MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Hej Marianne

Godt kørt med bænkpress i dagpost-15167-1205604086.gif, der er potentiale til at du kan tage meget mere :showoff:

Tak for hyggelig :blahblah::blahblah: i dag

og god aften :smilerock:

Hej Signe :smile:

Tak for spot og sludder. Jeg tror da også der er til noget mere. Nu var det jo kun 3. træningspas med Bænkpress og forholdsvis høj-rep, så der skal gerne snart noget mere vægt på. Nu skal mine brystmuskler bare lige vænne sig til, at de også skal lave noget et par gange om ugen :wink::tongue:

Søndag d. 16. marts 2008

SpinningØvet i Adelgade med bl.a. Candygirl og SNF :smile: Timen er blevet en 90 minutters time, men allerede inden vi gik i gang havde jeg egentlig mere lyst til at gå ud og styrketræne :rolleyes::smile: Jeg havde jo en idé om at lave noget tung bentræning i dag, så jeg sparede lidt på kræfterne til spinningen. Efter timen blev Candygirl og jeg dog enige om, at det var meget smartere at gå ud og spise brunch i dag og så gemme bentræningen til i morgen :blush::tongue: Så havde jeg nok ikke behøvet at spare mig selv så meget, men nu skal det i hvert fald ikke være undskyldning for at resultatet i morgen :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 172

Gns 155

Ret lavt :blush:

Candygirl og jeg har jo bestil en rejse til La Santa i juni, hvor vi samtidig har meldt os til et udendørs-cycling-event. Det bliver lidt spændende at se, hvor stor overførbarheden er fra spinningsalen til landevejen og bjergene (eller i hvert fald kuperet terræn). Jeg har en racer cykel jeg har haft stående (lånt) et års tid, men ikke fået kørt særlig meget på. Det har jeg bestemt planer om at ændre inden vi skal derned. Jeg føler mig helt bestemt i god form, men derfra og så til at køre 3-5 timers landevejscykling om dagen i en uge, det bliver .... ahem.... interessant :blush::unsure:

Uanset - så glæder jeg mig helt vildt :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Det lykkedes så heller ikke at få afsendt billedet i aftes.

I dag kom jeg så i tanke om, at det vist kræver noget opsætning af telefonen inden man kan afsende MMS og e-mails, så det er lige blevet fixet :smile:

Sååh.. Here goes... Dehydreret mave inkl. vasketøj :tongue:

absdehydreret2yl1.jpg

Hej Marianne

Fed træning - virkeligt gået til den! :1356: (Hvordan får du overskud til alt det spinning/cardiotræning oveni styrketræningen? :blink: )

Supergode markeringer på maven! Sådan!

Mvh

Femina

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne

Fed træning - virkeligt gået til den! :1356: (Hvordan får du overskud til alt det spinning/cardiotræning oveni styrketræningen? :blink: )

Supergode markeringer på maven! Sådan!

Mvh

Femina

Tjoh.... tiden... Det er vel et spørgsmål om prioritering. Nu læser jeg jo ikke, men arbejder, så jeg har jo fri om aftenen og i weekenderne. Det bliver selvfølgelig nogle lange træninger, når der både er spinning og styrketræning, men der er som regel også flere dage om ugen, hvor det kun er en af delene. Og så prøver jeg at tilrettelægge andre sociale events rundt om træningerne, men jeg må da også indrømme, at jeg har venner, der ikke ser samme fornøjelse i træning, som synes jeg er lidt sær på det punkt :4whistling: :rolleyes:

Tusind tak for log-besøget og billede-kommentaren :flowers::smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. marts 2008

Dagens træning var ..... ta da da.... henlagt til Adelgade :w00t:

Jeg havde lavet en træningsaftale med Candy-måsen når hun var færdig med spinning, men jeg kom lige i gang med lidt styrke inden :smile:

Assisted Chin ups

6 * - 20 kg

6 * - 20 kg

6 * - 20 kg

6 * - 20 kg

6 * - 20 kg

Push down

8 * 27.5 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

Squat

8 * 51 kg

8 * 71 kg

1 * 91 kg PR

0 * 101 kg limbo :unhappy:

