bodyhouse.dk


korsager
 Share

Recommended Posts

Ved sku ikke hvem det er mest pinligt for Skurken som gerne vil vide noget og LaMotta som skriver en masse uden at komme mewd noget fornuftigt.

Jo der var vist 1 link hvor der stod at AS kunne medfører den skade, men ellers komder intet fornuftigt svar.

Og så er det faktisk utroligt så meget tid i kan bruge på Bodyhouse.dk og kaste med mudder efter hinanden herinde i stedet for at bruge jeres tid på at fortælle om træning, det er sku snart en børnehave og dem på Bodyhouse.dk er sku mere voksne end i er fortiden, kan sku godt forstå at der er en del af de gamle medlemmer der stopper med at skriver i denne børnehave.

H

Jeg behøves vel ikke vise hvordan google.com virker, gør jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 325
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Well, ladidaaa. Fordi du aldrig har læst en undersøgelse der underbygger påstanden om AS er farligt så er det ikke farligt :raisebrow: , wauw.

Kan sagtens ridse et par områder op for dig:

"Kan"

-Give striae (strækmærker)

-Give acne og bylder

-Give leversvigt

-Give compartmentssyndrom .link

-Give et hjerte der bliver stift og stort, svært ved at pumpe blod rundt i kroppen

-Give blodpropper

-Øge sandsynligheden for levercancer med ca. 30%

-Aggresioner

.

.

.

.

.

.

etc

Charlotte Bøvings udokumenterede påstande kan vist ikke tages for gode varer. Lad os lige se de undersøgelser der DOKUMENTERER at sandsynligheden for levercancer øges med 30%

Hun påstod også at det MAXIMALT er muligt at gaine 3-4 kg muskel på et år. Hvis man gainede mere skyldtes det udelukkende at man var på AS. Dette var en af de måder hun spottede AS-brugere. Sådanne påstande mener jeg medfører alvorlige tvivl om hendes troværdighed.

Noget helt andet er at en kvinde der truer med at skrive sine patienter er AS-brugere i deres journal, for at forhindre dem i at få en sygeforsikring, hvis ikke de udleverer navnet på deres dealer har jeg svært ved at tage seriøst. Det er da ikke lægens arbejde at udlevere folk. Troede der var noget der hed tavshedspligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager udgangspunkt i Boxe's egen forklaring. Det han skriver er præcis den samme beskrivelse jeg har fået idag af en psykolog til et foredrag om Motionsdoping.

-Når træningen bliver vigtigere end familien

-Når man undgår sociale sammenhænge, idet man skal overholde sin kost

-Når man ikke kan leve sammen med en anden person, da man "frygter" det vil forstyrre ens træning

Jeg kender masser af mennesker som passer på alle de tre beskrivelser. Og hovedparten af dem bruger ikke doping....

Link to comment
Share on other sites

Charlotte Bøvings udokumenterede påstande kan vist ikke tages for gode varer. Lad os lige se de undersøgelser der DOKUMENTERER at sandsynligheden for levercancer øges med 30%

Der findes en undersøgelse som viser at brug af Oxymetholon giver en øget risiko for levercancer på omtrent det antal procent. Mon ikke det er denne hun fortolker efter for godt bedfindende???

Hun påstod også at det MAXIMALT er muligt at gaine 3-4 kg muskel på et år. Hvis man gainede mere skyldtes det udelukkende at man var på AS. Dette var en af de måder hun spottede AS-brugere. Sådanne påstande mener jeg medfører alvorlige tvivl om hendes troværdighed.
Det er jo galskab!
Noget helt andet er at en kvinde der truer med at skrive sine patienter er AS-brugere i deres journal, for at forhindre dem i at få en sygeforsikring, hvis ikke de udleverer navnet på deres dealer har jeg svært ved at tage seriøst. Det er da ikke lægens arbejde at udlevere folk. Troede der var noget der hed tavshedspligt.

Såfremt det er sandt burde hun da miste enhver ret til at praksisere...

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Der findes en undersøgelse som viser at brug af Oxymetholon giver en øget risiko for levercancer på omtrent det antal procent. Mon ikke det er denne hun fortolker efter for godt bedfindende???

Det er jo galskab!

Såfremt det er sandt burde hun da miste enhver ret til at praksisere...

Der findes også en hvor de smider en god mængde AAS i kæften på nogle og hvor levertallet faktisk ikke ændrede sig synderligt...

