Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

Ugeplan - uge 16 - hårdeste uge

mandag: løbetur

tirsdag: spin

onsdag: måske-morgenspin (logistisk spørgsmål......) + brick-training

torsdag + fredag: træningsfri :freaked:

lørdag: maxpulstest :crazy::4whip::tomaatit:

søndag: afhænger af hvordan korpusset har det efter lørdag ...meeen mon ikke der er en lille time kl 11, der frister ? :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

derfor stod menuen til aften på græske hakkebøffer, tzatziki og tomatsalat og spelt-flütes :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: ! MUMS :bigsmile:

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: Uhhhhh Tzatziki.... ja resten lyder også godt. Eneste minus er at min bliver lugtmæssigt uudholdelig at være sammen med bagefter :innocent: Men huuuu hvor det smager....

Lækkert at se at du er helt oppe i skyerne igen (eller på vej derop) træningsmæssigt bette vivs..

God dag til dig :superman:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Eneste minus er at min bliver lugtmæssigt uudholdelig at være sammen med bagefter :innocent: Men huuuu hvor det smager....

Lækkert at se at du er helt oppe i skyerne igen (eller på vej derop) træningsmæssigt bette vivs..

:laugh: bette wæhn :tongue: kald mig bette igen :laugh:

Nå, men det med lugten........det er sq de andres problem..........det eneste tidspunkt hvidløgslugt irriterer mig er når gemalen har været ude og spise (hvidløg) og jeg ikke har - blandet med alkohol....den dunst det medfører .... :wacko:

Tilykke med den rigtige premieretur. Meget typisk med det pulspeak på Geels - tror det hører med, hehe

tak tak - ja, men det irriterer mig at :wub: bare FLØJ op ad bakken og jeg kom halsende flere minutter efter..... :tongue: men vores :poking: dengang i januar havde jo sin virkning....... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

17-04-07 - part uno

Sted: Strandvejen/Kystvejen - kl. 5-etellerandettidligt :blink:

Træning: løb

Distance: 1 k gå + 5 k løb :hippy:

Hastighed: 5,14 min/k :superman: (kun løbeturen!!)

Puls max: :blush:

Puls avg: 156 :4thumbup:

Hvor er det bare suverænt!!!!!!!!!! fedt at løbe udenfor!! :blush: ..... jeg har ikke tid til at kede mig, for jeg skal jo holde øje med høje fliser, kantsten osv. - så jeg ikke falder :tongue: men at løbe der, langs Strandvejen i morgensolens skumring på udtur og en blodrød sol på vej op over et Øresund, der var stort set havblik, på hjemvejen................. :wub::cooldance::sun: :hippy: uhhhhhhwww me like :heartpump: Grummes spinningmusik på udvejen (tak igen - det motiverer ligeså meget på løbeturen som til spinningtimerne...) - og ingenting på hjemvejen, udover fuglekvidder og mit (tunge) åndedrag....fsk II sad på skuldrene, det var måske derfor vejret lå lidt tungt :tongue: ..et fsk synkrontpas måske ?

Ren og skær flow all the way..... Da jeg allerede efter et par hundrede meter fornemmede, at det skulle gå kvikt idag, besluttede jeg at lade puls være puls og bare løbe sådan som JEG havde lyst og evner til og give køb på tilladte område......og den høje puls til trods var det kun nødvendigt at dæmpe farten een gang - ved vendepunktet efter Skovshoved Havn (sku' jo nødigt falde i den flise der ligger lidt skævt der :tongue: )

Det kan sq kun blive en dejlig dag idag.............

:sun:

edit staveplade

post-3751-1176785834_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

17-04-07 - part uno

Sted: Strandvejen/Kystvejen - kl. 5-etellerandettidligt :blink:

Træning: løb

Distance: 1 k gå + 5 k løb :hippy:

Hastighed: 5,14 min/k :superman: (kun løbeturen!!)

Puls max: :blush:

Puls avg: 156 :4thumbup:

Hvor er det bare suverænt!!!!!!!!!! fedt at løbe udenfor!! :blush: ..... jeg har ikke tid til at kede mig, for jeg skal jo holde øje med høje fliser, kantsten osv. - så jeg ikke falder :tongue: men at løbe der, langs Strandvejen i morgensolens skumring på udtur og en blodrød sol på vej op over et Øresund, der var stort set havblik, på hjemvejen................. :wub::cooldance::sun: :hippy: uhhhhhhwww me like :heartpump: Grummes spinningmusik på udvejen (tak igen - det motiverer ligeså meget på løbeturen som til spinningtimerne...) - og ingenting på hjemvejen, udover fuglekvidder og mit (tunge) åndedrag....fsk II sad på skuldrene, det var måske derfor vejret lå lidt tungt :tongue: ..et fsk synkrontpas måske ?