4 * 86 kg

Okay - det blev til en PR, men jeg havde troet, at der også var de 100 kg :blush: Jeg følte mig nu også lidt presset af at have proklameret tung træning her i loggen. Jeg tror, at jeg er bedre til bare maxe når formen føles god :blush: Det skal dog ikke være nogen dårlig undskyldning. Der var bare ikke mere i benene i dag :smile:

Stiff legged dead lift fra box

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

Auch - det fik da fat helt øverst på baglåret, selv om det ikke var så tungt igen :moon: :tongue:

BB Bench Press

8 * 31 kg

Skulle spotte for Candygirl, så jeg forsøgte mig også lige selv, men det virkede ikke så godt i dag, så jeg stoppede efter et sæt :blush:

DB Biceps Curl

8 * 13 kg

Ups - nåede ikke mere

2. del af dagens træning var en omgang HardCore som jo også er kommet til Adelgade.

Vi var ikke så mange på holdet i dag, men det skyldes vist påsken og snevejret :cold:

Timen bestod af opvarmning vha. diverse mobilitetsøvelser og derefter lidt bodyweight.

Dagens hårdeste pas bestod af leg med sandsæk. Vi skulle lave:

  • Press af sandsæk over hovedet
  • Squat med sandsæk på højre skulder
  • Squat med sandsæk på venstre skulder
  • Bend over row med sandsæk.

De 4 øvelser skulle gentages i 10 minutter som en ladder, dvs. første omgang éen af hver øvelse, derefter 2*press, 2*squat, 2*squat, 2*row, 3*press, 3*squat.... osv. Hvis man undervejs måtte smide sandsækken startede man forfra :gal:

Jeg nåede til 8. runde og manglede rows for at færdiggøre den, da de 10 min var gået :smile: Der var jeg så også totalt svedig og forpustet og trængte i den grad til noget vand :smile:

Andre øvelser vi lavede var:

  • Walking lunges med sandsæk
  • Teknik med Kettlebell
  • Turkish getup + windmill med Kettlebell
  • Løb med sandsæk på skulder

Rigtig god træning :smile: Desværre giver det lidt rod i mit styrketræningssplit, men denne uge er i forvejen lidt rodet, så det betyder ikke det store. I morgen bliver det vist også lidt ad hoc træning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Godmorgenpost-15167-1205820139.gif

Squat

8 * 51 kg

8 * 71 kg

1 * 91 kg PR

0 * 101 kg limbo :unhappy:

4 * 86 kg

Okay - det blev til en PR, men jeg havde troet, at der også var de 100 kg :blush: Jeg følte mig nu også lidt presset af at have proklameret tung træning her i loggen. Jeg tror, at jeg er bedre til bare maxe når formen føles god :blush: Det skal dog ikke være nogen dårlig undskyldning. Der var bare ikke mere i benene i dag :smile:

:alright::cheer::alright::cheer: Tillykke med PR :bigsmile: De 100 kg skal nok komme :wink: Det er sejt at du snart kører squat med 100 kg :1356:

Turkish getup + windmill med Kettlebell

Hvordan har de skulderen det med turkish getup? :wink: Jeg synes at min egen går fuldstændig amok hvis jeg laver den øvelse :unhappy:

Og god fri dag til dig i dag. :yo:

Link to comment
Share on other sites

Squat

8 * 51 kg

8 * 71 kg

1 * 91 kg PR

0 * 101 kg limbo :unhappy:

4 * 86 kg

Okay - det blev til en PR, men jeg havde troet, at der også var de 100 kg :blush: Jeg følte mig nu også lidt presset af at have proklameret tung træning her i loggen. Jeg tror, at jeg er bedre til bare maxe når formen føles god :blush: Det skal dog ikke være nogen dårlig undskyldning. Der var bare ikke mere i benene i dag :smile:

Tillykke med din PR, jeg er som altid røv-misundelig :bigsmile: men dybt imponeret og hatten af for forsøget med de 101kg, det er sku flot gået :superman: Jeg synes, at det hjælper at starte med de "halve squat" når jeg skal op i kilo, det er som om, man giver benene en chance for at vende sig til vægten.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Squat

8 * 51 kg

8 * 71 kg

1 * 91 kg PR

0 * 101 kg limbo :unhappy:

4 * 86 kg

Okay - det blev til en PR, men jeg havde troet, at der også var de 100 kg :blush: Jeg følte mig nu også lidt presset af at have proklameret tung træning her i loggen. Jeg tror, at jeg er bedre til bare maxe når formen føles god :blush: Det skal dog ikke være nogen dårlig undskyldning. Der var bare ikke mere i benene i dag :smile:

En kridtlussing eller to mere, så skal de 100 nok være der. :bigsmile:

Det er sejt løftet, det dér Marianne. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Godmorgenpost-15167-1205820139.gif

:alright::cheer::alright::cheer: Tillykke med PR :bigsmile: De 100 kg skal nok komme :wink: Det er sejt at du snart kører squat med 100 kg :1356:

Hvordan har de skulderen det med turkish getup? :wink: Jeg synes at min egen går fuldstændig amok hvis jeg laver den øvelse :unhappy:

Og god fri dag til dig i dag.

"Godmorgen" :wink:

Tusind tak. Ja, jeg tror også de 100 kg er der på en god dag. Det bliver nu cool at runde :rolleyes:

Skulderen har det okay med turkish getup. Jeg er godt nok en anelse øm i dag, men ikke noget alarmerende. Og det er faktisk ikke kun i skulderen. Jeg fornemmer træthed i ben og mave også :smile:

Fridag.... Ja, indtil videre er jeg da stået op og har fået morgenmad :w00t: Skønt :bigsmile:

Det er godt nok massivt squattet, Marianne! :devil: En skam, du har en dårlig skulder... ellers ville du blive en rigtig god styrkeløfter. :bigsmile: I øvrigt rigtig flotte abs. :4thumbup:

Iiihh - sikken en kompliment :flowers:

Jeg er godt nok også træt af, at den skulder ikke snart bliver helt i orden. Jeg synes, jeg har skånet den længe, så jeg fortjener faktisk at den bliver helt i frisk. Sådan fungerer det desværre bare ikke... Under alle omstændigheder glæder det mig, at jeg kan begynde at træne den :bigsmile:

Tillykke med flot PR! Så er det ikke længe til du er tresifret i squatten! :w00t:

:supergirl:

Mange tak, Amity :smile:

Nej, jeg håber også den snart er der over de 100 kg :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med din PR, jeg er som altid røv-misundelig :bigsmile: men dybt imponeret og hatten af for forsøget med de 101kg, det er sku flot gået :superman: Jeg synes, at det hjælper at starte med de "halve squat" når jeg skal op i kilo, det er som om, man giver benene en chance for at vende sig til vægten.

Tak tak :smile:

Ja, det kan godt være, at jeg i første omgang skal vænne mig til at have de 100 kg på nakken, for det var godt nok også tungt. Det kan godt være jeg også skal lægge mini-squats ind nogle gange.

Ang. røv-misundelig: du er da liiiige bag mig, så det kan ikke var længe inden du også har de 91 kg til parallel :wink:

Tak for træningen i går, og godt min manglende energi ikke smittede for meget af :blush:

Tillykke PR - og godt kæmpet med alle kg'ene :superman:

Og de 4*86kg var vist også Rep PR ikk'?!

