b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg losser en ½ liter Cheasy Skovbær i skuffen om dagen men måske jeg skulle give kirsebær-tingen en chance bare for at have lidt variation 

Kirsebær er efter min mening endnu bedre end skovbr, den guffer jeg selv i store mængder. Prøv det, prøv det :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

nå, I yoghurt-tosser, bliver det erstatningsproduktet for is henover vinteren?

Vejede i dag ind på 64,2 kg tjuhej, hvor det går. Man kan se min mave nogenlunde nu - og det viser sig at man ikke får store mavemuskler, når man aldrig træner mave :blink: :lol: , bare ærgeligt, sonnyboy.

Gårsdagen kost:

50g havregryn 170

25 g rosiner 80

150 g mælk50

100 g tranebærsaft 70

1 rugklapper 265

25 g ost 90

40 g kalkunbryst 40

50 g mælk 17

300 g risengrød (færdiglavet.... buuuh) 270

20 g smør 144 (havde først taget 40 g, hahahaha, det var der vist ikke plads til i regnskabet!)

20 g sukker og kanel 80

1 banan

200 g minimum yoghurt 70

100 g vindruer 70

I alt 1576 kcal, skulle nok have haft lidt mere inden træning som i går bestod af

CARDIO :thumb_down: fuck, det er kedeligt, når man ikke er i en spinningsal eller råber af folk til aerobic!

Tulle og jeg gav den som ægte cardiobunnies, Tulle tog dog prisen ved at sidde og læse højt fra I Form mens hun cyklede. Helt perfekt! Jeg lavede:

2 x 10 minutters roning på CII,

20 minutter på spinningcykel (noget der lignede 2 x 5 oppe enkelttakt + 5 nede mellem)

Klart godkendt og tre hvide til mig for den præstation + 3 x :banana: cardio skal have en mening ellers er det altså trist. :gym: må få mig en eller anden form for musikapparat, jeg kan have med. :band:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

fullbody-agtigt featuring forced-rep-dude

Bænk:

10 x 20 kg

3 x 2 x 37, 5 kg (stykke kage!)

Close grip bænk:

3 x 8 x 30 kg

Cable flyes

4 x 10 x 10 kg

Bent Åge nye stil:

3 x 8 x 30 kg (nye stil PR)

Træk til bryst:

5 x 5 x 35 kg

Seated rowing:

4 x 6 x 35 kg

Hyperex:

3 x 8 x mig, var ok med halen, det tegner rigtig godt.

Leg press:

3 x 10 x 80 kg, var ok med knæet og halen, det tegner RIGTIG godt.

Bagskulder froggy style:

3 x 10 x 3 kg

Shrugs:

3 x 8 x 22 kg (fnis, jeg ligner altså den vildeste trucker-tøs, når jeg kører den...)

Hammer curls:

3 x 8 x 8 kg uden det mindste cheat

Og så som afslutning:

Forced-rep-dude laver preacher curls og spørger om jeg vil hjælpe. Jeg forklarer ham lidt om restitution og så'n, men han er vist forkølet og hører ikke så godt. Nå, vi skal jo have lidt sjov i gaden, så jeg hjælper ham.

1. sæt 6-4 til ham

2. sæt 3-5 til mig

3. sæt 1- 6 til mig (!!!!!!!!!!) og der blev curlet med 30 kg og jeg bar MINDST halvdelen. Så det skal sgu med som træning. Forced reps, det er bare hyggeligt!

Træningen for 4 x :banana:, gode tunge vægte og styrede uden om skulder, der lider lidt for tiden.

Hvor er dine 40 minutters cardio, tænker nogen måske? (måske ikke :( ) De kommer skam her: Morgengymnastik 20 minutter, Nik og Jay og hele melodi grand prix holdet fik mig ud af fjerene, mit stuegulv er fantastisk til at danse og hoppe og lave aerobic på.

Opvarmning til styrketræning: 10 minutter i CII

og så må mine 50 minutters transportcykling altså stå for det sidste. Skal til gymnastikforeningsmøde (!) og skynde mig hjem og se livet er fedt, så der kommer sikkert god puls på hjemover.

Link to comment
Share on other sites

Hippo, jeg ved det ikke. Til jeg ikke gider mere eller til mine bryster er lige ved at forsvinde helt.

Problemet med os pæreformede sager, er at selv om overkroppen er skind og ben, så er der stadig væk så rigeligt til gården...

Så jeg tror måske at jeg bliver ved, til jeg kan se at der sker noget fornuftigt med understellet...

Ved det helt ærligt ikke.

har ikke prøvet at veje under 60 siden 5. klasse tror jeg, så det ville være lidt af en oplevelse. Nej, ved det som sagt ikke. Vi ser....

