Nu som tiogtyveårig


Mettehelena
 Share

Recommended Posts

Jeg kan også godt sniffe det.. :innocent: Du har fået stor ros for et program, jeg tidligere har lånt forresten.. :bigsmile: Bare lige så du ved det Mette...

Og så er det bare for FEEEEEEEEEEEEDT at du er klar til 24 timers i Horsens sammen med Arne og Candy..Spændende hvem 4. mand bliver. :smile:

Evt du også skal undervise en time?? :4thumbup:

Herligt, hvilket program var det?

Jep jeg er frisk, men kun på at blive underholdt. Ikke selv underholde :innocent:

(med mindre der er maje goe $$$ :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 756
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meget, meget mystisk dag :blink:

Dagen startede egentlig helt fint. Jeg vågnede tidligt, og kunne lige nå en hurtig gang "morgen bøj og stræk" aka SatsCore 30 mins. Er nu ikke helt så smidig som jeg har været, men jeg opdagede at der på cd'en er der også yoga, så det vil jeg give en chance. Om ikke anden så for at opnå lidt indre ro...

Men

Regnede med at få en rolig dag, men nej... En ting er sikkert, der kommer til at gå meeeeeget lang tid før der kan komme ro og struktur over afdelingen.

Situationen er, at pga. strukturændringer pr. januar 2007, skulle min afdeling adskilles fra en afdeling, og fussionere med en anden. Dette betød at vi fysisk skulle flytte. Der var ikke kontorer ledig i vores nye afdeling, så vi fik klemt os sammen på kontorer lige ovenpå. Dette skulle være en midlertidig løsning, indtil hele afdelingen kunne få kontorer sammen på en anden etage, ultimo 2007.

- For en uge siden blev det så meddelt, at der skulle strukturændringer igen, a la tilbage til status quo

- I dag fik vi så at vide, at vores kontorer skulle være ryddet om 14 dage, så nu skal vi flytte, igen...

Fordelen er, at de lokaler vi (forhåbentligt) får, ligger i en bygning lidt fra rådhuset, hvor der er så mange ledige lokaler at vi kan få én mands kontorer. Her kan vi så også have samtale med familierne uden at skulle rende fra Herodes til Pilatus for at finde et ledigt samtalrum.

Jeg skriver forhåbentligt, da erfaringen har lært mig, at man ikke skal regne med noget førend det er sket. Men de lokaler er de absolut eneste ledige, og her kan vi (forhåbentligt) blive indtil vi skal flytte ind i de endelige lokaler.

Lidt anekdoter fra en småfrustreret offentligt, kommunalt ansat :crazy:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Ah, ja. Det program er, når jeg selv skal sige det, genialt :innocent::laugh:

"lønnen" i citationstegn, lugter nu ikke af mange kr :dry:

Nej vi får ikke 10000 kroner for at køre ligesom en hvis Macdonald, men det er nu helt ok, det der bliver disket op med... Og nu er det jo heller ikke hver dag man kører for 50 frådende kritiske spinnere og der er 100 mere der ser på... :4thumbup: Det plejer at være fedt at undervise til de her events... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nej vi får ikke 10000 kroner for at køre ligesom en hvis Macdonald, men det er nu helt ok, det der bliver disket op med... Og nu er det jo heller ikke hver dag man kører for 50 frådende kritiske spinnere og der er 100 mere der ser på... :4thumbup: Det plejer at være fedt at undervise til de her events... :smile:

Ja det er naturligvis heller ikke pga lønnen at man underviser sådan et arrangement...

I denne ombæring vil jeg dog gerne underholdes, og det glæder jeg mig til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Stadig lidt rundforvirret efter de mystiske udmeldinger vi får på jobbet for tiden, vågnede jeg tidligt. Det er en sær, sær vane jeg har udviklet de sidste halve års tid. Måske en del af det at blive ældre (og ikke gammel :innocent: )? Har ellers altid været udstyret med et yderst veludviklet sovehjerte, som snildt kunne klare 9-10 timers søvn i døgnet. Nu er vi nede på 6, og 7 hvis det virkelig skal være vildt.

Nå, men fordelen ved det er, at jeg får klaret min træning fra morgenstunden. Min træningsmotivation har store negative, røde tal om eftermiddagen, så skal der trænes, skal det være inden arbejde.

