ShotPut2012's log


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

14,58-15,07-x-14,85-15,18-x

Århus? så stødte du vel mod Tom?

Jeg har lige et forslag til vores væddemål som ikke er afklaret endnu, bedste diskos kast i 2006. jeg kan ikke sige hvilke stævner jeg kommer til så det ville jo være skod hvis det skulle falde der.

devito

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Århus? så stødte du vel mod Tom?

Jeg har lige et forslag til vores væddemål som ikke er afklaret endnu, bedste diskos kast i 2006. jeg kan ikke sige hvilke stævner jeg kommer til så det ville jo være skod hvis det skulle falde der.

devito

Hva!?! Devito!?! Har du været ude at drikke igår? Jeg kan ikke rigtigt forstå hvad dit forslag er?? Jeg tænkte du måske stadig var stiv!!!

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træningen igår bestod af kuglestød og lidt vægt. Jeg er begyndt at skrue ned for intensiteten i alt andet end vægt og kugle indtil starten af næste uge.

Kuglestød:

6xstående - ikke supergode, men det går fremad.

17xfuldt tilløb - startvanskeligheder, men de sidste var rigtigt fornuftigt.

Træk Pulls:

4x3@135 kg - god speed!

Træk fra høj hæng:

4x3@87,5 kg - tunge, men jeg fik dem!

Link to comment
Share on other sites

Hva!?! Devito!?! Har du været ude at drikke igår? Jeg kan ikke rigtigt forstå hvad dit forslag er?? Jeg tænkte du måske stadig var stiv!!!

:laugh:

stiv, pjat.

så svært skulle det da ikke være at gennemskue :tongue:

vi havde jo snakket om at lave et væddemål til DM 2006, så kommer jeg med et forslag til at det bliver den der laver det længste diskos kast i tilmeldt konkkurrence i 2006 i stedet for :wink:

Link to comment
Share on other sites

Status på personlige rekorder:

PR pr. 1. oktober 2005:

Træk: 92,5 kg

Frivend: 130 kg

Dødløft: 190 kg

Squat: 237,5 kg

Bænkpres: 180 kg

PR pr. 17. januar 2006 (parentes = forbedring) [] = dato for PR:

Træk: 97,5 kg (+5 kg) [29. december 2005]

Frivend: 137,5 kg (7,5 kg) [17. januar 2006]

Dødløft: 210 kg (+20 kg) [25. november 2005]

Bænkpres: 185 kg (+5 kg) [25. november 2005]

Squat: 255 kg (+17,5 kg) [25. november 2005]

Ikke så dårlig vintertræning, når man tænker på at mine PR alle var over et år gamle og den ældste var 3½ år gammel!

Nu er den ældste 53 dage gammel!

Link to comment
Share on other sites

Træning idag:

Frivend:

3x2@132,5 kg

1x1@135 kg - PR

1x1@137,5 kg - PR!

Bænkpres:

2x3@167,5 kg

2x3@170 kg

Squat:

3x3@215 kg - PR

1x3@217,5 kg - PR!

Rigtigt skarp træning idag! Jeg satte PR i frivend og i serier i squat. Og jeg var blot to et halvt kg fra min bedste treer i bænk!

Jeg glæder mig allerede til at støde i Sverige i weekenden!

devito. Set over hele 2006? Hmm. Hvad med at sige til et af følgende stævner: DT-runder, DM-senior, Lille-DM, Lyngby Games eller Copenhagen Athletic Games, hvis der er diskos på programmet, og vi ellers kan komme med?`

Det er som udgangspunkt de stævner jeg regner med at deltage i... Disse her små stævner vi selv afholder synes jeg ikke skal tælle med. Hvad skal indsatsen være? (Ikke sprut! Jeg drikker ikke!) Vi kan afgøre det til EAF's afslutningsstævne. Så dukker jeg op der!

Link to comment
Share on other sites

Holdt træningsfri igår. Jeg kunne godt mærke tirsdagens træning i kroppen og så synes jeg det var bedre at holde fri, eftersom jeg skal begynde at blive friskere og friskere nu.

Træning idag:

Kuglestød:

7xstående. MEGET ringe!!!

15xtilløb - generelt rigtigt gode, men der var nogle smuttere i mellem...

Træk:

1x2@92,5 kg

2x2@95 kg - PR!

1x1@97,5 kg

1x0@100 kg

1x1@100 kg! - PR YEEEHAAA! Ingen maxløft under 100 kg. Endelig!

Link to comment
Share on other sites

devito. Set over hele 2006? Hmm. Hvad med at sige til et af følgende stævner: DT-runder, DM-senior, Lille-DM, Lyngby Games eller Copenhagen Athletic Games, hvis der er diskos på programmet, og vi ellers kan komme med?`

Det er som udgangspunkt de stævner jeg regner med at deltage i... Disse her små stævner vi selv afholder synes jeg ikke skal tælle med. Hvad skal indsatsen være? (Ikke sprut! Jeg drikker ikke!) Vi kan afgøre det til EAF's afslutningsstævne. Så dukker jeg op der!

Altså hvis vi skal lave et væddemål fra scratch så gælder det alle kast der er DAF godkendt. Ellers er det jo et suicide bet for mig, du har 44,96m i tilmeldt konkurrence i 2005 og en gris på 47-48m hvis jeg husker rigtig til træning, jeg har sølle 42,92 i 2005.

