Hærgede Hænder


ChristianMN
 Share

Recommended Posts

Det her er en af den slags logbøger, der for mig er volapyk

Hehe, jeg ved godt, at min traening bliver mere og mere underlig ... og så er det endda kun cirka halvdelen af min traening, som jeg foerer logbog over - resten er totalt uforståelig :laugh:

Det der gav mig naeseblod var håndstands push-ups, fordi alt blodet samles i overkroppen/hovedet, og fordi jeg er på vej til at blive lidt småforkoelet ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 525
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens traening

Supersaet I

Sjipning: 3x2min

KB swings: 3x8x(2x24kg)

Supersaet II

Sidelaens chinups: 3x4xbw

HSPU's: 3x6xbw - lidt underligt, at tredje var det letteste :raisebrow:

Supersaet III

KB Pick-up pistols: 3x3x16kg h/v

TGU: 1x5x16kg, 1x4x16kg, 1x3x16kg h/v

- for daelen, hvor er disse supersaet svaere at komme igennem. De er skidehårde på trods af de latterligt lette vaegte :dry:

Supersaet IV

"Screwed up"-pushups: 2x6xbw, 1x5xbw

KB roning: 2x6x40kg, 1x5x56kg (PR)

- jeg har laenge ment, at roning er en overfloedig oevelse, når man koerer pullups og cleans, og dagens PR får mig ikke ligefrem til at aendre mening (mit tidligere bedste var 3 gentagelser med 48kg)

Alt i alt en udemaerket omgang. Jeg foeler mig staerk og kan maerke, at det går fremad :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

Supersaet I

A - Sjipning: 2½min

B - CB Rock-its: 3x14x(2x9,1kg)

- too easy

Supersaet II

A - CB Shield cast: 3x5x20kg h/v

B - CB Inward/outward pendulum: 3x5x20kg h/v

- loeb lidt toer for damp hen mod slutningen af tredje saet, men ellers koerte det daelme godt i dag

Supersaet III

A - CB Mills: 3x14x6,8kg

B - CB Reverse mills: 3x14x6,8kg

- rigtigt godt pump i underarmene :devil:

Supersaet IV

A - CB "Knaelende kriger": 3x8x(2x6,8kg)

B - BeBreathed niveau 4: 4 gentagelser

- krigeren gik lige lovligt meget i albuen. Teknikken var nok ikke helt god i head castet :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Supersaet III

A - CB Mills: 3x14x6,8kg

B - CB Reverse mills: 3x14x6,8kg

- rigtigt godt pump i underarmene :devil:

Jeg har leget lidt med Mills på det sidste - Great exercise - men "døjer" lidt med motorikken med venstre arm. Højre kører rigtigt fint, men kan sq ikke rigtigt finde groovet med venstre.

Men det er jo det jeg elsker ved clubbell-træning - det er ikke kun styrke, men i høj grad koordination man træner.

:superman:

Edited by Michael Hebnes
Link to comment
Share on other sites

Mills er min absolutte favorit cb-oevelse. Derfor er jeg også igang med at arbejde mig op til to-håndede mills med "bruiseren" :devil: På nuvaerende tidspunkt kan jeg tage 3-4 stykker, men det er ikke i helt overbevisende stil.

Det tog mig godtnok også lang tid at laere mills - jeg havde en mental blokering overfor at lade cb'en rotere frit bag ryggen. Det var faktisk foerst efter, at jeg havde eksperimenteret med reverse mills, at mills-teknikken faldt på plads ...

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

Supersaet I

A - Sjipning: 2x2½min

B - KB swings: 2x4x(2x32kg)

- havde naesten glemt hvor tungt 2x32kg er, og var taet på at ryge på naesen :bigsmile:

Supersaet II

A - KB Clean&Push press: 2x8x32kg h/v

B - CB Mills: 2x8x9,1kg h/v

- ventre arm halter bagefter i styrke :dry:

Supersaet III

A - KB Pick-up pistols: 2x2x24kg h/v

B - TGU: 2x2x24kg h/v

- stadig ikke mit yndlings supersaet, men jeg overlevede da endnu engang :smile:

Gigantsaet

A - Sidelaens chipup: 2x3xbw

B - Kipping pullups: 1x8xbw, 1x6xbw

C - "Screwed up"-pushups: 2x4xbw

D - Burpees w. pushup: 1x8xbw, 1x6xbw

- :surrender:

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er nu blevet opfordret at to forskellige personer til at deltage i årets Växjö loeb. Der er fire distance at vaelge imellem - 2km, 4,5km, 10km og 21km. Desvaerre er 2km loebet bare for boern :tongue: og 21km er heeeelt udelukket, hvilket lader 4,5km og 10km tilbage. Loebet foregår allerede den 1. maj, og med min begraensede loebeerfaring i de sidste par år, ville 4,5km vaere det sikre valg, men 10km er jo en stoerrere (og sjovere) udfordring ... anyways, nu skal vi foerst se, om jeg i det hele taget stiller op :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Christian

Ser godt ud med træningen - du får sgu' fyret en del supersæt af. :superman:

Hvad syntes du om swing med 2 kettlebells.?