Bare lige for at understrege at man skal vælge sine kilder med omhu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender masser af mennesker som passer på alle de tre beskrivelser. Og hovedparten af dem bruger ikke doping....

Det var heller ikke det jeg ville frem til.

Psykologen der fremlagde det, mente at man udfra kriterier, bla. de ovenstående og med et kendskab til personen havde et AS-forbrug, kunne konkluderer at han var megarektiker.

Kender selv flere personer der lever op til de krav i en vis grad uden de er det.

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer der lige lidt der er en smule :4offtopic: Men syntes lige det skulle med...

Nu vil Brian Mikkelsen, Kulturministeren, doping misbruget i de danske motionscentre til livs..!

Han vil lovgive om at ALLE centre skal være medlem af Anti-doping DK. Hvis ikke, vil de i sidste ende miste deres ret til at drive centeret. Bare lige et indslag jeg så i sportsnyhederne på TV2..!

Link to comment
Share on other sites

Der findes også en hvor de smider en god mængde AAS i kæften på nogle og hvor levertallet faktisk ikke ændrede sig synderligt...

Jeg ville såmænd bare gører opmærksom på, at forskelige former for AS har vidt forskelige virkninger. Oxymetholon kan jo sagtens hives frem som et skrækeksempel.

Link to comment
Share on other sites

Charlotte Bøvings udokumenterede påstande kan vist ikke tages for gode varer. Lad os lige se de undersøgelser der DOKUMENTERER at sandsynligheden for levercancer øges med 30%

Well, nu er hun vel en rimelig pålidelig kilde idet hun er Læge og har haft masser af patienter hun har konsulteret og lavede test på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Well, nu er hun vel en rimelig pålidelig kilde idet hun er Læge og har haft masser af patienter hun har konsulteret og lavede test på. :smile:

Jeg kan bekræfte de påstande hun kom med jfr. "bigron's" indlæg - prøv nu lige at forholde dig til hendes påstande, og tag så stilling til om hun lyder pålidelig igen...

Jeg gad sgu godt være avis-sælger og ringe dig op... Jeg tror hurtigt jeg kunne overbevise dig om, at jeg solgte verdens bedste avis :-)

Edited by kunop
Link to comment
Share on other sites

Nu kommer der lige lidt der er en smule :4offtopic: Men syntes lige det skulle med...

Nu vil Brian Mikkelsen, Kulturministeren, doping misbruget i de danske motionscentre til livs..!

Han vil lovgive om at ALLE centre skal være medlem af Anti-doping DK. Hvis ikke, vil de i sidste ende miste deres ret til at drive centeret. Bare lige et indslag jeg så i sportsnyhederne på TV2..!

Nok en lov som aldrig vil gå igennem og som også kan være fuldstændig ligegyldig hvis centrene bare er medlem uden at betale for at få foretaget tests...

Jeg ville såmænd bare gører opmærksom på, at forskelige former for AS har vidt forskelige virkninger. Oxymetholon kan jo sagtens hives frem som et skrækeksempel.

Den fik jeg godt... :smile: Er enig med dig

Well, nu er hun vel en rimelig pålidelig kilde idet hun er Læge og har haft masser af patienter hun har konsulteret og lavede test på. :smile:

Når hun mener man max kan gaine 3-4 kg på et år uden AAS synes jeg hun mister sin pålidelighed, når nu Colgan har lavet et større studie som siger lidt noget andet...

Link to comment
Share on other sites

Well, nu er hun vel en rimelig pålidelig kilde idet hun er Læge og har haft masser af patienter hun har konsulteret og lavede test på. :smile:

Jeg er desværre meget uenig. At man er læge kvalificerer ikke automatisk til at ekstrapolere de oplevelser man har haft til en generel deduktion. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nok en lov som aldrig vil gå igennem og som også kan være fuldstændig ligegyldig hvis centrene bare er medlem uden at betale for at få foretaget tests...

Sikkert ikke..! Hørte det kun igennem det ene øre..! Men det var noget med at centrene skulle tvinges til at teste deres medlemmer..! Om det bli'r til noget skal jeg ikke kunne gøre mig klog på... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var heller ikke det jeg ville frem til.

Psykologen der fremlagde det, mente at man udfra kriterier, bla. de ovenstående og med et kendskab til personen havde et AS-forbrug, kunne konkluderer at han var megarektiker.

Kender selv flere personer der lever op til de krav i en vis grad uden de er det.

