Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Jeg var ellers begyndt at lede efter en spindelvævssmilie til din log.

Jeg støder jo heller ikke så meget på dig i Thor.

Har fået nyt arbejde, der ligger om mandagen (og onsdag) og rugby er om torsdagen (og tirsdag), så nej, jeg er for sjældent dernede. Men jeg regner med at komme forbi torsdag til en gang disko/VL alt efter hvordan skulderen har det.

Link to comment
Share on other sites

Sunday night fever:

Fik lavet 3 double unders, dog uden at kunne sjippe videre. Blæret :)

Flip clean + 3x opadstød 50-52,5-55-57,5-60kg

Her kunne jeg så mærke at jeg egentligt ikke gad mere.

Cable rows, 3x12

Cable crunch, 3x8

Situp i TV-shop apparat 3xmax

C2 2km, ca. 9mins.

Link to comment
Share on other sites

Godt arbejde med OBD'en :w00t:

Jeg fik lige givet den lidt luft, så kører den længere på literen.

Ja det er lækkert at have én dernede.

Det første jeg tænkte da jeg så den var "Den er sguda mindre end min", netop pga. manglende luft. Det kan godt være den var hård nok til pilatestøser, men min ryg skal have lidt mere tryk :)

Link to comment
Share on other sites

Yoga sol-hilsen my ass. Der er et eller andet zen-agtigt over at front squatte mens solen står op.

Sjip gik ok. Knapt så godt som andre gange.

Benbøj foran (frivend, ej stativ):

5x50kg

2x5x60kg

2x5x65kg

1x2x70kg (Her blev jeg rimeligt svimmel - pga. dårligt frivend - så jeg valgte at droppe settet)

2x5x70kg

Kettlebell high-pulls 16kg, 15 reps til hver arms. Tror den er ret god til obliques. Tror heller ikke den er dum mht. skuldersunhed / "prehab".

Lidt roning, lidt laterals, lidt facepulls.

Netto har tilbud på rød Bounty; Power food of rugbyplayers, hvilket jeg apropos skal til i aften for første gang i lang tid, pga. min slatneskulder.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 20. oktober @ hjemmebane

Kamp mod RK Speed. 3-44.

Vi stillede vores 2. hold med 4 nye (jeg inklusiv) mod deres 1. hold som vist lige er rykket op i Superligaen. Ved pausen stod den 3-5 til dem. Rimeligt godt resultat oddsene taget i betragtning, hvilket også kunne mærkes på Speeds spillere, som var rimeligt frustrerede. I anden halvleg, blev det mere tydeligt at der var forskel på holdene. Vi lavede en del begynderfejl som resulterer i straffespark som bliver udnyttet. De sidste 10 minutter lykkedes det Speeds wing at lave 3 forsøg med tilhørende conversions.

Jeg skal have gjort min kondi bedre. Pga. fejlene var der også mange scrums, om jeg som stolpe tager del i, hvilket betød at jeg ikke kunne overskue at skulle løbe efter bolden når den var i spil :)

Alt i alt synes jeg vi spillede rigtigt godt. W

Link to comment
Share on other sites

Stats:

Alder: 21

Højde: 186

Vægt: 124

Erfaring: Startede med træning sidst i 2005.

Primære mål: Ned på 100kg inden september

Metode:

Kostplan under ligevægtsindtag

Styrketræning

Færre bajere

Kontrol:

Ugentlig vejning

”Hvad siger spejlet?”

Motivation:

Forhåbentlig positiv respons fra omgivelserne

Større fysisk formåen i det daglige

Beslutningen om, at NU er det fandme nu.

Sekundære mål:

At få kost og træning ind som en naturlig del af hverdagen. Jeg vil tro, at jeg stadig kører på begynder motivationen, hvilket jo er fint nok, men ligegyldigt hvis det kun holder i 3 måneder.

Squat 110kg, 8 set, 5 reps, inden juni. Der er kun 110kg vægte at squatte med i mit nuværende center. Regner med at skifte til juni, når mit medlemskab ophører.

Dødløft 250kg, 5 set, 3 reps. Et kvart ton – hårh. Dato? Ingen anelse – det er i hvert fald ikke en øvelse, hvor jeg vil presse mig selv for hårdt.

Bænk 120kg. Langsigtet mål – et sted derude i horisonten.

Program:

Har tyvstjålet Incognitos begynder fullbody program fra www.bodyhouse.dk - dog med tilføjelse af dips og incline crunch. Køres mandag, onsdag og fredag.

