ShotPut2012's log


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

  • Replies 361
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning idag:

Kuglestød:

7xstående

14xtilløb - ALLE over 15 meter og længste på 15,46 (Længste træningsstød i to et halv år!)

Hækkehop:

2x2x3@84 cm

1x3@84 cm - det var for let!

3x2x3@91 cm

Træk Pulls:

4x3@115 kg - ikke så gode idag

Squat:

4x3@190 kg

Endnu engang super træning! Nu er det bare kugle der kører helt perfekt, så det er jo fremragende!

Link to comment
Share on other sites

Et usselt træningspas idag! (Efter normal standard)

Kuglestød:

7xstående

13xtilløb - længste 15,03. Havde godt nok sat næsen op efter lidt mere, men jeg har slet ikke spist godt nok idag.

Hækkehop:

4x2x3@91 cm - ikke så gode som onsdag, men trods alt stadig nogenlunde.

Frivend:

2x2@130 kg - skodserier, hvor jeg ikke fik den første ordentligt op!

3x1@132,5 kg - de var bedre end 130, men stadig skidt!

Squat:

3x2@210 kg - stille og roligt. Gik nogenlunde...

I morgen vil jeg fikse hvad der var skidt i kugle, så jeg forhåbentligt kan støde rigtigt langt på søndag...

Link to comment
Share on other sites

Træningen idag var en blandet landhandel...

Jeg startede med at støde kugle, og det var på ingen måde noget særligt, men jeg har analyseret det efter jeg kom hjem og fandt den fejl, der gør forskellen på onsdag og idag...

Sprint:

2x50 meter stigningsløb - god fart, godt tryk i banen.

2x30 meter stående start - hurtigste tid: 3,87

Træk fra hæng:

4x3@80 kg - god fart og ganske pæne løft. Nu var jeg ved at være vågen. (Stod op klokken 8.30 og trænede klokken 10)

Bænkpres:

4x3@150 kg - rigtigt god fart, lette løft. Lidt overraskende efter tung bænk i tirsdags... Den ekstra hviledag gjorde godt!

I morgen skal jeg støde i Malmø. Jeg håber at jeg kan finde teknikken fra midt på ugen. Gør jeg det, kan min PR på 15,96 fra 2003 være i fare, men det primære fokus ligger på at finde tilbage til et godt teknisk niveau. Kig ind igen i morgen aften for en update på resultatet, samt beretning fra stævnet!

I morgen skal jeg også co-hoste et Super Bowl party for en lille sluttet flok. Indkøbene blev gjort i dag:

9 liter sodavand

7 poser chips

56 stykker bacon

30 æg

3 store ciabattabrød

½ kg løg

2250 gram hakket oksekød (Gæt hvad vi skal have at spise! :4thumbup: )

1 flaske ketchup

910 gram cheddarost

6 Budweisers (Vi er fire, der skal op i skole om mandagen og den femte er sportsmand og den sidste skal ikke sidde og drikke sig stiv alene, derfor det lave antal her!)

Vi bliver seks stk. Jeg satser på at skyde et skilderi af de seks Roethlis-burgere og smide det ind i det tilsvarende forum!

Link to comment
Share on other sites

Konkurrencen idag var suveræn!!!

1. runde. 15,87 - årsbedste

2. runde. 16,04 - PERSONLIG REKORD for første gang siden 13. marts 2003!!!

3. runde. 15,87 - kuglen smuttede ud over tommelfingeren, hvilket ikke er optimalt!

4. runde. 16,02 - igen ikke et perfekt stød, men jeg var i chok da jeg så resultatet!

5. runde. 15,91 - ikke så meget at sige end: stabilt!

6. runde. 16,18 - PR igen! Lækkert!

Jeg kunne slet ikke fatte det efter 4. runde, men jeg holdt hovedet koldt og det gav fantastisk resultat!

Link to comment
Share on other sites

1. runde. 15,87 - årsbedste

2. runde. 16,04 - PERSONLIG REKORD for første gang siden 13. marts 2003!!!

3. runde. 15,87 - kuglen smuttede ud over tommelfingeren, hvilket ikke er optimalt!

4. runde. 16,02 - igen ikke et perfekt stød, men jeg var i chok da jeg så resultatet!

5. runde. 15,91 - ikke så meget at sige end: stabilt!

6. runde. 16,18 - PR igen! Lækkert!

ja,ja så begynder det at ligne noget nu skal de 17 vel falde i år?

