MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Du er for sej, Marianne, og tak fordi jeg fik lov at vinde. :tongue:

Chris mener i øvrigt han kom ind på 3:24.9

Mange tak :slut: Det var heller ikke med min gode vilje, at du fik lov :laugh:

Ja, jeg er en tastespasser og har rettet Chris' tid. Det var 3:24.9 min :4jumpy: Det kan godt være jeg skal til at læse mere nøjsom korrektur på mine indlæg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med din PR - det er godtnok voldsomt imponerende at tage SÅ meget af tiden! Superflot.

Glæder mig til at se dig i revanchen hvor Arne forhåbentlig også deltager, så det hele kan blive sat på plads.

Du er i sandhed en :superman:

Tusind tak, Razzmatazz :smile:

Det overraskede også mig selv hvor meget jeg kunne tage af tiden igen, men det var skønt :laugh:

Jeg skal nok forsøge at få Arne med på en match på et senere tidspunkt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Yeahh! Det var sku stærkt roet :superman: Din træner er stolt af dig :cheer:

Og tænkt hvis du fortsætter din fremgang, minus 24,3 sek på 3 uger... hvad kan det ikke blive til :wink:

Tror der er nogle der ikke vil være enige i at det var et hurtigt bad :innocent:

Super-tak, Coach :flowers:

Den med badet var en VITS, men det har jeg tydeligvis ikke særlig meget held med her i loggen :laugh:

Tak for en god dyst og godt selskab :smile: Du var en god pacer.

Min tid var i øvrigt 3,24,9min, som Max skriver :nonono: .

Jeg er også stemt for revanche en gang. Gerne et sted med bedre udstyr :cool:

Selv tak, hyggeligt at mødes igen. Det var jo fedt, at vi var så forholdsvis tætte, så vi fik presset hinanden op.

Ang. din tid, så har jeg rettet i mit oprindelige indlæg, for det var en tastefejl :smile:

Link to comment
Share on other sites

wow stærkt gået..... :superman:, superflot at du kom så tæt på Maxpower......(og tillykke til Maxpower selvfølgelig :flowers: )

Tak, Millemarie :smile:

Ja, han bliver svær at slå, ham MaxPower :wink:

Super flot roet! I har godt nok gået til stålet :superman:

Mange tak :bigsmile: Du har helt ret - der var ikke meget at give af bagefter :tongue:

Jeg har forøvrigt bemærket dine rotider i loggen også. De er da også ret hurtige. Måske du skal være med, når vi laver revanche?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tak :flowers: Jeg er glad for, at jeg ikke skulle have pis-smiley'en :tongue:

Ja, jeg må lige forsøge at skrælle nogle flere sekunder af til næste gang :innocent:

:laugh: nej piger står vil ikke op og tisser, :innocent: selvom det vist er videnskabelig bevidst at det godt kan lade sig gøre. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den flotte tid Marianne. Selvomjeg giver mig selv nogle sekunders rabat for at konkurancen sikkert havde fået dte bedste frem i mig, så er jeg fret sikkerpå at jeg havde været efter. Jeg har faktisk ikke roet nmig helt ud - men har været så tæt på at jeg ikke kan forstille mig at jeg varkommet under 3.30. FLOT!

Link to comment
Share on other sites

Mange tak :bigsmile: Du har helt ret - der var ikke meget at give af bagefter :tongue:

Jeg har forøvrigt bemærket dine rotider i loggen også. De er da også ret hurtige. Måske du skal være med, når vi laver revanche?

Hehe tak for invitationen. Det kunne sikkert være meget skægt. Men nu er I jo kun ca. 40 sekunder fra verdensrekorden på 2.39, så vidt jeg har forstået, og det skræmmer mig sgu lidt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den flotte tid Marianne. Selvomjeg giver mig selv nogle sekunders rabat for at konkurancen sikkert havde fået dte bedste frem i mig, så er jeg fret sikkerpå at jeg havde været efter. Jeg har faktisk ikke roet nmig helt ud - men har været så tæt på at jeg ikke kan forstille mig at jeg varkommet under 3.30. FLOT!