What a load of bullshit....

Alder 23

Højde: 186. Jeg tror faktisk jeg er 187 når det kommer til stykket.

Vægt: ~120. De 124 fra forrige år var morgenvægt og de ~120 var efter træning. Jeg kan se - og får at vide - at jeg har tabt mig, så noget mere muskel er der trods alt kommet på skelettet. Når jeg står og poser lidt foran spejlet - double front bicep - kan jeg ligefrem se en 'overgang' fra forresten skulderhovede til biceps. Før var armene nogen rør der var monteret på hjørnet af torso.

Hvad skal der ske?

Rugby-sæsonen slutter vist den her uge eller næste uge. Jeg har årets sidste kamp på lørdag mod mine spritnye ærkefjender fra Speed. Når det er af vejen kan jeg endelig komme til at fokusere mere på mit elskede vægtløftning, som er blevet slemt forsømt på det sidste.

Indtil sæsonen starter igen, håber jeg at kunne få trænet 4 gange i ugen. 3 deciderede VL og 1 GPP/masse (skal have fundet ud af hvordan det sidste skal spænde af). Jeg har fået at vide at jeg skal begynde at løbetræner; NEVER! :devil: . Man må håbe at jeg bliver lidt klogere og mere modtagelig med tiden.

VL programmet kommer med al sansynlighed til at se nogenlunde sådan her ud:

A:

Overhead squat 4x6

Træk, råtræk eller træk fra hæng ~ 20-25 gentagelser.

Benbøj foran 5x5

Stød-hiv 4x4 (gulv/hæng/gulv/hæng)

B:

Lunges 4x6

Push press eller push jerk ~5x3

Frivend, vend, vend fra hæng, flip clean ~ 20-25 gentagelser

Benbøj bagpå 5x5

Benbøj foran 2x2

Træk- eller stød-hiv 4x4. Jeg hader godt nok træk-hiv.

Jeg kan ikke gennemskue om jeg har en øvelse for meget på B eller én for lidt på A. Jeg tænker lidt om der måske burde være noget incline bench på A...

Af andre spændende ting skal nævnes at jeg har købt et par superfede rugbystøvler og at jeg skal skide - så vi ses :)

hayman.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gi' Gas! og glem det løb der! :innocent:

Ser sku lee' ud med træningen!

Ses rundt om hjørnet. Skal i livgarden til december på Høvelte kasserne på Sjælland og 8mdr frem. Kan være man sku' smut ind i kbh til en røvfuld trøning i din hule når en weekend tillader det :devil:

Link to comment
Share on other sites

Rugby vs. Speed @ Udebane

40-5

Gik rigtigt godt. Samme hold vi spillede mod sidste lørdag og de havde fået lidt mere styr på deres lort. Eneste scoring vi fik, var et dejligt try fra vores flanker Jake, som spiller fedt. Jeg spillede anden række - hvilket ikke er mit ynglingssted - vi manglede lidt spillere. Planen var at jeg burde være skiftet ind i 2. halveg som tight head prop istedet for Fætter.

Gi' Gas! og glem det løb der! :innocent:

Ser sku lee' ud med træningen!

Ses rundt om hjørnet. Skal i livgarden til december på Høvelte kasserne på Sjælland og 8mdr frem. Kan være man sku' smut ind i kbh til en røvfuld trøning i din hule når en weekend tillader det :devil:

Hell Mother Fucking yeah!

Jeg var engang oppe på Høvelte og sprænge noget beton i luften.

Link to comment
Share on other sites

VL @ Thor

Træk:

1-1-0-1-1 @ 50kg

1-0-0-0-0-0-1 @ 52,5kg

Hvad fuck sker der? Jeg havde ingen fucking what-so-ever styrker over hovedet overhovedet (pun intended). Det må have været lørdagens rugby kamp der kostede på den saldo.

Jeg vendte de der 52,5kg op på skulderne og ville lave et stød: Kunne godt mærke at der slet ingenting var i armer'en.

Frivend

4x 60-65-70-72,5-75kg

De sidste 75'ere trak lidt tænder ud.

Power Shrugs:

17x75kg

17 reps? Jeg glemte at stoppe :D

12x80kg

12x85kg

På det sidste set, lykkedes det mig at stå og glo lidt til venstre, hvilket godt kan mærke i halsen - det kan ikke anbefales.