Selv tak for træningen, søde :flowers:

Nej, det var bare godt, at du lige var der som vidne og pep-talker :laugh:

Jo, jeg tror faktisk også de 4 * 86 kg er PR, men jeg har ikke helt styr på min rep-PR's. Og det var da helt sikkert dig, der sagde at jeg skulle op på den vægt :smile:

En kridtlussing eller to mere, så skal de 100 nok være der. :bigsmile:

Det er sejt løftet, det dér Marianne. :4thumbup:

Af hjertet tak :smile:

Very soon.... I hope :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 18. marts 2008

Jeg havde en træningsaftale med to venner på Nørrebro i dag. Den ene sprang dog fra pga. en vigtig date. Good luck fellar :wink:

Vi skulle til en omgang HardCore, men for at få lidt gang i min trætte, ømme krop, mødte jeg op lidt tidligere til lidt ekstra opvarmning :smile:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:55.1 min

500 m, 1:47.0 min

Pull Down

8 * 47 kg

8 * 47 kg

8 * 47 kg

8 * 54 kg

Biceps Curl

8 * 14 kg

Jeg kunne ikke finde 13 kg-DB’s, men 14’erne var for tunge og 12’erne var i brug :dry:

DB Incline Curl

8 * 8 kg

6 * 10 kg

8 * 10 kg

Jeg har prøvet øvelsen en enkelt gang før, hvor jeg bare blev træt af, at jeg ikke kunne bruge samme vægte som i standing biceps curls. I dag gav jeg mig tid til finde ud af hvilken vægt, der passede til mig :smile:

DB rear lateral raise

8 * 6 kg

8 * 5 kg

8 * 5 kg

Så var det blevet tid til HardCore med Kauf ved roret :smile:

Lækker time, men jeg var lidt træt i kroppen. Vi lavede bl.a. swings med to kettlebells af forskellig størrelse. Det udfordrede godt nok core’n og der kunne jeg virkelig mærke, at jeg også havde udfordret den i går.

Ellers var et andet udfordrende indslag et sæt spillekort, lidt a la prison challenge (er det ikke det den hedder?). Spar betød squat med sandsæk, Klør gav kettlebell swings, Ruder gav kettlebell press og Hjerter betød burpees :gal: Es og billedkort betød 10 gentagelser og ellers hvad kortet lød på.

Liiiidt for mange hjerter for min smag og de 10 minutter øvelsen kørte føltes ret lange :blush:

Det er god træning, men nu skal jeg vist lige slappe af en dag eller to :4jumpy:

:shades:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 21. marts 2008

Jeg er på besøg i det jyske, så dagens træning blev i nyt center. Jeg havde ringet på forhånd og sikret mig, at der var åbent. Jeg var dog ret spændt på, hvad de havde at byde på :unsure: Jeg blev dog ikke skuffet og de havde alt hvad jeg behøvede for at gennemføre min træning. Nu stiller jeg jo heller ikke vildt specielle krav, men det er jo meget rart, at man ikke behøver improvisere nye øvelser undervejs for at få gennemført den planlagte træning :smile:

Jeg havde kun været der i 5 min, da en kom hen og sagde til mig ”Kan man ikke engang slippe for dig her ?”. Det var så en af instruktørerne fra Fdk, Adelgade, som åbenbart også kommer herfra :laugh:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:45.9 min

500 m, 1:39.9 min

Assisted Chin Up

6 * -20 kg

6 * -20 kg

6 * -20 kg

6 * -20 kg

6 * -20 kg

Der begynder at komme lidt volumen på :w00t:

DB lateral raise

8 * 6½ kg

8 * 6½ kg

8 * 6½ kg

DB Biceps Curl

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

Der var ikke nogle håndvægte mellem 12 og 15 kg, så det blev et ekstra sæt med 12 kg.

Pull Down

8 * 50 kg

8 * 50 kg

8 * 55 kg

DB Shoulder Press

10 * 12 kg

10 * 12 kg

10 * 12 kg

BB Bend over Row

6 * 40 kg + stang

6 * 40 kg + stang

6 * 40 kg + stang

6 * 40 kg + stang

Jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt det var 45 eller 50 kg. Det var en mindre stang, så den har vel vejet 5-10 kg.