Ren og skær flow all the way..... Da jeg allerede efter et par hundrede meter fornemmede, at det skulle gå kvikt idag, besluttede jeg at lade puls være puls og bare løbe sådan som JEG havde lyst og evner til og give køb på tilladte område......og den høje puls til trods var det kun nødvendigt at dæmpe farten een gang - ved vendepunktet efter Skovshoved Havn (sku' jo nødigt falde i den flise der ligger lidt skævt der :tongue: )

Det kan sq kun blive en dejlig dag idag.............

:sun:

edit staveplade

Jeg er motiveret til at løbe torsdag morgen inden arbejde efter at have læst det her. SPARK TIL MIG. Jeg skal op kl 600 så.. GYS GYS GYS. Men jeg vil.... eller ligenu kan man jo godt sige at det kunne være fedt, noget andet er når uret ringer på torsdag. BETTE VIVS :tongue: Tak for en dejlig logse.

Kramz :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er motiveret til at løbe torsdag morgen inden arbejde efter at have læst det her. SPARK TIL MIG. Jeg skal op kl 600 så.. GYS GYS GYS. Men jeg vil.... eller ligenu kan man jo godt sige at det kunne være fedt, noget andet er når uret ringer på torsdag. BETTE VIVS :tongue: Tak for en dejlig logse.

Kramz :4thumbup:

jeg skal gi' dig bette :devil: ...............................:laugh:

du skal være velkommen til at "joine" - jeg skal gerne vække dig :bigsmile:, når vi andre står op kl 4.45 for at gå igang med dagens dont :blink:

Link to comment
Share on other sites

17-04-07 - part duo

Sted: Fit.dk - ABC

Træning: spinning øvet - med Thomas Hansen

Thomas' danseskole - og lektioner i den fysiologiske skala som vi ka' li' det !!! nu var det bare ikke påskefrokosten der kom op, men "bare" frokosten i slutningen af midterste interval...... Lektion i at rose os selv, klappe os selv på skulderen og sige "det har du fandme gjort godt" - og ikke gå ned på de negative tanker (wonder ..... nå never mind :tongue: ) - men jeg klappede mig selv gevaldigt på skulderen og sagde f*ck janteloven som jeg har sagt siden 2004........jeg gjorde det sq godt !!!

Suuuuuper fed time - og man mærker tydeligt at udholdenheden er i højsæde her - at der trænes op til tredobbelt ironman i juli 2007 ..Stærkt at have to instruktører indenfor rækkevidde der er så "vilde" ......... :superman: seje drenge !!!! seje seje knægte!!!

Nå, nu jeg er ved det...........kan jeg vel ligeså godt springe ................. der bliver ikke!! noget DM i duathlon for mit vedkommende i 2007 - ja, jeg er ved mine sansers fulde 5 - det er meget !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! velovervejet !!! og det er ikke uden sorg og frustration i mit hjerte og min hjerne at jeg kommer med denne udmelding.............

Mine skader og sygdomsperioder har været for hyppige og langvarige til at der har været mulighed for at finde flow og glæde ved træning i en periode........ jeg kan ikke se mig selv og min psyke (vi er ikke alle lige seje!!!) stå efter 10 k løbetur og allerede der være ½ time efter de øvrige...... jeg vil have glæde og fornøjelse ud af det her! Min nye arbejdssituation med dobbeltjob efterlader ikke særlig meget energi når klokken har rundet 1615. Det er jo ikke ligefrem blevet bedre i fredags med et par sygemeldinger...

Når det er sagt, så står det også klart at med indkøb af fsk III er duathlon - og slet ikke triathlon lagt på hylden !! men det bliver på et plan hvor jeg kan være med uden at blive totalt til grin ...... Blovstrød duathlon mellem står stadig på programmet - hvis løbet fortsætter sin udvikling - og ellers sker der ikke noget før EFTER EM i triathlon i København OG min sommerferie - konkurrencemæssigt... jo, det skulle lige være Grejsdalsløbet midt i maj.....og det er det, jeg går efter lige nu...derfor mange dobbeltspinningtimer og lange cykelture.......