Who cares, hvad en tilfældig psykolog vælger at kalde en pga. ens interesse/passion?

Zulore: Enig! - og det er irriterende at være vidne til.

Link to comment
Share on other sites

Nu når i alle ved at AS er så farligt så kunne jeg da godt tænke mig at se bare 1 videnskablig undersøgelse der beviser at AS er så skadligt som alle siger, for jeg har faktisk ikke set en der gør det, men har set denne dokumentar fra HBO i USA

HBO

Skurken

Du kan jo starte med at læse denne review artikel:

Anaesthesia. 2005 Jul;60(7):685-92. Related Articles, Links

Anabolic steroid abuse: physiological and anaesthetic considerations.

Kam PC, Yarrow M.

University of New South Wales, Department of Anaesthesia, St George Hospital, Kogarah, NSW 2217, Australia. [email protected]

This review summarises the physiological and pharmacological effects of the anabolic steroids used to enhance performance in sports. The anabolic steroids promote muscle growth and protein synthesis. Side-effects of anabolic steroids include cardiomyopathy, atherosclerosis, hypercoagulopathy, hepatic dysfunction, and psychiatric and behavioural disturbances. It is therefore appropriate that the anaesthetist be familiar with the abuse of anabolic steroids, their potential adverse effects, and the peri-operative risk associated with the use of these drugs.

Publication Types:

Review

Review, Tutorial

PMID: 15960720 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Her nævnes blandt andet følgende mulige bivirkninger:

Hjerte og kredsløb:

Forhøjet blodtryk, forstørret venstre hjertekammer, forringet fyldning af hjertekammeret, blodpropper, celledød i hjertemuskulaturen med dertil forhøjet risiko for arytmier, forhøjet antal røde blodlegemer med dertil forhøjet risiko for hovedpine, sløret syn, hjerneblødning og koma.

Fedtsyreprofilen

Forhøjet LDL og lavere HDL associeret med åreforkalkning.

Lever

Flere typer leverkræft og peliosis hepatitis (blodfyldte cyster i hele leveren).

Sener

Predisposition for spræning på grund af ændringer i collagen.

Adfærd

Humørsvingninger og aggresiv anti-social opførsel.

Reproduktionssystem

Mænd: Mindre testikler og sædproduktion og udvikling af bryster.

Kvinder: Uregelmæssig menstruation, forstørret klitoris, øget kropsbehåring, dybere stemme og fedtet hud.

Hud

Acne, skaldethed, strækmærker og øget kropsbehåring.

Langtidseffekter

4 gange øget dødelighed, blandt andet på grund af øget risiko for kræft i lever, nyrer og testikler.

Link to comment
Share on other sites

Meget forståeligt og alt respekt til at du kører din sport clean. :smile:

Det er ikke fordi tingene skal være nemmere jeg bruger AS. Det er faktisk svært for mig at forklare nøjagtig hvorfor jeg bruger det. Det er nemmere at forklare hvilke grunde det ikke er, at jeg bruger det...

Jeg er ikke typen der går i byen og score osv. Så det er ikke det. Jeg er hverken dørmand, eller noget i den stil hvor man godt kunne bruge noget evt størrelse, så det er heller ikke det... Jeg kan nok ikke forklare det så man kan forstå det... Det er min måde jeg har valgt at kører min sport på. Jeg lever og ånder for bodybuilding. Jeg elsker det mere end noget andet. Min træning kommer før venner, før job, ja selv før familien (i visse tilfælde). Jeg har ikke engang en kæreste for synes de sluger for meget af min tid til at planlægge det næste måltid, træningsdag, eller whatever.. Hele min hverdag og den måde jeg kører mit liv på er bygget op omkring min træning og kost. Og der er ikke noget der skal stå i vejen for det. Hvis der min chef fx beder mig om at arbejder over 4 timer og jeg kan se at det så kommer til at gå ud over et måltid eller en træningsdag, så siger jeg nej og går.... Nu tænker de fleste jo nok at jeg er besat af min træning, og som man siger kan en narkoman jo aldrig selv se at den er slem *G* Så nu griner I jo nok når jeg siger at jeg IKKE er besat af min træning hehe... Det er skam et valg jeg har taget og jeg elsker det. Når man elsker noget ønsker man ikke at der er noget der skal stå i vejen for det... Sådan ser jeg på det...