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

ja,ja så begynder det at ligne noget nu skal de 17 vel falde i år?

Nu må vi se. Nu stikker jeg lige en finger i jorden, så der ikke sker det samme som sidst jeg satte personlig rekord. At det hele falder fra hinanden igen. Derfor er jeg forsigtig med andet end blot at koncentrerer mig om at støde teknisk pænt. Som min træner og jeg er blevet enige om, gør det ikke så meget hvis det viser sig at jeg ikke støde længere i indendørssæsonen. Vi er blevet klogere på hvad der skal til af træning for at støde langt. Det er det jeg fokuserer på fra nu af.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med kuglestødsrekorden. :bigsmile: . Jeg har egentligt også undret mig over, at du ikke støder længere med den ret vilde styrke, som du har.

Hilsen en skabsatletikfan :cool:

Du er ikke den eneste, men mit store problem er at omsætte styrken til teknikken. Nu prøver jeg forbedre teknikken en lille smule til DM-inde, så jeg måske kan støde 16,25 eller måske en halv, eller hvad det nu bliver til. Og så laver jeg nogle ret store ændringer for udendørssæsonen og håber det giver pote.

Hvis du er skabsatletikfan, så tag til Malmø d. 26. februar og se DM-finalen i kuglestød...

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke den eneste, men mit store problem er at omsætte styrken til teknikken. Nu prøver jeg forbedre teknikken en lille smule til DM-inde, så jeg måske kan støde 16,25 eller måske en halv, eller hvad det nu bliver til. Og så laver jeg nogle ret store ændringer for udendørssæsonen og håber det giver pote.

Hvis du er skabsatletikfan, så tag til Malmø d. 26. februar og se DM-finalen i kuglestød...

Har de så stadigvæk ingen hal i Danmark, som er god nok til et DM :nonono: . Jeg tror nu jeg nøjes med at følge DM på nettet :wink: , Joakim er jo desværre heller ikke klar til den tid.

Link to comment
Share on other sites

Har de så stadigvæk ingen hal i Danmark, som er god nok til et DM :nonono: . Jeg tror nu jeg nøjes med at følge DM på nettet :wink: , Joakim er jo desværre heller ikke klar til den tid.

Der tager du fejl! Joachim støder til DM...

Træning igår:

Kuglestød:

8xstående

10xtilløb - lidt rustent, men det er naturligt efter weekenden.

Hækkehop:

6x3@91 cm

Træk:

4x2@90 kg

Bænkpres:

4x3@160 kg - lette og eksplosive!

Squat:

4x3@200 kg - let og eksplosivt.

God træning. Nu skal jeg bare have kugle til at sidde igen, så skal der nok komme noget mere længde på støddene!

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går var rigtigt lovende!

Kuglestød:

8xstående - længste ca. 12,50 uden jeg fik trykket igennem på den - nice. (Efter min standard)

11xtilløb - lidt sløvt, men den længste var alligevel 15,07...

Kuglekast:

5xbagoverkast - 7,26 kg: 14,95 meter - årsbedste.

5xforoverkast - 7,26 kg: 13,65 - PR.

5xbagoverkast - 5,0 kg: 18,56 - årsbedste (bedste kast siden 2002!)

Spring:

5xstående længde: 2,70 - årsbedste

5x3 frøhop: 8,37 meter - årsbedste

Jump and Reach: 64 cm - PR

Frivend fra høj hæng:

4x2@130 kg - nice!

Rigtigt god træning idag, men pt. er jeg meget træt i benene efter stævnet i weekenden. Jeg har det som om det var 400 meter og ikke kuglestød jeg lavede i weekenden! :blink:

Til sidst skal der lyde et stort tillykke til længdespringeren Morten Jensen, der i går satte dansk rekord, og for første gang kom over 8 meter indendørs! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte lige lidt reklame:

Skulle nogen være interesseret i en spændende kuglestødskonkurrence, så vil der på lørdag i Hvidovrehallen ved Hvidovre Stadion være en rigtigt interessant konkurrence med følgende deltagere:

Nick Petersen - KIF, født 1987 - Personlig rekord 14,79, men Nick kunne snildt have stødt 15,50 i Malmø i sidste weekend.

Thomas Hoffmann - Hvidovre AM - Personlig rekord 16,18, vist gode takter i indendørssæsonen, og forbedret en tre år gammel personlig rekord.

