ShotPut2012's log


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Træning idag:

Jeg var lidt træt i kroppen, men fik alligevel fyret et okay træningspas af.

Diskoskast:

2xstående

12xtilløb - længste 42,19. jeg arbejdede med meget reduceret hastighed i dag

Træk pulls:

3x3@110 kg

Squat:

3@170 kg

3@180 kg

3@190 kg

3@200 kg - udmærket!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning idag:

Kuglestød:

4xstående

15xtilløb - længste 14,63 meter - længste i et stykke tid og jeg fik virkeligt et teknisk breakthrough i dag

Sprint:

2x50 meter stigningsløb

3x30 meter stående start: 3,91-3,91-3,75!!! Hvor kom det fra!?! 2/100 sekund fra PR og den hurtigste tid siden 2002!

Hækkehop:

3x2x3x76 cm

1x2x3x84 cm

Træk:

3x2@80 kg

1x2@85 kg

1x2@87,5 kg

1x2@90 kg

Så var der udsolgt.

Bænkpres:

1x4@145 kg

1x4@150 kg

1x4@155 kg

1x4@160 kg

Det går fremad med alting. Jeg glæder mig til DM om 11 dage!

Link to comment
Share on other sites

Det går fremad med alting. Jeg glæder mig til DM om 11 dage!

Skal Casper med i diskos?

Jeg tror det bliver noget af en diskos konkurrence :w00t:

Der kommer ihvertfald til at blive kamp om de 3 sidste forsøg.

Mig

Torben

Tom

Dig

Casper

Berling

Nick

JBO

Roald

Jesper V

store Michael

B møller

jacob (odense)

og så er der evt. flere + 45m folk...

vi kommer dælme til at ligge tæt :superman:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Træning idag:

Overskrift: Hvad fanden skete der!?!

Kuglestød:

4xstående - længste 12,14 m - 3 cm fra PR

18xtilløb - længste 14,71 m - det var SÅ tæt på i nogle af støddene i dag.

Kuglekast:

5x7,26 kg - længste 15,07 meter

3x5,0 kg - længste 17,63 meter

Diskoskast:

20xfuldt tilløb ikke særligt gode. Skulle alligevel lige måles.

Jeg trækker i målebandet:

40 meter, hmm. Der er da stadig et pænt stykke ind til ringen.

45 meter, okay, det er lidt vildt der her!

50 meter, nu er der snart ikke mere målebånd!

50,20 meter - nu er der ikke mere målebånd!

Jeg vil tro den var omkring 51 meter. I regn og ikke specielt godt teknisk. Hvad fanden skete der!?!

Link to comment
Share on other sites

Konkurrence på Hvidovre Stadion i går:

Kuglestød:

14,87-14,73-14,97-15,29-???-15,09 - En okay konkurrence. Teknikken var ikke helt god, men der var god speed i benene, så jeg er klar til DM i næste weekend.

Sprint:

med to en halv time mellem kugle og diskos lavede jeg lidt sprint og hækkehop i mellem de to konkurrencer.

2x50 meter stigningsløb.

3x30 meter stående start: 3,87-3,85-3,97 - okay. Ville godt have løbet omkring 80, men det kommer efter DM.

Lidt ustruktureret hækkehop.

Diskoskast:

Diskos var den omvendte verden i forhold til kugle. God teknik, men ingen fart.

46,74 og 46,27 som de to længste.

Jeg må erkende at der er ret stor forskel på god diskosvind og ingen vind. Ramte en perfekt vind i tirsdags, og ramte ingenting rent vindmæssigt i dag, selvom jeg kastede lidt bedre.

Kuglestød:

15,66 - september 2003

15,52 - 10. juni 2006

15,35 - august 2005

15,29 - 13. juli 2006

15,26 - juni 2003

Diskoskast:

47,60 - 10. juni 2006

46,74 - 13. juli 2006

46,32 - maj 2006

45,89 - 3. juni 2006

45,84 - september 2005

2006 tegner til at blive mit bedste år nogensinde! Efter DM laver jeg lidt forskellig basisteknik og gør mig klar til resten af de stævnerne i denne sæson.

