ShotPut2012's log


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Træning i dag:

Kuglestød:

15xfuldt tilløb: Længste stød 15,00 meter - Jeg fik nogle meget vigtige tekniske gennembrud i dag!

Frivend:

3x3@130 kg

Split Jerk Back:

2@130 kg

2@140 kg

2@145 kg - PR

2@147,5 kg - PR

Squat:

3@190 kg

3@200 kg

3@205 kg

Jeg har træningsfri i morgen. Lørdag starter jeg min cyklus forfra for sidste gang inden DM...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I weekenden tog jeg konsekvensen af et par skidte uger! Jeg har besluttet mig for at kopiere den træning jeg lavede i ugen op til min personlige rekord for tre uger siden!

Træning idag:

Kuglestød:

Stående for første gang i over en uge! De var lidt rustne

Fuldt tilløb: ca. 20-25 stød længste 15,14. Jeg fandt teknikken til sidst i træningen.

Hækkehop:

3x2x3@84 cm

4x2x3@91 cm

Træk:

1x2@92,5 kg

1x2@95 kg

1x2@97,5 kg - PR

1x2@100 kg - PR!

1x1@102,5 kg - PR!!

Bænkpres:

2x10@60 kg

1x9@100 kg

1x5@130 kg

1x1@150 kg

1x3@165 kg

1x1@180 kg

0x1@185 kg - Min spotter var for hurtig til at tage den!

1x1@187,5 kg

1x1@192,5 kg - PR!

God træning idag, og lige at par procent bedre end den tilsvarende for tre uger siden, så det lover godt for weekenden!

Link to comment
Share on other sites

Så er teknikken NÆSTEN på plads. Mangler at få rettet den sidste (og sværeste) detalje!

Kuglestød:

6xstående

10-15xtilløb

Sprint:

2x50 meter stigningsløb

2x30 meter sprint 3,94 i den hurtigste.

Træk Pulls:

3x3@115 kg - kørte ikke så godt som jeg havde håbet! Den sidste serie var dog okay!

Squat:

3x3@190 kg - supernemt! Det er svært at sætte sig op til at squatte, når det er som at køre 3 gentagelser på 120 kg i bænk!

HJÆÆLP!!!

Jeg har brug for MOL'ernes hjælp!

I næste uge skal jeg lave maxtest, men jeg kan sgu ikke blive enig med mig selv om hvordan.

Mulighed nummer 1:

All in!

Tirsdag: Træk og Frivend!

Lørdag: Bænkpres, Squat og Dødløft!

Mulighed nummer 2:

Tirsdag: Træk og Frivend!

Lørdag: Squat og Dødløft!

Mulighed nummer 3:

Tirsdag: Frivend

Lørdag Squat og Dødløft!

Jeg hælder mest til Mulighed A, men jeg tvivler på at der er mere i mit bænkpres efter max igår! Jeg tvivler dog også på om jeg kan trække mere end jeg gjorde, men jeg prøver nok.

Drømmeresultater:

Træk: 105 kg [Nuværende max: 102,5 kg]

Frivend: 145 kg [137,5 kg]

Squat: 275 kg [255 kg]

Dødløft: 230 kg [210 kg]

Bænkpres: 195 kg [192,5 kg]

Link to comment
Share on other sites

Alt hvad du squatter er det uden nogle former for udstyr? har du squattet 255 til under vandret? fandeme flot
Når jeg kører serier er det med bælte, og vægtløftersko. Næste gang jeg skal lave maxtest ryger der også knæbind på. Håber jeg kan squatte 275...
PS Kuglestød, hvor kan man træne det? har i gode trænings faciliteter? hvor tit træner man med vægte og hvor tit træner du selve kuglestødet?

Jeg træner på Hvidovre Stadion. Vi har de bedste træningsfaciliteter på Sjælland! Og det er ikke bare noget jeg siger. Som de eneste på Sjælland har vi en indendørshal, som rent faktisk er beregnet til atletik og ikke bare en gymnastiksal.

JEG træner med vægte 5 gange om ugen og støder kugle 4-5 gange om ugen. Derudover laver jeg i sæsonforberedelsen og i konkurrenceperioden også sprint og hækkehop.

På forhånd tak

Selv tak! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jep! Jeg håber på det kommer i maj, juni måned, når jeg kommer i nærheden af maxvægte igen!

Kastede lige 44,20 meter stående i diskos forleden. Jeg tror du taber vores vædder!!!

hehe, så er det jo godt vi ikke har fundet ud af noget endnu...

med den stående skal du jo kaste over 50 med rot. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kører serier er det med bælte, og vægtløftersko. Næste gang jeg skal lave maxtest ryger der også knæbind på. Håber jeg kan squatte 275...

Jeg træner på Hvidovre Stadion. Vi har de bedste træningsfaciliteter på Sjælland! Og det er ikke bare noget jeg siger. Som de eneste på Sjælland har vi en indendørshal, som rent faktisk er beregnet til atletik og ikke bare en gymnastiksal.

JEG træner med vægte 5 gange om ugen og støder kugle 4-5 gange om ugen. Derudover laver jeg i sæsonforberedelsen og i konkurrenceperioden også sprint og hækkehop.

Selv tak! :wink:

Tak for det.

Er det noget man kan prøve?

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra du er begynder. Instruktion kan du få af mig. Det koster 340 kroner i kvartalet og så er der også inkluderet styrketræning og alt hvad der ellers hører til atletiktræning.

Der er en måneds gratis prøvetræning, hvor du kan se om det er noget for dig...

