bodyhouse.dk


korsager
 Share

Recommended Posts

  • Replies 325
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Megareksi og doping er jo ikke NOEDVENDIGVIS forbundet med hinanden.

Synes der er mange tilfaelde her paa MOL, hvor man ser en dedikation til traening + kost som ku' faa en psykolog til at saette en i Megareksi-boksen - se f.eks. bare paa alle dem der stiller op til konkurrencer som f.eks. Athletic Fitness el. lign. Og der er endnu flere som har den samme dedikation og ikke stiller op til konkurrencer.

Hvis dem der IKKE stiller op vaelger at bruge doping, hva' saa? Jeg forstaar simpelhen ikke, at det kan frembringe de foelelser som der gives udtryk for i denne traad. At nogle tager en bevidst beslutning om at bruge doping og andre traeffer en bevidst beslutning om IKKE at bruge det.

Hvor er det det goer ONDT paa ikke-brugere, at der nogle der vaelger at bruge.. det forstaar jeg ikke.

Omvendt kan jeg godt foelge brugerne i at reagere kraftigt paa udtalelser om lav intelligens, dovenskab i traeningen og manglende viden om kost. Det maa noedvendigvis vaere en grov generalisering, som ikke rigtig tjener noget formaal i debatten.

De bemaerkninger tjener kun til stoede parterne laegere fra hinanden og forhindre enhver forstaaelse.

Link to comment
Share on other sites

Ville aldrig selv starte på AS fordi det skader din krop og fordi man sagtens kan få en flot krop uden.. Men havde jeg en drøm om at deltage til Mr. olympia (utænkeligt :laugh: ) Så er AS den eneste vej og på det punkt forstår jeg dem godt.. Jeg ville bare aldrig udsætte min krop for det skrammel og jeg ville aldrig kunne forstå folk der snyder med AS og doping i konkurrencer hvor det ikke er "lovligt". Olympia er undtagelsen da man jo ikke kan være med uden på nogen måder.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

-> Elitefreak

Er du af den opfattelse af det virker specielt smart at fylde sig med præstationsfremmende midler for at spille fodbold? For mig er der altså ikke den helt store forskel

:wink:

Nae, det synes jeg da heller ikke lyder specielt smart. Ved ikke hvor jeg har givet udtryk for at jeg i det hele taget synes det er 'smart' at bruge doping. Min pointe var, at jeg ikke kan forstaa ikke-brugere hidser sig op over, at der er nogle der bruger doping, mens jeg paa den anden side godt kan forstaa at udtalelser om lav intelligens kan virke stoedende paa dem der bruger doping - der er IKKE noedvendigvis en sammenhaeng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har før spurgt dig (i din tråd på bh), men uden jeg egentlig fik noget svar, om hvad det egentlig er for en sport du går så meget op i, du stiller jo ikke op i noget? Hvis du bruger så meget tid på "Bodybuilding", hvorfor stiller du så ikke op. Jeg mener: hvis du aldrig får realiseret noget af det du bruger så meget tid på, så er du jo bare en træningsbums.

Så er vi jo pludsligt ude i en diskusion om hvilken del af bodybuilding der er sport? Er det at stå på en scene og flexe eller indsatsen i træningslokalet?

Nice!! :4thumbup:

Hvordan passer det lige ind i din egen selvopfattelse af at være liberal? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eftersom der ikke uddeles placeringer og præmier efter bendag og bicepsdag, må det være på scenen :wink:

Ja, du har da en pointe der. Men der er jo masser af BBere som træner lige så hårdt som dem der stiller op, og som aldrig selv kunne drømme om at stille sig op på en scene. Er de så ikke BBere?

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har da en pointe der. Men der er jo masser af BBere som træner lige så hårdt som dem der stiller op, og som aldrig selv kunne drømme om at stille sig op på en scene. Er de så ikke BBere?

nej :wink: man træner BB-agtigt træning, men det bliver man ikke BB'er af. En licens hos et forbund må være hvad der skal til samt at man rent faktisk stiller op. Det er nok det samme i stort set alle sportsgrene.

