Vm trekamp


jfk
 Share

Recommended Posts

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var på ingen måde ment som en joke. Jeg ser absolut intet problem i, at atleter bruger doping såfremt de konkurrerer i organisationer der ikke har regler omkring doping.

Tibor er da tidligere blevet knaldet og generelt er der mange ungarere der er blevet taget ved IPF stævner igennem de senere år. At så ham og Istvan bestemmer sig for at skifte til WPO i forbindelse med, at man i Ungarn indfører out-of-competiontests gør bestemt ikke min mistanke mindre.

Med hensyn til Benedict, så har han ikke deltaget i stævner hvor han risikerede at blive testet siden VM i Vejle for to år siden. Han har i mellemtiden haft en helt fantastisk fremgang, og ifølge flere der træner i det center i Århus hvor han holdt til under sit sidste besøg i DK var han temlig åben om at han var på krudt. :wink:

Intet af det du siger beviser, at de er på krudt nu :wink: DU kan da sammeligne det med din egen situation. Du har også været åben omkring dengang, hvor du krudtede den og du løfter jo stadig i IPF til trods for den livslange fordel du har haft heraf :blink: Du blev så ikke knaldet, men det havde du blevet, hvis du havde gjort det i dag, der kan man sige, at du var heldig :wink: Men kan ikke se, hvorfor du så skal stemple Tipor set i lyset af din egen fortid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle de da krudte den mere end de andre? har du beviser for det?

Jeg beskylder ingen for at krudte den, slet ikke. Jeg skriver udelukkende at såfremt styrkeløftere ønsker at krudte den, ser jeg gerne at de ikke ødelægger det for os andre i IPF og skifter til WPO. Det var ikke møntet på nogen specifik løfter, bare min egen generelle betragtning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg beskylder ingen for at krudte den, slet ikke. Jeg skriver udelukkende at såfremt styrkeløftere ønsker at krudte den, ser jeg gerne at de ikke ødelægger det for os andre i IPF og skifter til WPO. Det var ikke møntet på nogen specifik løfter, bare min egen generelle betragtning. :smile:

Ok, jeg havde læst det som, at det var underforstået, at du mente de 3 nævnte løftere :smile: Hvis folk vil krudte den, ser jeg da også gerne, at de skifter, men alene de andre konkurrenceregler kunne sikkert også friste :wink: Jeg kunne da godt lade mig friste af, at man løfter med en længere stang i dødløft :smile: Og vil da overveje et skifte, hvis jeg ellers havde mulighed for det.

Link to comment
Share on other sites

Intet af det du siger beviser, at de er på krudt nu :wink: DU kan da sammeligne det med din egen situation. Du har også været åben omkring dengang, hvor du krudtede den og du løfter jo stadig i IPF til trods for den livslange fordel du har haft heraf :blink: Du blev så ikke knaldet, men det havde du blevet, hvis du havde gjort det i dag, der kan man sige, at du var heldig :wink: Men kan ikke se, hvorfor du så skal stemple Tipor set i lyset af din egen fortid :wink:

Du er så naiv, at det gør helt ondt. At jeg har taget dope for 10 år siden i forbindelse med at jeg trænede BB har jeg meget svært ved at se, hvad har med denne sag at gører. Men det er jo ganske typisk for dig. Hver gang du ikke kan argumterer fornuftigt for dine synspunkter, så lukker du sådan en gang personligt mundlort ud.

Iøvrigt kan jeg på ingen måde se, hvordan jeg stempler Tibor. Jeg skriver jo blot, at det er overvejende sandsynligt at manden ikke har helt rent mel i posen. Hans karriere er gået støt ned af bakke igennem de seneste år i IPF. Hans seneste resultat ved World Games var jo nærmest pinligt, og det kom mærkligt nok samme år som ungarerne indførte out-of-competiontests. Men vi får jo, at se hvordan det går ham i Finland i weekenden. Såfremt han pludsligt er tilbage på sit gamle niveau tror jeg godt jeg kender årsagen til hans skifte.

Link to comment
Share on other sites

Du er så naiv, at det gør helt ondt. At jeg har taget dope for 10 år siden i forbindelse med at jeg trænede BB har jeg meget svært ved at se, hvad har med denne sag at gører. Men det er jo ganske typisk for dig. Hver gang du ikke kan argumterer fornuftigt for dine synspunkter, så lukker du sådan en gang personligt mundlort ud.

Iøvrigt kan jeg på ingen måde se, hvordan jeg stempler Tibor. Jeg skriver jo blot, at det er overvejende sandsynligt at manden ikke har helt rent mel i posen. Hans karriere er gået støt ned af bakke igennem de seneste år i IPF. Hans seneste resultat ved World Games var jo nærmest pinligt, og det kom mærkligt nok samme år som ungarerne indførte out-of-competiontests. Men vi får jo, at se hvordan det går ham i Finland i weekenden. Såfremt han pludsligt er tilbage på sit gamle niveau tror jeg godt jeg kender årsagen til hans skifte.

