der ville komme og tro der var spin kl 17 - når de var vågen af deres fuldskab fra igår :nonono: og havde glemt sommertiden... :blahblah: om hvad DR viser i aften fra kl 20 (for at timen skulle gå lidt hurtigere :nonono: ) :blink::blink::mad: 3 gange før timen spørge om det her var en elite eller øvet time, om den var 45 eller 60 min :blink::blahblah: om hvormange timer hun havde afløst på i den forgangne uge og dermed var forvirret :blink: ...... og sådan kunne vi blive ved ! idag var det ikke ordene "Blovstrød" eller "arrgh" der kom ud af min mund, men "hold k***" kom et par gange ! indrømmer jeg gerne ! Og min sidste anke i dagens udbrud - at centret vidste der var vikar på - men ikke gider besvære sig med at ændre det i time planen.... :4ranting: I HATE THAT !!!

:blink::blink::blink::4slap::w00t::rofl2: Words are not necessary...

Link to comment
Share on other sites

:blink::blink::blink::4slap::w00t::rofl2: Words are not necessary...

næææ nej, Jullen, du skulle komme og prøve :4jumpy: nu du er i kjøwenhauwn :tongue:

Nå, men jeg vil hermed læne mig tilbage i stolen og glæde mig over at det snart er (hårdt) tiltrængt påskeferie - hvor jeg har planlagt lidt hygge/genoptræning..(ugens første 2 pas er veloverstået)

Torsdag: løbetur outdoor

Fredag: spinmaraton

måske lidt hyggespin lørdag - afhænger af f.s.k. II :innocent:

XT søndag formiddag - efterfulgt af :4mewantfood:

Min nye :wub: Cube kan hentes på onsdag, hvor den er blevet forsynet med flaskeholdere, tristyr, og pedaler der MATCHER den meget skinnende sølvfarvede bicyclette :wub: - Jeg så f.s.k. the third live igår hos Bikebuster Kbh - og hold da kæft !! (pardon my french) hvor er den bare flot !!!!!!!!

De ekspedienter i BB kan altså virkelig læse kvinders tanker - når det gælder at ting skal matche :tongue: Folk der ikke kan vente med at se hende, kan bare gå i BB/Kbh og kigge - men NIX PILLE !!!!

Eneste problem nu er at finde cykelsko der kan bruges på træningsture og i konkurrence (= få spænder der skal kæmpes med) og så i rigtig farve...:blush:

Igår var vi ude og køre i vores nye automobil for første gang siden den rullede op på Strandvejen i Hellerup...... og det er jo godt set af BB at jeg skal have f.s.k. III i grå, for den matcher helt perfekt bilen..... :tongue:

Det kører for Vivsen !! :tongue:

Jeg vil indtil videre ønske mine læsere en superdejlig påske - og på gensyn til jer, som jeg kommer til at træne med i løbet af de næste 5 dage :smile:

:sun:

Link to comment
Share on other sites

næææ nej, Jullen, du skulle komme og prøve :4jumpy: nu du er i kjøwenhauwn :tongue:

Kan man ikke nøjes med at trykke næsen flad mod ruden og se på jer medens ....... :innocent:

:laugh: Vivs..du er uforbederlig...sjove farver er lige sagen. Jo smartere jo bedre. :smile: God påske til dig også..

Århus.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med de nye investeringer (hvor får du/I dog alle de penge fra??? :dry: ) både auto og Bike.

Og hvad gør så dagens vikar så ekstremt ringe, at Vivs må se sig nødsaget til at udvandre i timens 42. minut !!?

Hmmm. Det kunne måske også bare tænkes at hun var nervøs og usikker eller hvad. Var spinninginstruktionen/-timen også dårlig???

Grunden til jeg spørger er at vi herhjemme kører en debat om det rimelige i at udvandre fra timer fra nye instruktører, hvor det kan virke som en meget hård karaktergivning for en ny instruktør, hvis man bruger det ultimative med at udvandre (underforstået at man ikke nødvendigvis kan forvente helt så meget af en ny som af en rutineret). Hos os er der dog tale om nogle, der udvandrer blot fordi det ikke er den samme instruktør (som er på professionelt niveau), men en rutineret vikar, hvor konceptet dog er anderledes (fitnesshold). Det er da utilgiveligt at centrene ikke orienterer tilstrækkeligt ved afbud. Noget andet er om det skal lægges en vikar til last. Kan dog godt følge det må være irriterende at have en forventning til timen som så ikke bliver opfyldt.

