Køb af squatdragt?


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Hey, jeg har tænkt mig at investere i en squat dragt indenfor den næste måneds tid, men hvad bør jeg kigge efter? her er et par punkter jeg har tænkt over, som jeg gerne ville have et svar på(så godt som man nu kan :wink: ):

Hvordan man skal måle for at få den rigtige str? Højde, vægt etc (tænker på hvor fra og til man måler højden, for man tager vel ikke hele kropppens længde med eller hvordan? :blink:)

Nogle mærker der er bedre end andre? eller hvor i ligger forskellen?

Hvad bør jeg ellers være opmærksom på ved et køb og bemærk at det er over nettet?

Bør jeg prøve en størrelse inden jeg bestemmer mig for en korrekt størrelse eller er det nok med at måle højden og vægten?

OG hvis der er noget i mener jeg har glemt at tage højde for, ville jeg blive glad for at høre om det :tongue:

Et lille side spørgsmål er om hvor stor forskel der er på at dødløfte i en Dl dragt eller en SQ dragt? har hørt noget om at man kan vende en SQ dragt om så den virker så godt som en DL dragt ???

Edited by Mikkel leicht
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

>Mølvis

Var din dragt ny da du fik den? :smile:

>Mikkel leicht

Jeg vil tro en Titan Centurion str. 40 eller 42 vil være passende. Hvor høj er du? Du gør dig selv en bjørnetjeneste ved at starte i en meget stram dragt. :smile:

Jamen højden er på 183-185cm og en vægt på 93kg ca. Men der er altså et stort spring fra 36-38 til en 40- 42 :laugh::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mikkel > jeg vil tro den 40er jeg prøvede kunne rives næsten 10 cm op i stroppen på skulderen.

Henrik ude fra frem squatter i øvrigt i en 36, og hans ben er vel omkring 70 cm.

nu er der os stor forskel på en nybegynder i udstyret og så en som henrik, der har trænet længe i det og ved hvordan man udnytter det... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jamen højden er på 183-185cm og en vægt på 93kg ca. Men der er altså et stort spring fra 36-38 til en 40- 42 :laugh::w00t:

Så skal du nok have en str. 40.

Squatfather > Ja, den var ny da jeg fik den. Jeg fik den ikke på første gang jeg prøvede.

Ok, det var såmænd bare fordi man ofte kan klemme sig i en brugt et nummer eller to mindre end en ny.

En 42 er helt i hampen :laugh:

Det afhænger da af knægtens højde. Desuden vil jeg til hver en tid hellere give en begynder en dragt der er en smule for stor frem for en smule for lille. :wink:

jeg vil tro den 40er jeg prøvede kunne rives næsten 10 cm op i stroppen på skulderen.

Den skal jo aligevel syes ind i stropperne.

Link to comment
Share on other sites

Havde tænkt mig at købe dette produkt fra denne side:

http://www.inzernet.com/search_results_squ...vel=2&subcat=26

Det er enten Harcore modellen eller leviathan jeg vælger.. men tror der bliver den sidstnævnte :devil:

hvad siger i?

Bad idea. Hardcoredragten er dybt forældet i forhold til Titandragten. Og Leviathandragten er ikke lovlig i DSF/IPF.

Såfremt jeg var i dine sko ville jeg købe mit udstyr hos en af de danske forhandlere. I så fald står du meget bedre i tilfælde af en reklamation. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bad idea. Hardcoredragten er dybt forældet i forhold til Titandragten. Og Leviathandragten er ikke lovlig i DSF/IPF.

Såfremt jeg var i dine sko ville jeg købe mit udstyr hos en af de danske forhandlere. I så fald står du meget bedre i tilfælde af en reklamation. :smile:

Okay.. :smile: Når du nu siger reklamation, hvad mener du helt præcis? sponsor ? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share