Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mette: :laugh: :laugh: - jeg fornemmer at jeg ikke er alene om det, hihi

04-04-08

Sted: SATS, Parken (:blink: )

Træning: spinning whatever m/Mettehelena

Puls max: 176 :devil:, avg: 166 :devil:

Godtnok var der varmt i lokalet, men jeg gik altså også til den! Suveræn time, Mette .. du kan jo godt det der med bestillingsarbejde :tongue:

Og nu... :sun: - og så skal jeg for øvrigt snart have frokost...... :blink:

Rigtig god weekend !!

Link to comment
Share on other sites

Mette: :laugh: :laugh: - jeg fornemmer at jeg ikke er alene om det, hihi

04-04-08

Sted: SATS, Parken (:blink: )

Træning: spinning whatever m/Mettehelena

Puls max: 176 :devil:, avg: 166 :devil:

Godtnok var der varmt i lokalet, men jeg gik altså også til den! Suveræn time, Mette .. du kan jo godt det der med bestillingsarbejde :tongue:

Og nu... :sun: - og så skal jeg for øvrigt snart have frokost...... :blink:

Rigtig god weekend !!

Jepper, du er altid velkommen, og også med ønsker for timen :w00t: . Det er altid herligt med godt selskab på timerne

Nu skal du ikke spise frokost for tæt på morgenmaden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jepper, du er altid velkommen, og også med ønsker for timen :w00t: . Det er altid herligt med godt selskab på timerne

Nu skal du ikke spise frokost for tæt på morgenmaden :laugh:

Se når jeg bestiller en hård enkelttaktstime hos Mettte - så skal hele salen liiiige have at vide "vis skyld det er at det var hårdt i dag..." Andre slipper billigt!!!! :sneaky2::sneaky2:

Men det var en god time

Link to comment
Share on other sites

Se når jeg bestiller en hård enkelttaktstime hos Mettte - så skal hele salen liiiige have at vide "vis skyld det er at det var hårdt i dag..." Andre slipper billigt!!!! :sneaky2::sneaky2:

Hvis "andre" ikke var nødt til at smutte hurtigt til et møde, så havde "andre" også fået en kommentar med på vejen :tongue:

- og den man tugter... :wink:

Men det var en god time

Link to comment
Share on other sites

Se når jeg bestiller en hård enkelttaktstime hos Mettte - så skal hele salen liiiige have at vide "vis skyld det er at det var hårdt i dag..." Andre slipper billigt!!!! :sneaky2::sneaky2:

Men det var en god time

:laugh: ja, Arne, det må jo komme som fortjent ? :tongue:

Jeg er sikker på at jeg ikke slipper for nogen bemærkninger næste gang ....

Og med disse ord har jeg afsluttet ugens træning - dagens pas røg ud til venstre ..... :tongue: til gengæld var der en laaaaang gåtur i Sejrøbugten igår... og lidt meget :beerchug: og :4mewantfood: :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg burde jo på nuværende tidspunkt befinde mig i spinningsalen på ABC, og det var også meget tæt på... men besindede mig i sidste øjeblik og blev en smule fornuftig..... for n015.gif og p023.gif hærger her ..

Ugeplan er der derfor ingen af - og træning ej heller siden sidste update...

Men hvis det går, som det plejer, så kommer jeg stærkt igen!! og denne gang gælder øvelsen at holde mig i skindet og være fornuftig - især i perioden EFTER en gang feber-snot-hoste.... Kan jo bruge tiden til at tænke - og beslutte.....enten - eller

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

12-04-08

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: spinning elite + spinning øvet m/Thomas-Martin :devil:

Man kan kalde dette indslag en meget kvik beslutning - fra den røg i mailboxen til jeg havde fået morgen"mad" (energibar og yoggi er en sammensætning jeg ikke kan anbefale så tæt på...) - til jeg stod på Østerbro gik der 45 min :superman: - incl morgenbad, pakke taske, finde de sidste rester energidrik osv osv osv.