Kunne godt tænke mig at høre dit eller andres synspunkter på dette (hvis det er i orden med dig vivs).

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med de nye investeringer (hvor får du/I dog alle de penge fra??? :dry: ) både auto og Bike.

Hmmm. Det kunne måske også bare tænkes at hun var nervøs og usikker eller hvad. Var spinninginstruktionen/-timen også dårlig???

Grunden til jeg spørger er at vi herhjemme kører en debat om det rimelige i at udvandre fra timer fra nye instruktører, hvor det kan virke som en meget hård karaktergivning for en ny instruktør, hvis man bruger det ultimative med at udvandre (underforstået at man ikke nødvendigvis kan forvente helt så meget af en ny som af en rutineret). Hos os er der dog tale om nogle, der udvandrer blot fordi det ikke er den samme instruktør (som er på professionelt niveau), men en rutineret vikar, hvor konceptet dog er anderledes (fitnesshold). Det er da utilgiveligt at centrene ikke orienterer tilstrækkeligt ved afbud. Noget andet er om det skal lægges en vikar til last. Kan dog godt følge det må være irriterende at have en forventning til timen som så ikke bliver opfyldt.

Kunne godt tænke mig at høre dit eller andres synspunkter på dette (hvis det er i orden med dig vivs).

Hvis hun var ny, er årsagen naturligvis tydelig. Hun har været s....bange for jer allesammen, hvis ikke.........så er det et skræmmende eksempel på en instruktør. Mht udvandring så er det en giftig debat. Jeg er selv instruktør og kan derfor ikke tillade mig at gå fra en time (føler jeg), selvom jeg indimellem godt kunne ønske at gøre det, men jeg kan godt følge Vivs, der indædt prøvede at gennemleve timen, og som efter 42. minut havde fået nok. Burde man fx ikke have talt med den pågældende instruktør? :smile: Om man er ny eller 'gammel'...det er altid irriterende, hvis folk skrider før tid, men udvandring allerede INDEN timen er UFORSTÅELIGT. Folk ved jo ikke om den vikar, de får er god nok!!!! :sneaky2:

:smile: God påske til Vivs læsere

Link to comment
Share on other sites

Hej vivs :bigsmile: længe siden...

Rigtig dejlig påske til dig og dine nye indkøb...

på beløbet tak ha ha ha, det må ha været en fed følelse.

Så dig foresten i fjernsynet for noget tid siden (tror det var dig) i genudsendelsen m chris.

Link to comment
Share on other sites

06-04-07

Sted: fit.dk

Træning: bricktraining comeback

Starten gik kl 9.10 med 10 min på cross, stille og roligt. Derefter

styrk

biceps: 3x8 á 10 kg i tårn

triceps: 3x8 á 10 kg i tårn

vertical traction: 3x8 á 35 kg

Meningen var at jeg skulle nå chest press og shoulder press også, men pga ventetid i 3. maskine måtte de 2 udgå.....

Spinningmaraton - 3 timer - ved Thomas Hansen + løb

Skal ikke kunne gengive timen i detaljer, men det var en superduper hammergod maraton, som seje Thomas bød på idag ! god lang opvarmning - og så en masse intervaller skiftesvis lange og korte, og det var bare med at høre efter hvad der blev sagt, for der var konkurrencer undervejs...:dry:

Jeg lagde lidt forsigtigt ud - vi triathleter :tongue: vil jo hellere først over målstregen, end køre hurtigst undervejs...... og det skulle vise sig at være en rigtig god disposition :4thumbup: Vi vidste på forhånd at meningen var at vi skulle i "kastepåskefrokostop-zonen" på et tidspunkt..dvs. 9 på den fys. skala.