Link to comment
Share on other sites

hmm, sidder lidt med det modsatte problem...

først ville jeg bare gerne op på 70...så blev det 80 kg for det måtte da være fint...

nu er jeg på vej mod 90 og synes ik rigtig jeg kan se en ende på det...

det her sport gør sære ting ved een...

men du finder nok en vægt hvor du er tilfreds :)

Link to comment
Share on other sites

piece of cake ;)

hov, var det mig, der var blondine? Måske havde du forstået det og var sjov? :blink:

Næh, hvis der var nogen der var blond(inen), så var det vidst mig, for jeg syntes det var en smule bizart lige at nappe et stykke kage efter en hård omgang bænkpres.

10 x 20 kg

3 x 2 x 37, 5 kg

1x½ citron måne (ramte failure, men det var en spotter)

;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Så er jeg klar til at følge med i din log ud - det ser jo ud til at det går fremad for dig.

Problemet med os pæreformede sager, er at selv om overkroppen er skind og ben, så er der stadig væk så rigeligt til gården...

Så jeg tror måske at jeg bliver ved, til jeg kan se at der sker noget fornuftigt med understellet...

Ved det helt ærligt ikke.

Du lyder nøjagtig som mig. Jeg er også altid ganske slank på overkroppen, men fedtet på hofter og lår vil bare ikke forsvinde. Jeg glæder mig også til at se, at der sker noget med mit understel.

Hele og lykke med din diæt og træning. You go girl. ;)

Snoopy

Link to comment
Share on other sites

Tak snoopy - og sokratez B) :rolleyes:

vejede i dag ind på 64,9 kg tjuhej, hvor det går (den anden vej :lol: )

Tror det har meget med fastheden og fiberindholdet i den mad, jeg spiser at gøre. En hel dag på yoghurt er lidt hurtigere ude af systemet (charmetrold) end gulerødder, rugbrød og den slags. Kan jo heller ikke blive ved at tabe mig i det tempo...

Gårsdagens kost:

50 g havregryn 170

25 g rosiner 80

200 g mælk 70

100 g tranebærsaft 70

60 g lakrids 200 (læsegruppe, tsk, tsk)

115 g kyllingebryst 115

50 g clementin 25

50 g vindruer 35

200 g minimum 70

75 g gulerod 32

70 g rugbrød 126

30 g cheasy smøreost 4% 45

40 g skinke med purløg i 3% 40

200 g tranebærsaft 140

100 g tomat 29

1½ hjemmelavede mini pizza, sammenlagt på størrelse med min hånd, men det følgende er et gæt:

40 g skinke 50

25 g ost 80

100 g grahamsbund 300

I alt 1677 kcal, som er helt fint. Men måske var der mere i de pizzaer? Det var første gang, i næsten 2 uger, jeg spiste noget, der ikke kunne måles og vejes.

Og i aften kommer der fint besøg fra København, Horsens og Humlum, det skal nok blive hyggeligt, med mig der sidder og vejer alting midt i maden :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vejede i dag ind på 64,4 kg, hvilket er totalt på toppen og uforståeligt efter menuen i går:

50 g havregryn 170

25 g rosiner 80

150 g mælk 50

150 g tranebærsaft 105

25 g kyllingebryst 25

25 g kommenost 80

½ rugklap 135

75 g clementin 40

75 g æble 37

1 banan 90

1 flødebolle 64

876 kcal før middagsmaden, hvor vejningen gik helt op i hat og briller, selv om det var mig der lavede mad. Så jeg aner ikke hvad jeg har fået i kalorier. Men menuen var:

Lille stykke gedeost med spinat i filodej på lidt salat

Tunsteaks med ovnbagte rodfrugter, spinat/champignon omelet ( 1æg + 5 hvider til 4 pers), tomatsalat og spinatsnask ( lavet med cheasy hvidløgssovs 3%, lige i øjet!)

Dream is med en lille smule smeltet chokoladeskildpadde

2 glas hvidvin

1 glas rødvin

1 kaffe med bailey.

I alt ? Kan kun gisne. Men det var dejligt og selskabet var i top og så betyder det ikke det store. Og vægten var jo gået ned alligevel.

Dagens træning:

Massage af gæsterne ;)

Link to comment
Share on other sites

Tulle tog dog prisen ved at sidde og læse højt fra I Form mens hun cyklede.
Ja det var en oplevelse og hvor blev vi kloge af det :lol: Fx kunne I Form oplyse at en gruppe amerikanske forskere netop har offentliggjort at (hold nu fast): noget der hedder valleprotein er godt efter styrketræning! De er virkelig fremme i skoene derinde på redaktionen :blink:

Nå men det fik da tiden på cyklen til at gå hurtigere :tongue:

Og tak for hyggeligt samvær og parcel rundtur bagefter :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

fjer og fjer :tongue: måske så meget sagt.

Søndag vejede jeg ind på 64,4 kg igen uretfærdigt efter følgenden menu, som jeg ikke har talt kalorier på:

50 g havregryn

25 g rosiner

150 g mælk

200 g æblejuice

½ grape

75 g agurk

140 g tun

10 g dressing 5%

40 g tomat

25 g lakrids

15 g skinke

og så var det ud og spise:

Forret: Bressalo med salat, artiskokhjerter, rygeostcreme, soltørrede tomater og pinjekerne. Top nice!

