MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 5. marts 2008

Styrketræning i Adelgade :smile: Mange mennesker igen, så jeg kunne slet ikke komme igang med mine øvelser, hverken opvarmning eller den egentlige styrketræning :w00t: Well - efter lidt tid fik jeg adgang til squat-stativet :smile:

Opvarmning

squat

10 * BW

OH squat

10 * Stang

Squat

6 * 51 kg

6 * 51 kg

6 * 71 kg

8 * 76 kg

6 * 81 kg

Jeg syntes egentlig de 71 kg var lidt tunge, men var samtidig så træt af, at jeg ikke løfter samme vægt som tidligere, så i dag skulle vægten OP!!!1! Det var egentlig ikke så slemt igen. Jeg var vist bare gået i stå i en comfort-zone :wink:

Good Mornings

8 * 41 kg

8 * 51 kg

8 * 51 kg

8 * 51 kg

Stiff legged Dead Lift

8 * 51 kg

8 * 81 kg

8 * 81 kg

8 * 81 kg

Push down

8 * 27.5 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

2 * 32.5 kg

DB Biceps Curl

8 * 13 kg

8 * 13 kg

8 * 13 kg

Assisted Chin Up

4 * -20 kg

2 * -15 kg

2 * -15 kg

Svag omgang :dry: men det ville nok også være bedre at tage øvelsen inden biceps curls

DB Walking Lunges

20 skridt * 20 kg

20 skridt * 20 kg

20 skridt * 20 kg

20 skridt * 20 kg

Vist nok en slags PR, hvis man går op i sådan noget :smile: God Mind-muscle contact :4whistling:

Leg Curl

8 * 57.5 kg

8 * 60 kg

8 * 62.5 kg

8 * 62.5 kg

Weighted Hyper Extensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Weighted Decline Situp

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Ab roll

8

8

8

8

Den sidste øvelse blev supersættet med udstrækning :smile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Squat

Jeg syntes egentlig de 71 kg var lidt tunge, men var samtidig så træt af, at jeg ikke løfter samme vægt som tidligere, så i dag skulle vægten OP!!!1! Det var egentlig ikke så slemt igen. Jeg var vist bare gået i stå i en comfort-zone :wink:

Sikke noget, skal nok huske at :poking: lidt til dig :innocent:

DB Walking Lunges

20 skridt * 20 kg

20 skridt * 20 kg

20 skridt * 20 kg

20 skridt * 20 kg

Vist nok en slags PR, hvis man går op i sådan noget :smile: God Mind-muscle contact :4whistling:

Lyder da som en ganske habil PR! :superman: Har du overhovedet kørt med de 20 kgs før?

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Sikke noget, skal nok huske at :poking: lidt til dig :innocent:

Lyder da som en ganske habil PR! :superman: Har du overhovedet kørt med de 20 kgs før?

Ja, jeg skal altså presses lidt mere, for ellers går jeg i stå :smile: eller også skal jeg jo selv huske at presse mig selv.

Ja, PR'en er helt reel, men da du pressede mig på lige præcis Walking Lunges fik jeg vist sagt, at det jo ikke var sådan en øvelse man lavede PR's i :laugh: :4whistling:

Jeg har ikke brugt 20 kg DB's tidligere, men der var vist nok en-eller-anden, der brugte 22 kg i weekenden :4jumpy::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg skal altså presses lidt mere, for ellers går jeg i stå :smile: eller også skal jeg jo selv huske at presse mig selv.

Ja, PR'en er helt reel, men da du pressede mig på lige præcis Walking Lunges fik jeg vist sagt, at det jo ikke var sådan en øvelse man lavede PR's i :laugh: :4whistling:

Jeg har ikke brugt 20 kg DB's tidligere, men der var vist nok en-eller-anden, der brugte 22 kg i weekenden :4jumpy::tongue:

Coach-candy må hellere oppe sig så :tongue:

Nå ja, det var der jo noget om, både det med PRs og en-eller-anden, der brugte 22 kg i weekenden - og klagede over DOMS bagefter :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det må du have misforstået, med mindre vi snakker om en anden. :laugh:

Og så lader vi lige denne her stå et øjeblik: :innocent:

Har for øvrigt haft seriøse røv-doms i dag. Det kan næppe være spinningen trods alt, og det eneste fra styrketræningen der kan have foresaget det må være walking lunges. Men meget doms af sølle to sæt.
Link to comment
Share on other sites

Og så lader vi lige denne her stå et øjeblik: :innocent:

Jeg ser ingen klager - bare en ren konstatering af tingenes tilstand. Det er jo en utrolig vigtig træningsparameter hvor meget doms man får induceret, så som seriøs sportsmand skal den slags naturligvis logges for fremtidige tilpasninger.