Kort før 2 timer var færdigkørt, begyndte jeg at få lidt ondt i popo'en - og lidt ømme fødder (ses tydeligt på kurven) - kørte 1 sang med lidt mindre belastning - men i korrekt takt :superman: - fik lidt lyserødt indenbords - og så var jeg sq flying high igen !

Så meget, at jeg sprang let og elefant over udstrækning og gik ned og tog 1 k på løbebånd i blandet gang og løb - dog mest løb :smile: og SÅ blev der strukket ud for så var jeg træt i stængerne og gad ikke engang tænke over de styrketing som jeg kunne have gennemført..... der duftede ikke ligefrem af violer omkring mig, såhe........ ja, det var så slemt, at jeg ikke kunne holde stanken af mig selv ud...og tøjet er nu i Rodalon-opløsning :tongue: Jeg evnede desværre ikke at optage pulsen på løbeturen.....(glemte at trykke to gange...:innocent: men iflg løbebånds-opslagstavle lå jeg på 156 max ...og det tog 7,40 minutter)

Well, godt at være i omdrejninger igen - nu har jeg vist også haft de nedture jeg skal igennem i 2007.....:please: er stadig i genoptræningsfasen..(reminder til mig selv.....:innocent: )

Skal så for øvrigt lige sige, at jeg igår startede op på med astmabehandling efter en lille bitte bitte smule :poking: fra min private pillepusher :wub: - og samtidig er jeg gået i krig med den daglige Clarityn .. så må vi se om det hjælper...

Anywho - en vanvittig god (og lang) træningsdag er færdig - og eftermiddagen er gået med benene oppe, halvsovende, halvliggende, halvsiddende - nu snart :4mewantfood: igenigen - men hva, når man har fyret over 2000 kalorier af på træning er der vel plads til en 8-9 måltider mad :tongue:

/Vivs

post-3751-1175873881_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

08-04-07'

Sted: Strandvejen/Kystvejen - ud til Knud og hjem igen....

Træning: 5 km løb omgivet af 1 k powerwalk i hver ende :devil: 7 k i stængerne :devil:

På med vinterløbetøjet - kasketten, solbriller - og godt hjulpet på vej af f.s.k. 2rd-hepning.... Superdejlig tur med beroligende udsigt over Øresund :4thumbup: der er bare ikke noget bedre end at GLO ud over sundet.. Udturen foregik med god (spinning)musik - incl Rammstein - i ørerne, hjemturen foregik uden - for at holde øje med vejrtrækningen og udviklingen........og det lød ikke knapt så slemt som på tidligere ture - men der er langt igen !

Det ser ud til at tempoet har været godt - og over mit normale niveau, men jeg følte det gik aldeles og meget i sneglefart (indsæt sneglesmiley...) - og jeg er fuldt klar over at jeg har været i forbudt område, men snittet ligger nogenlunde hvor det skal :bigsmile: - med lidt god vilje :innocent:

Dejligt at komme "på græs" igen :laugh: Og især dejligt at løbe æresrunde omkring Knud :4jumpy: k*** det er længe siden...Jævn pulskurve som det ses - og forøvrigt kun løbeturen, der er 'optaget' ...

/Vivs

edit pulskurve :blush:

post-3751-1176018350_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Jan D - og Jullen jeg har ikke tænkt mig at forsvare min udvandring i den spinningtime - når man har så lidt fritid som jeg har - og så mange timer træning, vil jeg sq selv bestemme hvem jeg går til træning hos og med !

Due :bigsmile:

Good to have you back : ) håber du bliver lidt længere denne gang !!

Chris hvem ??? hvis nogen har filmet mig uden tilladelse skal jeg komme efter dem :devil: ........ :laugh:

Og Jan D - ja, jeg kan godt se, at styrketræning af arme og ryg har stor indflydelse på min maratonspinning, man bruger armene rigtig meget igennem 3 timers spinning...............:dry:

Link to comment
Share on other sites

Jan D - og Jullen jeg har ikke tænkt mig at forsvare min udvandring i den spinningtime - når man har så lidt fritid som jeg har - og så mange timer træning, vil jeg sq selv bestemme hvem jeg går til træning hos og med !