Jeg søger desperat efter en personlig svømmetræner - hvis nogen har nogen ideer, så sig endelig til !!! jeg ved at coach T er for! langt væk for mig....... der må være nogen her i området.......KTK's svømmetider er helt forkert for mig, med slut 2230 - det er sq for sent for en gammel qwinde som mig !!! især når jeg 2 af dagene har træning morgenen efter............... 7 timers skønhedssøvn, kræves.......

Og ja - til dem, der har spurgt.. det er gennemtænkt, det er min beslutning ..........skuffer sandsynligvis en enkelt person blandt mine læsere - som har lagt utroligt meget tid og energi i "mig" - men håber at du kan acceptere og leve med min beslutning....... du kender jo grundene bedre end nogen anden.....

Beslutningen har været lang tid undervejs......jeg har svunget frem og tilbage mellem skal og skal ikke, for jeg har gerne villet.......men hvorfor til sidst ? for at gøre "nogen "glade !? for ikke at skuffe andre mennesker ? Jeg har jo lært, at den eneste jeg ikke må og skal skuffe - er mig selv!

Jeg ved jeg kunne gennemføre - men det ville dælme ikke være en god oplevelse og med sikkerhed ikke uden skader...................så hellere back-off og komme tilbage til nye udfordringer :smile:

Jeg har haft en superdejlig dag idag!! nogen rigtigt gode træningspas - og en god arbejdsdag - og har haft nogen gode snakke igår med en kollega i styregruppen, II, og en halvamerikaner :tongue: som måske er ude og købe ny racer, så vi kan flytte cykeltræningen outdoor?? og alt har bare forstærket min beslutning!

Og så var det vist alt for idag - god aften til alle !!!

:sun::bigsmile:

post-3751-1176834017_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

18-04-07

Sted: fit.dk - Falkoner

Træning: spinning-øvet med Mads/Cre-Ole :tongue:

Ren og skær bestikkelsestime - inclusive :wub: 8 min enkeltstart (fra laptiden og 8 min frem) - superdejligt spinningpas, hvor der i den grad blev fyret op under mine kedler, hvor der blev afreageret og hentet ny og positiv energi frem........man blir sq som et nyt menneske efter sådan en tur......

Ikke så mange dikkedarer, men dejligt at papa Creole er tilbage på instruktørcyklen!! :bigsmile:

Men nu ikke nogen træning før lørdag formiddag feat. et par guruer og :wub: - det skal nok blive godt, så kan de da få lov at se og høre hvordan Vivs også kan være i en spinningtime, hårdest presset - det er der kun 1 af dem, der har oplevet før......frygter det værste, men glæder mig alligevel .. weird følelse !!

Nå, men god aften - og god uge til jer

/vivs

post-3751-1176920227_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå, nu jeg er ved det...........kan jeg vel ligeså godt springe ................. der bliver ikke!! noget DM i duathlon for mit vedkommende i 2007 - ja, jeg er ved mine sansers fulde 5 - det er meget !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! velovervejet !!! og det er ikke uden sorg og frustration i mit hjerte og min hjerne at jeg kommer med denne udmelding.............

Hej Søde :heartpump:

Det er noget rigtigt ØV at høre :unhappy: specielt fordi jeg havde glædet mig til turen til Esbjerg :dry::laugh: Men men men jeg kender også dig og dit ambitionsniveau så jeg forstår dig jo godt. Jeg glæder mig nu bare til at høre hvad du så har i posen :ninja::laugh: og ellers følge din vej :bigsmile:

Knus herfra

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

18-04-07

Sted: fit.dk - Falkoner

Træning: spinning-øvet med Mads/Cre-Ole :tongue:

Ren og skær bestikkelsestime - inclusive :wub: 8 min enkeltstart (fra laptiden og 8 min frem) - superdejligt spinningpas, hvor der i den grad blev fyret op under mine kedler, hvor der blev afreageret og hentet ny og positiv energi frem........man blir sq som et nyt menneske efter sådan en tur......

Ikke så mange dikkedarer, men dejligt at papa Creole er tilbage på instruktørcyklen!! :bigsmile:

Men nu ikke nogen træning før lørdag formiddag feat. et par guruer og :wub: - det skal nok blive godt, så kan de da få lov at se og høre hvordan Vivs også kan være i en spinningtime, hårdest presset - det er der kun 1 af dem, der har oplevet før......frygter det værste, men glæder mig alligevel .. weird følelse !!

