Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Jeg var til træning i tirsdags i Thor. Jeg lavede mange mange træk og træk fra hæng med 50 kg. Desuden var der et på 60kg, 2 på 65kg og 2 miss på 65kg. Squats bestod af 4x6x70kg og 2x6x80kg bagpå og 2x2x80kg foran.

Onsdag: 3x 10+10 16kg KB snatches efterfulgt af (maje langsom) sprint. 20+20 16kg KB snatches efterfølgende. Man skulle umiddelbart ikke tro det, men en 16kg og 24kg KB er udemærket til farmer walk.

Torsdag: Inden rugby, nappede jeg dag 1 af Chad Waterburys Anti Body Building Hypertrophy med 55kg i både bænk og BOR. Det har ikke givet DOMS, men nærmere en ret behagelig 'træthed' i de ramte muskler. Jeg tror det er et rigtigt godt program og jeg glæder mig til på tirsdag hvor dag 5 skal køres. Jeg kører naturligvis kun upper body delen. Til rugby lykkedes det mig at forstue højre langfinger (højre ringefinger var forstuet i forvejen). Lortet kommer nok til at koste mig 1800, i tabt arbejdsfortjeneste. Det undrer mig at jeg kommer mere til skade af touch-rugby end rigtig rugby. Pis!

Jeg tager i Thor i morgen og kører frivend, vend fra hæng til stem, ben foran og træk-hiv fra hæng med shrugs i toppen :D --- håber jeg da. Kommer sgu an på om fuckfingeren arter sig.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Your moment of rugby-zen

"Son, in this world there are scrums, and in those scrums you need PROPS. Are you willing to do it? As a prop, I have greater responsibility than you can ever fathom. You use words like drunk and out of shape. Those words are the very back bone of a life I have spent drinking and partying in, and you use them as a punch line.

You weep for your wings and centers and curse the prop forward. You have that luxury, you have the luxury of knowing that the front row, while grotesque and incomprehensible to you, wins these games you play. Truth? You can't handle the truth, cause deep down in places you don't talk about in your selection meetings, you want me in that scrum, you need me in that scrum.

I neither have the time, nor the inclination to explain myself to a back that scores under the very blanket of ball retention that I provide and then questions the manner in which I provide it. I would rather you just bought me a pint and went on your way, otherwise, I suggest you crawl into a scrum and get dirty, either way, I don't give a fuck who you think is responsible."

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8 @ Thor

Råtræk fra boks:

3x40-40-45-45-47,5-47,5-50-50-50-50

Råtræk fra hæng:

2x3x55kg

Råtræk:

1x3x55kg

Efter træk havde jeg balret mine hænder ganske meget. Væske 'bylder' på højre tommeltot og venstre 'callus' ved lillefingeren samt slidt hud på venstre tommeltot; altså ingen hiv/DL i dag.

Bænkpres 10x4x55kg

superset med

Bent over row 10x4x55kg

Behind neck push press: 5x3x52,5kg

Overhead squat:

5x40kg

2x3x40kg

3x45-50-50-55-55-60-60kg

Stående hofte-rotation (aner ikke hvad den hedder) med 50kg på nakken. Tror ikke den hjælper noget. Mere russian twist.

Windmills: 2+2x5 @ 16kg

1x eccentrisk dips. Den skal der arbejdes mere på.

Pull downs:

3x100-130lbs

1x150-170-180-190-200lbs - Altså hele stakken, stangen trukket helt ned til brystkassen og kontrolleret eccentrisk fase. Kommer til at give nasty-ass DOMS er jeg bange for.

5x150lbs

Har desuden trænet mave i dag inspireret af Pavel og lidt strækkere. Tirsdag stod på lidt legetøjs-dips mellem min subwoofer og en stol.

Jeg har haft lidt ondt i skinnebenet efter rugbytræningen begyndte igen. Jeg tror det skyldes at underlaget er relativt hårdt; kunstbane / astroturf. Det gjorde i hvert fald nok ondt til, at jeg droppede træning tirsdag og torsdag. Tirsdag røg jeg på druk og vred om på ankelen på vej hjem. Flot! Men jeg er da overbevist om, at skinnebenet får mere ro end det ellers ville have fået. Anklen var også grunden til at der ikke blev kørt 'rigtig' træk i dag.