Sikke dog en forp**** kaglegård, det er på Østerbro ! laaaaaaaaaaangt inde i timen og på trods af utallige høflige, indirekte og siden direkte opfordringer fra instruktøren - stadig kagling.. fra DE MANDLIGE cyklister! SÅ HOLD DOG K¤%& !!!!! Først efter en særdeles direkte henvendelse til de 4-5-6 stk. hjalp det..indtil der skulle strækkes ud... igen opfordring - men de blev overhørt :4ranting:

Vi blev inviteret på 8 mins opvarmning og 42 min uden pause :devil: Mine forkromede planer om at køre med max 160 røg hurtigt ud til højre og blev gemt til 2. time, og da jeg nåede op på 170 tænkte jeg ..what the f*** og kørte !

Valgte at lade pulsmåler køre konstant - incl de ca 10-14 ? mins pause mellem de to timer

Anden time bød på opvarmning - efterfulgt af 27 min i helvede og 9 min stejl-stejlere-stejlest tung kørsel :4ranting: - og jeg kan hilse og sige at det lige præcist sidder nu på min krop, hvor det skal ! ALT syd for hofterne er så doms'et som det aldrig har været før..så det skal nok blive sjovt de næste par dage.... :blink:

Ellers havde jeg diamanter i stængerne, men det var jo også mange dage siden sidste "hårde" træningspas..løbeturene tæller ikke med som hårdt pas pt, hvor der er så meget gang blandet ind i det.. :smile: og med mine diamanter fik jeg tegnet et masterpiece af en pulskurve :wub::wub:

Imorgen venter en lang dag - uanset hvordan jeg vender og drejer det.. men om min forslåede venstre fod kan klare en løbetur - eller om lår/baller kan, det får tiden vise..

Men til Thomas - TAK!!! for to superdupermegafededejlige timer! men jeg er uenig - det var ikke alle, der fyrede den max aw på 2. time - mine naboer til både højre og venstre kørte vist mere end restitutionskørsel... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Update rest uge 15

-En tur på raceren, kort (1 time) og roligt (i blå zone hele vejen :4thumbup: ) - ligesom jeg trængte det. Med il grande coach's visdomsord i tankerne ( insisterende på at ikke alle træningspas kan/skal være hårde), valgte jeg en stille og rolig tur - dels for at øve mig i at køre i bøjlen og dels for at vænne mig til at køre i de nye pedaler. Skal godt nok liiige vænne mig til at klikke på de nye pedaler, men det skulle jeg også med look'erne, så ingen forskel dér :smile:

Det gjorde noget AWS at få sutter på fødderne efter mødet med omklædningsrummet lørdag, men når først skoen var på, gik det ok. Update på de skader, der opstod i den forbindelse er, at håndled virker ok, knæet (som jeg vred rundt på) virker ok, hævelse er faldet, og venstre fod som blev værst ramt er nu heldigvis ikke længere Bundby-farvet men :hippy: farvet ... :laugh:

Og med kælling duo's visdomsord i baghovedet har jeg besluttet mig for at tage denne uges løbeture uden fokus på puls eller hastighed - også bare stille og rolige ture med de gåture der nu er behov for.. :blush: Går det bedre, så fortsætter jeg uden puls + tidsmåling efterfølgende uge, hvor jeg også overvejer at "debutere" i et rent cykelløb ..Sæsonen skal jo skydes igang på et eller andet tidspunkt, og nu blev det jo ikke Køge Duathlon i søndags.... :dry:

Mandag måtte jeg ty til konkurrence-løbeskoene på jobbet (uheldigt når øverste chef for Europe er på kontoret :wink: ) - og holde en træningsfridag - men den træningsfri var nu helt efter planen :smile:

Den officielle ugeplan - uge 16

mandag: træningsfri

tirsdag: x-træning

onsdag: spin

torsdag: løbetur

fredag: træningsfri

lørdag: løbetur

søndag: racercykel

Link to comment
Share on other sites

15-04-08

Sted: fit.dk - ABC

Træning: diverse

del 1 - teknik spin m/Thomas Martin

feat. KG som co-instructor og :wub: på bagerste række :devil:

Puls max 172

Puls avg 155

FEEEEDT at have il grande coach hjemme igen - og i samme rum som "den anden grande coach" :heartpump: helt speciel stemning og som titlen å timen siger - fokus på teknik - i dag få energien lagt i pedalerne i stedet for resten af kroppen.. Når vi cykler, er det pedalerne der får os frem - ikke en krop der svinger fra yderside højre til yderside venstre! Jeg ved jeg selv har lidt tendens til det, men ikke idag :devil:

Bortset fra at jeg mener der manglede en mic på "chefinstruktøren" så gik det ud over landevejen i både enkeltstart (rart at få trænet det.. med tanke på nærmeste fremtid :innocent:) tempo og hvad ved jeg .. Superfedt og rigtig god stemning ! og så tror jeg (TROR ) at KG fik afreageret en smule over hvor meget han har savnet os.. :tongue:

del 2 - løbetur

Distance: 2 k

Puls ? - helt efter planen

Hastighed ? - helt efter planen

del 3 - crosstrainer

hill, level 9 :tongue:, min 65 rpm hele vejen :devil:

Puls max: 161

Puls avg: 161 :blink:

(og ja- kurven er meget meget lige!!)

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Hej "pølsepige"

tak skæbne :blink: det må skisme ha' taget lang tid....... men meget velkommen í min log da :smile:

16-04-08

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spin basis m/KG feat :wub:

Stod som nr. 9 på venteliste kl 5.45 så var faktisk temmelig sikker på ikke at komme på holdet. Løb som var "reserveløsning" var no-go. Jeg iførte mig trods alt løbetights/tee for noget skulle jeg lave og føler mig lidt silly med at styrketræne og stå på cross i cykelshorts..

Mentalt var jeg absolut ikke klar til noget overhovedet, fysisk var jeg slet ikke klar - og så må jeg bare lære af det - dagens første fejltagelse var at træne overhovedet. Der var absolut nada og køre med - så 2 min ind i opvarmningen besluttede jeg at det skulle være i blå zone hele vejen (dvs under 156) - men det blev ikke sådan og jeg var i (åbenbart) lidt forlange perioder på 157 - men trods alt ok - for jeg slækkede ikke på intensitet på noget tidspunkt men hold da k*** jeg var træt da jeg væltede ud i badekarret.. og meeeega sulten !

Dagens oprindeligt planlagte træning finder sted netop nu - men det har jeg så valgt fra - har nogen ting og arbejdsopgaver, der ikke kan udsættes - og sådan er det bare. Og jeg behøvs ikke lave samme fejl 2x på samme dag ligefrem...

Måske meget godt at de "gamle" kommer på besøg fra Jylland, så jeg kan få nogen "nemme træningspas" i form af racer i blå zone og løb&pw langs Øresund de næste par dage ...

God forlænget weekend til mine læsere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Takker for velkomst :bigsmile:

Jaah det tog da det meste af en arbejdsdag :innocent:

:w00t: MOL er bare nummer 1, når det kommer til overspringshandlinger på jobbet... og nu tilbage til arbejdet.... :innocent:

Btw du giver den bare for meget skrue Vivsepigen.. Blir helt forpustet... Vi ses snart torsdage i sadlen... hos bootcamp-psycho-hardcore KG... :devil:

Link to comment
Share on other sites

:w00t: MOL er bare nummer 1, når det kommer til overspringshandlinger på jobbet... og nu tilbage til arbejdet.... :innocent:

Btw du giver den bare for meget skrue Vivsepigen.. Blir helt forpustet... Vi ses snart torsdage i sadlen... hos bootcamp-psycho-hardcore KG... :devil:

:laugh: jullen dog - du skal vist ikke sige for meget med at gi' fuld skrue... :devil:

Jep - du ka' bar' kom anton torsdage....