BB Biceps Curl

6 * 25 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

5 * 25 kg

Weighted Lying Leg raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

supersættet med

Weighted Crunch

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

EN-DE-LIG var to store tyske styrkeløftere færdige med at dødløfte. De havde været i gang siden jeg begyndte min styrketræning. Som første øvelse ville jeg have dødløftet, men da var de lige gået i gang :smile:

Jeg tror faktisk det er min debut med ELEIKO-stænger og skiver :w00t:

Dødløft

6 * 60 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 90 kg

4 * 100 kg rep-PR

1 * 110 kg PR

6 * 60 kg

Woohoo :4jumpy: Det kørte bare vildt godt, så det måtte lige udnyttes til en PR. Måske endda en Bubka-PR, men tung var den da. Det sidste sæt var godt nok nemt!

Det blev dagens træning. Selv om centeret ikke er så stort og frivægtsområdet ret lille, kan det godt anbefales. Jeg fik også lige nævnt for dem, at de burde registrere sig i MOL-centerguiden :bigsmile:

God påske MOL'ere

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde kun været der i 5 min, da en kom hen og sagde til mig ”Kan man ikke engang slippe for dig her ?”. Det var så en af instruktørerne fra Fdk, Adelgade, som åbenbart også kommer herfra :laugh:

:laugh: Morsomt at man så langt væk hjemmefra, kan møde vante ansigter :4thumbup:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:45.9 min

500 m, 1:39.9 min

1:39 - det er altså en ganske habil opvarmningstid :superman:

EN-DE-LIG var to store tyske styrkeløftere færdige med at dødløfte. De havde været i gang siden jeg begyndte min styrketræning. Som første øvelse ville jeg have dødløftet, men da var de lige gået i gang :smile:

Jeg tror faktisk det er min debut med ELEIKO-stænger og skiver :w00t:

Dødløft

6 * 60 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 90 kg

4 * 100 kg rep-PR

1 * 110 kg PR

6 * 60 kg

Woohoo :4jumpy: Det kørte bare vildt godt, så det måtte lige udnyttes til en PR. Måske endda en Bubka-PR, men tung var den da. Det sidste sæt var godt nok nemt!

Hvor cool - du er altså bare for sej :bowdown::4jumpy: :1356: :superman:

Lyder spændende med flere PRs i vente :cheer:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Morsomt at man så langt væk hjemmefra, kan møde vante ansigter :4thumbup:

1:39 - det er altså en ganske habil opvarmningstid :superman:

Hvor cool - du er altså bare for sej :bowdown::4jumpy: :1356: :superman:

Lyder spændende med flere PRs i vente :cheer:

Okay - må indrømme, at jeg også blev GODT varm af de to gang 500 m :laugh: Det er åbenbart ikke helt dumt at forberede sig til træning på stort morgenbord med rundstykker mv.

Og tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler mig presset både i det ene og det andet... :bowdown:

Eehh...Tak, tror jeg nok :blush: Overdriver du ikke lidt? Jeg synes da ikke jeg presser dig sådan for alvor :unsure::smile:

Lørdag d. 22. marts 2008

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:54.9 min

500 m, 1:49.5 min

hhv. 9 og 10 sek langsommere end opvarmningen i går, men det føltes mindst lige så hårdt :blink: underligt :unsure:

Lying triceps extension med EZ-bar

10 * 15 kg + stang

8 * 17.5 kg + stang

8 * 17.5 kg + stang

8 * 17.5 kg + stang

Standing Cable Press

10 * 6.25 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

Det er en ny øvelse. Jeg har det ikke så godt med at lave DB Flyes, da den går for meget i skulderen. Derfor prøvede jeg denne som alternativ bryst øvelse. Den træner ikke så isoleret brystet, da der sådan set er en rotation i hele overkroppen :smile:

DB rear lateral raise

8 * 5 kg

8 * 5 kg

8 * 5 kg

8 * 5 kg

Bench Press

8 * 31 kg

8 * 31 kg

8 * 36 kg

8 * 36 kg

Light day :4whistling: Sandheden er nok, at jeg er slap og ikke særlig god til at bænkpresse :dry: Jeg brugte derfor tiden i mellem sæt på at få aktiveret musklerne lidt mere. Det er jeg nemlig ikke god til, men det går ikke at det er skuldre og arme, der laver hele løftet.