Kunne være lækkert at prøve, hvor mange træner i normalt? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg støder kugle træner jeg... ALENE! Helt alene... Jeg foretrækker det på den måde. Men til atletiktræning generelt er der ca. 15 pr. gang. Jeg træner meget alene, da min træningsmakker kun kan træne med mig to gange om ugen.

Okay, så må jeg jo kigge ud en dag og kigge, :smile:

Har i en Hjemmeside?

Link to comment
Share on other sites

Træningen igår var en lille afvigelse fra PR ugen. Jeg skulle ikke have trænet hvis jeg skulle have fulgt den oprindelige plan, men min træner Michael kunne komme, og det er altid rart at få et par ekstra øjne på når man laver teknik.

17 stød med fuldt tilløb - længste 15,24 og god teknik. Meget tæt på at ramme den i adskillige af støddene, men mangler LIGE de sidste 10% af støddet for at det bliver perfekt!!!

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag - two days and counting down!

Kuglestød:

6xstående

15xtilløb - længste 15,26 meter - rigtigt god teknik i det længste stød. Adrenalinen gør resten på søndag. Jeg tror på at hvis alt går som jeg håber, så støder jeg 16 meter igen.

Hækkehop:

3x2x3@91 cm

2x1x3@100 cm - PR!

Frivend:

3x2@132,5 kg

1x1@135 kg

2x0@137,5 kg

Squat:

3x2@215 kg

Sidste tunge træningspas inden søndag!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at det er spændende at følge med i din log! Hvor god er du egentlig - sådan ift. standarden i DK??

Det er et interessant spørgsmål, for hvordan definerer man det? Jeg kan opstille forskellige statistikker:

1. Jeg er nummer 23 i Danmark gennem tiderne

2. Siden 2000 er der 8 danskere, der har stødt længere end mine 16,18.

3. Bliver jeg fast over 16 meter bliver jeg pt. ikke dårligere end nr. 5 til danske mesterskaber.

4. Når jeg min målsætning for 2006 på 16,75, så vil jeg være nummer 15 i Danmark gennem tiderne.

Mere præcist tror jeg ikke jeg kan komme det. Vandt i 2003 og 2004 bronze ved de danske indemesterskaber.

Link to comment
Share on other sites

snakkede med en hammerkaster, som hedder simon, nede i IK99, kender du ham?

Jeg har osse tænkt mig at prøve at tage kastene op her i dette forår og sommer, men det bliver nok i Sparta.

Ser godt ud med træningen... Hvordan kan det egentlig være at du ikke opper tekniktræningen lidt til fordel for vægtene? Ud fra dine tal at dømme, må det da være teknikken der er den største flaskehals?

Link to comment
Share on other sites

snakkede med en hammerkaster, som hedder simon, nede i IK99, kender du ham?
Simon Corlin. Kender ham godt.
Jeg har osse tænkt mig at prøve at tage kastene op her i dette forår og sommer, men det bliver nok i Sparta.

Hmm. Sparta... Jaja, man kan vel ikke forvente at du skal vide bedre...

Ser godt ud med træningen...
Tak. :4thumbup:
Hvordan kan det egentlig være at du ikke opper tekniktræningen lidt til fordel for vægtene?

Grunden er simpel. Jeg har ikke kunnet knække nødden, som ligesom kunne give resultater. Derfor var der ikke grund til at bruge mere energi på det. Men jeg synes da også fem ganges tekniktræning om ugen er ganske pænt!

Ud fra dine tal at dømme, må det da være teknikken der er den største flaskehals?

Helt sikkert! Der kommer nogle tekniske ændringer efter DM, og hvis disse ændringer giver hvad jeg håber, så kan jeg måske støde 17 meter i år! Men jeg tager det stille og roligt og fokuserer meget på til udendørssæsonen!

Link to comment
Share on other sites

Joachim må så være den bedste

Hvem kan bare nærme sig ham herhjemme? han må kede sig til stævnerne herhjemme

YATZY! Joachim er den bedste!

Joachim keder sig så vidt jeg ved ikke herhjemme, da han altid får publikum op at ringe. Prøv at forestille dig følgende scenarie: Du er en af verdens bedste styrkeløftere, du er i fjernsynet konstant og de fleste danskere ved efterhånden hvem du er!

Hver gang du konkurrerer på dansk grund stimler op mod 500 mennesker sammen bare for at se på DIG!

Hvem kan nærme sig Joachim? Ingen lige nu, men om tre-fire år, så skal han ikke regne med at blive dansk mester ved "bare" at støde 20,50! Kim Christensen fra Sparta kan sandsynligvis være verdensklassestøder i løbet af et par år.

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

YATZY! Joachim er den bedste!

Joachim keder sig så vidt jeg ved ikke herhjemme, da han altid får publikum op at ringe. Prøv at forestille dig følgende scenarie: Du er en af verdens bedste styrkeløftere, du er i fjernsynet konstant og de fleste danskere ved efterhånden hvem du er!

Hver gang du konkurrerer på dansk grund stimler op mod 500 mennesker sammen bare for at se på DIG!

Hvem kan nærme sig Joachim? Ingen lige nu, men om tre-fire år, så skal han ikke regne med at blive dansk mester ved "bare" at støde 20,50! Kim Christensen fra Sparta kan sandsynligvis være verdensklassestøder i løbet af et par år.

Det er selvfølgelig rigtigt nok, du må jo gi den gas så du kan gi ham modstand om et par år :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share