Link to comment
Share on other sites

Så er vi jo pludsligt ude i en diskusion om hvilken del af bodybuilding der er sport? Er det at stå på en scene og flexe eller indsatsen i træningslokalet?
Eftersom der ikke uddeles placeringer og præmier efter bendag og bicepsdag, må det være på scenen :wink:

Jeg tænkte nu mere på denne udtalelse. For mig lød det bare som om at du satte lighedstegn mellem sport og præmier.:smile:

Link to comment
Share on other sites

De mål du har opnået indtil videre kan jeg ikke rigtigt forestille mig er uopnåelige uden AS, så handler det ikke nærmere om utålmodighed? Det er ikke for at angribe dig personligt, men jeg finder det interessant at du har fundet et eller andet moralsk system der retfærdiggør dit as-brug, når du udefra ligner en tilfældig træningsbums.

Jeg har før spurgt dig (i din tråd på bh), men uden jeg egentlig fik noget svar, om hvad det egentlig er for en sport du går så meget op i, du stiller jo ikke op i noget? Hvis du bruger så meget tid på "Bodybuilding", hvorfor stiller du så ikke op. Jeg mener: hvis du aldrig får realiseret noget af det du bruger så meget tid på, så er du jo bare en træningsbums.

Og igen det ikke for at angribe hverken dig eller dine resultater (det er ikke let at blive bøffet, når man er høj, jeg ved det), blot for at forstå det din argumentation....

På et personligt niveau er jeg i princippet ligeglad med hvad folk gør med deres kroppe så længe de ikke stiller op i sport. På den anden side udvander alle krudterne mine resultater. Jeg træner for at være stor og stærk (det er jo nødvendigvis en relativ størrelse) og havde der ikke fandtes anabolika ville jeg da osse været det, da der ville være MEGET færre mennesker, som kunne bænke 100+, dødløfte 200+ og så videre.

Kan godt huske vores samtale i tidernes morgen på BH. Det er rigtigt at de mål jeg har opnået indtil videre måske godt kunne opnåes clean. Jeg begyndte desværre også i en tidlig alder på AS og kan huske min første kur. Der vidste jeg absolut INTET omkring AS. De 2 første kurer jeg kørte mistede jeg stort set også alle gains igen efter kuren fordi jeg netop ikke vidste nok omkring tingene.. Både AS men heller ikke omkring kost og træning. Jeg er glad for at jeg er sluppet godt fra det (indtil videre), og man bliver jo klogere med alderen. Forhåbenlig bliver jeg stadig klogere med årene :wink:

Jeg prøver heller ikke at retfærdiggøre mit AS brug. For kan ikke se hvad det har med retfærdighed at gøre at jeg måske krudter den i min sport/livsstil... Hobby om du vil... Det er jo bare den måde JEG har valgt det... Og jeg prøver at forklare hvorfor jeg gør det fordi folk jo gerne vil vide det. Jeg prøver ikke at retfædig gøre noget som helst...

"Jeg har før spurgt dig (i din tråd på bh), men uden jeg egentlig fik noget svar, om hvad det egentlig er for en sport du går så meget op i, du stiller jo ikke op i noget? Hvis du bruger så meget tid på "Bodybuilding", hvorfor stiller du så ikke op. Jeg mener: hvis du aldrig får realiseret noget af det du bruger så meget tid på, så er du jo bare en træningsbums."

Ja jeg er sikkert nok en træningsbums som du kalder det. Jeg kører min træning for min egen fornøjelses skyld og fordi jeg elsker det som jeg også forklarede før. Hvad er det jeg skal realisere?? At stå på scenen?? Det er jeg jo ikke interesseret i... Så hvorfor skal jeg gøre noget jeg ikke vil?? Træner udelukkende fordi jeg kan li den livstil som jeg kører nu.

Jeg kan virklig ikke se hvad problemet er at der er nogle mennesker der vælger det sådan *g* Det er måske ulovligt, ja... "Men lad ham som er syndfri kaste den første sten" :innocent: (Lille citering fra biblen hehe)

Ved ikke om beskrivelsen er god nok, but it is as good as it gets... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte nu mere på denne udtalelse. For mig lød det bare som om at du satte lighedstegn mellem sport og præmier.:smile:

:smile: Jeg mente blot at der er et konkurrenceelement, som kulminerer i noget overrækkelse osv, men ok, det kunne måske misforståes :smile:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

QUOTE(Squatfather @ 11. Oct 2005, 14:05)

Så er vi jo pludsligt ude i en diskusion om hvilken del af bodybuilding der er sport? Er det at stå på en scene og flexe eller indsatsen i træningslokalet?