Fredag - 180408

3x Blovstrødruten (hver ca 12 k så vidt jeg husker)

Stadig lidt køligt i vinden, men fedt at køre rundt med solbriller og frisk vind i håret :shades:

Lørdag - 190408

Sted: Fit.dk - ABC

Træning: spin-øvet m/KG, feat bikespeed-Maj på min venstre side og gemalen nede på bagerste række, der siden har været iført mavekramper :dry:

Vi forventedes at ligge på FYS 8 når det gik værst for sig, men det kunne jeg vist ikke helt overholde :innocent: selvom jeg forsøgte ihærdigt :tongue:

:heartpump: max 171 ( 90%)

:heartpump: avg 151 (75%)

En dajlig lille overraskelse med dén spinningtime :w00t: Godt der er udviklet gode søgemuligheder ... :wink:

Nu tilbage til det forældrene ophav...

Link to comment
Share on other sites

Hmm - det går vist ikke helt .... syn's sq jeg er gået lidt død i det her MOL-loggeri ... :dry:

Nå.. ultrakort opdatering..

Søndag: outdoor cycling - distance gider jeg ikke måle op, tiden kan jeg ikke huske :tongue:

Mandag: løbetur + cykeltur - løb/PW/gang som planlagt uden pulsmåling - cykeltur ditto - skulle bare ha' luft og tømme hjernen ..

Tirsdag: planen var 2xspin, men det gik ikke som planlagt :dry: nåede ikke første time pga møde på job, og da jeg endelig nåede frem til 2. time, havde jeg glemt cykelbukser, og så kommer man sq ikke langt... :4ranting: Taget i betragtning hvormange træningstasker jeg har pakket i de sidste 5 år, så skal der trods alt ske lidt fejl indimellem. Havde dog ca 30 k transportcykling, og PR på distancen, men det tæller iflg de lærde ikke som træning.. :dry: Udover transportcykling, så en løbetur der gik ok. Igen uden pulsmåling - men med solen liiige i 5-øren og det var fandme dejligt !! :heartpump: høøøøj musik i ørebøfferne og så ud langs Øresund - med indlagte gåpauser, da jeg pt går med livrem og seler hvad løb angår.

Plan resten af ugen - ca. (der kan ske ombytninger mht cykelturen lørdag - muligt den først blir søndag)

onsdag: XT

torsdag: fri

fredag: spin + løb

lørdag: cykeltur + 60k ultraløb (!!)

søndag: fri

Nu bare nyde stilhed, happiness og (a)Loneliness

Link to comment
Share on other sites

23-4-08

Transportcykling - samme rute som tirsdag - samme tid fra Gl Kongevej og hjem på trods af alle de :4ranting: idioter der bare vader ud fra fortov på cykelsti... :4ranting: Morgenturen gik super-forrygende, men det er jo også nemt kl 6.15... :dry:

Racer: tempo-tur i nærområdet. Var velsignet af grøn bølge på det stræk, som var belemret med lyskurver - hårde spurter på alle opadgående bakker, Turens formål: lære om gearing op ad bakke, træne i at ligge i bøjle over lidt længere strækninger end hidtil - og holde en rimelig fart på nedadgående strækninger (der er plads til forbedring, men det kommer - lidt mere modig end tidligere !!)

Distance: 20,3 k iflg iforms ruteplanlægger

Svøm: sædvanligt pas i "kilden" - 1 k. Planen var at deltage i fællestræning for første gang, men valgte den forkerte dag... der er ingen fællestræning om onsdagen...