Kl. 6.15 startede min sædvanlige tur på 8½ km om Søerne. I dag dog med tunge ben og en træt krop (men stadig ung, stram & spændstig :wink: )

Jeg har tilskrevet den lidt tunge tur mit mindre søvnoverskud, alt det halløj som sker på jobbet ( har et billede af koordinatorerene som en flok hovedløse høns som render snotforvirrede rundt), samt at jeg afgav ½ liter blod i går.

Normalt mærker jeg intet til dette, hverken undervejs eller efterfølgende, men det gjorde jeg i går. Det gjorde det så heller ikke bedre, at blodet ikke rigtig ville ud af nålen og ind i posen, så sygeplejersken hele to gange måtte dreje nålen, MENS DEN VAR INDE I MIN ARM :crazy: , førend der kom gang i sagerne. Har stadig pseudosmerter...

Nå, en go gang toxic aka nice mokka er vejen frem, og vil redde dagen i dag. Træningen er overstået, og humøret top nice :4thumbup: . De små irritationsmomenter i hverdagen er jo små, og kan ændres. Så et afsluttende citat som min gl. chef på La Santa sluttede alle vores morgenmøder af med: "Keep smiling to the guests, life i wonderful"

Link to comment
Share on other sites

Stadig lidt rundforvirret efter de mystiske udmeldinger vi får på jobbet for tiden, vågnede jeg tidligt. Det er en sær, sær vane jeg har udviklet de sidste halve års tid. Måske en del af det at blive ældre (og ikke gammel :innocent: )? Har ellers altid været udstyret med et yderst veludviklet sovehjerte, som snildt kunne klare 9-10 timers søvn i døgnet. Nu er vi nede på 6, og 7 hvis det virkelig skal være vildt.

Nå, men fordelen ved det er, at jeg får klaret min træning fra morgenstunden. Min træningsmotivation har store negative, røde tal om eftermiddagen, så skal der trænes, skal det være inden arbejde.

Jo ældre man bliver jo mindre sover man, siger de kloge, men pas på du ikke skal til at sove til middag, så må du gerne klappe dig selv på skulderen og sige "nu er jeg blevet ældre". :laugh: Spøg til side. Jeg har det så omvendt dig. Mest frisk eftermiddag og aften..altså ikke ligenu på jobbet men træningsmæssigt. Sjovt som folk er forskellige. :innocent:
Nå, en go gang toxic aka nice mokka er vejen frem, og vil redde dagen i dag. Træningen er overstået, og humøret top nice :4thumbup: . De små irritationsmomenter i hverdagen er jo små, og kan ændres. Så et afsluttende citat som min gl. chef på La Santa sluttede alle vores morgenmøder af med: "Keep smiling to the guests, life i wonderful"

Toxic waste skal der til, Åh nej godt min yoga guru ikke læser med (eller forstår dansk)....Skal til yogaaaaa i aften, så bare jeg ikke dratter om på grund af den giftige kaffe der flyder gennem mine årer.... Btw interessant motto der :laugh::laugh: Lyder så simpelth.... Hvis bare det var så nemt indimellem. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Btw interessant motto der :laugh::laugh: Lyder så simpelth.... Hvis bare det var så nemt indimellem. :smile:

Lettere sagt end gjort det er, og var det også dengang. Engang imellem blev man nødt til at klistre smilet på, især hvis det var gået lidt for vildt for sig aftenen før på Disk :innocent::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Cool, at du får løbet trods arbejde.

Og ja, du er da ung og spændstig... no doubt

:wink:

Disk... sådan nogle steder kommer du da ikke, var!? :crazy: De har jo en helt anden slags toxic waste (har jeg hørt :innocent: )

Ihhhh nej, jeg har bare hørt lidt larm derfra når jeg var på en af mine utallige morgenløbeture sår'n lidt tidligt på morgenen. Kunne da aaaaaaaldrig drømme om at forgifte mit hellige legeme med den slags stærke drikke, som jeg formoder bliver serveret sådan et sted. Eller noget

Link to comment
Share on other sites

Ihhhh nej, jeg har bare hørt lidt larm derfra når jeg var på en af mine utallige morgenløbeture sår'n lidt tidligt på morgenen. Kunne da aaaaaaaldrig drømme om at forgifte mit hellige legeme med den slags stærke drikke, som jeg formoder bliver serveret sådan et sted. Eller noget

