MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Første sæt var lige et opvarmningssæt. Jeg håbede næsten, at jeg ikke kunne tage de 5 * 5, men det kunne jeg altså, så næste gang skal vægten op. Det føltes ellers rigtig tungt

Hvad er det for en indstilling :nonono:

Jeg vil gerne foreslå du kører færre øvelser, når du laver 5x5 :tongue:

Syntes altid du formår at gøre dine programmer længere og kun sjældent kortere. :wink: Men lyder jo spændende, så måske skulle jeg også prøve at hoppe på vognen.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for en indstilling :nonono:

Jeg vil gerne foreslå du kører færre øvelser, når du laver 5x5 :tongue:

Syntes altid du formår at gøre dine programmer længere og kun sjældent kortere. :wink: Men lyder jo spændende, så måske skulle jeg også prøve at hoppe på vognen.

:laugh: Ja, jeg ved godt det var en ussel indstilling, men for pokker altså.... :hehe:

Jeg blev også selv overrasket over længden af dagens program, for det er ellers det korte :unsure: Men jeg fik jo godt nok også lige sat facepull's på :wink:

Jeg synes det kunne være hyggeligt, hvis du var med på 5*5-programmet. Så kan vi måske hjælpe hinanden med at holde pauserne korte :rolleyes::smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev også selv overrasket over længden af dagens program, for det er ellers det korte :unsure: Men jeg fik jo godt nok også lige sat facepull's på :wink:

Jeg synes det kunne være hyggeligt, hvis du var med på 5*5-programmet. Så kan vi måske hjælpe hinanden med at holde pauserne korte :rolleyes::smile:

Jo, 5x5 kunne jeg godt lokkes med til - hvis vi holder træningen under 5 kvarter (max 8 øvelser?!)

Hvor skal du forøvrigt træne i morgen, vi må jo hellere koordinere i lidt god tid :wink: Og tidspunktet lørdag er også fint.

Link to comment
Share on other sites

Jo, 5x5 kunne jeg godt lokkes med til - hvis vi holder træningen under 5 kvarter (max 8 øvelser?!)

Hvor skal du forøvrigt træne i morgen, vi må jo hellere koordinere i lidt god tid :wink: Og tidspunktet lørdag er også fint.

Godt - så er det en aftale. Max 8 øvelser + mave :tongue: eller - 8 øvelser alt inklusive :smile:

Jeg regner med at træne i Royal i morgen til en gang elite-spin og styrke. Lyder det tiltrækkende på frøkenen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det kunne være hyggeligt, hvis du var med på 5*5-programmet. Så kan vi måske hjælpe hinanden med at holde pauserne korte :rolleyes::smile:

Hvorfor så meget fokus på de korte pauser?

Og hvor kort er en kort pause i øvrigt?

Alt andet lige vil det jo betyde at du vil misse de sidste reps ved lavere vægte end hvis pauserne var mere tilpas.

1½-2 min pause synes jeg ville være passende i 5x5'erne.

Link to comment
Share on other sites

Godt - så er det en aftale. Max 8 øvelser + mave :tongue: eller - 8 øvelser alt inklusive :smile:

Jeg regner med at træne i Royal i morgen til en gang elite-spin og styrke. Lyder det tiltrækkende på frøkenen?

I dag lavede du 10 inkl.2 maveøvelser = 8 øvelser + mave. Så nej ikke max 8 + mave, men 8 øvelser alt inklusiv. Tror du det går :wink::tongue:

Altså nu skulle jeg jo egentlig squatte i morgen, og det kan man jo ikke rigtigt i Royal :unhappy: Men Signe køre på ABC kan jeg se :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I dag lavede du 10 inkl.2 maveøvelser = 8 øvelser + mave. Så nej ikke max 8 + mave, men 8 øvelser alt inklusiv. Tror du det går :wink::tongue:

Altså nu skulle jeg jo egentlig squatte i morgen, og det kan man jo ikke rigtigt i Royal :unhappy: Men Signe køre på ABC kan jeg se :bigsmile:

Ja ja ja - 8 øvelser. Uha - jeg må virkelig udvælge de vigtigste øvelser så :smile:

ABC og Signe :w00t: det kunne man jo også prøve :smile: Den er jeg med på..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor så meget fokus på de korte pauser?

Og hvor kort er en kort pause i øvrigt?

Alt andet lige vil det jo betyde at du vil misse de sidste reps ved lavere vægte end hvis pauserne var mere tilpas.

1½-2 min pause synes jeg ville være passende i 5x5'erne.