Nå, men god aften - og god uge til jer

/vivs

MAX MAX MAX MAX damn ville gerne have været med, skal vist selv have lavet en nye test... men lørdag er nok ikke lige dagen (jvf 7 timers spinning gru)

:innocent:

Det bliver så i næste uge, du skal sparke mig i gang

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

18-04-07

Sted: fit.dk - Falkoner

Træning: spinning-øvet med Mads/Cre-Ole :tongue:

Ren og skær bestikkelsestime - inclusive :wub: 8 min enkeltstart (fra laptiden og 8 min frem) - superdejligt spinningpas, hvor der i den grad blev fyret op under mine kedler, hvor der blev afreageret og hentet ny og positiv energi frem........man blir sq som et nyt menneske efter sådan en tur......

Ikke så mange dikkedarer, men dejligt at papa Creole er tilbage på instruktørcyklen!! :bigsmile:

Men nu ikke nogen træning før lørdag formiddag feat. et par guruer og :wub: - det skal nok blive godt, så kan de da få lov at se og høre hvordan Vivs også kan være i en spinningtime, hårdest presset - det er der kun 1 af dem, der har oplevet før......frygter det værste, men glæder mig alligevel .. weird følelse !!

Nå, men god aften - og god uge til jer

/vivs

Nejj en nydelig pulskurve der :-)

Og tak for den pæne tilbage-velkomsthilsen :tongue: Det var sgu også rart at være i sadlen igen efter næsten en måned :-D

Link to comment
Share on other sites

Det er noget rigtigt ØV at høre :unhappy: specielt fordi jeg havde glædet mig til turen til Esbjerg :dry::laugh: Men men men jeg kender også dig og dit ambitionsniveau så jeg forstår dig jo godt. Jeg glæder mig nu bare til at høre hvad du så har i posen :ninja::laugh: og ellers følge din vej :bigsmile:

hey du

ja, jeg glæder mig også selv til at få lagt en ny slagplan, men ligenu må jeg prioritere velvære (træning), EM-stævne og arbejde højere..

Det bliver så i næste uge, du skal sparke mig i gang

ok........tsk tsk - ungdomssløvsind................. :tongue:

Nejj en nydelig pulskurve der :-)

hæhæh.... tak :smile: jeg glæder mig nu bare til mine forkrampede lægge bliver "gode igen" efter den spinningtime dér........... :blink: må lære at afreagere lidt mindre i den lange enkeltstart :innocent:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

21-04-07

Sted: fit.dk - ABC

Træning: spinning - maxpulstest m/KG - feat. :wub:, HW4 & CandyGirl..guruen udeblev grundet særlige omstændigheder :tongue:

Well, sidste gang bad jeg om revance, så jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige her...........jeg fik da revancen, men kan konstatere at min max puls er FALDET.

Vi fik sågar hele 3 skud i bøssen denne gang - ikke at jeg havde tænkt mig at gøre brug af dem alle, for jeg var klar til at fyre den AF i første forsøg........og var temmelig overbevist om at jeg ikke var i stand til at yde noget som helst på forsøg 2 og 3.. der skulle jeg bare hygge mig og køre mit eget løb...

Well.......med :4whip::rocketwhore::rocketwhore: :4ranting: :cheer: lykkedes det så i 2. forsøg også.....et slag under maxpulsen i første forsøg... well, så vidt så godt - men 3 gange på 101% udblæs det kan man ikke.........nææææ især hvis man lykkedes at bilde sig selv ind, at man ikke kan.......lå og rodede lidt lavt - følte jeg selv - men havde åbenbart ikke hørt instruktionerne ordentligt, selvom det ikke var planen at maxe ud i 3. forsøg ...... ja... så ramte jeg min "nye" maxpuls 2. gang på 40 min ...

Super anstrengt vejrtrækning på trods af at jeg trodsede min nu tidligere læge og har taget astmamedicin de sidste 2 dage og idag..

gl målt maxpuls: 184

ny målt maxpuls: 177

Det betyder, at en lille ændringsproces går igang med hensyn til mine træningszoner (og sikkert også at mit tilladte max på løb bliver under 155 hvor det ligger nu :crazy: men det skal jeg nørde med i weekenden her....sammen med træningsplanen.....