Link to comment
Share on other sites

Overspringshandlinger i stedet for at skrive rapport om nedbrydning af hydrogen peroxid via catalase:

1) Fyld stor grøn rygsæk med bøger. Udfør diverse lunges og step-up på subwoofer. Tasken kan desuden bruges til 1-hånds shrugs.

2) Fyld lille stor rygsæk med bøger. Ghetto-modificér en bærerem fra sportstaske til neck-harness, brug sort taske som vægt og udfør nakke fleksion og ekstension.

2H2O2 -> 2H2O + O2

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag @ Thor

Stød:

2x50-55-57,5-60-62,5-65, 67,5

1x70-70

De 2 70'ere var lidt løse i det. 67,5kg'erne sad fucking solidt.

Lidt twists med 15kg

Pull downs 5x160lbs. Dybden kunne have været bedre.

3x eccentrisk dips.

Close grip decline bench press:

5x5x~35kg (aner ikke hvor meget vægt der var på).

Nogle one arm overhead bent over rows (fra nu af: Scrum rows!). 30 lbs er overraskende tungt...

Link to comment
Share on other sites

Røg på vægten efter træning - 119,45kg - good shit.

Var på vægten inden træning i går: 112,3kg

-7kg på 3 måneder er sgu nice nok, især når én af månederne var december. Det er naturligvis ikke 'gode' målinger, i og med at de er taget inden træning og ikke om morgenen.

Der blev forresten også lavet OHWL (OverHead Walking Lunge) i går. Prøvede først med 50kg - komplet umuligt. 15kg var noget nemmere (kvindebaren).

Link to comment
Share on other sites

Var på vægten inden træning i går: 112,3kg

-7kg på 3 måneder er sgu nice nok, især når én af månederne var december. Det er naturligvis ikke 'gode' målinger, i og med at de er taget inden træning og ikke om morgenen.

Der blev forresten også lavet OHWL (OverHead Walking Lunge) i går. Prøvede først med 50kg - komplet umuligt. 15kg var noget nemmere (kvindebaren).

Du bliver jo en pind :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag @ Jens Jessensvej

ABBH uge 3

Bænkpres 10x5x55kg

ss

Bent over row 10x5x55kg

Turde godt tage til rugby, ud fra Dan Johns devise "Show up, warm up, then see how you feel". Fik et lille vrid i aklen pga. hurtigt sideskift - ikke noget problem. Har skiftet fodtøj fra løbesko til fodboldstøvler. Er overbevist om at det var den forhøjede hæl i løbeskoene der gav mig ondt i skinnebenet.

Fredag @ Thor

Jeg er desværre tvunget til at være meget selektiv med mine øvelser, da min hænder er ret balrede. Huden vil ikke hele ordentligt. Kopattesalve FTW!

3x benbøj foran + opadstød:

50-55-57,5-60-62,5-65-67,5kg. Slattent stød på den sidste - dog synes jeg min stød teknik er ved at være noget bedre.

Behind neck push press

3x50-52,2-55kg

3x3x57,5kg

Windmills, 5+5x16kg

Pull downs:

5x100lbs

5x140lbs

5x170lbs

Jeg tror nok jeg lavede noget mere, men kan ikke huske det.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg vågnede i går morges tænkte jeg: "Åh nej - én af de dage". Så hele dagen gik jeg egentligt bare og ventede på at det skulle gå galt. Gårsdagens manuskriptforfatter havde valgt at trække spændingen til ud på aftenen. Så mens jeg var på arbejde tænkte jeg: "Nu sker det". Jeg overdramatiserer måske lidt, men hold kæft hvor er det bare irriterende at være forkølet. Dårlig nattesøvn, dårlig produktivitet i dag og ingen rugby i aften. FUCK!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag @ Thor

Featuring Krebsen på skånekost, Christian, Anders, Jonas og Per. Ham kung-fu gutten var der også.