Personligt bryder jeg mig ikke særligt meget om den brede benstand, da jeg ikke føler jeg får tilstrækkeligt "hip-drive" i bevægelsen.

Kørte selv 2hand swing med 32kg. igår - fed øvelse - som desværre ofte bliver overset.

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Hej Michael,

traening uden supersaet er simpelthen for kedeligt :bigsmile:

Hverken swings eller dobbelt swings er yndlingsoevelser - de er kun med i programmet, fordi jeg ved de virker, og i dette tilfaelde ikke kommer i vejen for sjovere oevelser. Mht. til hip-drive, så er det nok bare et spoergsmål om tilvending, og den ekstra vaegt er en stor bonus.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jacob

Vild omgang træning du får fyret af
Tak, du :bigsmile:
Hvor har du købt dine CB, og hvor har du lært teknikkerne?

De små har jeg koebt her: http://www.pullumsports.com/

og de store har jeg koebt her: http://www.clubbells.co.uk/ - disse giver rimelig god maengderabat, og eftersom jeg allerede har lagt en del penge hos dem, kommer det mig til gode, hver gang jeg bestiller noget. Lige nu går jeg og overvejer at koebe et par 25lbs cb'er, så hvis der er nogen der er interesserede i et par cb'er, kunne vi måske samle en stoerrere ordre og få prisen lidt ned ...

På nuvaerende tidspukt er jeg autodidakt i teknikken udfra boeger, video/DVD og net-materiale, men i november skal jeg over til CST cert, og så finder jeg jo ud af, hvor godt jeg har laert mig tingene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

CB Rock-its: 2x10x(2x9,1kg)

CB Swipes: 2x10x(2x9,1kg)

CB Rock-it-swipes: 2x5x(2x9,1kg)

CB Two-handed shield cast: 1x10x9,1kg h/v

CB Two-handed inward/outward pendulum: 1x10x9,1kg h/v

CB Parry cast: 1x5x6,8kg h/v

CB Shoulder cast: 1x5x6,8kg h/v

Supersaet I

A - CB ABC Mills: 3x5x20kg h/v

B - CB Task master: 3x3x9,1kg h/v

- wow, der er virkelig sket noget med styrken, for nu kan jeg styre den tunge cb i mills. Jeg testede oevelsen inden jeg begyndte på programmet, og der var det mere cb'en der styrede tingene end omvendt. Nu skal der bare lidt bedre styr på timingen, og så kan jeg begynde at oege volumene :superman:

Supersaet II

A - Leg swoops: 3x5 h/v

B - BeBreathed niveau 4: 3x4 gentagelser

Link to comment
Share on other sites

Gårdagens traening

Loebeteknik traening - ca. 1500m totalt

- det var så årets foerste loebetraening. Jeg har besluttet mig til at laere POSE loebeteknikken, hvilket vil sige, at man loebet på forfoden og laener forover for at generere fremdrift. Teknikken kraever en relativt hoej kadance, og det blev hurtigt klart, at min cadio ikke er helt god nok. Ellers gik det fint. Over de naeste par gange fortsaetter jeg med at fokusere på teknikken og oeger distancen gradvist.

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

jeg skulle ellers have fulgt mit fine program, men gad ikke. Lidt sjov blev det dog til

KB seesaw press: 1x5x(2x16kg), 1x5x(2x24kg), 1x3x(2x32kg), 1x5x(2x32kg), 1x7x(2x32kg)(PR +2reps)

+ lidt cb mills

I aftens får jeg sikkert taget mig sammen til lidt mobilitetsoevelser ... der er i hvertfald behov for det ... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Gårdagens traening

Loebeteknik traening - ca. 1500m totalt

...og nu med løbetræning. :4thumbup:

Dagens traening

jeg skulle ellers have fulgt mit fine program, men gad ikke. Lidt sjov blev det dog til

KB seesaw press: 1x5x(2x16kg), 1x5x(2x24kg), 1x3x(2x32kg), 1x5x(2x32kg), 1x7x(2x32kg)(PR +2reps)

+ lidt cb mills

I aftens får jeg sikkert taget mig sammen til lidt mobilitetsoevelser ... der er i hvertfald behov for det ... :tongue:

Godt presset.