Nu er det også snart 10 år siden, at han blev taget :wink: Du har jo hentet fordel af det lige som ham, så jeg kan ikke se forskellen. Du må altså godt tage AS, men andre må ikke? :blink: Nu er det jo også en stor sandsynlighed for, at du stadig krudter den, men hvis du pludselig skifter til et andet forbund behøver det jo ikke at være grunden vel?

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Nu er det også snart 10 år siden, at han blev taget :wink: Du har jo hentet fordel af det lige som ham, så jeg kan ikke se forskellen. Du må altså godt tage AS, men andre må ikke? :blink: Nu er det jo også en stor sandsynlighed for, at du stadig krudter den, men hvis du pludselig skifter til et andet forbund behøver det jo ikke at være grunden vel?

Alt dit mundlort gider jeg slet ikke reagere på. Men kan du nævne bare en grund til, at en ren atlet skulle skifte til et forbund, hvor han vil være endnu dårligere stillet idet han ville komme til at løfte mod dopede løftere? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Alt dit mundlort gider jeg slet ikke reagere på. Men kan du nævne bare en grund til, at en ren atlet skulle skifte til et forbund, hvor han vil være endnu dårligere stillet idet han ville komme til at løfte mod dopede løftere? :wink:

Det er jo ikke mundlort, du må stå ved din fortid. Kan undre mig og flere lidt, at det ikke står i din nye log, at dine resultater er opnået ved doping. Har det fint nok med, at du har taget AS, men du skal ikke overfalde andre, der gør det så!

-Andre konkurrenceregler

-bekendte/landsmænd/venner der har skiftet

-Større konkurrence

-Større tilskuerinteresse

-Måske bedre muligheder for sponsorstøtte

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Den med større konkurrence - det kan vel diskuteres. Ihvertfald ikke flere lande i forbundet. WPO er ikke særlig udbredt geografisk. Er persónlig heller ikke begejstret for deres udstyr der er gået helt amok, monolift og ikke dybe benbøjninger. Som Ed Cohen sagde på et tidspunkt om WPO regler: det er ikke styrkeløft længere.

Link to comment
Share on other sites

Den med større konkurrence - det kan vel diskuteres. Ihvertfald ikke flere lande i forbundet. WPO er ikke særlig udbredt geografisk. Er persónlig heller ikke begejstret for deres udstyr der er gået helt amok, monolift og ikke dybe benbøjninger. Som Ed Cohen sagde på et tidspunkt om WPO regler: det er ikke styrkeløft længere.

Må indrømme at jeg ikke kender meget til det nævne forbund, men nævner blot nogle mulige grunde, der kan være afgørende for et skifte :smile:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke mundlort, du må stå ved din fortid. Kan undre mig og flere lidt, at det ikke står i din nye log, at dine resultater er opnået ved doping. Har det fint nok med, at du har taget AS, men du skal ikke overfalde andre, der gør det så!

Det er da mundlort. Jeg har hele tiden stået ved min fortid, men jeg fatter overhovedet ikke hvad min fortid har at gører med, at Tibor og andre skifter til WPO. Hvorfor i alverden skulle jeg starte enhver ny log med at skrive "jeg har taget AS for 10 år siden"??? Såfremt folk har spurgt til det har jeg jo altid svaret ærligt på spørgsmålet. Med hensyn til om det er en fordel for mig den dag i dag, så stiller jeg mig meget tvivlende over for det faktum. For det første har jeg haft en total træningspause på et par år i mellemtiden, for det andet trænede jeg ikke efter styrke dengang, og for det tredje tror jeg ikke der er meget at vinde ved brug af AS medmindre man fortsætter med det.

Iøvrigt vil jeg ikke mene, at jeg på noget tidspunkt har overfaldt andre. Jeg fremfører en række indicier mod Tibor, hvilket gør at jeg finder det overvejende sandsynligt at hans skifte til WPO/WPC skyldes deres mere liberale forhold til doping. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Faber >> Tag det dog på PM med Squatfather, så tråden ikke løber af sporet. Det giver jo slet ikke nogen mening at sammenligne Squatfather, der har taget krudt mens han trænede BB (altså ikke medlem af IPF) og så en top-atlet som Tibor Mezaros som er blevet knaldet under konkurrence.

Er totalt udenforstående overfor, hvorfor Squatfather på grund af det ikke må komme med udtalelser (der bidrager til tråden!) om hvad der måske kan være grunden til, at de er skiftet til WPO fremfor at blive i IPF.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er monolift?