:4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 6. marts 2008

Opvarmning

Concept2

1000 m, 4:00 min

Indeed opvarmning :w00t: Jeg er så ristet i mine ben efter træningen i går, så overkroppen kom ekstra på arbejde ved roningen :tongue:

Bench Press

10 * 21 kg

10 * 31 kg

10 * 36 kg

9 * 41 kg

Første gang jeg kører øvelsen, så jeg skulle lige spore mig ind på, hvad mit niveau er :wink: Jeg skulle selvfølgelig have haft 10 reps i sidste sæt og jeg havde nok også forsøgt mig, hvis jeg havde haft en spotter, men jeg var ikke sikker på, at jeg selv kunne få den op :blush:

DB incline flies

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

DB shoulder press, seated

5 * 11 kg

5 * 12 kg

5 * 12 kg

5 * 12 kg

5 * 12 kg

5 * 12 kg

DB lateral raise

10 * 6 kg

10 * 6 kg

10 * 6 kg

Push down

10 * 27.5 kg

10 * 27.5 kg

6 * 30 kg

5 * 27.5 kg

Ja, de 30 kg var nok lige for meget i dag :blush:

Lying EZ triceps extension

6 * 10 kg + stang

6 * 15 kg + stang

6 * 15 kg + stang

6 * 15 kg + stang

6 * 15 kg + stang

Weighted Lying leg hip raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

supersættet med

Weighted twisted crunch

10 * 7 kg (H+V)

10 * 7 kg (H+V)

10 * 7 kg (H+V)

Udstrækning, især mave/ryg og overkrop :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 8. marts 2008

SpinningØvet med Kurt i Adelgade. Programmet var lidt rodet, jeg fandt i hvert fald ikke lige noget mønster i det :smile: Der var hyggelig selskab af Candygirl, som egentlig skulle til yoga efter spinningen, men ændrede mening og styrketrænede sammen med mig - Jubii!

Jeg har haft temmelig meget DOMS i benene torsdag og fredag efter onsdagens bentræning og jeg troede egentlig det var overstået lørdag, men jeg må indrømme, at jeg stadig var mærket af det, da intensiteten steg på spinningtimen :blush:

Pulsdata :heartpump:

Max 167

Gns 156

Tid til styrketræning :4flex:

Deadlift

6 * 51 kg

5 * 71 kg

5 * 71 kg

5 * 71 kg

5 * 81 kg

Assisted Chins

4 * -20 kg

4 * -20 kg

4 * -20 kg

4 * -20 kg

4 * -20 kg

BB Bend over row

10 * 41 kg

10 * 46 kg

10 * 46 kg

Pull Down

8 * 47.5 kg

8 * 50 kg

8 * 55 kg

DB Biceps Curls

8 * 13 kg

8 * 13 kg

8 * 13 kg

DB Rear lateral raise

8 * 3 kg

8 * 4 kg

8 * 4 kg

Ab roll

10

10

10

10

Preacher Curl

8 * 15 kg + stang

8 * 15 kg + stang

2 * 17.5 kg + stang :blush:

6 * 15 kg + stang

8 * 15 kg + stang

Det var den omgang :smile:

Jeg har ikke trænet i dag, søndag. Har kastet op i nat :blink: men er vist frisk igen nu. Jeg blev bare ved med at kaste op når jeg drak noget vand. Derfor var jeg ret dehydreret i morges og jeg fandt ud af, at jeg kunne holde det inde, hvis jeg bare drak små slurke, selvom jeg bare var meget mere tørstig.

Well - på den positive side, så betød det, at jeg næsten havde synlige abs da jeg stod op :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 8. marts 2008

SpinningØvet med Kurt i Adelgade. Programmet var lidt rodet, jeg fandt i hvert fald ikke lige noget mønster i det :smile: Der var hyggelig selskab af Candygirl, som egentlig skulle til yoga efter spinningen, men ændrede mening og styrketrænede sammen med mig - Jubii!