At jeg så har valgt at smide steroider med i min træning er bare måden jeg har valgt at køre min bodybuilding på. Det er spændende at man kan forme kroppen som man faktisk vil have det. Selvfølgelig inden for rimelighedens grænser. Og de mål jeg har sat mig for min bodybuilding, kan ikke nåes clean...

Ved ikke om det er forklaring nok.. Om jeg har forklaret mig så man kan forstå det... Det er lidt svært at forklare det synes jeg :smile:

Tak for svaret.... - men er dog ikke helt "tilfreds".... :smile:

Jeg oplever det da som meget problematisk at du ikke kan forklare præcis hvorfor du har taget/tager AS - så kan man jo ikke lade være med at tænke over om du egentligt selv er klar over hvorfor..? (eller er det blot fordi det er svært at forklare på skrift.. - fair nok hvis det er grunden.. :smile: ) Som tidligere skrevet, virker det som om du er helt klar over hvilke konsekvenser det kan have på lang sigt hvilket jeg jeg syntes er fint, men det tætteste du kommer på en egentlig forklaring er at man kan forme kroppen som man vil..! Det kan jeg til dels godt følge dig i - det er facinerende, men når du nu er så facineret af det, og træner så hårdt for det (og med din kost, træningsplan, prioriteter mm.), så undrer det mig meget at du starter på AS - netop fordi du er så dedikeret i alt andet med din træning.. - håber det giver mening. Jeg har løbet halvmarathon et par gange, og for mig er det da klart et mål at skære noget af min tid hver gang, men ikke ved brug af EPO (for nu at bruge et eksempel) - den fede fornemmelse er for mig at opnå resultaterne af "mig selv", og ved hård træning.... - den eneste doping jeg får er at høre min boksetræner "råbe" af mig tre gange om ugen... :tongue:

Til alle andre - skal vi ikke komme ud over det der "MOL stinker - og BH styrer"... - ingen tvivl om at "vi" har forskellige meninger - men derfor kan man vel godt argumentere for sin sag lidt mere fornuftigt.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Synes nu alligevel jeg forklare min grund til sidst med disse ord: "Det er spændende at man kan forme kroppen som man faktisk vil have det. Selvfølgelig inden for rimelighedens grænser. Og de mål jeg har sat mig for min bodybuilding, kan ikke nåes clean... " :wink:

Du siger du når jeg er så dedikeret som jeg er, så kan du slet ikke forstå mit AS brug. Min mening omkring det er, at hvis man netop ikke er dedikeret, så skal man absolut ikke bruge det. Hvis man kun har tjek på AS, men ikke træning og kost, så vil man hurtigt tabe alle gains igen. Og så kan man starte om igen... Spild af penge, sved, og helbred. Nogle mennesker synes det er spændende at brænde gummi af på deres biler og se hvor hurtigt de kan køre på 1/4 mil.. Det er for mig en meget underlig ting at gøre. Ligesom det for mange er en meget underlig ting at køre en sport på den måde jeg/vi kører den på...

Link to comment
Share on other sites

Synes nu alligevel jeg forklare min grund til sidst med disse ord: "Det er spændende at man kan forme kroppen som man faktisk vil have det. Selvfølgelig inden for rimelighedens grænser. Og de mål jeg har sat mig for min bodybuilding, kan ikke nåes clean... " :wink:

De mål du har opnået indtil videre kan jeg ikke rigtigt forestille mig er uopnåelige uden AS, så handler det ikke nærmere om utålmodighed? Det er ikke for at angribe dig personligt, men jeg finder det interessant at du har fundet et eller andet moralsk system der retfærdiggør dit as-brug, når du udefra ligner en tilfældig træningsbums.

Jeg har før spurgt dig (i din tråd på bh), men uden jeg egentlig fik noget svar, om hvad det egentlig er for en sport du går så meget op i, du stiller jo ikke op i noget? Hvis du bruger så meget tid på "Bodybuilding", hvorfor stiller du så ikke op. Jeg mener: hvis du aldrig får realiseret noget af det du bruger så meget tid på, så er du jo bare en træningsbums.

Og igen det ikke for at angribe hverken dig eller dine resultater (det er ikke let at blive bøffet, når man er høj, jeg ved det), blot for at forstå det din argumentation....

På et personligt niveau er jeg i princippet ligeglad med hvad folk gør med deres kroppe så længe de ikke stiller op i sport. På den anden side udvander alle krudterne mine resultater. Jeg træner for at være stor og stærk (det er jo nødvendigvis en relativ størrelse) og havde der ikke fandtes anabolika ville jeg da osse været det, da der ville være MEGET færre mennesker, som kunne bænke 100+, dødløfte 200+ og så videre.