Michael Johansen - KIF - Personlig rekord: 17,81, småskadet i hånden, men Michael er altid god for 17 meter.

Kim Christensen - Sparta - Personlig rekord: 17,93, Der ligger et 18 meter stød lige rundt om hjørnet og venter på Kim, måske i weekenden?

Kom og kig! Konkurrencen starter klokken 18...

Link to comment
Share on other sites

Træningen idag var noget møg! Af uforklarlige årsager kunne jeg ikke komme ud af starthullerne, og derfor blev det kun til kuglestød. Jeg sov hele eftermiddagen, hvilket helt sikkert også er en del af forklaringen.

Jeg glæder mig til lørdagens konkurrence, og jeg skal nok være 100% klar når jeg går i ringen på lørdag!

Link to comment
Share on other sites

Træningen idag var et skridt tilbage i den rigtige retning rent teknisk. Det var kun de to sidste stød, men de var til gengæld også i orden!

Kuglestød:

7xstående

14xtilløb - længste 15,12 meter

Hækkehop:

5x2x3@91 cm

Stigningsløb:

2x50 meter

Frivend:

2x2@127,5 kg - meget tungt

1x2@125 kg - better!

Bænkpres:

3x3@160 kg - let, men det har været lettere. Min venstre albue volder lidt problemer

Jumpsquat:

5x3@80 kg

Den generelle følelse i kroppen inden konkurrencen i morgen er god, men mine ben føles ikke perfekte.

Link to comment
Share on other sites

Status før konkurrencen idag:

Rent fysisk føler jeg mig på toppen.

Mentalt er jeg fokuseret.

Teknisk er jeg ikke 100% sikker på, men jeg tror ikke det ligger langt væk.

Målsætning for konkurrencen idag: Teknik, lande godt i midten af ringen med venstre fod, og derfra: SPEED!!!

Skulle gerne ende med min. 15,60 meter.

Link to comment
Share on other sites

Konkurrencen igår var noget at skrive hjem efter.

15,10-15,02-15,05-15,32-14,67-15,01.

Jeg havde svært ved at få teknikken til at hænge lige så godt sammen som i sidste uge, men jeg skal nok finde det frem igen. Jeg skal lige have finpudset nogle smådetaljer som hænger lidt og så skal det nok komme.

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

Lange kuglestød i Hvidovre

lørdag, 11 februar 2006

Ved dagens indestævne i Hvidovre satte Kim Christensen (IF Sparta) ny personlig rekord i kuglestød. Med resultatet 18,03 meter nåede Kim for første gang over 18 meter. Dermed er Kim p.t. nummer 11 på den europæiske U23-rangliste.

Hos junior drenge satte Nick Petersen (KIF) personlig rekord med et stød på 16,71 meter.

:w00t: nu begynder JBOs forfølger felt da at ligne noget :crazy:

han er da vist også back in bizz med 21,10 :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Joachim er ved at være tilbage! Andet kan man ikke sige.

Rigtigt flot af Kim, og det er ikke svært at forestille sig Kim til et VM eller EM om en tre-fire år. Eller måske før! Hans 18,03 var PÅ INGEN MÅDE en fuldtræffer. Det der kendetegnede Kim's lange stød i lørdags var at de lå midt i kasteretningen, fordi han kom flot ind under dem. Bare ikke hans 18,03! Den røg ud til siden og han kom ikke så godt ind under den! Jeg tror at Kim med lidt held og hvis han undgår skader, kan støde 19 meter i år!

Nicks 16,71 er på ingen måde et udtryk for hans niveau! Nick kan blive MEGET bedre! Og det skal han også nok vise. Det bliver svært, men for at komme til junior-VM i Beijing skal han støde 17,90 med 6,0 kgs kuglen og det er hans mål. Jeg vurderer hans chancer for at nå det til at være 20/80. Jeg tror på ham, men det er et langt krav, når man er over en meter fra efter at have sat personlig rekord med næsten en halv meter!

Link to comment
Share on other sites

Træningen idag gav igen lidt grund til optimisme efter en skidt konkurrence i weekenden og et frygteligt træningspas i mandags!

Kuglestød:

15xfuldt tilløb: længste 15,31 meter (næstbedste i år!)

Træk fra høj hæng:

2x87,5 kg

2x90 kg

2x92,5 kg

2x95 kg (Tror jeg nok er PR!)

Bænkpres:

3@170 kg

2@175 kg

fail på 185 kg - serierne havde trukket tænder ud!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share