Nårh, det er derfor du løbet tidligt om morgen - det er på vej hjem fra byen :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ihhhh nej, jeg har bare hørt lidt larm derfra når jeg var på en af mine utallige morgenløbeture sår'n lidt tidligt på morgenen. Kunne da aaaaaaaldrig drømme om at forgifte mit hellige legeme med den slags stærke drikke, som jeg formoder bliver serveret sådan et sted. Eller noget

Kommer til at tænke på mange en fredag klokken lidt over 6 - på vej til morgentime i Boltens... Når fitnessfolket møder de sidste festdeltagere der står og hænger - måske forsøger at kysse på hinanden uden at have hvad der skal til - det er et møde mellem gensidigt undrende mennesker der vil noget :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nårh, det er derfor du løbet tidligt om morgen - det er på vej hjem fra byen :tongue::laugh:

:innocent:

Kommer til at tænke på mange en fredag klokken lidt over 6 - på vej til morgentime i Boltens... Når fitnessfolket møder de sidste festdeltagere der står og hænger - måske forsøger at kysse på hinanden uden at have hvad der skal til - det er et møde mellem gensidigt undrende mennesker der vil noget :tongue:

Da jeg i tidernes morgen havde receptionsvagter i Boltens fredag morgen, husker jeg også kun for tydeligt stanken af øl, smadrede flasker, og dinglende folk som var ganske muntre, omend noget højlydte. Hvis de da ikke havde munden fuld... af en anden mund :laugh:

Mødte også 3 stk. post festdeltagere ved Søerne. Fik lige tilråbet: " Det der er alt for sundt, og så i sommerferien". Hmrf, nej har så ikke sommerferie, men føler mig da dejlig sund :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning er overstået, og der er 1 time til weekend :4thumbup:

Der var et ok fremmøde i Parken til morgen, hvor tirsdagens program blev gentaget. Fik ros for programmet af en af de goe garvede :innocent:

Nu skal jeg snart til Smilets by, som hovedsagligt står i venindernes tegn. Måske bliver brandmanden lige klemt ind for en kort bemærkning :laugh:

WEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIkend :4jumpy::banana::cheer::wootdance::partytime2::heartpump:

Link to comment
Share on other sites

:innocent:

Da jeg i tidernes morgen havde receptionsvagter i Boltens fredag morgen, husker jeg også kun for tydeligt stanken af øl, smadrede flasker, og dinglende folk som var ganske muntre, omend noget højlydte. Hvis de da ikke havde munden fuld... af en anden mund :laugh:

Mødte også 3 stk. post festdeltagere ved Søerne. Fik lige tilråbet: " Det der er alt for sundt, og så i sommerferien". Hmrf, nej har så ikke sommerferie, men føler mig da dejlig sund :smile:

Jeg får nogle gange en del tilbud fra folk, der gerne vil i kontakt med mig ved søerne om morgenen...bare synd at de tit er så fulde, at de ikke fatter at jeg løber, og dermed er relativt hurtigt forbi dem :laugh: - og at jeg formentlig ikke er til det store lir lige der...Det er nok dem, der missede chancen hos taxachaufføren, der forsøger sig med morgenløberne... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg får nogle gange en del tilbud fra folk, der gerne vil i kontakt med mig ved søerne om morgenen...bare synd at de tit er så fulde, at de ikke fatter at jeg løber, og dermed er relativt hurtigt forbi dem :laugh: - og at jeg formentlig ikke er til det store lir lige der...Det er nok dem, der missede chancen hos taxachaufføren, der forsøger sig med morgenløberne... :laugh:

He he, ja det må så være absolute last chance, selvom det ikke tager mange nanosekunder at overveje tilbuddene :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning er overstået, og der er 1 time til weekend :4thumbup:

Der var et ok fremmøde i Parken til morgen, hvor tirsdagens program blev gentaget. Fik ros for programmet af en af de goe garvede :innocent:

Nu skal jeg snart til Smilets by, som hovedsagligt står i venindernes tegn. Måske bliver brandmanden lige klemt ind for en kort bemærkning :laugh:

WEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIkend :4jumpy::banana::cheer::wootdance::partytime2::heartpump:

Dejligt med et godt fremmøde :superman: og så skal jeg vente med svar til efter weekende :nonono::smile:

God tur til den dejlige by århus og super weekend

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg trænet, og dermed fået lidt prosa til loggen.