Det er et stativ til squat, hvor du ikke skal gå nogle steder med stangen. Når du har stillet dig godt til rette vipper de bøjler, der holder stangen, op og du er nu klar til at løfte. Her er et gigantisk billede af sådan én.

Monolift.JPG

Mht. diskussionen om doping, ungarere, Benedikt og WPO, så skal man da være mere end almindeligt naiv, hvis man tror de omtalte løftere har skiftet af andre årsager. Tibor er gået MANGE kg ned i totalen efter der er indført test uden for konkurrence i Ungarn, og Istvan Arvai er stoppet i IPF fordi han efter sigende følte sig forfulgt pga. tests. Jeg vil faktisk ikke engang kalde det naivitet mere, men idioti. Så VIL man ikke indse hvad det er der foregår.

Link to comment
Share on other sites

SIDERS ER SKADEL OG HAR MELDT FRA TIL VM TREKAMP

From talking to several people who talk with Brian (I've got an email to him that I'm waiting for a response on) he injured himself prior to Bench America. He thought it was a pulled muscle in an oblique but it turns out it was an avulsion (sp?) in that area. Sounds like it was painful to squat and damn near impossible to deadlift with it. I'll try to get more specifics.

Link to comment
Share on other sites

Ok, så det er monolift. Det betyder vel så også, at løfterne ikke engang skal løfte fødderne for at udføre et godkendt squat. Hvis de så heller ikke skal nå samme dybde som i IPF, så er der ikke meget løft tilbage.

Om ungarerne er dopet skal jeg ikke kunne udtale mig om (de lempelige regler for udførsel kunne måske også være tillokkende fordi de kan give en astronomisk total).

Men til VM i atletik for to år siden blev begge deres to stærke mænd, guldvinderne i hammerkast og diskos jo også begge taget for doping. Så det lader til at Ungarn generelt er glade for doping.

Link to comment
Share on other sites

donP <--- mon ikke du mener squat og bænk ?? for han er et stykke fra rekorden i dødløft. - man skal dog aldrig sige aldrig, men de andre øvelser er nu noget mere oplagte

Jo, jeg mente de to styrekløftøvelser i trekampen, gad vide hvordan dødløft kom ind i mit indlæg :blink: Tydeligvis et komplot. Nu er fejlen rettet.

Link to comment
Share on other sites

Faber >> Tag det dog på PM med Squatfather, så tråden ikke løber af sporet. Det giver jo slet ikke nogen mening at sammenligne Squatfather, der har taget krudt mens han trænede BB (altså ikke medlem af IPF) og så en top-atlet som Tibor Mezaros som er blevet knaldet under konkurrence.

Er totalt udenforstående overfor, hvorfor Squatfather på grund af det ikke må komme med udtalelser (der bidrager til tråden!) om hvad der måske kan være grunden til, at de er skiftet til WPO fremfor at blive i IPF.

Nu er det jo meget relevant ift. tråden at squatfather selv har været på krudt, men kan jo ikke være hellig og beskylde andre for dopingmisbrug uden beviser herfor og bifalde at de skifter forbund, fordi der er en mulighed for, at de har taget krudt. Squatfather gør så opmærksom på, at Tipor har taget krudt for snart 10 år siden, og fremstiller det som en forbrydelse, at han løfter under IPF, og det er da ironisk, når han selv krudtede den år tilbage :blink: Men så længe han har gjort DSF opmærksom på det, så er der vel ikke mere at sige; men tror faktisk at man skriver under på at man ikke har taget doping, når man skal have licens :blink:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo meget relevant ift. tråden at squatfather selv har været på krudt, men kan jo ikke være hellig og beskylde andre for dopingmisbrug uden beviser herfor og bifalde at de skifter forbund, fordi der er en mulighed for at, at de har taget krudt. Squatfather gør så opmærksom på, at Tipor har taget krudt for snart 10 år siden, og fremstiller det som en forbrydelse, at han løfter under IPF, og det er da ironisk, når han selv krudtede den år tilbage :blink: Men så længe han har gjort DSF opmærksom på det, så er der vel ikke mere at sige; men tror faktisk at man skriver under på at man ikke har taget doping, når man skal have licens :blink:

1) Du er et barn man ikke kan nå.

2) Jeg er ikke hellig

3) Du er en kværulant.

4) Hvem fanden er Tipor?

5) Læs tråden og du vil se, at det ikke er mig men en af dine egne klubkammerater der gør opmærksom på at Tibor tidligere er taget for doping.

6) Jeg har på intet tidspunkt fremstillet Tibor som en forbryder. Idet han har udstået sin karantæne er han selvfølglig velkommen tilbage i folden.

7) Ved en licensansøgning skriver man under på, at man vil overholde DSF´s og DIF´s regler vedrørende doping, hvilket jeg selvfølglig også gør.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share