Stem fra træk bundstilling, opadstød med tom stang. Krebsen tror åbenbart at jeg er lavet af ler, som kan formes efter hans forgodtbefindende :blink:

Jeg er desværre ramt af en gang forkølelse/fugleinfluenza/et-eller-andet, så allerede efter de par småtterier haglede sveden af mig. Det mest fornuftige havde måske været bare at blive væk, men i eftermiddags var jeg simpelthen nødt til at foretage mig noget aktivt. Jeg har ligget syg i 3 dage og ikke lavet en skid. 6 dage siden sidste træning. Der skulle ske et eller andet. Sygdommen er vist så småt på retræte. Appetitten er tilbage. Rart at kunne leve af noget andet end chokolade og rugbrødsmadder.

Træk:

6 reps @ 40kg

Drukskaden i min ankel kan desværre stadig godt mærkes, så min modtage position var helt med helvedes til. Desuden havde jeg ikke ligefrem eksplosion i overskud.

Råtræk:

6 reps @ 50kg (eller noget i den retning).

Dødløft:

3x5x110kg

2x5x120kg

Rart at køre den øvelse igen. Tror den kommer med i mit "in-season" program. Der er vel og mærke tale om "almindeligt" dødløft, dvs. at løftet klares hovedsagligt med glutes og ikke så meget quads.

ABBH uge 4 (selvom programmet kun er 3 uger....)

Bænkpres ??x5x55kg

ss

Bent åge rows ??x5x55kg

Jeg ved ikke lige hvor mange set jeg fik; mellem 8 og 10 vil jeg tro. Kørte et udmærket parløb med Per, hvor han træk i mine pauser og jeg hhv. bænkede og roede i hans.

OHS 2x6x50kg (kom først til at skrive 2x650kg... Det havde været badass.)

16kg KB snatches, 2x10+10.

Pull downs, arbejdede mig op til 3x170lbs og de var rimeligt pressede.

***********************

Tror jeg fortsætter med ABBH i næste uge, hvor de alm. BB øvelser erstatter med én hånds DB ditto. Det skal nok baldre obliques godt og grundigt. Man er vel prop :superman:

***********************

Jeg tror desuden mit fremtidige "VL" program kommer til at hedde noget i retning af:

A.

Træk 6x3

Ben foran 4x6

Dødløft 4x4

B.

Stød/vend/frivend 8x2

OHS 4x6

RDL eller træk-hiv 5x5

Det er i mine øjne et OK kompromis mellem en god indsats og lav volumen. Men det må jeg finde ud af når planen effektueres.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag @ Thor

Krebs, Batman, Christian og Anders.

Benbøj foran

2x50-55-60-65-70-75-80kg

1x82,5-82,5-85-85-87,5-87,5-90kg

En del PRs

Træk-hiv, fuld ROM + 7,5cm

3x55-60-65-70-70-80(??)kg

Kan ikke lige huske hvor maje der var på til sidst. De var tunge og sled godt.

Behind neck jerk:

1x50-55-60-65-70-72,5-77,5-80kg

Havde også 2x1x82,5kg men der var lidt stem på venstre.

Lavede også lidt mere. Gider ikke logge. Tid: 2½t.

Link to comment
Share on other sites

LATE NIGHT MAX OUT MONDAY

Liggende stem med stød greb (the excericise formely known as CGBP)

Singles indtil 80kg << Mange mange PRs

Fail på 82,5kg (Nåååårj Thyge var glad for de der bøjler som kan lege spottere)

Jeg havde egentligt kun regnet med at kunne tage 70kg, så 80kg er sgu meget pænt IMO. Jeg hader trods alt bænkpres.

Yates row

Singles indtil 70kg

Fail på 72,5kg

Upright row

Singles indtil 47,5kg

Fail på 50kg

Hang cheat curl and underhand olympic press (bedste.øvelsesnavn.ever)

Singles indtil 47,5kg

Fik 50kg op, men med lidt hjælp fra knæbøj.