Vivs, bestemt heller ikke ment sådan fra min side, og det håber jeg, at du ved. Rigtig god 2. påskedag til dig. :smile: Sofa kram fra Julie

Link to comment
Share on other sites

Ondt, ondt træningspas det der marathonspinning :w00t:

Har du fået vurderet din gl. cykel? :smile:

Hey Louise :smile:

nej, det var ikke et ondt pas, det var et godt træningspas dér !! :laugh: ved ikke om det er maratonpasset eller løbeturen, der stadig sidder godt og solidt i baller og lår ..........:blink:

Nej, ikke vurderet min gamle cykel, men vi må lige se om størrelsen passer, så finder vi nok ud af noget ...

Vivs, bestemt heller ikke ment sådan fra min side, og det håber jeg, at du ved. Rigtig god 2. påskedag til dig. :smile: Sofa kram fra Julie

I know, dear !! I know !!! :bigsmile:

Træningsplan for uge 15

.. tør sq næsten ikke........... :dry: - nå, here goes...

mandag: fri

tirsdag: løbetur

onsdag: hente f.s.k. III :4jumpy:

torsdag: løbetur

fredag: spin + spin + :4mewantfood:

lørdag: brick

søndag: debut/dobbelt spinning i Sydhavn med BuildingMe :4jumpy: på instruktørcyklen :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

tirsdag: løbetur

... done, kan man vel godt sige.....

Jeg glemte at lægge agressioner og frustrationer over verdens DÅRLIGSTE læge foran den dør jeg gik ind ad - og det, sammenholdt med pivelyde, hvæsen, hoste, tuuuuuuuuuuuuuuuuunge ben, tuuuuung i røven, ja, så gik det bare ikke særlig godt..... men er det her en træningslog eller hvad ? selv dårlige træninger skal vel nævnes............ :dry:

Distance:

1 k gå - og 2 min pause.........:blink:

3 k løb (7 min/k)

knapt 2 k gå

Puls var way out of zone !! WAY out ! så meget at jeg ikke tør skrive fakta ind her.......

Og så var det jeg under udstrækning talte lidt alvorligt med mig selv... og "vi" blev enige om - igen -, at "vi" fremover husker IKKE at lade dårligt humør, stress osv. påvirke vores træning !!!

Nå, men jeg befinder mig på det positive kontor, så nu skal der komme noget positivt!!!

DET ER ONSDAG :4jumpy::strat::cooldance::alright::4trumpet::biggrin::shades::sun: :

:bike:

God dag til mine læsere

:bigsmile::sun:

post-3751-1176378574_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

... done, kan man vel godt sige.....

Jeg glemte at lægge agressioner og frustrationer over verdens DÅRLIGSTE læge foran den dør jeg gik ind ad - og det, sammenholdt med pivelyde, hvæsen, hoste, tuuuuuuuuuuuuuuuuunge ben, tuuuuung i røven, ja, så gik det bare ikke særlig godt..... men er det her en træningslog eller hvad ? selv dårlige træninger skal vel nævnes............ :dry:

Puls var way out of zone !! WAY out ! så meget at jeg ikke tør skrive fakta ind her.......

Nå, men jeg befinder mig på det positive kontor, så nu skal der komme noget positivt!!!

DET ER ONSDAG :4jumpy::strat::cooldance::alright::4trumpet::biggrin::shades::sun: :

:bike:

God dag til mine læsere

:bigsmile::sun:

Hva dælen... er vi blevet enæggede tvillinger ???

Please skriv de puls data, jeg vil vide dem.

OMG en fed cykel, i er da bare alt for lækre sammen i 2

knus og god dag

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den/hende :smile:

Glæder mig til at se Jer oppe i "mit" område.

JA- og vi glæder os til du bliver træningsklar - :sun: eller ej :smile:

Hva dælen... er vi blevet enæggede tvillinger ???

Please skriv de puls data, jeg vil vide dem.

OMG en fed cykel, i er da bare alt for lækre sammen i 2

knus og god dag

jahmen.........................161 :blink: ...154 snit

Link to comment
Share on other sites

13-04-07

i sandhed .....fredag den 13. !!!!!

men - da det her handler primært om træning, så... startede dagen super dejligt !!!