Andet: lunt/pw til & fra svøm

Har endelig fået min Fusion Zero Degree jakke :4thumbup: det' sq kram ! tak til min gamle triklub for den :bigsmile:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

hmm :blush::innocent:

nå.. sådan er det bare - og jeg orker ikke at gå hele vejen tilbage - så jeg tager det, der ligger i korttidshukommelsen

Lørdag:

Sted: Vallensbæk, Copenhagen Ultramarathon, 60 km

Det var jo ikke mig selv, der stillede op her som atlet, og jeg havde da heller ikke tænkt så langt til at jeg måske skulle have lidt mere sportstøjsagtigt på mig, men det blev som det blev.. The champ gennemførte de 60 k i superflot stil - og løb hurtigere og hurtigere for hver runde der blev nakket. Sluttiden blev flotte 5 timer og få minutter ... :4thumbup: :superman:

En runde = 10 k i skønne omgivelser, og temperaturen på starten på dagen betød, at jeg måtte gå turen rundt for at holde mig varm........ så det gjorde jeg i hvertfald 2 gange..... plus løb en hel del gange på "tværruten" fra det ene support-checkpoint til det andet.

Ultraatleter er altså noget for sig selv.. Det er jo ikke som til et almindeligt marathon med 1 mio deltagere, eller som et alm. tristævne man står der og søger desperat efter folk man kender.... og så er de væk fordi det ofte er en "lang strækning" eller der går flere timer før der er et gensyn.. og man kunne nok ikke drømme om at hilse på nogen man ikke kender. Men sådan er det ikke indenfor ultraløb og ultra-triathlon... her hepper man - også på konkurrenterne og får dialog igang, når vi nu alligevel mødes hver femte km på en 60'er distance...

Det kan så tilføjes at udover de 60 k igår, blev der af samme atlet idag løbet kvartmarathon i Lyngby på omkring 1 time ... man ka' sq jo, hva' man vil jo :superman: og så napper vi liiige en håndfuld spintimer i de næste par dage... :blink:

Søndag:

Sted: hjemmefra-2 runder på Tyren-hjem

Efter at have "råhygget" med kælling II det meste af formiddagen, og lade andre om :cheer: i Lyngby, en god frokost og en 3-4 flasker vand, tog jeg og gav mig selv et gegaspark i røven og tog kælling III ud ... Og for første gang cyklede vi i fællesskab ud til tyren og hjem igen - ingen bil med idag :innocent::blush:

Superdejlig tur - som skulle holdes i grøn og blå zone.. hvilket også lykkedes pånær 2x2½ minut (samme sted tror jeg ...)

Alt ialt en superdejlig weekend.

Så får vi se hvad k-planerne så siger... skal jo igang.... :poking:

Træningsplan - uge 18 - hårdeste uge

mandag: x-træning

tirsdag: dobbeltspin

onsdag: løb

torsdag: træningsfri

- og her slutter planen så - indtil videre... :blush: resten afhænger af weekendplanerne.....

post-3751-1209318319_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Søndag:

Sted: hjemmefra-2 runder på Tyren-hjem

Efter at have "råhygget" med kælling II det meste af formiddagen, og lade andre om :cheer: i Lyngby, en god frokost og en 3-4 flasker vand, tog jeg og gav mig selv et gegaspark i røven og tog kælling III ud ... Og for første gang cyklede vi i fællesskab ud til tyren og hjem igen - ingen bil med idag :innocent::blush:

Superdejlig tur - som skulle holdes i grøn og blå zone.. hvilket også lykkedes pånær 2x2½ minut (samme sted tror jeg ...)

Alt ialt en superdejlig weekend.

Så får vi se hvad k-planerne så siger... skal jo igang.... :poking:

- og her slutter planen så - indtil videre... :blush: resten afhænger af weekendplanerne.....

:hippy: Yo tri sild :hippy: Godt kørt idag og heppet ditto i går. Jeg hepper som sagt allerede og ønsker dig en rigtig dejlig flow fyldt træningsuge og weekend, whatever den nu byder på :innocent: :4thumbup: :superman:

Krams duo :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Sted: hjemmefra-2 runder på Tyren-hjem

Efter at have "råhygget" med kælling II det meste af formiddagen, og lade andre om :cheer: i Lyngby, en god frokost og en 3-4 flasker vand, tog jeg og gav mig selv et gegaspark i røven og tog kælling III ud ... Og for første gang cyklede vi i fællesskab ud til tyren og hjem igen - ingen bil med idag :innocent::blush:

Superdejlig tur - som skulle holdes i grøn og blå zone.. hvilket også lykkedes pånær 2x2½ minut (samme sted tror jeg ...)