Jeg skal i gang med endnu 3 uger af Waterburys ABBH og ville finde nogle nye øvelser. Er ret meget i tvivl med underhånds stem - kan godt være den ryger til fordel for alm. military, eller push-press fra nakken.

Link to comment
Share on other sites

Lidt hurtig træning inden arbejde:

Benbøj, foran:

3x65-75kg

6x3x80kg

4. og 5. set var rimeligt tunge.

Træk:

2x3x50kg ('smalt' greb)

3x3x55kg (bredt greb).

Tror jeg har det bedst med bredt greb.

Stem:

10x20kg bag nakken og 10x20kg foran, umiddelbart efter.

Pull downs:

5x100lbs

5x150lbs

Tunge :blink:

Link to comment
Share on other sites

ABBH, uge 1, dag 1:

CGBP

10x3x62,5kg (78% af 1RM. Burde have været 64kg)

super set med (~60s RI)

Yates row

10x3x62,5kg (89% af 1RM. Burde have været 80%/56kg)

Rugbytræning. Indkast er blevet en del bedre. Skal spille som tighthead prop på lørdag, i en træningkamp mod Speed.

Link to comment
Share on other sites

Thyges slankekost torsdag d. 28 februar:

Morgenmad:

5 æg

2 skiver rugbrød (~100 g)

8g fiskeolie

3x multivitamin

3x zink

2x magnesium

5-6 kopper kaffer

2 sukkerknalder

Frokost:

3 skiver rugbrød (~150g)

6 skiver spegepølse

Aftensmad:

3 skiver rugbrød (~150g)

3 skiver ost (45+)

8g fiskeolie

Pre-workout:

Kæmpeskildpadde

2 "Hustler" energi drik

Post-workout:

130g kamsteg

~90g mælkechokolade

Natmad:

1 æble

En håndfuld mandler

~60g mørk chokolade.

Link to comment
Share on other sites

Kæft en kedelig log.

Lørdag d. 1 Marts.

Træningskamp mod Speed på udebane. 10-19. Fik at vide at jeg spillede godt. Jeg syntes jeg spillede lidt kedeligt. Oh well. Havde været på fredagsbar natten inden, så var lidt mærket. Kunne godt have underværet de sidste 20 minutter, men det kunne vi vist alle - vejret var ikke særligt fedt.

Tirsdag d. 4 Marts.

Ingen ABBH (kom for sent ud af døren), men fik trænet lidt i den ny faldne hagl.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 6 marts: rugbytræning (HAXION PAK'ED!)

Lørdag d. 8 marts: Træningskamp mod Exiles, 2x30m. Kom bagud ~15-0 alt for hurtigt. Tog hævn og kom tilbage på 22-22. Hvis vi havde spilelt fuld tid havde vi vundet. NB.: Det er bare at være bagstiv når man spiller kamp (jf. 1. marts) end at have tømmermænd (jf. denne kamp).

Mandag @ Thor.

Havde fri fra skole så havde tid til træning inden arbejde.

Stød fra hæng:

Double op til 65kg

Frivend + opadstød:

Singles indtil 72,5kg <<< PR

Miss på 75kg (Stem på begge sider)

Stød-hiv:

4x75kg

3x4x90kg

Benbøj bagpå:

6x6x70kg

Press ss curls, 30kg, 6-8 reps, 4 set.

Crunches, 1 set til forced.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 11. Marts

Helt ristet i stængerne og glutes. Var i laboratoriet i 10 timer. Rugby træning om aftenen. På vejen hjem gik jeg sukkerkold, stormløb på 7-11 - aldrig er så meget mad, hældt i hovedet, på så kort tid.

Onsdag d. 12 Marts

Late night upper body gøgl @ Thor

5x5:

CGBP 60kg

ss

BB Curl 30kg/32,5kg

ss

Press 40kg

ss

BOR 60kg

Krafthelvede jeg havde piv i arme'ren efter den omgang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share