Push down

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

Mashine Pectoral flyes

8 * 25 kg

8 * 30 kg

8 * 32.5 kg

8 * 35 kg

Jeg ville lige prøve denne maskine for at se om jeg var bedre til at ramme bryst-muskulaturen her, end med håndvægtene. Jeg tror faktisk det gik bedre, så måske jeg kører den i et stykke tid :smile:

God lørdag MOL'ere :shades:

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:54.9 min

500 m, 1:49.5 min

hhv. 9 og 10 sek langsommere end opvarmningen i går, men det føltes mindst lige så hårdt :blink: underligt :unsure:

Der er noget ved Jylland - jeg har altid kunnet løfte tungere og ro hurtigere der ovre... noget med tyngdeaccelerationen der ikke er den samme -eller noget :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Der er noget ved Jylland - jeg har altid kunnet løfte tungere og ro hurtigere der ovre... noget med tyngdeaccelerationen der ikke er den samme -eller noget :tongue:

Haha :laugh: Ja, det kan godt være der er noget om det.

Det kan jo også være, at det hang sammen med at jeg havde trænet ryg og PR'et i Dødløft dagen før :unsure::tongue:

Det var skam et seriøst kompliment, og så overdrevent er det da heller ikke, din fremgang taget i betragtning. :innocent:

Jamen, så takker jeg da lige igen :smile:

Ja, det er da lidt sjovt at læse bagud i loggen og se, hvordan jeg syntes at 71 kg i DL var rigtig tungt :laugh:(okay - nok kun sjovt, hvis man har absolut intet andet at lave :4whistling:)

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 23. marts 2008

Tilbage til søndagsspinning i Adelgade :smile: 90 min udholdenhedspræget. Lækker time og i dag sparede jeg mig ikke, selv om jeg skulle træne ben bagefter :bigsmile: Jeg synes godt nok ikke jeg var superfrisk alligevel. Måske det hang sammen med et par drinks i aftes og lidt for lidt søvn :4whistling:

Timens opbygning var inspireret af Milano - SanRemo, som blev kørt i går. Jeg kan ikke huske intervallerne, men visualiseringerne af, at vi var en gruppe, der skulle skabe hul til feltet og derefter holde det, virkede godt. Der bliver jo langt fra snakket hele tiden, og det passer mig fint, at der også er tid til at bare falde ind i rytmen og lytte til musikken og se bjergene for sig :bigsmile: Min "gruppe" var forøvrigt Candygirl på min ene side og min bror på den anden :smile:

Jeg kørte vist lidt under niveau en stor del af timen, men til sidst gav jeg lidt mere gas. Jeg syntes, der manglede lidt stående enkelttakt, så det lagde jeg lige selv ind :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 171 (88%)

Gns 158 (78%)

Styrketræningen:

Squat

6 * 51 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

Stiff legged Dead lift fra box

8 * 51 kg

7 * 71 kg

6 * 71 kg

6 * 71 kg

Jeg var vist lidt mærket af fredagens dødløft, for det føltes rigtig tungt :w00t:

Weighted hyper extensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Weighted decline situp

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Det var alt det blev til. Godt nok en skrabet omgang ben-træning, men der var ikke så meget energi at gøre med :smile: Lidt udstrækning og chit-chat med Candy-pigen kunne jeg dog lige klare :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 25. marts 2008

Jeg havde egentlig kun taget træningstøj med til styrketræning, men i løbet af dagen fik jeg også lyst til en gang spinning, så jeg måtte lige en tur hjem og hente et ekstra sæt tøj og sko. God opvarmning, for det var da lidt for varmt til den dunjakke jeg havde på i dag :gal:

Spinningen var en spinningØvet med Lasse Träff, og så er traditionen jo at jeg kan huske programmet :w00t:

opvarmning:

Siddende mellemtakt op til niveau 7

Pause

Hovedserien var 5 * 5 min:

5 * (50 sek siddende mellemtakt, FYS 7, 10 sek stående enkelttakt, FYS 8)