Link to comment
Share on other sites

Who cares, hvad en tilfældig psykolog vælger at kalde en pga. ens interesse/passion?

Nu ville psykologen gerne have den vinkel, at et brug af AS har en underliggende årsag, og at i og med det er forkert, ulovligt og farligt så så ville han gerne behandle disse store typer som kom ind til ham med mange andre problemer end lige netop deres overdimensioneret træning. Megareksikerne, kunne ikke se at der var noget galt med deres træning og at de var kommet ud på et sidespor, hvor familien var skredet, de havde mistet deres arbejde og levede en tilværelse hvor det eneste holdepunkt netop var træningen. Og at netop træningen for dem havde ødelagt alt det andet de havde opbygget.

Dette er ikke et personligt angreb på nogle, blot en forklaring af en persons synspunkt på problematikken :smile:. At jeg så når jeg læser Boxe's egen udlægning af hans passion og dedikation for sin træning, ser netop de signaler som psykologen ridsede op, gør selvfølgelig man lige har lyst at spørge ind til det og kommenterer.

Desuden skal det nævnes, at psykologen udfra eget udsagn, selv havde bevæget sig meget i de kredse i og med han tidligere havde været styrkeløfter og dermed havde en vinkel der, som mange andre psykologer ikke har. :wink:

-> Kunop, jeg holder stadig fast i mit udsagn. For mig er hun en pålidelig kilde mht. om AS er farligt eller ej. Den med de 3-4kg muskelmasse har jeg ikke kommenteret på, og jeg giver dig ret i hun var meget frembusende, dog er hun i mine øjne pålidelig.

-LaMotta :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nu kommer der lige lidt der er en smule :4offtopic: Men syntes lige det skulle med...

Nu vil Brian Mikkelsen, Kulturministeren, doping misbruget i de danske motionscentre til livs..!

Han vil lovgive om at ALLE centre skal være medlem af Anti-doping DK. Hvis ikke, vil de i sidste ende miste deres ret til at drive centeret. Bare lige et indslag jeg så i sportsnyhederne på TV2..!

Nice!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

-For det første, har aldrig udtalt mig om Mass. Har ingen holdning til om han er bruger eller ej og om han er dedikeret. :wink:

Jeg tager udgangspunkt i Boxe's egen forklaring. Det han skriver er præcis den samme beskrivelse jeg har fået idag af en psykolog til et foredrag om Motionsdoping.

-Når træningen bliver vigtigere end familien

-Når man undgår sociale sammenhænge, idet man skal overholde sin kost

-Når man ikke kan leve sammen med en anden person, da man "frygter" det vil forstyrre ens træning

Underforstået man anvender forbudte midler,

Det skal så siges at Boxe's egen forklaring som han selv skriver, måske kommer forkert ud, og han bedre ville kunne forklare det IRL. Det kan jeg ikke kommenterer på.

-LaMotta :4boxing:

Hvorfor er det underforstået, at man anvender forbudte midler fordi man lever op til de tre 'krav', som du skriver. Der er jo feks mange MOL'ere, som opfylder kravene. Det er jo bare et spørgsmål om at være dedikeret nok, hvilket vel ikke er ensbetydende med, at man bruger doping.

Sikkert ikke..! Hørte det kun igennem det ene øre..! Men det var noget med at centrene skulle tvinges til at teste deres medlemmer..! Om det bli'r til noget skal jeg ikke kunne gøre mig klog på... :tongue:

Det er vist bare endnu et af Brian's statements. Da det ville være umuligt at indføre en sådan lov. Træningscentre er jo ikke underlagt kulturministeriet eller for den sags skyld DIF. Det får heller ingen offentlig støtte, så jeg har ikke fantasi til at forestille mig, hvilke sanktioner, han ville indføre overfor centre, som ikke testede.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det underforstået, at man anvender forbudte midler fordi man lever op til de tre 'krav', som du skriver. Der er jo feks mange MOL'ere, som opfylder kravene. Det er jo bare et spørgsmål om at være dedikeret nok, hvilket vel ikke er ensbetydende med, at man bruger doping.

Det står måske lidt uklart. Fordi man opfylder de 3 punkter bruger man ikke doping.

Bruger man doping og lever op til de 3 krav kan man være i farezonen for megareksi, som psykologen fremlagde det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share