Cykling II i Boltens, herrrrrrligt at stå så tidligt op, når man er i massivt søvnunderskud fra weekenden :dry:

Nå, men skønt at få pulsen op igen, og dagens program var lige i skabet, hvis jeg selv skal sige det :innocent:

Opvarmning 8 mins, derefter en kort pause, inden det gik løs med dagens første tur på 27 mins:

Turen var udholdenhedspræget, så vi var i gang i lang tid, men uden at arbejde over syregrænsen.

Siddende mellemtakt altid niveau 6½, siddende enkelttakt altid niveau 7 og stående enkelttakt altid niveau 7½.

4 mins siddende mellemtakt, 3 mins siddende enkelttakt, 2 mins stående enkelttakt

3 ----------"--------------------, 3 -----------"---------------, 3 -----------------"----------

2 ----------"--------------------, 3 -----------"---------------, 4 ----------------"-----------

Herligt tungt arbejde, og en lille pause inden sidste del

Fokus på angreb, 2 x 5 mins

50 sek forberedelse på angreb, 10 sek angreb siddende

40 sek recovery, 20 sek --------------"----

30 30

20 40

10 50

x 2 = 10 mins.

Dejligt med et godt fremmøde :superman: og så skal jeg vente med svar til efter weekende :nonono::smile:

God tur til den dejlige by århus og super weekend

Kenn

Svar??? Har jeg misset noget?

Havde ellers en skøn tur til Århus, og som sædvanligt bytur på Kupe. Måtte denne gang slæbe en storsvimmel brandmand med hjem. Det var egentlig ret underholdende, selvom det var lidt svært at tale ham fra at tage på stranden kl. 6.30 søndag morgen :laugh:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Hej, MH, kære venze :smile:

Mange gange tillykke med, at du har haft føs, og nu er 29 for anden gang. Jeg kunne desværre ikke skrive til dig fra Spanien.

Heisan der mr. Ox.

Tak for din hilsen, det var skønt at fylde tiogtyve, og det gjorde slet ikke ondt.

Ikke så meget træningsopdatering i dag, har lagt mig syg, ØV :4ranting: :ill:

Startede allerede i går. Var lidt træt fra morgenstunden, men tillagde det eftervirkningerne fra den flaske rødvin jeg havde delt med Hot1tot aftenen før :innocent: (vi trængte sg)

Så til møde. Strukturændringerne er på sit højeste, eller dvs. der er enighed om at der skal en ny struktur. Problemet er bare at ingen aner hvordan den skal se ud. Det ellers udemærkede, og nok mest fornuftige forslag om, at lade et eksterne konsulentfirma komme og løse opgaven, blev fejet væk, da vi jo sagtens selv kan løfte opgaven. Men hvad var det lige som skete ved sidste strukturændring? Og den forrige? De fungede ikke!!! Nå, men snakkes skal der altså...

Snakken kørte i ring, og et par stykker af os sad og doodlede lidt. Jeg bliver pludselig enormt træt, og tager mig endnu en kop mokka, aka toxic waste, aka nødvendig doping. Både for at kvikke op, men også for at få varmen. Fryser som en lille våd hund. Siger til sidemanden at jeg lige vil lukke vinduet da jeg fryser, hvorefter at hun kigger på mig som var jeg fuldstændig vanvittig, og flere siger at der er usandsynligt varmt. Så jeg hælder mere kaffe i koppen, som jeg krampagtigt holder om for at suge varmen ud i hele kroppen.

Tilbage på kontoret venter jeg på en vigtig opringning. Det tager sin tid... Bliver mere og mere skeløjet. Hænderne er iskolde og hovedet er ved at brænde op. Det ender med at jeg simpelthen bliver sendt hjem, før opringningen kommer. Min kollega vil tage over. Godt at hun kan sende mig hjem, når nu jeg selv ikke er i stand til at træffe beslutninger :laugh:

Vel hjemme tager jeg hovedpude og dyne med ind på sofaen, tænder tv'et og sover tre timer til Dr. Phil, fantastisk sovemedicin :tongue:

Er også hjemme i dag. Hovedet er noget tungt, men feberen er væk, yeah. Tager til morgencykling i morgen tidlig, og på job bagefter. Har jo et kontor som skal pakkes ned, da vi skal flytte, igen, på mandag. Er så dårlig til at være syg, så utålmodig. Kan ikke bare ligge her. I morgen er jeg 100% rask :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share