Tak :smile:

Nu ved jeg jo ikke hvad du har roet på tidligere, men jeg havde nu heller ikke troet, at jeg kunne opnå den tid, jeg rent faktisk roede i :wink:

Hehe tak for invitationen. Det kunne sikkert være meget skægt. Men nu er I jo kun ca. 40 sekunder fra verdensrekorden på 2.39, så vidt jeg har forstået, og det skræmmer mig sgu lidt :4thumbup:

Jamen 40 sekunder er altså meget når man ligger der omkring :wink:

Jeg fandt forøvrigt lige nedenstående på Danske studenter's roklub's webside

Gældende verdensrekorder

Verdens hurtigste 1000m er roet i tiden 2:39,6 (1:19,8/500m) af spanieren Jose Luis Sanz Ortega i 2005, og hvem sagde, at alder betød noget, da 40-årige Dwayne Adams (USA) i 2006 satte verdensrekord for sin aldersklasse i tiden 2:40,5? Men mon ikke han alligevel ærgrede sig over ikke at komme under 1:20 i snit? Det ville jeg i hvert fald!

For kvinder er tiderne ikke overraskende lidt længere. Her er verdensrekorden sat af den 32-årige amerikaner Heath Koerber, som i 2001 roede 1000m på 3:20,3 (1:40,1/500m).

Du har ret i, at de 2:39.6 er verdensrekord for mænd, men det er da en ussel tid kvinderne har lavet. Det må da være en fejl, for ellers tror jeg, at jeg vil gå efter den rekord næste gang :4jumpy::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hehe tak for invitationen. Det kunne sikkert være meget skægt. Men nu er I jo kun ca. 40 sekunder fra verdensrekorden på 2.39, så vidt jeg har forstået, og det skræmmer mig sgu lidt :4thumbup:

Det var godt nok en forsigtig kompliment :tongue:

Du har ret i, at de 2:39.6 er verdensrekord for mænd, men det er da en ussel tid kvinderne har lavet. Det må da være en fejl, for ellers tror jeg, at jeg vil gå efter den rekord næste gang :4jumpy::tongue:

Jeg fandt også kvindernes verdensrekord på en amerikansk side, så tilsyneladende er den ægte nok :w00t: , og du kan sigte efter verdensrekorden næste gang. Det må skyldes at 1000m er en meget forsømt distance (det var den også på MOL-listen inden jeg oprettede den).

Verdensrekorden i min klasse er 2,45min, så der skal vist kæmpes lidt mere :crazy: .

Link to comment
Share on other sites

Det var godt nok en forsigtig kompliment :tongue:

:tongue: Jeg synes bestemt, at I har sat nogle rigtig flotte tider.

Og så skal der 'kun' sakses 20 sekunder til rekorden... go Marianne :superman:

Hvilken belastning bruger I egentligt på C2, når I ror - og med belastning mener jeg indstillingen 1-9 på hvor meget modstand maskinen skal give. Jeg går ud fra, at det er individuelt. Har I fundet ud af det gennem trial & error, eller hva?

Link to comment
Share on other sites

:tongue: Jeg synes bestemt, at I har sat nogle rigtig flotte tider.

Og så skal der 'kun' sakses 20 sekunder til rekorden... go Marianne :superman:

Hvilken belastning bruger I egentligt på C2, når I ror - og med belastning mener jeg indstillingen 1-9 på hvor meget modstand maskinen skal give. Jeg går ud fra, at det er individuelt. Har I fundet ud af det gennem trial & error, eller hva?