Close grip bench press:

6x40kg

2x6x50kg

Igen ingen styrke. Har jeg nævnt at jeg fik en AC-leds separation for nogle uger siden til rugby? Hvorom alting er, var højre arm svagere end venstre - det plejer at være omvendt.

Front squat:

2x5x60kg

2x5x65kg

1x5x67,5kg

Kettlebell high pulls, 16kg: 15-15-10-10

Edit: Jeg kan se jeg sløser med højden jf.

Prehab/disko:

Pulldowns, cable rows, internal rotation, external rotation, cuban press, laterals, triceps extension.

Gi' Gas! og glem det løb der! :innocent:

Ser sku lee' ud med træningen!

Ses rundt om hjørnet. Skal i livgarden til december på Høvelte kasserne på Sjælland og 8mdr frem. Kan være man sku' smut ind i kbh til en røvfuld trøning i din hule når en weekend tillader det :devil:

http://www.bklimfjord.dk/ hvis du ikke kan vente

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg lige øjnene op for din log.... vil se lidt med her. Er temmelig facineret af Rugby, men er lidt øm om at brække for mange fingre, ribben, kraveben, ben, næse, tænder, og få blomkåls øre.... men ville rigtig gerne. Hvordan ses der på en 30-årig 70 kilo let mand, på u-11 holdet?

Link to comment
Share on other sites

:blink: Træner/studerer du ikke i KBH ?

Jo, men du bor vel stadig på Mors og så er der trods alt ikke så langt til Skive - jeg ved ikke hvad I har af udstyr og hvad Asbjørn siger til at du smider med vægtene :)

Så fik jeg lige øjnene op for din log.... vil se lidt med her. Er temmelig facineret af Rugby, men er lidt øm om at brække for mange fingre, ribben, kraveben, ben, næse, tænder, og få blomkåls øre.... men ville rigtig gerne. Hvordan ses der på en 30-årig 70 kilo let mand, på u-11 holdet?

Der er plads til alle - især på 2. holdet - hvor vi trods alt kun spiller for sjov.

Jeg har kun spillet i ca. 1 måned, så jeg er rimelig uerfaren, but here goes:

Fingre: Det tætteste jeg har været på at brække en finger, var et kikset forsøg på at gribe en bold, der fløj ned fra himlen. Der var dog én i lørdags der brækkede en finger, da en modspiller jokkede på hans hånd. Regel nummer 1: Lad være med at støtte på jorden med flad hånd. Lav en knytnæve og stik den i jorden eller tag fat i en anden spillers trøje.

Kraveben: Det er - vist - ikke unormalt at man smadrer skulderen engang imellem, når man bliver kylet til jorden. Hvis det er seriøst tager man 2 ugers pause, hvis det er mindre seriøst tager man Ipren. Der var én i lørdags der fik revet skulderen af led. Jeg så ikke hvad der skete, men hans skulder så sjov ud bagefter :bigsmile: Der er ingen skam i at spille med body armor.

Ben: Blå mærker på skinnebenet og måske lidt ondt i anklen. Jeg skal have købt mig et par skinnebensbeskyttere.

Næse: Gå lavt ind i tacklinger og du er ok. Man dør ikke af lidt næseblod.

Tænder: En tandbeskytter koster omkring 40,-

Ører: De folk der har stor risiko for at få balret ørene, spiller enten med hjelm:

post-9807-1193613910_thumb.jpg

eller taper dem fast

post-9807-1193613886.jpg

Men når det så er sagt, vil jeg gerne lige tilføje at jeg aldrig har haft så mange 'skader' som mens jeg har spillet rugby. Det har så egentligt ikke være skader, men bare lidt avs, som jeg overreagere på. Det er en del af spillet og man vænder sig til det; hvilket jo faktisk er det fede ved spillet: Man bliver hærdet.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Muscle snatch: 2x10x20kg

OHS 3x6x50kg

Træk, 50kg, 18 reps

Vend, 2x2@70kg

Opadstød: 6 med 50kg, 4 med 60kg

Yates row: 3x5x60kg

BOR: 3x5x50kg

Shurgs et eller to set. Stor yoke = lee' power look: http://www.elitefts.com/images/PICTURES/yoke.jpg

Leg curls, 2 set. Skal klart køres noget mere - i mangel på en GHD. Det føles rigtigt med noget hase-træning.

Hyper extensions, 1 set.

