Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

15-12-06

Sted: fit.dk - Adelgade

Træning: spinning-øvet med :superman:

Puls max: 154 :blink:

Puls avg: 151 :blink::blink:

Røg i hegnet i 30. minut, og så er der dælme langt hjem, når de sidste 20 min hedder dobbelt-omgang Armstrong intervaller :blink::blink: Så der blev kæmpet noget... Blovstrød blev trukket ud af ordbogen et par gange, og ordet "tvivl" cirkulerede i hjernen en håndfuld gange...... :blink::crazy:

Forstår ikke helt mine pulstal for dagens træning....... :annoyed: ....de siger i hvertfald ingenting om min intensitet igennem timen... :cool: og når jeg ser tallene på kurven og sammenligner med hvad der står på urets display, ved jeg ikke hvor meget man skal stole på det ene og det andet.... :blink:

Tror sq KG er igang med at træne op til en tidlig konkurrence i 2007............... :poking::unsure: ??

/Vivs

post-3751-1166285103_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Aftalen var en løbetur igår eftermiddag, jeg blev imidlertid angrebet ude af stand til forsvare mig :dry:

16-12-06

Sted: fit.dk - ABC

Træning: løb på bånd

Distance: a) 6,5 k alm + B) 1,0 k fartleg

Hastighed: a) 6,49 min/k B) 5,56 min/k

Puls max: a) 158 B) 162

Puls avg: a) 150 B) 152

Sted: fit.dk - ABC

Træning: spinning øvet m/ :superman:

Pulsdata kan ses i vedhæftede fil :devil:

5x10 min - ingen dikkedarer, ligepå og hårdt efter opvarmning, og de sædvanlige mordforsøg begyndte de sidste 2x10 min, men denne gang fik du mig ikke!!! ned, KG! :devil::nissetunge:

På trods af løbeturen først (normalt kaldet x-træning, ved ikke hvorfor jeg ikke gider kalde det for det idag.... :blink: måske fordi der var 20 min ventetid mellem løb og spin...) havde jeg helt anderledes gang i ben og blæsebælg denne time - ingen større kriser, og var i flow all the way :cool:

post-3751-1166286258_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

17-12-06

Sted: outdoor

Træning: løb ... aj, skal vi ikke bare kalde det 'bevægelse' ?

Distance: ca 4 k

Hastighed: ca. 34 min :wink:

Puls max: ??

Puls avg: ??

Det var vist mere gåtur end løbetur... sådan går det nogen gange :wink: Pulsuret brillierede ved ikke at gide noget som helst, nu prøver jeg den nye brystsender jeg har liggende, og ser om det blir bedre... :bigsmile: og så frøs jeg hænder og fødder... :poking: Vivs... :blush:

Jeg har gjort det godt i denne uge - så kan ikke tillade mig at være sur og skuffet over dagens pas! Tomorrow is a brand new day :4jumpy:

God solrig dag til mine læsere :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

18-12-06

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: løb på bånd

distance: 7 k

Hastighed: 6,58 min/k

Puls max 155 :bigsmile:

Puls avg 151 :bigsmile:

Pauser: 0 :shades:

Alle dagens mål opfyldt !!

Ugeplan

mandag: done

tirsdag: træningsfri :innocent:

onsdag: løb + spin (2x træning)

torsdag: dobbeltspin

fredag: løb (:crybaby: ... )

lørdag: træningsfri

søndag: løb

Alt afhænger selvfølgelig af at jeg når og blive færdig med arbejde og forberedelser til julen - og ikke at forglemme årsafslutning, kan godt forudse et par lange aftener eller 3... :dry: for en gangs skyld... men spin ons+tors ligger helt og aldeles fast!

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Nå, Jan......den her kræver lidt mere tankegang... :4jumpy:

TAK! om jeg er i superform ved jeg ikke - om jeg løber hurtigere end dig - nej... det varer vist nok lige lidt længere tid :blush: men målet er klart at blive hurtigere til at løbe end jeg gør på en "normal dag" nu.

Afdanket træner......hahahhaha

Skal lige helt forstå hvad det er du mener.......... mener du at jeg skal "køre med højere maxpuls" gennem min spinningtræning ? eller ?

Problemet :wink: for os triathleter :nissetunge: er, at vi træner ofte og meget - Jeg kører jo ikke alle disse timer for at lindre min samvittighed, men fordi jeg har et mål i maj 2007 (og august-sept 2007) - og det nødvendiggør at jeg kører lidt mere konservativt, og forsøger at holde høje snit og lave max - så jeg osse kan træne igen i morgen :cool:

Vi kan ikke køre på vores maxpuls til hver eneste træning vi gennemfører, for jo tættere vi er på vores max, jo længere tid skal vi restituere.