5 * (45 sek siddende mellemtakt, FYS 7, 15 sek stående enkelttakt, FYS 8)

5 * (40 sek siddende mellemtakt, FYS 7, 20 sek stående enkelttakt, FYS 8)

5 * (35 sek siddende mellemtakt, FYS 7, 25 sek stående enkelttakt, FYS 8)

5 * (30 sek siddende mellemtakt, FYS 7, 30 sek stående enkelttakt, FYS 8)

Pause

Slutspurt var 2 * 3 min

1 min stående enkelttakt, FYS 5

20 sek siddende spurt, samme belastning

40 sek stående enkelttakt, FYS 5

30 sek siddende spurt samme belastning

30 sek stående enkelttakt, FYS 5

1 min stående enkelttakt, FYS 6

20 sek siddende spurt samme belastning

40 sek stående enkelttakt, FYS 6

30 sek siddende spurt samme belastning

30 sek stående enkelttakt, FYS 6

Jeg havde lidt svært ved at få pulsen op i de korte hårde intervaller i starten, men senere i serien havde jeg lidt svært ved at få pulsen ned igen :tongue: Lækker time og mine ben gjorde bare som jeg ønskede :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 173 (89%)

Gns 164 (83%)

Ikke så høj maxpuls, men til gengæld er gennemsnitspulsen højere end normalt :smile:

post-10703-1206477398_thumb.jpg

Well – der var jo også styrketræning på programmet og jeg skulle jo prøve at køre 5 * 5 i dag :4jumpy:

Princippet jeg kører er, at jeg kører samme vægt 5 sæt á 5 reps. Kan jeg gennemføre de 5 * 5 skal vægten op næste gang og ellers køres med samme vægt indtil de 5 * 5 er i skabet. I dag skulle jeg lige prøve mig lidt frem, men det gik faktisk ikke helt skævt.

Dødløft

5 * 51 kg

5 * 81 kg

5 * 81 kg

5 * 81 kg

5 * 81 kg

5 * 81 kg

Første sæt var lige et opvarmningssæt. Jeg håbede næsten, at jeg ikke kunne tage de 5 * 5, men det kunne jeg altså, så næste gang skal vægten op. Det føltes ellers rigtig tungt :smile:

Assisted Chin Up

5 * -15 kg

5 * -15 kg

5 * -15 kg

5 * -15 kg

3 * -15 kg

Preacher Curl

5 * 17.5 kg + stang

5 * 17.5 kg + stang

5 * 17.5 kg + stang

5 * 17.5 kg + stang

4 * 17.5 kg + stang

BB Bent over row

5 * 48.5 kg

5 * 48.5 kg

5 * 48.5 kg

5 * 48.5 kg

5 * 48.5 kg

Den var nok for let, men skal jo så også op næste gang :smile:

DB Rear lateral raise

8 * 5 kg

8 * 4 kg

8 * 4 kg

Jeg vil ikke rigtig presse vægten op her, da det er ekstra vigtigt at teknikken er i orden.

DB biceps Curl

8 * 13 kg

8 * 13 kg

8 * 13 kg

Pull Down

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

Den kunne vist også godt køres som 5*5 :unsure:

Face pull med tov

8 * 7.5 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Ny øvelse – jeg læste på t-nation, at det er en god øvelse for stabilisering af skulderbladene, så det er da lige noget for mig :smile:

Weighted decline situp

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Ab roll

10

10

10

Tiden løb fuldstændig fra mig og styrketræningen tog over 1½ time. Jeg skal vist have lidt fokus på at holde pauserne korte i 5*5 øvelserne :wink: Under alle omstændigheder var det en god træning – både spinning og styrke :bigsmile: Jeg tror jeg bliver glad for 5*5-opbygningen. Nu prøver jeg det i hvert fald i en måneds tid.

Hvis nogen af jer loglæsere spotter noget jeg gør forkert, eller bør gøre anderledes er kommentarer meget velkomne :smile: Jeg er på ukendt territorie her :blush:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share