Preacher Curl

8 * 15 kg + stang

8 * 15 kg + stang

2 * 17.5 kg + stang :blush:

6 * 15 kg + stang

8 * 15 kg + stang

Jeg har ikke trænet i dag, søndag. Har kastet op i nat :blink: men er vist frisk igen nu. Jeg blev bare ved med at kaste op når jeg drak noget vand. Derfor var jeg ret dehydreret i morges og jeg fandt ud af, at jeg kunne holde det inde, hvis jeg bare drak små slurke, selvom jeg bare var meget mere tørstig.

Well - på den positive side, så betød det, at jeg næsten havde synlige abs da jeg stod op :laugh:

Hehe, så er det jo næsten værd at være syg, hvis man får synlige abs :wink: Tog du billeder? :w00t:

Men det viste sig jo at være et ganske godt valg at droppe yogaen igår, til fordel med styrketræning med dig (hvordan kan man næsten også andet :cool: ) - for når nu du var syg idag, så kunne jeg jo nå yogaen alligevel.

Og cool preachet - du fik i hvert fald presset dig selv :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, så er det jo næsten værd at være syg, hvis man får synlige abs :wink: Tog du billeder? :w00t:

Men det viste sig jo at være et ganske godt valg at droppe yogaen igår, til fordel med styrketræning med dig (hvordan kan man næsten også andet :cool: ) - for når nu du var syg idag, så kunne jeg jo nå yogaen alligevel.

Og cool preachet - du fik i hvert fald presset dig selv :devil:

Joh, jeg tog faktisk et billede, men det er i min nye telefon, som jeg ikke kan uploade billeder fra før jeg får sådan en bluetooth-usb-ting (tror jeg :unsure:)

Tak for preacher-kommentaren. Den er altså også tung :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Joh, jeg tog faktisk et billede, men det er i min nye telefon, som jeg ikke kan uploade billeder fra før jeg får sådan en bluetooth-usb-ting (tror jeg :unsure: )

Tak for preacher-kommentaren. Den er altså også tung :4flex:

Bare send det til candymåsen, så fixer hun det. :shades:

Link to comment
Share on other sites

Bare send det til candymåsen, så fixer hun det. :shades:

Det lykkedes så heller ikke at få afsendt billedet i aftes.

I dag kom jeg så i tanke om, at det vist kræver noget opsætning af telefonen inden man kan afsende MMS og e-mails, så det er lige blevet fixet :smile:

Sååh.. Here goes... Dehydreret mave inkl. vasketøj :tongue:

absdehydreret2yl1.jpg

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 11. marts 2008

Jeg følte mig ærligt talt lidt svag i morges stadigvæk, men det hjalp at få noget mere madi kroppen og træningstasken blev pakket :smile: En omgang styrketræning var på programmet.

Opvarmning

Push ups

Rotationer

udstræk

Rush-hour, så det blev til diverse skulderøvelser for at komme lidt i gang :wink:

DB Shoulder Press

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

DB Incline Flyes

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

Push Down

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

Undervejs måtte jeg lige assistere en ung fyr, der var ved at tage alle skiverne af den ene side af bænkpress-stangen - Been there, done that :laugh:

BB Lying triceps Extension

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

her kan jeg vist godt øge vægten næste gang :smile:

DB Standing lateral raise

10 * 6 kg

10 * 6 kg

10 * 6 kg

10 * 6 kg

Decline Situp

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Ab roll

10

10

EN-DE-LIG var bænkpress-stativet ledigt :w00t:

Bench Press

10 * 31 kg

10 * 36 kg

9 * 36 kg WTF!!!

Jeg var sikker på, at jeg kunne tage 10, men jeg måtte reddes af den nederste krog :mad: Der havde en spotter nok været rar :wink: Og mens jeg sad og var ret sur over, at jeg ikke havde fået den sidste op, var der en der gav mig et møgfald fordi jeg ikke havde låse på stangen "Jeg var jo til fare for både mig selv og andre, hvis jeg tabte stangen og vægtskiverne fløj igennem luften!" sådan en nar :nonono:

10 * 31 kg

Bare lige for at få sidste sæt :blush:

Ab roll

10

10

Over all en udmærket træning, men &%¤#"&%-surt med bænkpressen.