Og hvordan har stængerne det så efter 2 x Tyr? Mine er pænt domsede, men jeg nåede også at runde de 115 km i går :w00t:

Link to comment
Share on other sites

:hippy: Yo tri sild :hippy: Godt kørt idag og heppet ditto i går. Jeg hepper som sagt allerede og ønsker dig en rigtig dejlig flow fyldt træningsuge og weekend, whatever den nu byder på :innocent: :4thumbup: :superman:

Krams duo :hippy:

Tak søde - ja vi får se :smile: hva tiden bringer.. på mange fronter !

Og hvordan har stængerne det så efter 2 x Tyr? Mine er pænt domsede, men jeg nåede også at runde de 115 km i går :w00t:

Uha, de var lidt tunge, men det kan man jo ikke tillade sig at vise når morgenens spininstruktør har løbet 60 k+ 10k på to dage forud for dagens træning..

28-04-08

Sted: fit.dk royal

Træning: x-træning

del 1 - løb på bånd :dry:

Distance: 3,7 k (ikke de planlagte 4)

puls måler jeg jo ikke, men der var mere end rigeligt med gå+ståpauser :4ranting: - men det er bare at rette ind og tage den derfra.. det er trods alt 8+ uger siden jeg har løbet "rigtigt"

del 2 - spinning øvet 45 mins m/coach Thomas Martin

Supergod time, og når vi nu skulle køre tungt, og jeg gav pokker i puls idag, så gik det jo fint..det er jo det, jeg gerne vil, men må da indrømme at gårsdagens tur sad forskellige steder - og morgenspin sad efterfølgende i lår lægge og baller - men det er så en anden sag.. måske skal man skrue lidt belastning af når vi nu skal køre mellemtakt..... *hmmmmmmm*

Og siden da har der været gang i løveburet - takket være selvsamme Hansen.... TAK :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at cyklen er begyndt at blive luftet lidt så det ikke er spinning det hele :4thumbup:

Og husk alt under 2 timer på cyklen er at betragte som sprint kørsel :w00t: så tag du bare på tur med MetteHelena. Du skal jo på et eller andet tidspunkt prøve lidt distancer på cyklen.

Hygge!!

/MTB4Ever

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at cyklen er begyndt at blive luftet lidt så det ikke er spinning det hele :4thumbup:

Og husk alt under 2 timer på cyklen er at betragte som sprint kørsel :w00t: så tag du bare på tur med MetteHelena. Du skal jo på et eller andet tidspunkt prøve lidt distancer på cyklen.

Hygge!!

/MTB4Ever

Nej må indrømme jeg slog ikke MH's 110 k igår jeg nøjedes med 90... og det var godt nok for mig...havde trods alt gået&løbet næsten et maraton dagen før... :smile: men hvis MH ville lade mig komme med, så havde jeg gjort det, men det måtte jeg ikke - så nu kan bare køre hende i hegnet i morgen :devil: - på den ene eller anden måde !!

Link to comment
Share on other sites

Nej må indrømme jeg slog ikke MH's 110 k igår jeg nøjedes med 90... og det var godt nok for mig...havde trods alt gået&løbet næsten et maraton dagen før... :smile: men hvis MH ville lade mig komme med, så havde jeg gjort det, men det måtte jeg ikke - så nu kan bare køre hende i hegnet i morgen :devil: - på den ene eller anden måde !!

:innocent:

Link to comment
Share on other sites

:innocent:

:smile: men jeg kender jo til årsagen, så det er helt fint - vil du med ud i den kommende weekend ? eller skal du til dobbelt-a ?

Ellers ses vi jo i eftermiddag til bikespeed hos miss hååål :bigsmile: og efterfølgende :4mewantfood: .....

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share