Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

26-02-08

Sted: fit.dk - ABC

Træning: spinning øvet/maxtest m/Thomas-Martin feat Mie-decatri-supportcrew :bigsmile: på min venstre side og Lars-triatlet på højre side :bigsmile:

Puls max: 180 :devil: (1 slag over sidst målte :devil: )

Puls avg: 156

Dammmmmm, der blev prustet og stønnet på første række midtfor ! :devil:

Programmet var vist det samme som sidst, vi målte max hos Thomas, da kurverne ligner hinanden temmelig meget...og der er jo sådan set heller ikke meget forskel i den maximale puls på de 2 gange for mit vedkommende. Der var totalt ged i både mit eget ur og det "stationære" ved timens start , men mit eget begyndte at fungere 10 min ind i timen (dvs. kørte godt da opvarmning var overstået)....

Der var 2 skud i bøssen - i første forsøg nåede jeg 'sølle' 175, men var alligevel i krise i de stående 2 min og siddende 1 minut's maxtest (dvs. i første runde havde vi 3 min til at nå/overgå vores max).

Så fulgte 6 min "restitution" og 'hyggesnak' (mentaltræning/peptalk/coaching), hvor jeg som vanligt kom alt alt for langt ned og måtte sætte mere belastning på for ikke at gå helt kold.

Så startede 2. runde, som var bygget op fuldstændig magen til 1. runde. Jeg var så tilpas tirret og irriteret over det ringe første forsøg, at jeg gentog overfor mig selv, at jeg skulle ramme min. 180 no matter hvor grimt det blev ! Da vi manglede 20 sekunder i "maxtest 2" (bestod af 3 minutter stående tungt angreb)... måtte jeg - ved 180 - stoppe meget meget brat og begynde at fokusere på ikke at ørle ud over første række, så det er vist deromkring min max ligger :tongue: jeg var helt helt færdig ! kunne ikke få pedalerne rundt og havde monster sidestik :mad: - der var udsolgt ! jeg kunne måske have fået den op på 181, men det er for så vidt hamrende lige gyldigt om det er det ene eller andet tal - jeg fik bevist, at der ikke sker nogen forandring i maxpuls bare fordi man er i astmabehandlingens spæde start !

5 gange har jeg fået målt max via en spinningtime, og resultaterne har været forskellige hver gang - 179-184. Samtidig ved jeg at jeg før jeg gik igang med at træne på denne måde for 2 år siden, kørte mange spinning timer med puls over 184... nogengange endda 190... Det eneste der måske!! kan ændre sig efter målingen igår er de træningszoner jeg bør ligge i (grønne, blå, rød og sort) - inddelingen kan ses i mine pulskurver, som er efter "de gamle test-resultater". Når jeg har bearbejdet de hårde fakta, vil der komme en update deromkring her. Det blir dog sandsynligvis ikke før engang i weekenden.

Mødte Signe-pigen da jeg kastede mig ind og spærrede 3 cykler - og igen på vejen ud af centret :bigsmile: altid dejligt at se dig ! Glæder mig til vi ses snart !!

ps kurven kan se lidt weird ud i starten, da jeg har "redigeret" lidt i data, de første 10 min sagde 224 konstant... :blink: det må da siges at være rekord, hva ! :tongue:

post-3751-1204091798_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hello hello.

Som der bliver givet gas i denne log. Tror snart jeg må snige mig med på en KG time igen snart

- og det skal være meget snart, tjek lige din mail :wink:

:laugh: det er nu så meget sagt :tongue:

Du siger bare til, hvornår det passer mht spin - jeg er overbevist om at han holder sit ord om at vi bare skal sige til :bigsmile: Der er bare en periode meget snart, hvor jeg ikke kan....... du ved.... s010.gif .... c035.gif (og det er uge 11 ).