Åh - jeg ser lige en "snyde"-edit her :tongue:

Jeg har faktisk ikke prøvet at tage tid på mine pauser, så jeg ved ikke helt hvor lang tid jeg normalt bruger. Umiddelbart vil jeg tro, at pausen er længere end selve work-settet når man kører 5*5, da man kan tage temmelig tung vægt, og dermed også opbygger nogen iltgæld og selve work-settet er jo ret kort :unsure:

@Candygirl:

Jeg ser så lige, at jeg kun har 6 øvelser på programmet for i morgen, så det var sikkert der jeg skulle have lagt maveøvelserne :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja ja ja - 8 øvelser. Uha - jeg må virkelig udvælge de vigtigste øvelser så :smile:

ABC og Signe :w00t: det kunne man jo også prøve :smile: Den er jeg med på..

:4jumpy: lyder godt glæder mig til at se jer. :4jumpy: Nyt hold jeg har overtaget :wink: , så godt at der kommer nogle kendte ansigter, som plejer at give den godt med gas :superman:

@ Marianne det ser jo rigtig godt ud med dit 5x5 program :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne.

Super hyggeligt at du er begyndt på 5*5, det er rart jeg har nogle jeg kan kopierer lidt :bigsmile: (så jeg ikke går helt galt i skoven :blush: )

Jo, 5x5 kunne jeg godt lokkes med til - hvis vi holder træningen under 5 kvarter (max 8 øvelser?!)

JAAAA, kom med i 5*5 kubben..... :laugh:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

:4jumpy: lyder godt glæder mig til at se jer. :4jumpy: Nyt hold jeg har overtaget :wink: , så godt at der kommer nogle kendte ansigter, som plejer at give den godt med gas :superman:

@ Marianne det ser jo rigtig godt ud med dit 5x5 program :yo:

Tak - glæder mig til at køre din time i dag :smile:

Hej Marianne.

Super hyggeligt at du er begyndt på 5*5, det er rart jeg har nogle jeg kan kopierer lidt :bigsmile: (så jeg ikke går helt galt i skoven :blush: )

JAAAA, kom med i 5*5 kubben..... :laugh:

Ja, jeg tror også allerede jeg bliver glad for det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26. marts 2008

Som skrevet lidt længere oppe skulle dagens træning foregå i ABC i dag :smile: Jeg startede med lidt styrketræning inden spinningen og fik det færdiggjort bagefter.

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:55.6 min

500 m, 1:51.4 min

Cable press

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Øvelsen var betydelig sværre end i Adelgade, men sådan er det med kabel-tårne.... De kan ikke altid sammenlignes :wink:

Push down

5 * 30 kg

5 * 30 kg

5 * 30 kg

4 * 30 kg

4 * 30 kg

Den tror jeg nu nok jeg kan tage i Adelgade :smile:

DB lateral raise

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

8 * 6 kg

DB Pull over

6 * 14 kg

8 * 18 kg

8 * 18 kg

8 * 18 kg

Ny øvelse. Jeg dropper flyes, så for at få en anden brystøvelse med. Jeg lavede den godt nok, hvor jeg bare lå på en bænk, men kan se på exrx.net, at man bør (?) ligge på tværs af en bænk :unsure:

Så var det blevet tid til SpinningElite med SNF som instruktør :smile:

Jeg var lidt spændt på om jeg kunne få en lige så god spinningoplevelse som i går, men det fik jeg. Det var en god time med god musik. Den største "udfordring" for mig var nok, at den første halve time var mellemtakt :w00t: Der var dog mange skift mellem siddende og stående, så længste stående interval var vist 2 min. Anden halvdel af timen var enkelttakt og faktisk meget langsom enkelttakt. Der skulle virkelig noget belastning på cyklen for at få pulsen op.

Jeg kan ikke huske det præcise program, men som man kan se på pulsgrafen, var der to serier, hvor pulsen blev bygget langsom op. I første interval skulle jeg have været op på 92% af maxpuls, men ramte kun 91% :blush:

Det var ikke den puls-mæssigt hårdeste time, jeg har kørt, men jeg er rimelig træt i benene nu :smile:

Pulsdata :heartpump:

Maxpuls 171 (88% af pulsreserven, 91% af maxpuls)

Gnspuls 156 (77% af pulsreserven, 83% af maxpuls)

Pulsgrafen er vist som procent af pulsreserven :wink:

post-10703-1206565807_thumb.jpg

Der manglede jo lidt mere styrketræning :4flex:

Bench Press

5 * 31 kg (opvarmningssæt)

5 * 38,5 kg

5 * 38,5 kg

5 * 38,5 kg

5 * 38,5 kg

5 * 38,5 kg

Weii :yahoo: Både Candygirl og jeg tog de 5*5 hjem, så næste gang skal vi have 41 kg :4jumpy:

DB Shoulderpress

10 * 12 kg

9 * 12 kg

10* 12 kg

Jeg ved ikke lige, hvad der skete i andet sæt, men der kunne den 10. rep altså ikke komme op.