Hovedret: Ovnbagt rødfisk med grønærtepuré, selleri-kartoffelkage agtig sag, bagte grøntsager og ingefær sauce (der nok havde kigget lidt i flødekanden)

herudover ½ flaske hvidvin, ½ flaske rødvin og 1 shot tequila ( dog ikke i hofteskåls-størrelse)

Søndagens hjemme træning:

opvarmning/cardio 10 minutters dans/hop/aerobic

4 x 8 x armstrækkere (på tæerne, altså de rigtige)

4 x 12 seated row med elastik (tæt på failure i de sidste)

4 x 12 øhm, også en slags siddende roning, men med armene ud til siden og mulighed for at samle skulderbladene.

4 x 10 x shoulderpress med 5 kg håndvægte

4 x 10 x lateral raises med 5 kg håndvægte

3 x 10 x bagskulder med elastik

et utal curls med 5 kg håndvægte

herefter 1½ times gåtur

Her i dag mandag fortæller ryg og skuldre at de har fået en rigtig god og uvant træning i går. Så den får 4 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

vejede i dag ind på 65,1 kg, hvilket er fair nok efter sådan en weekend.

Gårsdagens kost:

15 g skinke 15 (det spiser jeg altså som slik i øjeblikket :rolleyes: )

250 g cheasy a38 88

50 g ymerdrys 155

75 g æble 30

75 g clementin 25

ud og spise igen, så det er ca tal:

50 g grovtoast 150

50 g squash, løg, tomat 30

10 g pesto 100

40 g kyllinge filet 40

100 g hummus 350

aftensmad hjemme (færdiglavet top prima klasse lasagne fra kvickly x-tra "what's cooking")

350 g lasagne 560

25 g lakrids

I alt ca 1618 kcal, helt fint med mig.

Link to comment
Share on other sites

max-power, du har som sædvanligt ramt hovedet på sømmet!

jo, lakrids er nok på hver eller hver anden dag, men det er ikke de store mængder og det er lige hvad jeg har lyst til. Så længe de ikke sprænger budgettet, så må de gerne være der. Kan godt forstå at lysten opstår, når der er så lidt sukker i maden ellers.

Men i modsætning til mange herinde, kan jeg godt have et kæmpe sliklager liggende uden at det går galt for mig (har købt en hel kasse chokofanter og en hel kasse heksehyl og har altid 4-5 poser djungelvrål liggende). Så jeg synes ikke jeg har de store slik-issues.

+ at den her kur/diæt i virkeligheden jo ikke er hverken kur eller diæt, men bare mig der leger med maden på en ny måde... En meget lystbetonet måde at tabe sig på, som passer lige i øjet til mig. :)

Link to comment
Share on other sites

:mandance: [nynner intro...]

Klapper vildt og synger/skriger skingert:

Jesus har frelst mig,

så derfor er jeg lykkelig,

Jesus har frelst mig,

så derfor er jeg fri

jaaaaa Jesus har frelst mig,

så derfor er jeg lykkelig,

Jesus har frelst mig,

så derfor er jeg fri

[bukker og takker publikum] :elephant:

:4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Status over den anden uge i kalorie-tælningen.

Er landet på meget realistiske 65 kg. Jeg har haft selskab i absolut topklasse hele weekenden og har derfor gået længere kostmæssigt end ellers, men har ikke sluppet tøjlerne et øjeblik. Har ikke tænkt "så kan det hele også være lige meget", bare fordi jeg fik en god gang vin et par dage i træk og har været ude og spise mere end sædvanligt og synes ikke jeg har fråset.

Jeg har det rigtig godt, både med kost og resten af tilværelsen og ser som sagt ikke det her som en kur, men som noget, der skal afprøves. Jeg tror, at tælningen vil gå lige så stille i sig selv, men efterlader mig med større overblik og meget bedre kostvaner.

Mht til planen om cardio i 40 minutter om dagen, så gik det ret godt de dage, hvor jeg ikke skulle have gæster - godt på den måde at jeg fik det gjort. Men det var ikke særlig sjovt, 40 minutter på en kondicykel SUCKS, hvis detnikke står i et spinninglokale... Så jeg skruer ambitionerne og presset ned i den afdeling, tager måske lidt opvarmning inden styrketræning og glæder mig så over at MIT HALEBEN ER 99% på toppen igen, kan både nyse og grine og knibe og hoppe og danse, så jeg kan undervise igen fra næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Klaus J, lillefar, du forstår virkelig at piske en stemning i vejret!!!! Og passer smukt ind heroppe i bibelbæltet. Tak for sidst ;)

jeg skal passe massage-dortes hund i hele denne uge, så jeg får nok gået et par lange ture. Hvis du vil være med på hundelufter-tjansen, så er det bare at køre mod vest.

:byebye:

NB: Jeg har seriøs grine-doms, efter den her weekend, det er meget længe siden!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share