/Michael

Edited by Michael Hebnes
Link to comment
Share on other sites

Michael - tak! :bigsmile: Nu må vi se, hvor langt jeg kommer med loeberiet. Jeg har tidligere vaeret nogenlunde god til det, men dengang vejede jeg også ca. 12kg mindre ... Lige nu er målet bare at komme op på et niveau, hvor jeg kan bruge det som aktiv restitution.

Jacob - også tak! :bigsmile: Hvis du synes om at lege med din koordination, og ellers ikke har noget imod et monster pump i underarmene, så er cb'er helt sikker et genialt valg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

Supersaet

L-sit -> tuck planche -> tuck planch pushup: 6x1xbw

L-hang -> advanced tuck front lever: 6x1xbw

- jeg brugte et par 32kg kb'er som parallettes i den foerste oevelse. Kb'er kan bruges til lidt af hvert :bigsmile: Billeder af hhv. tuck plance og front lever kan ses her

Det kunne vaere helt sjovt at arbejde sig op til 5x5 i disse to oevelser, så det vil jeg gå i kamp med efter påske.

KB Lunges: 1x5x(2x16kg)

KB Bulgarian split squats: 1x5xbw, 1x5x(2x16kg)

I morgen skal der så loebes lidt ...

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

Loebeteknik traening - ca. 2000m totalt (=500m+1000m+500m)

- det gik egentlig meget afslappet og problemfrit under selve loebet, men nu kan jeg godt maerke, at mine laegmuskler har fået en gang taesk. De var heller ikke helt friske igen efter i loerdags ... Der går nok lige et par uger inden kroppen accepterer det her loeberi, og jeg kan oege volumen :dry:

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

Loebeteknik traening - ca. 2000m totalt (=500m+1000m+500m)

- det gik egentlig meget afslappet og problemfrit under selve loebet, men nu kan jeg godt maerke, at mine laegmuskler har fået en gang taesk. De var heller ikke helt friske igen efter i loerdags ... Der går nok lige et par uger inden kroppen accepterer det her loeberi, og jeg kan oege volumen :dry:

Og nu løbes der også :4thumbup: Det er faktisk ret svært at ændre sin løbestil synes jeg :blink: jeg arbejder langsomt på det, men kan godt mærke at jeg ikke er vant til at skulle tænke mig om når jeg løber :laugh: Det går ikke med al den hjerneaktivitet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens traening

KB swings: 3x10x(24kg) b2b

Supersaet I

A - KB Clean&Push press: 1x6x32kg, 1x12x32kg (PR +4reps), 1x9x32kg h/v

B - CB Mills: 1x8x9,1kg, 1x16x9,1kg, 1x12x9,1kg h/v

- 32'eren er godtnok ligepludselig blevet let :blink: ... men det var jo også planen :wink:

Supersaet II

A - KB Pick-up pistols: 1x1x24kg, 1x2x24kg h/v

B - TGU: 1x1x24kg, 1x2x24kg h/v

- gad den ikke i dag :nonono:

+ lidt eksperimenter med forkellige pullups (det blev vel til omkring 30stk) og screwed up pushups (det blev vel til omkring 15stk)

Nu er jeg spaendt på hvordan det går med mills på fredag, men er ellers temmeligt sikker på, at jeg er klar til naeste cyklus efter påske - I love it when a plan comes together :smile:

Link to comment
Share on other sites

Og nu løbes der også :4thumbup: Det er faktisk ret svært at ændre sin løbestil synes jeg :blink: jeg arbejder langsomt på det, men kan godt mærke at jeg ikke er vant til at skulle tænke mig om når jeg løber :laugh: Det går ikke med al den hjerneaktivitet :tongue:

Ja, en lille bitte smule loeb bliver det til. Jeg starter forsigtigt op, for de sidte tre-fire gange har jeg fået skinnebensbetaendelse. Det er nok lidt nemmere for mig at laere en ny loebestil, eftesom jeg ikke har en egentlig stil :tongue: Men du har ret i, at man skal taenke mere over hvad man goer.

Link to comment
Share on other sites

Ja, en lille bitte smule loeb bliver det til. Jeg starter forsigtigt op, for de sidte tre-fire gange har jeg fået skinnebensbetaendelse. Det er nok lidt nemmere for mig at laere en ny loebestil, eftesom jeg ikke har en egentlig stil :tongue: Men du har ret i, at man skal taenke mere over hvad man goer.

Du kan kigge efter gode forebyggende og helbredende øvelser for skinnebensbetændelse på www.sportsfyssen.dk - der ligger nogle gode øvelsesprogrammer, hvis du skulle være interesseret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share