- Og iøvrigt tak for mail - og hermed et officielt stoooooort tillykke !!! det er dælme gået ritti' ritti' stærkt !!!!!!!! :w00t: Ændrer det på datoen eller hyr ? :cry:

.. og nu jeg er igang med tillykkerne, kan jeg passende sige stort tillykke til jullepigen også!!! ( f025.gif ) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Af hjertet tak Vivse... :blush: . Ja jeg må også snart med på en Greisen time igen... :wub:

jamen hvornår ka' du ? du har jo så travlt..... :smile:

27-02-08

Sted: outdoor

Træning: jog

Distance: 4,5 k

Puls: :blush: :blush: :blush: :blush:

sikke et blæsevejr :blink: Super fart ud - og sneglefart hjem - umuligt for mig at trække vejret i den stride modvind jeg havde på hjemturen..... :tongue: Så gik ned i lunt de sidste 1½ k..well ok, så siger vi gang .... :innocent: Planen sagde jo godtnok "lang løbetur" - men det kunne jeg ikke overskue, og med Thomas' ord i hovedet "nøjedes" jeg så med at få kilometer i benene :bigsmile: klap-klap mig selv på skulderen......

28-02-08 - del 1

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: løb/intervaller, feat. løbeguru :bigsmile:

Distance: 1 k opvarmningslunten + 4 k comfortzone :wub:

Puls max: 149

Puls avg: 135

Kort toiletpause, og så knap og nap 2 k intervaller :devil:

Puls max: 171

Puls avg: 155

3 min løb efterfulgt af 1½ min pause x 6

En rigtig :hippy: træning, hvilket jeg slet ikke havde regnet med - tog først astmamedicinen på vej ud på båndet, men til gengæld en inhalering der røg helt! ned i lungerne.. ahhhhhh :wub: .. der var supermusik i shufflen, og tiden løb bare afsted. Ingen tid til at kede sig :bigsmile:

Del 2 (spinning) følger senere ....

/ :sun:

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

5 gange har jeg fået målt max via en spinningtime, og resultaterne har været forskellige hver gang - 179-184. Samtidig ved jeg at jeg før jeg gik igang med at træne på denne måde for 2 år siden, kørte mange spinning timer med puls over 184... nogengange endda 190...

Din makspuls kan jo være alt fra 1 til 5 slag lavere nu fordi, selv du -bliver ældre.. Bedre form kan også føre til et fald i makspuls - hjertets effektivitet stiger så det ikke behøver at pumpe så hurtigt for at få frisk ilt rundt

Link to comment
Share on other sites

:laugh: det er nu så meget sagt :tongue:

Du siger bare til, hvornår det passer mht spin - jeg er overbevist om at han holder sit ord om at vi bare skal sige til :bigsmile: Der er bare en periode meget snart, hvor jeg ikke kan....... du ved.... s010.gif .... c035.gif (og det er uge 11 ).

- Og iøvrigt tak for mail - og hermed et officielt stoooooort tillykke !!! det er dælme gået ritti' ritti' stærkt !!!!!!!! :w00t: Ændrer det på datoen eller hyr ? :cry:

.. og nu jeg er igang med tillykkerne, kan jeg passende sige stort tillykke til jullepigen også!!! ( f025.gif ) :bigsmile:

Taaaaaaaaaaak :bigsmile:

Og er slet ikke misundelig på din bette skitur...

Link to comment
Share on other sites

Jullen og MH - så ses vi jo snart :bigsmile:

28-02-08 - del 2

Sted: fit.dk Royal

Træning: spinning øvet med Thomas-Martin - feat :wub:

Gider ikke skrive så meget, er for træt ......10 min opvarmning, 25 min tuuuuuuuuungt og 10½ min fra max-testen tirsdag, og det var meningen at man skulle nå 10 på fys.skala de sidste 1½ minut...... :dry:

Men jeg er en aldrende dame, og jeg kan ikke maxe tirsdag, løbe intervaller torsdag morgen og så maxe igen torsdag aften...så det blev som det blev, men et klap på skulderen kom der da i slutningen på det lange udholdenhedspas' slutning