Lying BB triceps extensions

8 * 20 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

7 * 25 kg

Så var jeg færdig med mit program og lidt til, men Candygirl ville gerne lige instrueres lidt i Stiff legged dead lift, så det gjorde jeg gerne :smile: Vi arbejdede en del med mind-muscle-connection, og den tror jeg hun havde godt fat i :moon: :tongue:

Der var ikke så meget 5*5 over træningen i dag, men en del små øvelser, som jeg ikke lige synes passer til det og jeg tør ikke presse for hårdt på skuldrene. Alt i alt dog en god træning - næste session bliver ben og nedre ryg. Det er ved at være alt for længe siden :bottom:

Over and out :shades:

Link to comment
Share on other sites

Bench Press

5 * 31 kg (opvarmningssæt)

5 * 38,5 kg

5 * 38,5 kg

5 * 38,5 kg

5 * 38,5 kg

5 * 38,5 kg

Weii :yahoo: Både Candygirl og jeg tog de 5*5 hjem, så næste gang skal vi have 41 kg :4jumpy:

Ja, det var godt jeg også fik taget de 5x5, for som Marianne sagde før mit sidste sæt "jeg gider altså ikke være solidarisk, hvis du ikke kan". Nå nå så :tongue:

DB Shoulderpress

10 * 12 kg

9 * 12 kg

10* 12 kg

Jeg ved ikke lige, hvad der skete i andet sæt, men der kunne den 10. rep altså ikke komme op.

Aiii altså troede det var 9 og 10 kg du snakkede om og ikke 9 og 10 reps - snydt *G*

Jeg fik jo kun lavet 5 reps :-(

Men... tak for god træning :-D

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var godt jeg også fik taget de 5x5, for som Marianne sagde før mit sidste sæt "jeg gider altså ikke være solidarisk, hvis du ikke kan". Nå nå så :tongue:

Shit - Ja, det var ikke særlig sødt sagt :blush:

Aiii altså troede det var 9 og 10 kg du snakkede om og ikke 9 og 10 reps - snydt *G*

Jeg fik jo kun lavet 5 reps :-(

Men... tak for god træning :-D

Selv tak : :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

post-15167-1206595981.gifGodmorgen Marianne

Godt at se dig (jer) :bigsmile:

Ja meget mellemtakt :wub: , det er en god måde at få pulsen godt op. hvorimod den langsomme enkelttakt er sindsyg hård :devil: hvis pulsen skal godt op. :cool:

og sejt gåët i bænkpress :cooldance: , næste gang 41 kg :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

post-15167-1206595981.gifGodmorgen Marianne

Godt at se dig (jer) :bigsmile:

Ja meget mellemtakt :wub: , det er en god måde at få pulsen godt op. hvorimod den langsomme enkelttakt er sindsyg hård :devil: hvis pulsen skal godt op. :cool:

og sejt gåët i bænkpress :cooldance: , næste gang 41 kg :smilejap:

Tak, i lige måde :smile:

Det var en lækker time, så jeg kunne godt finde på at drage til ABC igen :wink:

Bænkpressen... Pu ha - den er jeg lidt spændt på næste gang :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være, at man ikke kan det? Kommer det an på hvor langt/ eller tæt man står væk fra tårnet?

Primært skyldes det, at det ikke er de samme mærker/typer, de har i de forskellige centre - derfor kan der være forskellige kabler/kabelføringer/trisser. Tror også at slid kan gøre en forskel.

Link to comment
Share on other sites

Du er tilgivet :wink: Jeg kunne sikkert have fundet på at sige det samme :innocent::laugh:

Og bænkpressen, må lige koordinere næste gang vi skal c120.gif

HVis du vil være solidarisk :tongue:

Åh jo - jeg vil meget gerne koordinere og være solidarisk :smile:

Hvordan kan det være, at man ikke kan det? Kommer det an på hvor langt/ eller tæt man står væk fra tårnet?
Primært skyldes det, at det ikke er de samme mærker/typer, de har i de forskellige centre - derfor kan der være forskellige kabler/kabelføringer/trisser. Tror også at slid kan gøre en forskel.

Damn, hun er hurtig, men jeg er helt enig med Candy-coachen :smile:

Nu var det godt nok samme slags technogym-kabel-tårn, så jeg ved ikke om det var sliddet, der var anderledes eller om det trængte til at blive smurt. Eller også var det bare et forsøg på en dårlig undskyldning fra min side :4whistling: men ingen tvivl om, at det føltes tungere :blush:

Link to comment
Share on other sites

Damn, hun er hurtig, men jeg er helt enig med Candy-coachen :smile:

:laugh:

Nu var det godt nok samme slags technogym-kabel-tårn, så jeg ved ikke om det var sliddet, der var anderledes eller om det trængte til at blive smurt. Eller også var det bare et forsøg på en dårlig undskyldning fra min side :4whistling: men ingen tvivl om, at det føltes tungere :blush:

Jeg har selv samme oplevelse mellem de to identiske, men ikke jævnaldrende technogym-tårne i mit center. Så det skal nok passe, at det også har noget med slid at gøre.

Behøver jeg nævne, at jeg naturligvis altid vælger det tårn hvor "pinden" kan sættes længst nede :blush:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share