I don't get it :blush:

Verdensrekorden for kvinder er 3:20,3 min. Jeg har roet på 3:23.8 min. Så siger min hovedregning mig, at jeg skal skære 3,5 sek af min tid for at tangere verdensrekorden. Sjovt, at det virker mere overkommeligt end at slå MaxPower's tid :hehe:

Jeg roer normalt på belastning 3-5. Varmer måske op ved lidt højere belastning end jeg roer selve intervallet. Jeg har bare fundet det ved trial and error, hvor jeg roede 4 * 500 m ved belastning ca 5, 4, 3, 2½. Jeg satte bedste tid ved 3 og det føltes ikke hårdest :smile:

@Chris: Det kan godt være, at 1000 m er en overset distance, men alligevel underligt at en verdensrekord, der er forholdsvis let at plukke får lov at ligge der :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe tak for invitationen. Det kunne sikkert være meget skægt. Men nu er I jo kun ca. 40 sekunder fra verdensrekorden på 2.39, så vidt jeg har forstået, og det skræmmer mig sgu lidt :4thumbup:

Det er forhåbentlig en joke, det med verdensrekorden. :wink:

Som jeg tidligere har skrevet er tiden ikke en lineær faktor på en concept 2 maskine. Jeg har forsøgt at finde en passende sammenhæng mellem indsats (watt) og tid mellem 2:05 og 1:30 pr 500m. Jeg roede i går 340 watt. 1:30 pr 500m kræver ca 470 watt og det har jeg kun trukket meget kortvarigt. Hvis min formel holder kræver den verdensrekord 600+ watt, hvilket jeg faktisk ikke tror jeg har trukket på noget tidspunkt. Ingen af os der stillede op har jo cardio eller roning som vores primære sportsgren - ja flere af os har det dårligt nok som den sekundære. :innocent: Du kan også se på cardiolisten hvordan vi ligger ift nogle af de seje ro-folk herinde fra. :wink:

Så jeg håber bestemt ikke at det er den slags der skulle afholde dig fra at deltage i en kommende revanche af vores lille venskabelige dyst. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

MaxPower: Jeg mente som sådan at 40 sek fra, ikke lød af meget op til den bedste tid i verden på distancen. Men det kan jeg forstå, at du synes. Så min kommentar om verdensrekorden var ikke ment sarkastisk...

Jeg har selv kun leget med C2 som opvarmning og kørt nogle få intervaller, og så synes jeg at det er god cardio træning, nu når det er en smule koldt at løbe udenfor. At det er muligt at trække 600+ watt i næsten 3 minutter er godt nok crazy! :smile:

Marianne: My bad, jeg var nok lidt hurtig med mit indlæg, og så forkert. 3,5 sek fra rekorden lyder jo helt vildt!!

Jeg må prøve mig lidt frem med indstillingerne, tak for input.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret i, at de 2:39.6 er verdensrekord for mænd, men det er da en ussel tid kvinderne har lavet. Det må da være en fejl, for ellers tror jeg, at jeg vil gå efter den rekord næste gang :4jumpy::tongue:

Yeah, go get that record :superman:

Selvom det nu virker noget mærkeligt, den er så langsom - selvom det er en "overset" distance. Men kunne da alligevel være lidt cool, at slå den :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Yeah, go get that record :superman:

Selvom det nu virker noget mærkeligt, den er så langsom - selvom det er en "overset" distance. Men kunne da alligevel være lidt cool, at slå den :4thumbup:

post-10703-1203364374.gif

Jeg har også været lidt skeptisk, men har søgt lidt på nettet og den virker altså god nok. Tænk sig.... Der findes fora'er som MOL, men hvor det kun drejer sig om Concept2 :blink:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 17. februar 2008

Havde egentlig en idé om at komme til spinning søndag formiddag, men lad mig bare sige, at det nåede jeg ikke :4whistling: Det var ikke en morgen, hvor det passede mig at have travlt :smile: I stedet kom jeg til lidt styrketræning senere på dagen.

Jeg havde jo fået kludder i mit program, idet jeg lørdag havde trænet både lidt overkrop og lidt underkrop. Jeg valgte dog at dagens program skulle være overkrop.