Well - en fee time - som jeg helst ville have kørt en dag uden intervalløb om morgenen... en anden gang måske, Thomsen :poking:

Nu lave mad til gemalen, der som den stædige rad han er, tog næste time med... der skal dælme nogen kulhydrater ned, for at jeg kan gennemføre planlagt pas i morgen tidligt :blink: - og en god nattesøvn :dry: .. nu må episoden tidligere på ugen gerne snart være ude af systemet :4ranting:

post-3751-1204223480_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din makspuls kan jo være alt fra 1 til 5 slag lavere nu fordi, selv du -bliver ældre.. Bedre form kan også føre til et fald i makspuls - hjertets effektivitet stiger så det ikke behøver at pumpe så hurtigt for at få frisk ilt rundt

blive ældre - MOI ????

Link to comment
Share on other sites

29-02-08

Sted: fit.dk Adelgade

Træning: spinning øvet - med Kim Greisen

Puls max: 157

Puls avg: 143

Ohhh well, allerede kl 4.41, da uret ringede, kunne jeg mærke, at det ikke ville blive til noget duathlon idag... og jeg valgte fra starten at køre en restitutionsspinning - og so I did !!! :blink: eller forsøgte i hvertfald. Pulsdata afslører vist også at jeg ikke kørte så hårdt på, men det var mere end rigeligt tungt at få de pedaler til at svinge rundt :blink: Jeg døde stort set allerede i sandstødintervallerne - ca. 15 min inde i timen .... :dry:

Også en time, jeg gerne ville køre på friske ben en dag - og endnu en dag hvor jeg kan mærke alderen trykke :tongue: - 2 så hårde træninger som tirsdag + torsdag på een uge er måske liiiige i overkanten, hvilket er noteret i bogen med vigtige oplysninger, tips & tricks

Ha' en go' fredag - og good luck til grumme !! You can do it ! GOGOGO!!!

/ :sun:

edit: pulskurve tilføjet :dry:

post-3751-1204391468_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

29-02-08

Sted: fit.dk Adelgade

Træning: spinning øvet - med Kim Greisen

Puls max: 157

Puls avg: 143

Ohhh well, allerede kl 4.41, da uret ringede, kunne jeg mærke, at det ikke ville blive til noget duathlon idag... og jeg valgte fra starten at køre en restitutionsspinning - og so I did !!! :blink: eller forsøgte i hvertfald. Pulsdata afslører vist også at jeg ikke kørte så hårdt på, men det var mere end rigeligt tungt at få de pedaler til at svinge rundt :blink: Jeg døde stort set allerede i sandstødintervallerne - ca. 15 min inde i timen .... :dry:

Også en time, jeg gerne ville køre på friske ben en dag - og endnu en dag hvor jeg kan mærke alderen trykke :tongue: - 2 så hårde træninger som tirsdag + torsdag på een uge er måske liiiige i overkanten, hvilket er noteret i bogen med vigtige oplysninger, tips & tricks

Ha' en go' fredag - og good luck til grumme !! You can do it ! GOGOGO!!!

/ :sun:

Godt nok har jeg læst i Ekstra bladet at 29/2 altid er en skoddag men at blive ramt af både oldinge og kyllinge symptomer samme dag, det er sgu da utur :tongue:

Hyg dig og fortsat god fredag!!

Link to comment
Share on other sites

Godt nok har jeg læst i Ekstra bladet at 29/2 altid er en skoddag men at blive ramt af både oldinge og kyllinge symptomer samme dag, det er sgu da utur :tongue:

Hyg dig og fortsat god fredag!!