Røg på vægten efter træning - 119,45kg - good shit.

Krebsen havde kloge ting at sige til mit træk og opdstød.

Hvorfor finder jeg altid en undskyldning for ikke at squatte? :nonono: Selvom den i dag var ok (arbejde) - det er trods alt lidt svært at spole tiden tilbage.

Jeg skal have lagt mig et 'rigtigt' program til vintermånederne. Jeg er efterhånden overbevist om at jeg ikke er i stand til både at trække og vende samme dag, så det bliver et fullbody-split (~~~~). Må hellere kigge på Smolov til front squat. Træk skal køres ved lav belastning og mange løft af hensyn til teknik - opadstød ditto. Vend får ikke ret meget fokus, indtil der er bedre sammenhæng mellem vendet og stødet.

Link to comment
Share on other sites

Har haft lidt ondt i albuen, hvilket også gav sig til udtryk i dagens træning:

Træk, 50kg, 3 singles

OHS, 50kg, 2x6

Opadstød: 3x3x50kg

OL squat: 6x5x70kg

RDL (tror jeg): 3 set @ 50kg

Crunches + 20kg, 2 set

Gøgl i kabeldims til obliques, 8-9 set.

Shrugs: 3x12x40kg

Link to comment
Share on other sites

Stød-dag @ Thor

Fik lavet en double-under + 1

Stød:

2x50kg

4x60kg

2x65kg

BNJ:

2x3x50kg

Rack jerk:

2x2x50kg

(eller deromkring)

Front squat:

5x5x70kg

Good mornings:

3x5x40kg

2x5x50kg

Crunches - havde ingen styrke. 5-6 styk med 7kg

Oblique hejs, 6 set

Shrugs 2x10x40kg

Short and sweet.

Link to comment
Share on other sites

Rugby vs. Hamlet @ Hillerød lørdag d. 10 november

Tak for lort :D Det regnede, haglede og blæste. Det var med andre ord godt koldt og vådt. Lidt kedelig kamp pga. banen. Endte 8-5 til hjemmeholdet, med et par lidt random dømmelser fra dommerinden, men sådan er det vel når man har kvinder i en mandesport :blahblah: .

Vi havde revet dem rundt på alle leder og kanter, hvis banen havde lagt mere op til rugby end mudderkamp.

Link to comment
Share on other sites

Nøøøh-løftning @ Thor

Kampvægt: 118,6kg

Træk med 50kg. Fik 4 ud af 200 forsøg - sådan føltes det ihvertfald.

Opadstød, 20,30 og 40kg. Enkelte power jerks.

Front squat, 3x5x70kg - den føltes usund. Stoppede sættet.

Dødløft med træk-greb: 3x3x80kg - Fed øvelse!

Link to comment
Share on other sites

Ornli' læee syg træning @ AK THOR

Undertegnede, Krebsen (for første gang i lang tid. Skadet åbenbart), Batmanden, Christian, Anders og Rasmus.

Opadstød, 20 kg, 3x3

Edit: Glemte noget:

Råtræk:

2x3x40kg

2x3x50kg

Frivend:

3x5x70kg

3x3x80kg

1x82,5kg

Stød hiv + 3 stød hiv fra hæng, 90kg, 4 serier (tror jeg)

Stød hiv, 100kg, 1x4

Benbøj

3x5x70kg

2x5x80kg (mener jeg)

Lidt hejs til obliques og serratus crunch med 15kg.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Sakset fra Facebook:

You Know Your an Olympic Weightlifter if...

1. You are sick of converting everything to pounds even though you can do it in 5 seconds. Because its supposed to be kilos damnit!

2. People tell you how much they bench and you immediately figure out if you can jerk it.

3. You watch others at your gym squat the same thing you squat in kilos in pounds and only go a quarter of the way down. I mean who does that?

4. You have an ass...

5. You know what traps are and have a hell of a set

6.You can't find a pair of jeans in any normal shop to fit you because you cant get them past your legs!

7. When....your talking with your friends saying...

"I use R&B rubbers and Eleikos, what kind do you train with?

8. Benching has suddenly lost its appeal to you.

9. You can only shake your head when watching non-o-lifters do cleans in a gym.

10. You can ATG back squat what most people can leg press.

11. You work out everyday but never feel sore.

12. You can say 'clean and jerk' and 'snatch' to shocked people with a straight face.

13. A guy has attempted to open a flirtatious conversation by asking how much you weigh.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share