Sted: fit.dk

Træning: bricktræning

del 1: løb:

Distance: 1,5 k

Hastighed: 5,52 min/k

puls max 178 :blink: :dropjaw:

Puls avg 148 ?????????????

Kurven ser højst mærkværdig ud, så .................... jeg vælger at stole på - ud fra "overskud" og vejrtrækning at jeg var omkring 155 max

Del 2: spinning øvet m/KG

puls kan ses på vedhæftede

og ja..planen var så 90 min elitespin hos KG her til aften men.................. jeg har ikke spist hele dagen, siden morgenmaden, og jeg var ikke i stand til at lægge frustrationer, spekulationer, ked-af-det-hed osv udenfor porten, så :nonono:

Har sendt gemalen istedet - og håber de har en dejlig træning!! jeg er dybt misundelig, men...............nej, ku' ikk!!!

Resten af weekenden er ændret, får se hvad det bliver til !! måske og måske ikke !

Men i hvertfald god weekend!

post-3751-1176483052_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Martin - allerførst velkommen her :bigsmile: Tak for hilsen - og tristheden er igen bearbejdet..........

AF - det' nemlig ritti' - både med solen og med :bike:

14-04-07

Træning: f.s.k. I + III ude på landevejen, feat :heartpump:

Distance: ca. 40 k

som det ses af kurven, er jeg tyyyyydeligt presset i opadgående dele af ruten - Geels Bakke (toppen af Geels er der hvor jeg har lagt en laptid ind...efter ca 36 minutter) og en lille klejn een fra Vedbæk ad Strandvejen retur mod hjemmet trak sq puls op og vejrtrækning ad h**** til ....Nå, men det var kanon :w00t: i korte bukser og tynd jakke og "ræse" derud af, selvom turen nok var en kende for lang, når nu jeg ikke har fået vænnet popo'en til saddel - og omvendt......der er lidt ømhed at spore rundt omkring :laugh:

Efter cykling, bad og frokost gik det ud i haven i :sun: :sun: og klogeåve uden solcreme, så er lidt ...kulørt i fjæset .....det var sommerstemning, så derfor stod menuen til aften på græske hakkebøffer, tzatziki og tomatsalat og spelt-flütes :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: ! MUMS :bigsmile:

I morgen står det minumum på løbetur ud til knud- (tidligt) - men forhåbentlg også på en tur i sadlen............one way or the other..........Royal trækker - men det gør III også.........får se !! vejrudsigten trækker jo i III's retning :tongue:

post-3751-1176569175_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

15-04-07

del 1

f.s.k. I + III – 25 k stiiiiilllle og roligt – ingen pulsdata

f.s.k. I – på gåben til Knud og retur

Transportcykling 9 k

del 2

Sted: fit.dk – Royal

Træning: brick training

A – løb på bånd

Distance: 3 k

Hastighed: 7 min/k

Puls max: 156

Puls avg: 147

(100 meters gang ca. midtvejs)

B – spinning øvet m/KG

Grumme Greisen’s benknuser - Ironman i Nice….

Jeg kæmpede en vild kamp for at få pulsen op-op-op…men det gik nærmest modsat…….. så vendte pulsuret væk, og kørte fra 30. minut bare med – og gav hvad jeg havde tilbage….(not much – men det hjalp da..)

Transportcykling retur udgik, da jeg var tom og flad, og blev erstattet af en cykelbillet til ”de lange røde” … og turen fra stationen til hjemmet foregik stående…..

Hmmm well..og hermed entrerer jeg hårdeste uge…..og det bliver den - med en maxpulstest …og en sådan skal køres med frisk krop…… og dermed et par dage op til testen uden træning…….hvilket igen betyder ”trængsel og alarm” i ugens start……….på rigtig mange måder…………både jobmæssigt og træningsmæssigt…… Nå………må sq tage det som det som en f.s.k. skal gøre ……..

Og så må vi se, om mol går ned igenigen, når jeg skriver et indlæg….nu sikrer jeg mig med copy-paste….- og det gjorde den, så nu prøver jeg for 4. gang...............

post-3751-1176657292_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share