b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Helt i orden, Jarvig :)

Lucas, du er en meget nysgerrig ung mand med en fin mave :tongue:

Nå, status over den første kalorie-tælle-uge:

Vægt fra 68 - 65, 3 (66,0 i dag)

kcal-indtag fra ca 1300 til ca 1700 per dag

Principielt et alt for stort vægttab på en uge, men det skal nok ses i lyset af 3 ting: Ugens placering efter den mere vandholdige del af måneden, det meget lave kulhydratindtag, så jeg ikke binder så meget vand + jeg er stoppet med p-piller, det skulle også kunne give lidt.

Min energi har været som vanligt, dog har jeg pga. halebenet ikke lavet det store cardio-mæssigt, så det passer nok meget godt sammen,

Jeg har haft lidt større trang til lakrids, nok pga det lave carb-indtag.

Det har ikke påvirket min styrke, jeg løfter som normalt.

Kosmetisk har det ikke haft den store effekt, maven fremstår lidt fladere og barmen endnu mindre ( starter snart a_skaalen forsvindinglog!).

Det har været en stor øjenåbner ift især kalorietallet i brød avocado og rosiner og har vist mig at jeg sagtens kan være mæt og spise løs hele dagen uden at komme over 1500 kcal.

I denne uge vil jeg prøve at sætte kalorieindtaget op mellem 1600 og 1800, men så lave 40 min til 1 time cardio om dagen og se hvordan det virker.

Vil ikke sætte noget vægtmæssigt mål -det her er en øvelse i kostomlægning og selvdisciplin og mit nye legetøj, mens halen heler.

Strø-tanke: Det er som om det går lidt for nemt - måske skulle jeg udgive

KALKUNBRYST & CHEASY YOGHURT-kuren og blive rig på det! Hm, lad os nu se på det langvarige resultat ...

Alt i alt: Et skulderklap til mig selv, synes det er godt gået og flot at jeg ikke har droppet det med at tælle eller taget løst på det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i 3 omgange:

øve på koreografi og aerobicserie til fnuggierne i 35 minutter (god puls)

øve på det samme + teste musik med fuld skrald på og vilde dansemoves i parcellen i 45 minutter (rigtig god puls)

undervise fnuggier i 25 minutter incl. opvarmning (ok puls)

Så jeg nåede da at få lidt cardio i dag. Det er som om mit knæ gider noget mere, nu her hvor der er en anden del af kroppen, det er mere synd for - så mine cykelture frem og tilbage til skolen/byen bliver noget bedre i intensitet - og prøv at spørge om de kan lave modvind i vestjylland :devil: - tror jeg nok de kan!!!

Dagens samlede indsats får 4 x :banana: var rart at være så velforberedt til undervisningen.

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke komme på MOL i går aftes :thumb_down: , så her kommer forgårdsdagens kost og vægt:

vejede i går ind på 65,6 kg cool nok.

50 g havregryn 170

25 g rosiner 80

200 g mælk 70

150 g tranebærsaft 70

1 rugklap 265

50 g kommenost :lol: 160

50 g kalkunbryst 50

140g tun 155

200 g kalkunbryst 200

25 g ris 91

150 g spinat 30

50 g perleløg 15

240 g flået tomat 55

75 g æble

150 g clementin

200 g lille lise (kan bedre lide mathilde) 120

I alt 1536 kcal, som passede fint til aktivitetsniveau, kunne sagtens holde dampen oppe til at underholde fnuggier.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Full overkrop, hæhæ.

var helt alene i centeret, da alle de kendte hoveder havde valgt at træne tidligere :cries:

Bænk:

5 x 2 x 30 kg (tror for første gang, jeg fik forstået, hvad eksplosiv går ud på)

Incline Db Press:

3 x 8 x 14 kg

8 x 16 kg ( de to sidste forced, fyyyy, det var ham gode-råd-hjælpe-Klaus-J-med-push-down-fyren, der lokkede og så var det jo egentlig meget sjovt)

Kom i øvrigt til at lave den klassiske mol-pige finte - ham ved siden af kørte også incline press, men med 12 kg... så måtte jeg lige have 14 - og markere med 16.... Fyyyyyy.

Cable flyes:

4 x 10 x 10kg

Cable flyes nedefra:

3 x 8 x 7,5 kg

Træk til bryst, underhåndsgreb:

2 x 8 x 30 kg

2 x 8 x 35 kg

Seated rowing:

3 x 8 x 30 kg

Bent-Åge den nye stil:

4 x 10 x 20 kg (stangen)

En-arms roning oppefra i kabel - den er altså god og halen siger ingenting:

4 x 8 x 25 kg

Lateral raise:

4 x 10 x 5 kg (den er ved at være rigtig nem, men det har mine skuldre også brug for)

Herefter de lovede 40 minutters cardio (GAB!)

30 minutter på spinningcykel ( men men kondicykel-pedaler) 5 siddende, 5 stående ...

10 minutters roning på CII, dejligt at det ikke gjorde ondt i halen.

En rigtig god træning uden så meget pop og uden små-øvelser, og vildt at jeg fik gennemført 40 minutters dræbende cardio med en ok intensitet, så jeg må få 4 x :banana: for den

Link to comment
Share on other sites

vejede i dag ind på 65, 2 kg

Gårsdagens kost:

25 g salat 10

120 g helt æg 190

50 g æggehvide 23

150 g tranebærsaft 105

100 g kalkunbacon 100

100 g mælk 35

200 g minimum yoghurt 70

50 g lakrids 170

150 g gulerod 65

80 g rugbrød 144

40 g 5% hønsesalat 33

25 g kalkunbryst 25

50 g vindruer 35

200 g minimum yoghurt 70

25 g havregryn 90

300 g minimum 105

20 g kakaopulver 75

Ialt 1335 kcal for lidt, men jeg var mæt og træt og syntes at det ville være dumt at hælde en pose lakrids mere i gabet for at få flere kalorier. Kunne have supplereret med noget andet, selvfølgelig, men madlysten var der ikke.