I morgen formiddag tager jeg en smut ud i Sydhavn og kører solidarisk spinning med HW4 - og så skal jeg lige nakke ugens "sidste" løbetur på 5 k også... men som to enkeltstående træningspas.

:sun: :sun: :sun:

post-3751-1177158364_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Vivsen, først at fremmest hyggeligt at hilse på :bigsmile: ..til en gang hård træning :tongue:

Jeg gav mig vist ikke fuldt ud alle tre gange, det var min ben ikke friske til - eller var det mentalt :4whistling: Så super flot, at du nåede det nye max to gange :4thumbup:

Er dog lidt overrasket over, at din max kan være faldet så meget, hvornår har du sidst målt den?

Og kan det mon have noget med astmaen at gøre at du ikke kunne give dig 101%?

Skal lige have skrevet lidt i loggen,og så står den bare på afslapning her :blush:

God weekend - og træning i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Hey CG :smile:

rart at hilse på dig oss' !!

Jeg ved jo ikke lige helt hvad der er årsagen til min lavere max i øjeblikket....eftersom maxpulsen ikke kan ændres.. Højst sandsynligt har min astma haft en indflydelse på idag, da den er værre end den var sidst, vi lavede max-test på ABC - februar 2006 - dengang havde jeg heller ikke "ligget i hård træning" i flere mdr. som jeg har gjort denne gang....Der er nok nogen klogere indenfor dette felt end mig :wink: der har en fornuftig forklaring ????

Ved sidste test fik vi også kun 1 forsøg, men jeg tvivler på at informationen om 3 forsøg idag har haft indflydelse på noget idag ... det værste ved det her er jo, at "forbudt zone" er rykket ned ad talstigen... :blink: men det har jeg ikke tænkt mig at arbejde efter lige nu... hvis korpusset begynder at pive, så ja.......men indtil da........ :devil:

Nå, men jeg tror jeg får en rolig træningsdag imorgen...:tongue:................:poking: :poking:

God aften til dig- og mine øvrige læsere, nu skal benene op, for der er igen krampetendenser i lægge og lår og baller er lidt trætte nu....:laugh:

/Vivs

edit staveplade

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Hey CG :smile:

rart at hilse på dig oss' !!

Jeg ved jo ikke lige helt hvad der er årsagen til min lavere max i øjeblikket....eftersom maxpulsen ikke kan ændres.. Højst sandsynligt har min astma haft en indflydelse på idag, da den er værre end den var sidst, vi lavede max-test på ABC - februar 2006 - dengang havde jeg heller ikke "ligget i hård træning" i flere mdr. som jeg har gjort denne gang....Der er nok nogen klogere indenfor dette felt end mig :wink: der har en fornuftig forklaring ????

Ved sidste test fik vi også kun 1 forsøg, men jeg tvivler på at informationen om 3 forsøg idag har haft indflydelse på noget idag ... det værste ved det her er jo, at "forbudt zone" er rykket ned ad talstigen... :blink: men det har jeg ikke tænkt mig at arbejde efter lige nu... hvis korpusset begynder at pive, så ja.......men indtil da........ :devil:

Nå, men jeg tror jeg får en rolig træningsdag imorgen...:tongue:................:poking: :poking:

God aften til dig- og mine øvrige læsere, nu skal benene op, for der er igen krampetendenser i lægge og lår og baller er lidt trætte nu....:laugh:

/Vivs

edit staveplade

Ok, men håber i hvert fald, der snart kommer styr på astmaen - man bliver jo helt glad for at man skal ingen skavanker har... ikke engang krampe :innocent:

Forbudt zone? Er det træning over syregrænsen eller hvordan? Men pas nu på dig selv og helbreddet *løftet pegefinger*

Træning i morgen - noget du hentyder til? ...det skulle da lige være lidt løb og lidt spinning, hvis ikke jeg har travlt med andre gøremål :wink:

Har ellers fået læst lidt i din log, og kedeligt at du har måtte droppe planerne om duathlon i år - men som sagt man skal jo lytte til kroppen. Jeg løb faktisk 3 km efter timen idag - så jeg er næsten klar til en duathlon (skal bare lige lære at stave til det gruble.gif)

Link to comment
Share on other sites

I morgen formiddag tager jeg en smut ud i Sydhavn og kører solidarisk spinning med HW4 - og så skal jeg lige nakke ugens "sidste" løbetur på 5 k også... men som to enkeltstående træningspas.