Derfor var KG's råd til mig fra starten at ligge med så høj snitpuls som muligt, men ikke køre maxspin hver eneste gang..... og det samme kom så fra Mads efterfølgende. Da de to er hardcore triathleter, må jeg gå ud fra at de ved, hvad de taler om :bigsmile:

Min puls ligger altid over "normalt ", når jeg er i konkurrencesituation - så faktisk ret underligt at min løbepuls i weekenden holdt sig i det område der er blevet mig anbefalet i træningsøjemed.. Men jeg må jo have været godt restitueret ... :blush:

Hvis du mener at min max-puls har flyttet på sig, efter 10 mdrs hård og intensiv træning....- så kan du godt have ret, jeg har også tigget og plaget de herrer om max-test, men ingen lader til at gide. Så kan jeg gøre det på en løbe tur, ja, men jeg behøver en, som kan svinge :4whip: over mig.... :cool: Men det kan jeg vel finde et eller andet sted... :wink:

/Vivs

Nej, jeg mener såment bare at dine kurver viser et 100 pct. max.puls er lig med ca. de 170, men jeg kan nu forstå det er den højeste puls i timen og ikke din maksimale puls. Som det står nu kan man ikke læse din pulsbelastning i procent (det bliver i hvertfald forkert), hvis man forsøger at aflæse denne skala.

Dermed ikke sagt du sagtens selv kan bruge pulskurven til en hel masse, men omvendt sværere for andre at tolke din træning, da netop den absoutte max.puls er meget individuel og svinger fra person til person. Oversat til dansk kan en puls på 160 være relativ let træning for nogle og omvendt meget hård træning for andre.

Nu har jeg ikke fuldt med udviklingen af pulsure de seneste år, men du har formentlig ikke indtastet en max.puls på uret. Hvis du ikke har lavet en max.test for nyligt er det naturligvis svært at indtaste en sådan.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

15-12-06

Sted: fit.dk - Adelgade

Træning: spinning-øvet med :superman:

Puls max: 154 :blink:

Puls avg: 151 :blink::blink:

Røg i hegnet i 30. minut, og så er der dælme langt hjem, når de sidste 20 min hedder dobbelt-omgang Armstrong intervaller :blink::blink: Så der blev kæmpet noget... Blovstrød blev trukket ud af ordbogen et par gange, og ordet "tvivl" cirkulerede i hjernen en håndfuld gange...... :blink::crazy:

Forstår ikke helt mine pulstal for dagens træning....... :annoyed: ....de siger i hvertfald ingenting om min intensitet igennem timen... :cool: og når jeg ser tallene på kurven og sammenligner med hvad der står på urets display, ved jeg ikke hvor meget man skal stole på det ene og det andet.... :blink:

Hmmm. Du har vist flere problemer med pulsuret. Tror nok det var i Gregers log, jeg også skrev at pulsniveau ikke er den eneste parametre man kan vurdere træningen ud fra især i spinning, hvor belastning og intensitet varierer meget.

Hård pedalbelastning vil tendere til lavere pulsniveau og omvendt. Udtrætning af muskler ved hård belastning kan endvidere give væsentlig lavere intensitet i sidste del af en spinningtime. Endelig kan intervallernes udformning og dagsformen have meget stor betydning.

Link to comment
Share on other sites

Hey Jan :bigsmile:

Jamen, du har fuldstændig ret - jeg ville også meget gerne se min indsats i % - og tror jeg fandt "de vise sten" i manualen igår aftes ... :blush: Kan jo passende nørde med det nu her om et par dage, når jeg har lidt fri :bigsmile: fra arbejde... :dry:

Og mht pulsen til en spinning dér... så var der vist en god grund..for meget julemad :cool: og for få timers skønhedssøvn :nissetunge:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt, at jeg skal passe på med ikke at skrive for mange indlæg i min log samme dag - der kunne komme nogen efter mig..... :nissetunge:

20-12-06

Sted: fit.dk - Østerbro - feat. løbeguru :flowers:

Træning: løb på bånd

Distance: 5½ k

Hastighed: 5,30 min/km

puls max: 163

Puls avg: 148

De første 2 km foregik i rent flow - dejligt at få løsnet op i skuldre og nakke før træning, og jeg var decideret helt i flow (mangler altså min hippy-smiley.... :crybaby: ) - så kom max-pulsen under de næste 2 km, som han kaldte fartleg - 900 meter med jeg ved ikke hvormange hundred' km i timen, 100 meter "normalt" tempo - og så 900 meter fuld fart igen, efterfulgt af 100 meter GÅ, og så til sidst 1½ km i lidt hurtigere tempo end de første 2 km

Det var ikke nogen fartleg, der fik min puls synderligt meget op. Det var faktisk kun i slutningen af nr. 2 "interval" at jeg kom op - ellers lå jeg meget pænt på omkring 155-158 ..