Eftersom der ikke uddeles placeringer og præmier efter bendag og bicepsdag, må det være på scenen :wink:
Er det ikke den almindelige opfattelse eller misforståelse ?

Jeg mener at man dyrker sport på alle planer, lige fra begynder til konkurrencesport,

men jeg mener at det man i pressen kalder sport er SPORTSRESULTATER

TV-sporten eller sport i radioen og aviserne har efter min mening misbrugt ordet sport

til at fortælle og evt. vise SPORTSRESULTATER.

Kan det ikke bare være ligemeget ?

Er det ikke bare ordkløveri ?

Nej, for det har gjort at den mest udbredte sport er TV sporten,

så der har gjort noget ved sundheden (og ved fornøjelsen efter min mening)

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

SquatF

Hvordan passer det lige ind i din egen selvopfattelse af at være liberal?

Jeg er en lovlydig liberal. Men det er sjovt du forbinder det at man er liberal som om man er liberal på ALLE områder. Der findes jo økonomisk liberalisme...

Arnold Schwarzenegger ville du jo også kalde liberal - ik? - og han er antidoping nu (oprigtigt eller ej vides ikke) hvis nogen er det.

-

"Sport" indebærer jo konkurrence, det ligger i ordet "sport", derfor må jeg give C-Diddy ret. Andet er idræt/livsstil/hobby/passion- whatever.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke gidet at læse hele topic'et, da jeg synes det var lidt for langt :innocent:

Men jeg kan ikk forstå hvorfor folk har så meget imod aas (mis)brugere. Hvis de ikke stiller op til konkurrencer, burde være folk være ligeglade. Det er deres krop, for faen.

Det med at Brian Mikkelsen vil ha alle centre under add, er da også helt hul i hovedet? Hvorfor skal steo brugere være et jagtet folkefærd?

:raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke gidet at læse hele topic'et, da jeg synes det var lidt for langt :innocent:

Men jeg kan ikk forstå hvorfor folk har så meget imod aas (mis)brugere. Hvis de ikke stiller op til konkurrencer, burde være folk være ligeglade. Det er deres krop, for faen.

Det med at Brian Mikkelsen vil ha alle centre under add, er da også helt hul i hovedet? Hvorfor skal steo brugere være et jagtet folkefærd?

:raisebrow:

Har du overvejet:

- at dine spørgsmål sikkert allerede var stillet - måske endda flere gange?

- at dine spørgsmål sikkert allerede er besvaret i tråden - så godt de nu kan besvares?

- hvilken vinkel de fleste formentlig læser dit indlæg med, når du starter det som du gør?

:smile:

Bare et par gode overvejelser inden man skriver et indlæg.

Link to comment
Share on other sites

......mens jeg paa den anden side godt kan forstaa at udtalelser om lav intelligens kan virke stoedende paa dem der bruger doping - der er IKKE noedvendigvis en sammenhaeng.

Nu skal man altid passe på med at generalisere, men jeg er rimelig sikker på at hvis man udtog 100 personer der alle ofte træner.

50 af dem brugte AS.

og 50 trænede clean.

Satte dem alle til at løse en IQ-test.

Så er jeg rimelig sikker på at Clean-gruppen ville have den højeste gennemsntlige score...!!

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man altid passe på med at generalisere, men jeg er rimelig sikker på at hvis man udtog 100 personer der alle ofte træner.

50 af dem brugte AS.

og 50 trænede clean.

Satte dem alle til at løse en IQ-test.

Så er jeg rimelig sikker på at Clean-gruppen ville have den højeste gennemsntlige score...!!

Det har vel ikke noget med AS-brugen at gøre.

Årsagen ligger vel et andet sted, idet dem der falder for AS har en anden social-arv, generelt set, end dem der vælger en normal tilgang til træningen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor har dem der falder for AS en anden social arv.. Uddyb??

Det er heller ikke dem allesammen der har det, men en stor del af dem.

Har ikke hørt om så mange AS-brugere der besidder middel eller topposter i det danske samfund. Desuden er det udbredt i miljøer såsom rockerne, fabriksarbejdere etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share