:4ranting: ... ja, jeg var ellers tæt på at nå det... manglede nok bare lige ½ time så ville den ha' været i vinkel... grundet sporarbejde kører "de lange røde" ikke superoptimalt, iflg rejseplanen skulle jeg afsted 9.35 for at nå dertil 10.20....men havde lige glemt at læse den information der stod ...om sporarbejde..... :nonono:

Da kl var 10.35 på Vesterport (der er stadig et stykke vej til Sydhavn når den også omfatter 1 k gåtur (ca 8 min. hvis der er fart i sutskoene) - valgte jeg at give op...vende om og tage hjem og løbe.....Kunne enten tage toget til Farum som ikke kører "hjem" - eller vente 10 min - men da havde jeg ligesom ventet længe nok, så mod Farum jeg drog, steg af på Svanemøllen, puttede taske i sportstasken og cowboybukserne ligeså - og så løb jeg hjem - i cykelbukser :laugh: Jeg valgte ikke at slå pulsuret til, primært fordi jeg vidste pulsen ville blive hæslig med den taske på ryggen...... så ingen pulsdata...

Så, dagens træning:

Sted: Østerbrogade/Ryvangs Alle/Gersonsvej/Maglemosevej og hjem - 4½ k

Tid: ca ½ time (lyskryds og gåpauser :dry: )

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Ok, men håber i hvert fald, der snart kommer styr på astmaen - man bliver jo helt glad for at man skal ingen skavanker har... ikke engang krampe :innocent:

Forbudt zone? Er det træning over syregrænsen eller hvordan? Men pas nu på dig selv og helbreddet *løftet pegefinger*

Træning i morgen - noget du hentyder til? ...det skulle da lige være lidt løb og lidt spinning, hvis ikke jeg har travlt med andre gøremål :wink:

Har ellers fået læst lidt i din log, og kedeligt at du har måtte droppe planerne om duathlon i år - men som sagt man skal jo lytte til kroppen. Jeg løb faktisk 3 km efter timen idag - så jeg er næsten klar til en duathlon (skal bare lige lære at stave til det gruble.gif)

heysan :smile:

'under* Forbudt zone er det pulsområde, som KG og jeg har anslået ville være den optimale træningszone for mig - når man dyrker denne "skiftesport" så kræver det jo en del udholdenhed, og så hjælper det ikke meget at have løbet skidestærkt og med maxpuls på første løb, for så er risiko for at gå ned med flaget senere i konkurrencen ret stor. Så vi blev enige om at 155 ville være det maximale jeg måtte have i puls når jeg løb........og med den puls jeg arbejder bedst. 155 er i mit tilfælde "i toppen af blå zone" - hvor toppen af rød zone er grænsende op til min syregrænse.....

Super at du kunne løbe efter maxtest - respekt for det !!! jeg kunne nok også hvis jeg havde gidet, men det var ikke tilfældet :blush: Og ja, kom du bare an i duathlonen's verden ! det er super sjovt :)

Øv med DM-du, men dem er der jo heldigvis mindst et af om året :wink:

:laugh: tak søde !! ja, det var øv, men jo mere jeg tænker over det, jo bedre syns jeg om min beslutning.... Og som du siger, der er jo mindst 1 om året - og når jeg engang får sat skub i svømmedelen, så er der uanede muligheder :bigsmile: det bliver så godt !! Håber du har fået kværnet dig igennem de 400 sider.......

:sun: :sun: :sun:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

:4ranting: ... ja, jeg var ellers tæt på at nå det... manglede nok bare lige ½ time så ville den ha' været i vinkel... grundet sporarbejde kører "de lange røde" ikke superoptimalt, iflg rejseplanen skulle jeg afsted 9.35 for at nå dertil 10.20....men havde lige glemt at læse den information der stod ...om sporarbejde..... :nonono:

...

Så, dagens træning:

Sted: Østerbrogade/Ryvangs Alle/Gersonsvej/Maglemosevej og hjem - 4½ k

Tid: ca ½ time (lyskryds og gåpauser :dry: )

:sun:

Ja strengt du ikke var der, når nu du havde lokket - men vi er jo nogle der overholder aftaler :innocent:

Ej, sku ærgerligt at togene ikke vil som man gerne vil :nonono: Men godt at der trods alt kom lidt træning ud af det - og med rygsack på :4thumbup:

'under* Forbudt zone er det pulsområde, som KG og jeg har anslået ville være den optimale træningszone for mig - når man dyrker denne "skiftesport" så kræver det jo en del udholdenhed, og så hjælper det ikke meget at have løbet skidestærkt og med maxpuls på første løb, for så er risiko for at gå ned med flaget senere i konkurrencen ret stor. Så vi blev enige om at 155 ville være det maximale jeg måtte have i puls når jeg løb........og med den puls jeg arbejder bedst. 155 er i mit tilfælde "i toppen af blå zone" - hvor toppen af rød zone er grænsende op til min syregrænse.....

