Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Træning engang i påskeferien:

Frivend op til 82,5kg << tangering af PR

Benbøj foran 3x8x70kg << DOMS

Træning onsdag d. 26. marts

Træk:

3x40-42,5-45-47,5-50kg

12x52,5kg

Havde nogle kiks, hvor jeg ikke ramte banen.

Benbøj foran:

6x3x75kg

Var ved at besvime ~3 gange. Tror jeg er dehydreret.

KB stem, 2x5+5@16kg

Crunches, 25reps

Quick edit:

Vægt efter træning: 110,75kg

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Your moment of rugby zen:

Rugby is two halves of 40 minutes each with a continuosly running clock. When a team plays together, it's a beautiful thing to either watch or participate in. When they don't, it's like the old school yard game of "Kill the Guy With the Ball".
Link to comment
Share on other sites

Hey Thyge. Jeg har først opdaget din frontsquat pr nu. Tillykke med de 100kg, det er jo en milepæl.

Så skal der bare styr på teknikken, og så bliver du en habil løfter.

Ja det er nice nok. Dog ved jeg ikke om jeg vil kalde det en "rigtig" PR, da dybden var lidt hæmmet af de bukser jeg havde på. Men om ikke andet er det fedt at kunne 'håndtere' den vægt.

Link to comment
Share on other sites

Solo-træning lørdag d. 29. marts:

Dødløft:

Triples med 10kg hop indtil 130kg.

1 single med 140kg (tangere mig gamle PR).

Var ved at besvime efter de 140kg :) Havde ikke sovet ordentligt og havde tømmermænd light.

Bænkpres:

Triples med 5kg hop indtil 70kg

3x72,5kg

Teknikken røg godt nok ud af vinduet på de sidste 3.

BOR 6x5x55kg

ss

KB 1-arms stem 5x5+5x16kg

BB Curl

8x20kg

8x25kg

8x30kg

8x35kg

8x30kg

Crunches 1x25.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 1. april:

Rugby @ Jens Jessens Vej for første gang i lang tid. Sportede mit nye kit, hvilket var fedt. Var desværre tvunget til at stå stille ind i mellem fordi jeg havde glemt min tandbeskytter, så jeg nåede at blive kold. Hvis jeg havde været i gang hele tiden tror jeg ikke det havde været et problem. Havde desuden spist 30mins inden træning, hvilket er noget pis.

Ondag d. 2. april:

Morgentræning, KVL centeret:

DB bænkpres, tunge triples til fail (~60kg).

Press downs (dips maskine) triples op til ~75kg.

Bent over rows, 2x5x~49kg, 3x5x~53kg

Eftermiddagstræning, AK Thor:

Benbøj bagpå, double til 100kg med 5kg hop. Min gamle 1RM er 90kg, så det går da fremad.

Stem, triples, 40kg;45;2x50kg (den sidste var vidst kun en double).

Sweet sweet luuuv with Orange Ball of Death.

Huh hej, stem i alle retninger.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 4 april @ AK Thor

Cirkeltræning: Træk (~50kg), bænk (~60kg), front squats (70kg). Blev vist 6x3 på det meste. Er begyndt at køre bænkpres med 'bredt' greb (hvilket nok nærmere vil sige almindeligt). Det er helt med helvedes til. Kan godt mærke at jeg mere eller mindre kun har kørt smalt greb.

Mandag d. 7 april @ AK Thor

Træning efter arbejde

Frivend:

Triples op til 75kg. 2x0 på 80kg

Stem:

5x40-45kg

Push press:

5x50-55-57,5kg

Benbøj bagpå:

4'ere op til 85kg. 1x5x90kg.

Russian twist, crunches og pull downs.

C2, 500m @ lvl. 8: 1.44,1 sek. Første gang jeg var på C2'eren var det svært at hive den ned under 2 minutter :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hold da kæft en action packed dag.

Var til eksamen i formiddags i Food enzyme and applications og scorede et 12-tal. Det er første gang nogensinde jeg har fået over 10.

Hjem, spise, træning:

Lidt blandede vend + stød. Havde 3 kiksere på 77,5kg. De er der snart.

Lidt liggende stem. Kiksede en 3'er med 70kg. Det er bare ikke min øvelse :/

Ben bagpå. Triples op til 100kg

Lidt RDL med 70kg.

Efterfølgende var der generalforsamling hvor det mest begivenhedsrige var at Christian fik én på bøtten af Kasper. Virkeligt stenet. God bedring :D

I morgen er der så endnu en eksamen i det længe frygtede fødevarekemi. Lord have mercy.

Link to comment
Share on other sites

Har dovnet den i weekenden pga. eksamner.

Var til Fødevarekemi i fredags, hvilket hvis gik til at bestå. Consumer economics and preferences var så i formiddags til et 4-tal.