Man kunne jo godt sige at deadline var EAF's aflsutningstævne...

Vi må lige få det finpudset, jeg har lige en eksamen der skal overstås.

Regner med min debu bliver et af vinterkastestævnerne i vejle.

pøj pøj i sverige... en del af dine konkurrenter er jo i sydafrika (hvis jeg husker rigtig)

Link to comment
Share on other sites

Idag skulle jeg have været til Malmø og støde kugle, men det fik vejret sat en stopper for!

Jeg havde glædet mig meget, for jeg følte jeg kunne have lavet noget specielt derovre, men så må jeg bare være endnu ondere i næste weekend!

Træningen igår:

Frivend Pulls:

4x3@150 kg

Frivend fra hæng:

4x3@137,5 kg - PR

Træningen blev desværre stoppet tidligere, da jeg havde ondt i vedhæftningen mellem brachialis og deltoidis, og derfor fandt det smartest ikke at presse den unødigt. Jeg skulle have bænket og squattet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget ked at at jeg ikke kom til Malmø. Jeg tror jeg kunne have stødt 15,50 og måske oven i købet 16 meter, så nu er jeg bare endnu mere ond til næste weekend!

Hvad sker de rlige for terminslisten?

25 feb. 26 feb. 2006 DM indendørs, senior Malmö, Sverige Arrangørgruppe Øst SeniorDM :blink:

Hvad sker der næste weekend?

Link to comment
Share on other sites

Træningen idag var en god start på DM-forberedelsesprogrammet.

Kuglestød:

6xstående

12xtilløb (længste 14,65 meter) Ikke tosset med den skodteknik jeg havde idag!

Sprint:

2x50 meter stigningsløb

4x30 meter sprint stående start. (ingen tid - ingen tid - 3,93 - 3,93)

Træk:

4x2@85 kg

Bænkpres:

4x3@157,5 kg

En let omgang træning idag, og sådan bliver det frem til DM. Hvert tredje træningspas bliver tungt for ikke at miste for meget styrke.

Link to comment
Share on other sites

Så skulle det være sikkert! Jeg kommer til Malmø på søndag!

Træning idag:

Kuglestød:

7xstående

16xfuldt tilløb - længste 14,88 - jeg er dog næsten sikker på at jeg havde en der var længere, men jeg kunne ikke finde nedslaget.

Hækkehop:

4x3x2@84 cm

Træk Pulls:

4x3@115 kg

Squat:

4x3@190 kg

Link to comment
Share on other sites

Træning idag:

Stående længdespring:

2,58

2,62

2,67

x

2,67 - stående længde lader noget tilbage at ønske, men jeg tror nu nok det skal blive meget bedre.

3 Frøhop:

8,07

8,16

x

8,17

x - Heller ikke vildt godt, men det går da fremad.

Jump and Reach:

63 cm over fathøjde. PR - ikke så tosset, men der er meget mere at hente!

Bagover kuglekast 7,26 kg:

14,72 - årsbedste, men langt fra godt nok!

Forover kuglekast 7,26 kg:

12,98 - årsbedste, men måtte gerne have været en meter længere.

Bagover kuglekast 5,0 kg

17,88 - Det er næsten en meter længere end sidst, så min eksplosion er på vej, men noget kunne tyde på at jeg manglede noget i styrke(???)

Frivend fra høj hæng:

2@125 kg

2@127,5 kg

2@130 kg - PR

2@132,5 kg - PR

Endnu en dag med PR i vægtøvelserne! Det er super!

Link to comment
Share on other sites

Træning idag:

Kuglestød:

6xstående

14x tilløb - ganske fornuftig teknik, men mangler lidt speed. Kommer forhåbentligt snart.

Sprint:

2x50 meter stigningsløb

3x30 meter sprint.

3,83 Årsbedste

x - tiden fuckede op.

3,94

Træk fra høj hæng:

4x3@80 kg

Bænkpres:

4x3@157,5 kg - ret tungt idag, men jeg har heller aldrig været den store bænkpres champ lørdag formiddag!

Link to comment
Share on other sites

Konkurrencen idag var ikke den store succes. Ja, jeg satte årsbedste, og ja, jeg havde mit næstlængste stød siden DM-inde sidste år, men det var teknikken der var vigtig i dag, og der fejlede jeg.

Jeg var for spændt i næsten alle stødene, så det blev ikke til mere end 15,28...

14,89-14,97-15,28-x-x-x

Link to comment
Share on other sites

Træningen idag var det bedste træningspas jeg nogensinde har haft!

Kuglestød:

9xstående

17xtilløb - længste 15,28! (længste træningsstød i otte måneder, og jeg havde to i træk på det samme!)

Sprint:

2x50 meter stigningsløb

4x30 meter stående start.

Hurtigste tid: 3,83 sek. Tang. af årsbedste!

Træk:

Her kom det eneste lille knæk. Jeg var ikke helt så skarp som jeg har været. Teknikken var lidt rusten.

2x2@92,5 kg

0x1@95 kg - synes ikke det var værd at fortsætte...

Bænkpres:

3@165 kg

2@170 kg

1@180 kg

Det udviklede sig til en spontan maxtest:

187,5 kg - dårligt udløft og sløv vandring ned, men den kom op! PR!

190 kg - bedre udløft end på 187,5, og generelt bedre løft. PR!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share