Og jeg kunne ikke mærke energiunderskuddet til træning, har selvfølgelig også nogle gode hæmmere i most hale og skrøbeligt knæ, så jeg ikke ryger helt op under loftet, hvor sukker-underskuddet nok ville vise sig.

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Hey b_skaalen :) (kommende a_skaal kan jeg forstå :tongue: )

Det ser da ud til at køre glimragende med diæten. :thumbwink:

Jeg synes det er imponerende så meget du kan få klemt ind på så få kalorier.

Hvordan er halestatus i øvrigt? Går det fremad og fandt du nogensinde nogle drugs der dur?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

;) :tongue: nej, Lucas, jeg tror, han var på størrelse med dig! :lol:

han var 180 cm, vejede vel 70-75 kg og kunne lave dips med sig selv og så egentlig fin ud... måske havde han bare en skulderskade... hvad ved jeg, det var også mere princippet i at hvis vi endelig kan overtrumfe en ung mand, så gør vi det med glæde! :devil:

MaxP, tak skal du have, jeg synes også det kører godt, og slet ikke så lidelses-agtigt, som tidligere, når jeg har forsøgt at skære lidt i flæsket! Det er en supergod måde netop at få så meget mad som muligt for kalorierne.

Har du set, at jeg har fundet en yoghurt med endnu færre kcal i ? Nettos minimum har kun 35 per. 100, det er HALVT af de cheasy'er, der er sødet med sukker. Siger det bare...

Halestatus: stadig opadgående. Er på 1200 mg ibumetin om dagen i 5 dage endnu, så har jeg taget en 14 dages kur, som skulle hjælpe på inflammationen og samtidig tage smerterne. Det virker nogenlunde efterhånden, synes jeg.

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Skidt være med hans permanente ar på sjælen og blivende traumer.

Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor det er så forbandet traumatisk for mange mænd at se sig overtrumfet fysisk såvel som intellektuelt af en kvinde ? :unsure:

Måske derfor er det så sjovt (men ikke sødt) at gøre det!!! :lol: Desværre... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har du set, at jeg har fundet en yoghurt med endnu færre kcal i ? Nettos minimum har kun 35 per. 100, det er HALVT af de cheasy'er, der er sødet med sukker. Siger det bare...

Næ, men jeg er nu også gået over til udelukkende at guffe den cheasy der er sødet med sødemiddel. Er det stadig med noget smag og sådan (nettos minimum), eller er det en naturel?

Nu er jeg jo ikke ligefrem på diæt, men jeg tror alligevel det er meget sundt at holde lidt igen med sukkeret.

Så er der også bedre plads til en RIGTIG cola i ny og næ :pint:

Hvilket minder mig om at der er kommet nye forsyninger på arbejdet idag - JUHUU.

Så er spørgsmålet, light eller "the real thing" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

har aldrig påstået at jeg var sød (i et træningscenter i hvert fald) 

lucas, du skal bare stille dig foran et spejl i en god belysning og kigge lidt på din mave, så skal du nok blive glad igen

Heller ikke udenfor centret aabenbart! Mänd har altsaa ogsaa fölelser (nu var vi ligesom ved emnet)! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har du set, at jeg har fundet en yoghurt med endnu færre kcal i ? Nettos minimum har kun 35 per. 100, det er HALVT af de cheasy'er, der er sødet med sukker. Siger det bare...

Næ, men jeg er nu også gået over til udelukkende at guffe den cheasy der er sødet med sødemiddel. Er det stadig med noget smag og sådan (nettos minimum), eller er det en naturel?

Personligt kan jeg bedre lide Cheasy skovbær og kirsebær (de to kunstigt sødede, 40 kcal/100 g) end Minimum, der er lidt tyndere i konsistensen (måske pga. det lidt lavere proteinindhold? :unsure:). Kan ikke huske, hvilke smagsvarianter, Minimum fås i... :unsure:

Kom i øvrigt til at lave den klassiske mol-pige finte - ham ved siden af kørte også incline press, men med 12 kg... så måtte jeg lige have 14 - og markere med 16.... Fyyyyyy.

Det kan vi li'! :D :thumbwink: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har du set, at jeg har fundet en yoghurt med endnu færre kcal i ? Nettos minimum har kun 35 per. 100, det er HALVT af de cheasy'er, der er sødet med sukker. Siger det bare...

Næ, men jeg er nu også gået over til udelukkende at guffe den cheasy der er sødet med sødemiddel. Er det stadig med noget smag og sådan (nettos minimum), eller er det en naturel?

Personligt kan jeg bedre lide Cheasy skovbær og kirsebær (de to kunstigt sødede, 40 kcal/100 g) end Minimum, der er lidt tyndere i konsistensen (måske pga. det lidt lavere proteinindhold? :unsure:). Kan ikke huske, hvilke smagsvarianter, Minimum fås i... :unsure:

Mindre protos :blink::blink: Det holder jo ik' :bigsmile:

Jeg losser en ½ liter Cheasy Skovbær i skuffen om dagen men måske jeg skulle give kirsebær-tingen en chance bare for at have lidt variation :4eat:

Samvittigheden vandt i øvrigt - jeg tog en Cola light :angel2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share