Tirsdag d. 15. april @ Thor

Magnificent mobility - et par af øvelserne. Lader til at være ganske udmærket. Derudover stem fra nakke (træk-hejs) og et par opadstød

Træk:

3x52,5kg (80% 1RM) Var lige lette nok.

6x1x55kg

Stød:

6x1x60kg (80% 1RM).

Når teknikken er der og jeg rammer banen er de superlette. Desværre er det ikke hver gang jeg gør det.

Benbøj:

4x3x90kg (90% 3RM). Belastningen passede vist meget godt.

Stem / cheat-curl superset, 3x8x20-30-40kg

C2, 500m @ lvl. 9: 1.38.5 (mener det var 38. Kan ikke huske det).

Link to comment
Share on other sites

Your moment of rugby zen

The scrum, like an arm wrestle, is often won and lost in the moments before the true pressure is applied. Between two equals, the competitor who obtains the upper hand usually triumphs. This applies to many competitive sporting contests, both on a psychological and physical level. The scrum in rugby is no exception; it is a battle within a battle that divides a team between those on the front line and those who can only stand and await the outcome before proceeding.

Much like an arm wrestle, the eight players that take dominance in the brief moments before the ball is put in will invariably carry the momentum and win up-front - and it’s the role of the props to lead the charge.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 19, rugby vs. Holsterbro, 5-43 (så vidt jeg husker).

Udmærket kamp. Jeg er for doven og løber for lidt. Pffft. Dødsdruks efterfølgende.

Mandag d. 21., VL @ Thor

Træk: 6x1x55kg

Opadstød: 6x1x65kg

Stød-hiv: 4x4x80kg

Benbøj: 4x3x90kg

Cheat curls + lat pulldowns.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 22. @ Nandrupsvej

Ringeste træning ever. Jeg kører et ret stort måltid 1½ time inden træning (=kvalme under træning), glemmer min tandbeskytter (kan ikke være med til det sjove) plus jeg får ondt i anklen (modsatte side af min tidligere drukskade - underbevist kompensation?), så den stod på roning istedet:

C2, 5km, lvl. 8 og 9, ~20 minutter.

Onsdag d. 23. @ Thor

Havde taget brormand med på slæb, så min egen træning gik lidt i vasken. Jeg havde et træk på 65kg (tangering af PR), som røg fint til hver, men kunne bare ikke gribe den ordentligt. Fik ondt i albuen som tak.

Smal bænk: Kom vist op på 1x80kg med lidt spotter hjælp. Tangering af PR.

Benbøj: 4x3x90kg. Tungere end de plejer. Jeg havde ellers regnet med at smide lidt mere vægt på i dag, men jeg tror de 5km fra i går sad lidt i bener'n.

Pull downs galore. Har et godt pump i lats :)

Fik købt ny tandbeskytter og en ankelsok som forhåbentligt hjælper lidt på spaghettileddet.

Jeg har desværre et fucking åndssvagt sår på "ryggen" mellem tommel- og pegefinger, der gør at jeg løft bliver besværlige. Det tærer desværre på lysten til at brænde igennem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har vist været i Thor 2 gange siden sidste update. Der er ikke sket noget vildt. Skulle lave 3RM test i benbøj foran, og fik grindet 2 ud på 90kg. Ifølge MOLs RM beregner, burde min 3RM være 87kg. 90% af det er 78,3kg, men taget i betragtning af hvor tung den sidste 90'er var, runder jeg ned til 77,5kg til worksets (passer også bedre med skiverne :) ).

Jeg har haft min bror med nede at træne en gang mere. Det er altså svært at overtale ham til at squatte. Han vil helst bare køre patkass' og køller for at "få mere fisse".

Lørdag d. 3 maj var jeg i Erritsø og spille rugby. Vi tabte desværre 20-3, hvilket nok bedst kan forklares med mangel på stammandskab for vores vedkommende.

Mandag fik jeg taget en blodprøve ved den mobile blodbank. Blodprocent på 9,5 er vist ok. Der går 3 mdr. inden jeg kan donere blod, sårn rigtigt. Jeg gør det primært for at blive knoglemarvsdonor, i og med at min kusines mand har leukæmi og mangler en donor. Sansynligheden for at jeg kan bruges til netop ham, er uendeligt lille, men så kan jeg da tage til begravelse med god samvittighed (OMFG got galgenhumor?).

Skader for tiden: Ondt i højre ankel, højre skulder og højre side af nakken.