Og så er det jeg ingenting forstår.. normalt skal jeg kæmpe med at holde pulsen nede, men når det er meningen den skal OP, så er den stort set hvor den skal være ? :blink:

/V

Link to comment
Share on other sites

Og så er det jeg ingenting forstår.. normalt skal jeg kæmpe med at holde pulsen nede, men når det er meningen den skal OP, så er den stort set hvor den skal være ? :blink:

/V

Godmorgen Vivs

Ja så er det jo man kunne fristes til at sige at du er jo også lidt mærkelig, så hvorfor skulle din puls være normal :wink: . Rigtig god jul :xmas:

VH Gitte

Link to comment
Share on other sites

MERRY MERRY XMAS VIVS

:Mrs_Claus::nissecool::nissegrin::nissetunge: :xmas: :4band: :4drunk: :rudolph::nissegrin::newyear:

Nu' det jul igen, og hvad rager det mig, mit liv er i sit efterår, og der et gnavesår på vej. Min guldtand er knækket, og så det ikke skide skægt at skide, når man har en hemorride, som et hønseæg.

Og jeg har liggesår, bodegrad, og nyrresvigt, skrumpe-lever, gule tænder, hjertefejl, og ledgigt.

Jeg har et marridt, hvor min hund rotter kunne spørger en spillemand, om den må få mig med i himlen når den dør.

Så hey lillemor, (GÅ VÆK) har du nedtur (GÅ VÆÆÆK), spil af tid, så snup en stesolid, for problemer er der nok af, hvorend man kigger hen, men hvad rager det mig, nu det jul igen!

Alt ka' ske når det er jul, og selvom vores sne er gul, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), Nu er det jul på Vesterbro! Byen over alle by'er, og selvom kærlighed er dyr, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), NU er det jul på Vesterbro.

Nu det jul igen, men det skider jeg da på, min hue er så snavset, at den selv kan gå, og jeg skylder 1000 kr, til en fyr der går med lædervest, min krop er ligeså plettet som en straffeatest.

Går i fucking jokkingset, jeg har sår på mine knoer, når jeg ikke sidder inde, bor jeg hos min far og mor. Og det er vinter, det forvirre mig, med alt det der sne, forleden dag, forsøgte jeg at sniffe Frederiksberg allé, så hey moar, (GÅ VÆK) har du nedtur (GÅ VÆÆÆK), spild af tid, så snup en stesolid, for det et hundeliv at leve som en hund, eller det der, men det skider jeg da på, for nu det jul igen!

Alt ka' ske når det er jul, og selvom vores sne er gul, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), Nu er det jul på Vesterbro! Byen over alle by'er, og selvom kærlighed er dyr, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), NU er det jul på Vesterbro.

Alt ka' ske når det er jul, og selvom vores sne er gul, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), Nu er det jul på Vesterbro! Byen over alle by'er, og selvom kærlighed er dyr, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), NU er det jul på Vesterbro.

Alt ka' ske når det er jul, og selvom vores sne er gul, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), Nu er det jul på Vesterbro! Byen over alle by'er, og selvom kærlighed er dyr, så der her (hey), det er bedst at bo (hoo), NU er det jul på Vesterbro.

bedste juleønsker fra Danf :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Danfanta :bigsmile: Goldie, LTS, knæmakker og frau Rasmussen :bigsmile:

tak for de søde hilsner :bigsmile: - lidt sent at ønske jer en glædelig jul, men jeg kan da være på forkant og ønske jer - og mine øvrige læsere et rigtigt godt, succesfuldt, spændende og udfordrende nytår :bigsmile:

Gider ikke gå voldsomt tilbage mht træningsupdate, og starter derfor med en udfordring fra igår...

27-12-06

Sted: fit.dk - Falkoner

Træning: "x-træning"

del 1 - løb

Distance: 2 k opvarmning + 4x800 meter intervaller med 200 meter "lunt" ind imellem

Puls max for hele løbeturen: 169

puls avg for hele turen: 158

Hastighed: 5.42 min/k

del 2 - spinning øvet med Creole aka Mads

puls data kan ses på vedhæftede fil. Følte ikke jeg havde energi efter løbeturen, så satte mig op bagved for bedre at kunne fise den aw..... men et eller andet skete der da... :blink: og det blev ikke til noget med at fise den aw :nono:

/Vivs

edit:

ugeplan:

torsdag: X-træning løb + spin

fredag: x-træning spin + løb - feat. special guest(s? )

lørdag: trispin feat. special guest

søndag: løb

post-3751-1167312155_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

28-12-06

Sted: fit.dk - Royal

Træning: x-træning

del 1 - løb

Distance: 3 k

Hastighed: 6,07 min/k :devil:

Puls max: 160 :blush:

Puls avg: 153 :bigsmile:

del 2 - spinning øvet m/ :superman:

Puls kan ses på vedhæftede

timen ??? :w00t::devil: :hippy: :hippy: :hippy: - et par :blush::wub: og sluttede af med :cry3: i ren og skær :w00t:

God aften til alle :wink:

post-3751-1167333330_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

29-12-06

Sted: fit.dk - Adelgade

Træning: spinning-øvet m/ :superman: - feat. the one and only...GuRu :w00t:

Puls max 161

Puls avg 149

:w00t::bigsmile: :hippy: :devil::blush: :hippy: :wub::w00t::crybaby::innocent::devil: - og så Rammstein :devil:

Vel det nærmeste jeg kommer en beskrivelse af endnu en suveræn time med Grumme - en god måde at afslutte et godt cykelår på :w00t::blush: Sidemanden gjorde det godt :bigsmile: jeg ser frem til mange flere timer med dig :shades:

Løbeturen udeblev, da igår var 4. dag med løb i træk, og jeg kunne mærke, at der ikke var meget mere at skyde med... dermed bliver der to rimeligt lange i weekenden :bigsmile:

Kan jo teste vinterformen af med en duathlon i morgen omkring tri-spin :smile:

Og så kalder arbejdet :dry: Ønsker alle en god dag :smile:

/Vivs

post-3751-1167429483_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

30-12-06

Sted: fit.dk - Falkoner

Træning: trispinning med Mads - feat. Gregers :bigsmile:

Puls max: 170

Puls avg: 154

Super time som vanligt men yffer pyffer... synes godtnok det var en kende hårdt idag.......men med champagne, kransekage og skøre hatte i sidste halvdel af timen, hjalp det lidt :laugh: (ses vist tydeligt på kurven :laugh::laugh: )

Roger over - fortsat god weekend - i morgen venter en tur ud til knud, så håber vejrguderne er med mig... :wink:

/Vivs

post-3751-1167491428_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning blev også årets sidste :smile:

Hermed vil jeg ønske mine læsere et supergodt, spændende, udfordrende nytår !

/F.S.K. - afd. Kbh

Selv tak og godt nytår!!! :4drunk:

Håber du får nogle hyggelig og uhyggeligt hårde træninger og tri-/dua-præstationer i 2007. :alright:

Link to comment
Share on other sites

Tak Jan :devil::tongue:

02-01-07

sted: Fit.dk - Østerbro

Træning: tempoløb på bånd

Distance: 8 k :devil:

Hastighed: 6 min/k

Puls max: 165 :gal:

Puls avg: 158 :devil:

Én "slowdownpause" efter 7½ k - jeg var megatørstig, og ørepropperne gled ud (andre der oplever det ? det må vel være pga den meget sved :wink: ).

Note to self: lær at drikke mens du løber !

Jeg er nu gået igang med Netdoktors løbeprogram "løb hurtigere", hvilket indebærer tilladelse til at løbe med over 155 i snitpuls :4thumbup: Jeg vil ikke følge programmet slavisk, men bruger det som inspiration mht variationer - og det indebærer intervaltræning een gang om ugen og tempo/fartleg een gang om ugen, plus to "long slow distance"-ture.

Distancemæssigt vil jeg i januar måned øge som følger:

rolig uge: 0%

hård uge: 5%

hårdere uge: 5%

hårdeste uge: 7-10%

Øgningen bliver lagt på de "rolige ture" - især den, der indgår som rolig krydstræning omkring en spinningtime.

Ugeplan - uge 1/2007

mandag: træningsfri

tirsdag: tempoløb + evt. spin

onsdag: roligt løb + evt. spin

torsdag: træningsfri

fredag: intervalløb krydstræning + spin

lørdag: krydstræning spin + roligt løb

søndag: evt spin

Samlet løbedistance denne uge: 30 k

Er der noget, der skal udgå i denne uge er det 'evt spin' - der vil være 100% fokus på løb - og sådan vil det være i hele denne måned !

Kan sige meget om mål - og midler, men det må være nok for nu - årsafslutning, revision osv står og banker på.

Vivs

post-3751-1167759007_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Hey Vivsebasse :heartpump:

Du ønskes hermed et

FANTASTISK 2007

Glæder mig til sjove, hyggelige, hårde og udfordrende timer sammen med dig! :4thumbup:

Knus

M

:blush: uuuups :blush: havde jeg vist overset noget her.... - TAK Goldie :bigsmile: og i lige måde :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Én "slowdownpause" efter 7½ k - jeg var megatørstig, og ørepropperne gled ud (andre der oplever det ? det må vel være pga den meget sved :wink: ).

Med det mener du da så, at musik er en forudsætning for at kunne løbe. :tongue::strat:

Sorry kan ikke lade være med at drille lidt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share