:4george:

Link to comment
Share on other sites

Kan du så komme i gang med dine maveøvelser igen (altså når lænden kan klare det) :bottom:

ja ja ja jeg skal nok :blush:

Det er egentlig også noget pjat, der er masser af statiske øvelser, som jeg kan lave i mellemtiden.

Jeg synes bare ikke, at det er så cool, først at stå at jonglere med tunge vægte :dumbbell_lift: for der efter at kravle ned på gulvet og forsigtigt presse mod ens knæ med hænderne :chicken: Det passer ligesom ikke sammen :nonono: (det er hårdt for ego'et :biggrin: )

Link to comment
Share on other sites

@millemarie: Jeg ved præcis, hvad du mener. Statiske maveøvelser bruger jeg heller ikke meget tid på :blush:

Onsdag d. 12. marts 2008

Dagens træning startede med styrketræning. I dag med opvarmning :4thumbup: :smile:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:57.4 min

500 m, 1:45.9 min

BB Bend over row

10 * 40 kg

10 * 45 kg

10 * 45 kg

Pull Down

8 * 50 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 60 kg

DB Biceps Curl

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

Dødløft

8 * 51 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 81 kg

DB Rear lateral raise

8 * 4 kg

8 * 4 kg

8 * 5 kg

8 * 5 kg

BB Standing Curl

8 * 15 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Ny øvelse i mangel af preacher-bænk :smile:

Det var et lidt presset program og jeg skulle hele tiden holde øje med, hvor jeg kunne komme til med den næste øvelse, men det endte faktisk med at passe perfekt.

Næste del af træningen var:

SpinningElite med Spock

Jeg har kørt med på timen et par gange før, og hver gang er jeg gået kold ca. halvvejs inde i timen (i bedste fald). I dag satte jeg pulsuret over, så det viste % af max-puls, da Lars også melder denne ud og jeg har haft en mistanke om, at min FYS-værdier er for høje i forhold til det niveau, der køres. Det viste sig heldigvis at gå meget bedre end ellers. Jeg kørte efter udmeldingerne hele timen og timen var godt tilrettelagt, så der faktisk ikke var mere energi, da timen var færdig :4thumbup:

Jeg vil ikke prøve at gengive timen, men mon ikke Candygirl gør det? :unsure::smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 179 (93%)

Gns 160 (80%)

Efter timen kom DeepCore lige hen og hilste på :shades: Frisk fyr :smile:

Dagens træningssession blev afsluttet med Thai-dinner med Candygirl, Arne og Spock. Tak for hyggeligt selskab :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13. marts 2008

Endelig træning for ben og nedre ryg :wub: Det har været alt for længe siden :smile:

Opvarmning

Cross trainer, 5 min :sleeping:

Ikke noget squat-stativ ledigt, men jeg manglede jo også lidt chin ups fra i går :bigsmile: Det stativ var nu heller ikke ledigt, men jeg fik lov til at køre mellem en sød fyrs sæt.

Assisted Chin ups

5 * -20 kg

5 * -15 kg

3 * -15 kg

5 * -20 kg

5 * -20 kg

Første sæt med underhåndsgreb, men efter jeg snakkede lidt med ham, der kørte mellem, forsøgte jeg med et greb, hvor håndfladerne vender mod hinanden. Han mente, at det var lettere at aktivere ryggen med det greb, men jeg synes stadig det var svært :unsure: Jeg skal nok bare øve mig lidt mere.

Så missede jeg lige akkurat squat stativet igen, men heldigvis fik jeg igen lov til at køre mellem. Vi var dog tre, så det kom til at tage ganske lang tid, men hyggeligt var det. De to andre, der kørte var et par, hvor hun er elite-atletikudøver (og pænt stærk) og han er vistnok personlig træner (samt yogi og meget andet), så jeg fik også god coaching :smile:

Squat

8 * 51 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg (uden sko)

5 * 71 kg (med hæle på små vægtskiver og albuer længere frem)

det med vægtskiverne passede mig ikke så godt, men det var faktisk en meget god følelse, at smide skoene. Det kan godt være, at mine næste sko skal være noget mere hårde i bunden.