Link to comment
Share on other sites

Your moment of rugby-zen

Rugby Football, as we call it, has it's ancient origins bogged somewhere deep in the Crusades, a severed Dane's head and a lost wager by a couple of drunken English vicars, as legend has been orally conveyed. We'll probably never know the real truth as no one had mobile phones back then to send out an SMS informing us of the birth of the ultimate sport. What we do know is that the IRB (the appointed Dark Lords of the Rugby Universe) have created a list of modern rules (unfortunately they do not include bloody Dannish heads) that govern how we play this sport favoured by heaven. Rugby is a tough, brutish sport. It cannot be taken lightly. Rugby is played with passion, intensity, grace, fierocity, and for lack of a better word, balls.
Link to comment
Share on other sites

Your moment of Rippetoe-zen

A gallon of milk pere day, added to the regular diet at intervals throughout the day, will put weight on a skinny kid. Really. The problem is getting the to do it. It is currently a fad, as this is written in 2005, for boys to think they need a "six pack", although most of them don't have an ice chest to put it in.
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 12. maj @ Thor

Jeg havde slæbt min ven Søren med, som sled godt i det med sumo dødløften. Jeg prøvede at lære ham lidt stød-hiv og råtræk, men det kørte ikke rigtigt :P

Træk:

3'ere med 40, 50 og 55kg

6 1'ere med 57,5kg

Det kører ret godt. Især de sidste 2 med 57,5kg

Stød:

Tror jeg fik 4 1'ere med 67,5kg. Jeg er konstant ved at besvime når jeg få vendet op og det er noget lort. Så mig nødsaget til at stoppe efter 4.

Stød-hiv: 3x3x90kg

Benbøj, foran: 2x3x77,5kg Var igen ved at besvime. Andendagstømmermænd + det er lang tid siden jeg sidst har været dernede + yadadadada er åbenbart dumt :D

EZ-BB Curls (~35kg) + 1-DB Rows (17,5kg) + Face pulls.

Det lykkedes os desuden at tæve sandsækken så hårdt at fæstningen i bjælken gav op :D

Alt i alt en fornuftig træning, især mht. træk. Det med frivend er ikke noget nyt :( Benbøj skal bare have en uge mere, så er de der.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 14 @ Thor

ME i smalt bænk, med BOR triples i pauserne (60kg). Nappede vist 3x75kg. Efterfølgende noget der lignede 6x3 CGBP ss BOR.

DL: Nappede en 1x140kg og 1x150kg. Jeg kom lige fra arbejde, hvorfor jeg trænede i alm. tøj, hvilket hæmmede lockout, så de var nok ikke blevet 'godkendt', hvis det havde været en konkurrence.

Diskodiller-daller (OMG KURLZ) og pffffft shoulder-prehab (facepulls og lidt strækkere).

Havde egentligt mulighed for en kort bette tur i Thor nu her, men cyklen er punkteret og skal på arbejde om ½t så nåede det desværre ikke :cry:

Link to comment
Share on other sites

Havde egentligt mulighed for en kort bette tur i Thor nu her, men cyklen er punkteret og skal på arbejde om ½t så nåede det desværre ikke :cry:

Nåede alligevel lidt efter arbejde:

Træk:

3x3x40kg

~20x1x50kg

Facepulls.

Link to comment
Share on other sites

Singles-night (eftermiddag) onsdag d. 21 maj @ Thor

Benbøj: 7-8 stykker med 100kg. 1 med 105kg.

Frivend: 2 med 85kg (PR tror jeg nok). 2 kiks på 90kg, men ffs de er tæt på.

Alm. bænk: Kom op på 70kg. Min venstre skulder er altså ikke glad for bænk, så stoppede der.

Stem: 2x45kg. Igen, bøvl med skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 22. @ Tietgen

Benbøj: 2x1x110kg

Facepulls.

Fredag d. 23. A.M. @ Tietgen

Benbøj: 2x2x110kg

Der er SÅ FEDT at stå op, spise morgenmad, skide, squatte, bade, tage i skole :)

Fredag d. 23 P.M. @ Jens Jessens Vej

Dølløft: 1x140 + 1x150kg

Blev lige nødt til at hive dem op. Var ikke helt tilfreds med mine løft fra onsdag d. 14.

ME CGBP: Kom op på 3x80kg. Min skulder er ikke specielt fed :(

2x eccentrisk dip. Havde kontrol hele vejen ned og det var liiiiiiige før jeg også næsten måske muligvis eventuelt kunne have presset mig lidt op.

Pull downs: Nappede 2x1x90kg, hvilket åbenbart imponerede en håndboldtræner lidt...

Lørdag d. 24 @ Holmen

Rigtig fed kamp. De var på hælene det meste af første halvleg, men kom stærkt igen i 2. med et try efter ~30 sekunder. Der tabte vi desværre pusten lidt :( Det var planen at jeg skulle spille hooker, men da vores loosehead prop meldte afbud, var jeg nødt til at tage tjansen som #1. Det er min 'gamle' position og jeg må nok erkende at jeg har det bedre som 4 eller 5.

Søndag d. 25. @ Tietgen

Har ikke trænet endnu, men regner lidt med at nuppe en gang OHS med 20kg, pulls downs og face pulls.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 25. @ Tietgen

Har ikke trænet endnu, men regner lidt med at nuppe en gang OHS med 20kg, pulls downs og face pulls.

Big fat lie. Det var desværre ikke muligt at komme ind at træne, pga. noget bavl med et skævt gulv eller noget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share