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

Kuglestød:

6xstående - længste 12,17 meter - tangering af PR

10xtilløb - længste 14,20 meter - teknisk ikke så godt i dag, men det gjaldt primært om at ramme nogle gode positioner i dag, og det lykkedes meget godt.

Træk:

2@80 kg

2@85 kg

2@87,5 kg

2@80 kg - det skal bare være hurtigt og eksplosivt i denne uge

Bænkpres:

Samme device som i træk:

3x3@150 kg

Udmærket træning i dag. Jeg spiser godt og sørger for at blive mere og mere frisk, så skal det nok blive godt i weekenden...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svært ved at tænke på ret meget andet end kuglestød lige nu! Jeg glæder mig meget til DM i weekenden og har forhåbninger om at jeg nok skal støde fornuftigt. Jeg har aldrig haft et så mærkeligt forløb op til før.

Jeg ved at bare jeg koncentrerer mig om at blive frisk til DM, så betyder det ikke noget om jeg støder 14,00 eller 16,50 til træning. Jeg har ikke været godt stødende til træning, men så snart konkurrencerne stod for døren så var jeg fired up!

Konkurrencen jeg havde i torsdags på Hvidovre Stadion var en sjov konkurrence. Jeg var kun på 80% af mit maximale spændingsniveau og jeg glæder mig til at nå et niveau på 100% Mit stød på 15,29 var ikke noget superstød, så der er måske mere i posen.

Det er første gang jeg er gået ind til et DM med en følelse af at ligegyldigt hvilket resultat jeg laver, så kan jeg ikke skuffe mig selv. Jeg er ikke længere bange for at fejle - blot forberedt på succes!

Hvor langt støder jeg så til DM?

Det kan kun tiden vise...

Link to comment
Share on other sites

Træning idag 2 days out:

Kuglestød:

5xstående - 12,18 meter PR

10xtilløb - 15,07 meter - bedste udendørs i et år.

Kuglekast:

4xbagover 7,26 kg - 15,62 meter - årsbedste.

Diskoskast:

5xstående - længste ca. 38 meter - årsbedste

12xtilløb - længste 46,75 meter

Nuff said!

Link to comment
Share on other sites

Jonas stiller op i hammer og vægt med pæne medaljechancer i begge øvelser.

I kugle er håbet og målsætningen top-3 og et godt resultat. Resultatet er det vigtigste. Jeg føler mig bedre stødende end nogensinde før!

I diskos er jeg seedet som 7'er og her er målsætningen top-5. Jeg håber på en klubrekord, hvilket jeg også gør i kugle, men tiden vil vise hvad det kan blive til. Jeg er i hvert fald velforberedt.

Link to comment
Share on other sites

DM blev om ikke en katastrofe, så ganske nær. Min håndskade fra 2005 brød op en lille smule, så jeg rører ikke en kugle de næste 14 dage.

Diskos var bare ikke min dag. Jeg ramte ikke noget som helst, og når man tænker på at guldet gik på 48,89, så kan jeg ikke andet end at være enormt skuffet over min indsats!

I kuglestød følte jeg mig klar, men teknikken var ikke i nærheden af hvad den kunne være og burde være.

I diskoskast følte jeg mig ikke helt ligeså klar som jeg gjorde til kugle, men jeg havde et par gode prøvekast, så jeg var optimistisk. Men det tog mig tre kast i konkurrencen at komme bare nogenlunde igang, og det er bare for meget.

Jeg skal arbejde med min psyke, for det er sådan at hvis jeg ikke får et godt forsøg ind i de første to, så tror jeg ikke rigtigt på at det kan lade sig gøre.

Jeg har ikke rigtigt motivationen til at lave mere i denne sæson, så jeg bruger et par uger på noget kredsløbstræning, og MÅSKE ryger jeg derefter på atletikbanerne igen. Jeg har et par forpligtelser sidst på sæsonen. Vores herrehold skal til DT-finale i Aalborg, og derudover er der Pokalfinale på Hvidovre Stadion i september.

