Hærgede Hænder


ChristianMN
 Share

Recommended Posts

Velkommen i loggen Lucas :smile:

Tak, jeg følger jo lidt med på sidelinjen. Din log er super motivation! :4thumbup:

Selvfoelgeligt kan du laere at lave dem ordentligt - det er bare et spoergsmål om timing. Mit forslag er et koere 2-3 saet swings med den kb, du oensker at snatche + 2-3 saet snatches med en lettere kb. Så kommer du hurtigt efter det.

Lyder fornuftigt. Jeg har ikke haft en anelse om hvordan jeg skulle gribe det an, men det har jeg så nu. Jeg har prøvet mig frem i blinde, men nu skal dit råd helt klart prøves af i morgen! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 525
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lucas - glaeder mig meget, at folk kan finde lidt motivation i min lille log. Håber, at mit lille snatch-fif virker. Ellers har jeg flere ... :bigsmile:

DBM - jeg ved ikke om tempoet i snatch behoever et komme op. Et par sekunders pause mellem saet goer nok ikke den store forskel. Mht. enarmet CB-traening, så kan alle oevelser, der udfoeres med to, selvfoelgelig også udfoeres med bare én. Når CB'en bliver tungere (20kg eller derover), bliver man noed til at tage fat i den med begge haender, og så bliver oevelserne selvfoelgeligt til én CB-oevelser. Var der noget specielt, du var ude efter? :4smartass:

Dagens traening

2 runder af 10 gentagelser

A - Bw squats

B - Burpees m. push-up

C - Pull-ups

KB C&J: 1x3x(2x16kg), 1x2x(2x24kg)

Supersaet I

A - KB C&J: 5x1x(2x32kg)

B - CB "Knaelende kriger": 5x6x(2x6,8kg)

Supersaet II

A - "Evil wheel": 3x5

B - Spinal rocks: 3x10

Hyggelig lille omgang. Har forresten besluttet mig for at tage en 3-4 ugers pause fra CrossFit - ustruktureret traening er godt, men det er struktureret traening også ... :bigsmile:

Edited by ChristianMN
Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens traening

Trisaet

A - KB C&P: 1x6x32kg, 1x2x32kg, 1x4x32kg h/v

B - CB side swipe + side clean combo: 1x3x20,1kg, 1x1x20,1kg, 1x2x20,1kg h/v - damn, den er hård

C - KB pistol (by the horns): 1x3x16kg, 2x2x16kg v/h

3 runder af 7 gentagelser i foelgende oevelser. Ingen pauser mellem saet. 1min pause mellem runder:

KB Jerk m. 2x24kg

CB Swipes m. 2x9,1kg

KB Snatches B2B m. 24kg

CB Mills B2B m. 9,1kg

... et rigtigt vellykket program, hvis jeg selv skal sige det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

CB Armpit cast: 3x5x6,8kg h/v

CB "Giant whip": 3x5x6,8kg h/v = Parry cast + armpit cast combo

CB Shoulder cast: 2x5x6,8kg h/v

CB "Task master": 2x5x6,8kg h/v = Parry cast + shoulder cast combo

CB Head cast: 1x5x6,8kg h/v

CB "Knaelende kriger": 1x5x6,8kg h/v = Lunge + head cast combo

CB Rock-its: 2x10x(2x9,1kg)

... lidt hygge traening :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Christian,

Mht. CB øvelse er det fordi jeg jo har en enkelt CB stående som jeg ikke rigtig bruger. Så det kunne være fedt med en enkelt øvelse eller to som jeg kunne lave med den!

Har bare ikke lige haft tid til at sætte mig ind i de forskellige øvelser :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

Supersaet I

A - Clean+frontsquat: 3x3x(2x32kg)

B1 - HSPU: 1x5xbw (så fik jeg naeseblod) -> B2 - SeeSaw press: 2x3x(2x32kg)

Supersaet II

A - Pullups: 1x12xbw, 2x10xbw

B - Ring dips: 2x10xbw, 1x8xbw

3 runder af 10 gentagelser i foelgende oevelser:

CB Swipes m. 2x9,1kg

KB Snatches B2B m. 24kg

CB Mills B2B m. 9,1kg

KB Jerk m. 2x24kg

... jeg har i hvertfald ikke tabt styrke ved at koere crossfit ...

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

Supersaet I

A - Pause pullups (4sec pause i bunden): 3x6xbw

B - KB TGU: 2x1x24kg, 1x2x24kg v/h

Supersaet II

A - "Screwed up"-pushups: 1x5xbw, 1x4xbw, 1x3xbw - min egen opfindelse. 1rep=1 screwing pu med venstre arm+1alm pushup+1 screwing pu med hoejre arm+1alm pu ... en rigtigt delt-draeber :devil:

B - Bulgarian split-squat: 3x5xbw h/v - naeste gang med vaegte ...