Super at du kunne løbe efter maxtest - respekt for det !!! jeg kunne nok også hvis jeg havde gidet, men det var ikke tilfældet blush.gif Og ja, kom du bare an i duathlonen's verden ! det er super sjovt :)

Hehe tak for info - jeg er jo bare som sædvanligt nysgerrig :innocent::tongue:

Men det giver jo også ganske god mening, at man ikke skal presse sig selv for meget, men satse på

udholdenhed.

Løberiet i går var nu heller ikke noget vildt - kan da gå i dag og tog også 4 km inden timen *pudser min glorie*

Hav en fortsat god (og afslappende) weekend

Link to comment
Share on other sites

Ja strengt du ikke var der, når nu du havde lokket - men vi er jo nogle der overholder aftaler :innocent:

:dropjaw: jamen vi aftalte jo ikke noget.............. :nonono: for du havde supertravlt med :blahblah: den store undskyldningshåndbog :poking::tongue:

UGEPLAN - UGE 17

mandag: træningsfri

tirsdag: spin øvet + spin elite 75 min eftermiddag

onsdag: morgenløb + spin øvet eftermiddag

torsdag: træningsfri

fredag: morgenspin-øvet + ??

lørdag: morgenløb + spin elite middag

søndag: forhåbentlig vejr til at lufte fsk III

Ugens løbedistance 10 k fordelt på 2 lige lange ture :dry:

Og så vil jeg se om jeg ikke kan få nosset mig en tur i svømmehallen.....:poking: to myself..

Og med disse ord ønsker jeg mine læsere en god dag

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nå, nu jeg er ved det...........kan jeg vel ligeså godt springe ................. der bliver ikke!! noget DM i duathlon for mit vedkommende i 2007 - ja, jeg er ved mine sansers fulde 5 - det er meget !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! velovervejet !!! og det er ikke uden sorg og frustration i mit hjerte og min hjerne at jeg kommer med denne udmelding.............

:1356: :hippy: :wub::innocent: :4thumbup:

Sweetie ved om nogen, at det bestemt ikke har været nemt :crazy: men som du allerede ved :smile: tænker jeg 100 %, at det er en :4smartass: klog og vis beslutning taget af en rigtig fucking sej kælling :1356:

Mine skader og sygdomsperioder har været for hyppige og langvarige til at der har været mulighed for at finde flow og glæde ved træning i en periode........ jeg kan ikke se mig selv og min psyke (vi er ikke alle lige seje!!!) stå efter 10 k løbetur og allerede der være ½ time efter de øvrige...... jeg vil have glæde og fornøjelse ud af det her! Min nye arbejdssituation med dobbeltjob efterlader ikke særlig meget energi når klokken har rundet 1615. Det er jo ikke ligefrem blevet bedre i fredags med et par sygemeldinger

I mine øjne er halvdelen af at deltage i en konkurrence at føle sig godt forberedt, føle at forberedelserne har kørt det har kørt og at man har gjort alt hvad man kunne... dermed ikke være sagt, at der måske ikke kan have været små sten på vejen men i dit tilfælde har det f.. været nogle ordentlige klippestykker = hårde odds.. Ingen tvivl om, at du kunne gøre det, men risikoen for skader og efterfølgende manglende lyst til du/tri ville da imho være høj....

Jeg har haft en superdejlig dag idag!! nogen rigtigt gode træningspas - og en god arbejdsdag - og har haft nogen gode snakke igår med en kollega i styregruppen, II, og en halvamerikaner :tongue: som måske er ude og købe ny racer, så vi kan flytte cykeltræningen outdoor?? og alt har bare forstærket min beslutning!

:hippy: :4thumbup: :superman:

Ønsker dig alle mulige mange flere af den slags fede træningsdage... det er da 1000 gange mere værdifuldt end en enkelt dags konkurrence og med din dedikation skal du nok nå rigeligt af begge dele...