Træning idag:

12½ minut på en cross trainer

5 min ved 75 watt

5 min ved 185 watt

2½ min ved 250 watt

Pissehårdt!

Om fem minutter løber jeg knap en kilometer med min kæreste og så hjem og slappe af...

Link to comment
Share on other sites

Endnu en dag med crosstrainer.

23 minutter på crosstrainer. Intensitet stigende hvert andet minut. Startede på 25 og måtte give op på 300 watt. Min form er endnu ikke så god, men det var da næsten dobbelt så længe som i går. I aften løber jeg en tur og i morgen flytter jeg noget jern.

Besked fra lægen. En lille fli af knoglen på venstre ringfinger er slået løs, så de næste min. 4 uger må jeg ikke røre en kugle. Jeg havde det på fornemmelsen, da jeg har haft store smerter siden kugle til DM.

Resten af min hånd er nok også ganske glad for pausen, men jeg ville gerne have haft nogle flere konkurrencer. Jeg har været bedre stødende end nogensinde før i de sidste to uger.

Nu kommer de næste tre uger til at gå med primært cardio og fedtforbrænding. Jeg vejer pt. 116 kg, og ville gerne ned på 108 kg, og BLIVE DER!

Link to comment
Share on other sites

Besked fra lægen. En lille fli af knoglen på venstre ringfinger er slået løs, så de næste min. 4 uger må jeg ikke røre en kugle. Jeg havde det på fornemmelsen, da jeg har haft store smerter siden kugle til DM.

Du er sgu da ik særlig heldig...

Det var også min psyke der fik mig til at floppe i søndag. jeg var total relax i opv. (den bedste hidtil) og da jacob så kaster 44 et eller andet i første forsøg gik mit hoved total i koma :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Du har trænet med JBO, ikke?

Har I/du nogensinde trænet i AK73, under Østerbro stadion? Jeg har hørt at grunden til de har 60 kgs håndvægtene var for jer gutter. Nogle du har smidt rundt med? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet med JBO en håndfuld gange. 60 kgs håndvægtene blev vist købt hjem til Joachim i sin tid.

Jeg trænede på Østerbro i 2001, men siden har jeg ikke trænet derinde. Jeg kan ikke tage æren for deres 60 kgs håndvægte, men jeg kunne nok godt lege med dem... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak.

De var stille og rolige. Jeg skal i gang igen. Vil gerne op og køre 4 på 230 indenfor et par måneder...

Jeg har ikke helt styr på MOL-navnene endnu. L^P, Vetö og Prehn er der styr på, men resten tager nok lidt tid..

Blev sgu lidt overrasket over at se Henrik dernede. Har ikke set ham i to år eller sådan noget.

Overvejer sgu kraftigt at få en licens, så jeg kan komme ud til nogle stævner og gøre mig selv til grin...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg har trænet med JBO en håndfuld gange. 60 kgs håndvægtene blev vist købt hjem til Joachim i sin tid.

Jeg trænede på Østerbro i 2001, men siden har jeg ikke trænet derinde. Jeg kan ikke tage æren for deres 60 kgs håndvægte, men jeg kunne nok godt lege med dem... :wink:

Hehe, fedt nok - tak for info.

Du er jo en stærk bjørn! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke helt styr på MOL-navnene endnu. L^P, Vetö og Prehn er der styr på, men resten tager nok lidt tid..

Overvejer sgu kraftigt at få en licens, så jeg kan komme ud til nogle stævner og gøre mig selv til grin...

Velkommen til, altid godt med stærke folk i kælderen, vi SKAL være den toougheste klub i DK :devil:

Med hensyn til at gøre sig tilgrin tror jeg nu næppe, du ville nok kunne vinde SM hvis du stillede op :superman:

DM er der så bare lige Morten Sørig i -125 men du ville hurtigt kunne matche ham i bænk, ved at få lært trøje

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share