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:56 min

500 m, 1:48 min

Jeg tror, jeg skal have forbedret min 500 m PR snart, men der var godt nok ikke så meget at fyre af her :innocent: Men det er vel også forståeligt, at jeg var lidt træt efter lørdagens strabadser :smile:

BB Bend over Row

8 * 41 kg

8 * 46 kg

8 * 46 kg

WG Pull down

8 * 45 kg

8 * 47.5 kg

10 * 50 kg

Push down

8 * 25 kg

8 * 27.5 kg

8 * 27.5 kg

DB incline bench press (30o)

10 * 11 kg

10 * 11 kg

10 * 11 kg

DB incline flies (30o)

8 * 7 kg

8 * 7 kg

8 * 7 kg

Første gang på programmet i laaaang tid. Måske fik jeg startet lidt for hårdt ud. Den tager i hvert fald også fat i skulderen :blush:

BB Lying triceps extension

10 * 18.5 kg

10 * 18.5 kg

10 * 18.5 kg

slet ikke tung

DB lateral raise

10 * 4 kg

10 * 4 kg

10 * 4 kg

5 * 5 kg

Også første gang i laaang tid. Måske også lidt for hårdt :unhappy: men jeg er nok lidt utålmodig for at få trænet skuldre igen.

Preacher curl

8 * 23.5 kg

7 * 23.5 kg

4 * 23.5 kg

6 * 21 kg

Weighted crunches

8 * 10 kg (H+V+M)

8 * 10 kg (H+V+M)

8 * 10 kg (H+V+M)

supersættet med

Ab roll

8

8

8

Udstræk :wub:

Om aftenen syntes jeg at jeg var lidt for øm i skulderen, men heldigvis er der ikke noget at mærke her i dag, mandag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18. februar 2008

I dag kom jeg frem til spinningtimen, SpinningØvet i Adelgade :smile: Jeg syntes godt nok ikke, at jeg var helt på toppen. Jeg har været lidt snottet, ondt i halsen og hostet lidt, den sidste uges tid, men det er ikke rigtig blevet til sådan rigtig syg. Måske det alligevel betyder lidt for træningen :unsure:

Pulsdata :heartpump:

Max 167 (85%)

Gns 156 (77%)

Det var egentlig en halvsløj omgang, men det var hvad det kunne blive til i dag.

Jeg havde jo så også noget styrketræning planlagt, primært for underkroppen. Energien var ikke for høj, men tænkte at en dag med 4*10 var løsningen, da jeg så kunne gå lidt ned i vægt :smile:

Squat

10 * 51 kg

10 * 51 kg

10 * 61 kg

10 * 61 kg

Stiff legged Dead Lift

10 * 61 kg

10 * 61 kg

10 * 71 kg

10 * 71 kg

Push down

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

Weighted hyper extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Aaarrgghhh :devil: Min lænd brænder stadig :w00t::wink:

Weighted decline situp

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Leg curl

10 * 55 kg

8 * 50 kg

Baahh - så gad jeg ikke den mere

DB biceps Curl

10 * 10 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

8 * 12 kg

Jeg ved ikke om det er en psykisk grænse, men der er ikke éen rep mere end 8 med hver arm, når jeg bruger 12 kg DB's :tongue:

Udstræk - det trængte lænden til :wub:

På vej ud i omklædningen kiggede jeg lige ind til HardCore, som også er kommet til Adelgade. Jeg overvejer lidt om jeg skal kigge forbi sådan en time igen :unsure:

Min aftensnack for tiden er fromage frais (eller skyr) med bær-symfoni og så har min lokale grønhandler friske blåbær lige nu. De smager simpelthen himmelsk :wub: Jeg køber gerne flere bakker ad gangen og fryser dem så. Lige sådan 10 - 20 frosne bær er også gode om morgenen på havregrynene :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

8 * 12 kg

Jeg ved ikke om det er en psykisk grænse, men der er ikke éen rep mere end 8 med hver arm, når jeg bruger 12 kg DB's :tongue:

Det er da også helt vildt stærkt!!!

Det er jo nærmest hvad spaghetti-arme mig kører med!

I betragtning af at du er en pige, er du da vildt stærk i armene!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share