Fortsat super god vind til dig tri sild og krams fra Århus :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Sweetie ved om nogen, at det bestemt ikke har været nemt :crazy: men som du allerede ved :smile: tænker jeg 100 %, at det er en :4smartass: klog og vis beslutning taget af en rigtig fucking sej kælling :1356:

:heartpump:

1000 tak søde - mit støttehjul i Århus :bigsmile: tak for store og små :poking: på mange fronter - tak for de gode og vigtige input i forbindelse med beslutningen (som jo stadig gør lidt ondt.... :unhappy: ) ...og specielt de :poking: EFTER ..... :blush: - du fik ret.......igen! :tongue:

Glæder mig til en f.s.k.-triting ... en eller anden gang i fremtiden :bigsmile:

Nå, til ugens program..................

Den træning for hele ugen jeg havde glædet mig allermest til (den igår) blev ikke :nonono: pga møde der trak ud til meeeeget sent......og uden mad og drikke... duer heltinden ikke....... :nonono: så tirsdag blev endnu ! en restitutionsdag. Og jeg kan jo i den forbindelse bare glæde mig over at jeg har! truffet min beslutning mht sæsonen 2007 - for ellers var der faldet brænde ned.........

Skønhedssøvnen blev lidt forstyrret i nat, så det med at stå op kl 5.01 for at løbetræne............... :nonono: så vi får se hvad der sker.....Skal nok få løbet, men spørgsmålet er i hvilken rækkefølge det kommer resten af ugen.......

Men i hvertfald kan jeg sige, hvis vejrudsigten holder :sun: , så bliver der skiftet nogen spinningtimer ud med f.s.k. III :4jumpy: tror sq bare jeg dropper at offentliggøre min træningsplan for ugen.....det lykkes jo aldrig alligevel, selvom antallet af træningspas normalt "stemmer".........

Glæder mig voldsomt til at jeg har fået dagligdagen til at fungere normalt igen, til at få mit overskud tilbage - og føle mig "hel" ........Hvis jeg strammer ballerne, så kan det være det er lige om hjørnet :bigsmile:

Nu ihvertfald implementere nye systemer, opgradere it-system, forsøge at hive min store fynske kunde i land igen... osv osv osv ! Få EM til at køre på skinner :devil: og så vide at man overraskende!!! har endnu 2 feriedage i dette ferieår (som man ikke kan nå at holde inden 1. maj!!) .. men at de skal fyres af liiiige umiddelbart snart :yahoo:

/ :sun:

og den lønoverførsel man har fået denne gang... sådan skulle den sq være HVER gang .... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

25-04-07

Sted: fit.dk

Træning: løb + spin

Del 1

Distance: 1 k gå, 1 k powerwalk, 3 k let løb -og de sidste 40 sek forsøg på 2 minutters maxtest :dry: better luck next time.. level 10 - speed 10)

Hastighed på løbetur: 5,53 min/k

puls max 165

Puls avg 156

Del 2

Spinning øvet

Puls max 172 :devil:

puls avg 162 : :4thumbup:

Forbrændt: 722 kal. :devil:

Goddammit, der blev fyret godt op under kedlerne.. Efter den (mislykkede) løbemax test var jeg noget slidt, træt, demotiveret......men satsede hårdt og brutalt på at jeg alligevel skulle nærme mig min målte max i lørdags (satsede på min enkeltstart) ....... så lagde en smule hårdt ud allerede efter opvarmning - kørte med noget tungere belastning og måtte træde en hård pedal når vi kørte mellemtakt .. Well, kan vel sige, der blev afreageret en kende over de sidste par arbejdsdage........især !! til sidst, selvom det ikke var der, dagens max blev nået.....Rammsteins version af en gammel Depeche mode sag.......... :wub: ......:tongue:

Efterfølgende :bigsmile: as usual....

Well, dagen har ellers budt på 10 k transportcykling a la grumme greisens benknuser på vej til arbejde, laaaaaaangsom cykling 4,9 k til centeret (kom til at hænge efter 3 :4ranting: christianiabikes, der på cykelstien på Gl Kongevej fylder så meget at man ikek kan komme forbi....) - og fra centret - i hidsigt upscrewed tempo 8,9 k hjem :devil: maxpuls 168, snit 159

Og nu.......... :4mewantfood: og benene op....................plus vist lidt ekstra udstræk....... :blink: spinningtimen gik direkte i læggene..igen !!!

Ciao

post-3751-1177525800_thumb.jpg

post-3751-1177525819_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share