:laugh: husk nu, kyllinger er forbudt her i loggen :tongue: så nej, det var ikke :chicken: symptomer .. men sund fornuft... :unsure: (hva var det for et ord i min log ????? :dropjaw: )

02-03-08 del 1

Sted: outdoor

Træning: løb

Distance: 9 k :devil:

Hastighed: lidt under 7 min/k

Pulsur gik absolut i ged og viser max 195 og snit 148, men vil skyde på jeg lå på puls max 160 (var lidt presset i modvinden til tider) og et snit omkring 152-154 stk. Stoppede uret da jeg manglede 2 k, og startede så igen med puls 00 hele vejen :dry: så den er ikke værd at vise her :tongue:

post-3751-1204453604_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

02-03-08 - del 3

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spinning øvet (bootcamp/mordforsøg m.m.) m/K.Greisen :devil:

-feat. manden i mit liv og posh (beklager vi ikke har nogen ledige lejl. i Happiness!! :tongue: ) - og fik langtomlænge!!! sagt face-to-face-goddaw til mrs betjent -to-be :bigsmile: og til Mr. bejent (må man hellere holde sig gode venner med :bigsmile: kan ikke skade :tongue:)

Nå................ Well..... hmmmmm ja!!!!!!!!! der stod :devil: et hegn i vejen igeningen!!!!!!!!!! der var også tæt på "tvivl" et par min. før timens afslutning, men kan forstå at jeg ikke var den eneste... men self. med hver sin begrundelse... :laugh: jeg var lissom ikke på afterski i går.. det er først fra førstkommende weekend..

Kan ikke præstere nogen ugeplan - den er ikke klar endnu... der står en ferie i vejen :tongue: i over 2 uger ! :nahnah: .. men noget sker der vel...

post-3751-1204481363_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå................ Well..... hmmmmm ja!!!!!!!!! der stod :devil: et hegn i vejen igeningen!!!!!!!!!! der var også tæt på "tvivl" et par min. før timens afslutning, men kan forstå at jeg ikke var den eneste... men self. med hver sin begrundelse... :laugh: jeg var lissom ikke på afterski i går.. det er først fra førstkommende weekend..

Kan ikke præstere nogen ugeplan - den er ikke klar endnu... der står en ferie i vejen :tongue: i over 2 uger ! :nahnah: .. men noget sker der vel...

Njae, var nu vist selv ude om mine 2 x tvivl undervejs. Jeg kunne jo bare lade være med sådan at tage på afterski... i Danmark... Men alligevel fedt at (gen)se hegnet på nær hold :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spinning øvet (bootcamp/mordforsøg m.m.) m/K.Greisen :devil:

-feat. manden i mit liv og posh (beklager vi ikke har nogen ledige lejl. i Happiness!! :tongue: ) - og fik langtomlænge!!! sagt face-to-face-goddaw til mrs betjent -to-be :bigsmile: og til Mr. bejent (må man hellere holde sig gode venner med :bigsmile: kan ikke skade :tongue:)

:blush: Rigtig godt at vi ikke var så generte denne gang du og jeg.... Det var dejligt at møde dig (ENDELIG). Du kæmpede bravt ligesom alle i det lokale. Superfed time, lækkert musik og myriader af diamanterne i benene afterwards.. Han gør det godt den unge mand på podiet... :devil:

Klart man skal holde sig gode venner med lovens lange arm... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Jullepigen, nu har jeg aldrig betragtet dig som genert ...... så det var vel i virkeligheden mig, der var genert :blush::innocent: - dengang for længe siden :tongue:

Diamanter i benene afterwards :blink::nonono: :nonono: - nå, men jeg kom da op og ned af alle de f******* trapper uden andre problemer end i luftvejene...... :dry:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Jullepigen, nu har jeg aldrig betragtet dig som genert ...... så det var vel i virkeligheden mig, der var genert :blush::innocent: - dengang for længe siden :tongue:

Neeej Jullepigen er nemlig alt andet genert. Hun er meget dejlig ;-)

Hej Vivsen. Det var hyggeligt lige at sige hej til dig i søndags. Og ja du må sige til, hvis der er noget jeg skal ordne for dig......sådan noget som fartbøder eller andet.... :-) :-) Om ikke andet så skal jeg nok være meget venlig overfor dig, hvis jeg en dag stopper dig under patrulje :-)