Selve løftene var lette, men det var også planlagt, da jeg har en lille idé om at køre tungere i weekend :w00t:

Stiff legged Dead lift

8 * 61 kg

8 * 71 kg

8 * 81 kg

8 * 81 kg

Kørte fint. Jeg var ved at miste grebet på sidste del af sidste sæt, men det var vist bare fordi jeg glemte at koncentrere mig om det. Pigen, der kørte mellem mine sæt, kørte også SLDL, men fra box. Måske jeg også skulle prøve det, men jeg synes nu, der er ganske langt ned (eller op?) i forvejen :smile:

BB Walking lunges

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

20 skridt * 35 kg

Jeg fandt nogle små låse, så jeg kan sætte skiver på den lille BB :yahoo: så kan jeg få lidt mere vægt på den. Det holdt nu liiiiidt hårdt at få den løftet op over hovedet, da jeg var færdig :smiley-der-sveder-og-puster:

Weighted hyper extensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Leg Curl

8 * 57.5 kg

8 * 60 kg

6 * 62.5 kg

Ab roll

4 "full" ROM

8 (fra knæ)

6 "full" ROM med elastik

8 (fra knæ)

"full" ROM dækker over, at jeg nu forsøger mig med at lave øvelsen fra stående. Jeg kan dog ikke holde spændingen, hvis jeg kommer helt ned, så derfor er maven nok 30-40 cm over gulvet når jeg går tilbage.

I andet sæt satte jeg en elastik om Ab Wheel'et, så den ville hjælpe med at trække mig op igen. Det hjalp lidt, men jeg var vist ved at være træt :smile:

Til sidst lidt udstræk og nogle rotator cuff-øvelser. De har været lidt forsømte :blush:

Lækker træning i dag, selvom jeg faktisk har haft lidt kramper i benene i løbet af dagen. Sikkert pga. spinningen i aftes :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 15. marts 2008

Lidt inspireret af Millemarie's omtale af statiske maveøvelser startede jeg dagens træning på mave-ryg-hold. Der er nu ikke særlig meget ryg over det, men det gør nu ikke noget. 25 min varer det :smile: Selv om jeg føler mig rimelig stærk i mave og core, så er de anderledes øvelser alligevel ret hårde og jeg syrer lidt til. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis jeg bliver lidt DOMS'et i morgen :4jumpy:

Opvarmning

Concept2,

500 m, 1:55.5 min

500 m, 1:55.1 min

Der var så meget plads i dag i frivægtsområdet, at jeg slet ikke kunne finde ud af, hvor jeg skulle starte :tongue:

DB Shoulder Press

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

så mødte jeg SNF :smile: Jeg havde overvejet at droppe Bench Press i dag, pga manglende spotter og så bare køre DB Bench i stedet, men hun var heldigvis frisk på at hjælpe (:flowers:), så nu skulle jeg lige have vist (mig selv) at den dårlige udførsel sidst kun var en engangsoplevelse :bigsmile:

Bench Press

10 * 31 kg

10 * 36 kg

10 * 36 kg

8 * 41 kg

Ok - det gik meget bedre end sidst. Sikkert både fordi jeg havde spotter, lavede øvelsen tidligere i træningspasset, og måske også fordi jeg holdt lidt smallere for at fjerne lidt stress fra skulderen :smile:

Push Down

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 30 kg

DB Lateral raise

10 * 6 kg

10 * 6 kg

10 * 6 kg

10 * 7 kg

DB flyes

8 * 9 kg

8 * 9 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Højre arm flagrer godt nok lidt i forhold til venstre, men den bliver vel stærkere af at blive trænet, håber jeg :smile:

EZ-bar Lying triceps Extensions

8 * 15 kg + stang

7 * 17.5 kg + stang

7 * 17.5 kg + stang

I begge de to sidste sæt forsøgte jeg at tage 8 reps, men kunne simpelthen ikke strække armene på sidste rep. Det betød, at baren måtte løftes vandret hen over ansigt og bryst, så jeg kunne komme op at sidde :laugh: jeg ved ikke om der var nogen, der så det, men det har sikkert set lidt sjovt ud :tongue:

Til sidst 4 øvelser for skulder/rotator cuff og lidt udstrækning :wub:

God lørdag :sun:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share