2 runder af

KB Swings B2B m. 24kg

CB Mills B2B m. 9,1kg

KB Jerk m. 2x24kg

CB Swipes m. 2x9,1kg

10 gentagleser i foerste runde. Kun 2 gentagelser i anden runde ...

Link to comment
Share on other sites

Planen var egentlig at gentage programmet fra i loerdags, men det foeltes ikke, som det kroppen havde lyst til i dag. Derfor blev der improviseret.

Dagens traening

ledmobilitetsoevelser som opvarmning

Crossfit agtigt sjov

Runder af 21-15-9 gentagelser i

Pullups

Burpees m. pushup

TID: 7'07'' - :blink::blink::blink: havde godtnok ikke regnet med så god en tid - 10-11min ville have vaeret mere normalt for mig. Jeg nåede slet ikke at komme til at svede. Tilgengaeld rev det godt i lungerne :devil:

CB Mills: 5x10x6,8kg h/v

CB Reverse mills: 5x10x6,8kg h/v

Link to comment
Share on other sites

Planen var egentlig at gentage programmet fra i loerdags, men det foeltes ikke, som det kroppen havde lyst til i dag. Derfor blev der improviseret.

Dagens traening

ledmobilitetsoevelser som opvarmning

Crossfit agtigt sjov

Runder af 21-15-9 gentagelser i

Pullups

Burpees m. pushup

TID: 7'07'' - :blink::blink::blink: havde godtnok ikke regnet med så god en tid - 10-11min ville have vaeret mere normalt for mig. Jeg nåede slet ikke at komme til at svede. Tilgengaeld rev det godt i lungerne :devil:

CB Mills: 5x10x6,8kg h/v

CB Reverse mills: 5x10x6,8kg h/v

Alt det CrossFit træning har vist sat sine dybe spor i dig... sikke en tid. :superman:

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Ja, alt det cf-sjov kan efterhånden maerkes. Lige nu holder jeg en pause fra cf, men det begynder så småt at krible i mig for at komme igang med det igen. Indtil da forsoeger jeg at koere lidt tungere traening, bare for at teste hvor jeg ligger på den front.

Dagens traening

KB see-saw press: 1x5x(2x16kg), 1x5x(2x24kg), 1x5x(2x32kg), 2x4x(2x32kg) - det må vaere en eller anden form for volumen rekord med 32'erne ...

KB see-saw row: 5x5x(2x32kg)

KB guard attack: 2x3x(2x32kg) - det koerte ikke lige med balancen i dag ...

KB pistols: 2x3x16kg v/h - må se at få arbejdet på disse, men det er jo ikke foerste gang, jeg siger det ...

KB windmill: 1x5x16kg h/v

I aften står den igen på en times tennis. Efter det må jeg hellere holde lidt traeningsfri, så jeg kan vaere frisk og veludhvilet til kb workshoppen på soendag.

Link to comment
Share on other sites

Så lykkedes det mig alligevel ikke at holde traeningsfri ... der skulle lige proeves noget ... :blush:

Dagens traening

Supersaet I

CB En-armet clean-to-order: 2x5x9,1kg, 3x1x20,1kg h/v

CB Side swipe: 2x5x9,1kg, 3x3x20,1kg h/v

Supersaet II

CB Side press: 1x4x20,1kg, 1x3x20,1kg h/v

CB Clockwork squats: 2x5x20,1kg h/v

... en god lille omgang :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Var ikke klar over du var med. Fik du noget ud af det??

Hej Dan,

Tja, jeg laerte da et par fif, men det var jo et introduktionskursus, og efter 3års traening med kb'er, mener jeg, at jeg har nogenlunde styr på det. Det vigtigste, som kom ud af kurset, er egentlig, at jeg har besluttet mig til ikke at tage med til RKC i august. I stedet har jeg booket en plads på CST (clubbell) certificering i november ovre i USA ... derfor kommer jeg nok til at fokusere meget mere på cb-traeningen fremover. Det er ikke fordi der er noget somhelst galt med kb-traening - jeg synes bare at cb-traening er sjovere ... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Dan,

Tja, jeg laerte da et par fif, men det var jo et introduktionskursus, og efter 3års traening med kb'er, mener jeg, at jeg har nogenlunde styr på det. Det vigtigste, som kom ud af kurset, er egentlig, at jeg har besluttet mig til ikke at tage med til RKC i august. I stedet har jeg booket en plads på CST (clubbell) certificering i november ovre i USA ... derfor kommer jeg nok til at fokusere meget mere på cb-traeningen fremover. Det er ikke fordi der er noget somhelst galt med kb-traening - jeg synes bare at cb-traening er sjovere ... :smile:

Hej Christian,

Det lyder fedt med CST. Er det fordi du er i USA i forvejen? - ellers bliver det da en dyr fornøjelse med rejsen oven i købet. Hvad koster sådan en CST certificering egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share