Du må have en god dag :-)

Hygge fra

Lars

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Jullepigen, nu har jeg aldrig betragtet dig som genert ...... så det var vel i virkeligheden mig, der var genert :blush::innocent: - dengang for længe siden :tongue:

Neeej Jullepigen er nemlig alt andet genert. Hun er meget dejlig ;-)

Hej Vivsen. Det var hyggeligt lige at sige hej til dig i søndags. Og ja du må sige til, hvis der er noget jeg skal ordne for dig......sådan noget som fartbøder eller andet.... :-) :-) Om ikke andet så skal jeg nok være meget venlig overfor dig, hvis jeg en dag stopper dig under patrulje :-)

Du må have en god dag :-)

Hygge fra

Lars

Kører ikke rigtig for betjenten og quoting elementet hihi.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Nej :laugh: Du må lige give ham lidt privat undervisning Jules :tongue:

Jeg må prøve.... :4thumbup:

Kunne faktisk være sjovt at have sådan en 'puster' med til fest. Det må vi se, om vi kan komme afsted med en gang... Så prøver vi den først på Mette Helena....(som sikkert puster røg i den istedet for luft) :w00t:

:laugh: Årh det er tirsdag.....der er stadig langt til weekenden, og sorry for highjack af log vivs....(kunne ikke lade være) :blush:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Jeg må prøve.... :4thumbup:

Kunne faktisk være sjovt at have sådan en 'puster' med til fest. Det må vi se, om vi kan komme afsted med en gang... Så prøver vi den først på Mette Helena....(som sikkert puster røg i den istedet for luft) :w00t:

:laugh: Årh det er tirsdag.....der er stadig langt til weekenden, og sorry for highjack af log vivs....(kunne ikke lade være) :blush:

Jeg kan dog blive lidt i tvivl om hvorvidt det vil være en sjov - eller skræmmende oplevelse :blush:

Men hvis vi bruger Mette som forsøgskanin, skal det jo sikkert blive sjaw :laugh:

Dejligt, at du er lidt aktiv igen :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan dog blive lidt i tvivl om hvorvidt det vil være en sjov - eller skræmmende oplevelse :blush:

Men hvis vi bruger Mette som forsøgskanin, skal det jo sikkert blive sjaw :laugh:

Dejligt, at du er lidt aktiv igen :wub:

Solen skinner, der er blå himmel.... :4thumbup: Så må man alt andet lige være aktiv igen. :tongue:

Hej Vivse... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Neeej Jullepigen er nemlig alt andet genert. Hun er meget dejlig ;-)

Hej Vivsen. Det var hyggeligt lige at sige hej til dig i søndags. Og ja du må sige til, hvis der er noget jeg skal ordne for dig......sådan noget som fartbøder eller andet.... :-) :-) Om ikke andet så skal jeg nok være meget venlig overfor dig, hvis jeg en dag stopper dig under patrulje :-)

Du må have en god dag :-)

Hygge fra

Lars

Jam' herr betjent :blush: skal jeg nu osse døje med lovens lange arm her :blink:..... :tongue:

Jeg håber ikke jeg får brug for dit venlige tilbud om hjælp ved fartbøder.... :laugh: - jeg har fået een i mit lange liv som bilist (26 år ?? :tongue: ) inclusive billede der venligst kom i posten :laugh: (har nu set bedre fotos af mig, trods alt!!) - og den lærte mig at overholde reglerne..... :innocent:

- og i rigtig meget lige måde - du er jo ligeså rar, som Jullen påstod for en rum tid siden... :bigsmile:

Årh det er tirsdag.....der er stadig langt til weekenden, og sorry for highjack af log vivs....(kunne ikke lade være)

Julle dog - ja, nu er tirsdag snart færdig - og der er 2 arbejdsdage tilbage - sååååååååååååååååååååååååååå er der FERIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :tongue::nahnah: i 2½ uge :nahnah::tongue:

og highjack du løs :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share