MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Hehe, godt at mine tider kan motiverer lidt :tongue: Og lyder da meget som det niveau jeg fik holdt søndag, cool når man kan holde så højt et snit, ikk'?! :devil: Men lyder til at jeg må komme op og smugtræne lidt på tyren, nu har jeg jo en tid at gå efter. :innocent:

Og vi kan vist forøvrigt lærer lidt af Jesper mht. bakkespurter, han er bidt af en gal torpedo tror jeg :laugh:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hehe, godt at mine tider kan motiverer lidt :tongue: Og lyder da meget som det niveau jeg fik holdt søndag, cool når man kan holde så højt et snit, ikk'?! :devil: Men lyder til at jeg må komme op og smugtræne lidt på tyren, nu har jeg jo en tid at gå efter. :innocent:

Og vi kan vist forøvrigt lærer lidt af Jesper mht. bakkespurter, han er bidt af en gal torpedo tror jeg :laugh:

Det er i hvert fald en anden måde at køre på og det skal vi da også lære. Det er nok her, man især kan udnytte den styrketræning man har lavet i vinter :smile:

:4flex:

post-10703-1210660379_thumb.jpg

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13. maj 2008

Lidt sen træning efter et par fyraftensøl. Jeg følte mig faktisk ekstra stærk inden jeg kom til træning, men det var desværre bare samme niveau som normalt, da jeg kom i gang :laugh:

Tog i Fdk, SAS Radisson, i dag, da det kun skulle være en hurtig træning og så havde jeg egentlig lige fået lyst til at se, hvordan det var. Det var småt og der er ikke mulighed for squat (med mindre man synes det er okay i smith-stativ). Jeg fik dog lavet en okay runde :smile:

Opvarmning

Cross Trainer, 5 min.

Ingen Concept2 :nonono:

Chin Ups

5

3

2

2

DB Lateral raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 8 kg

DB Incline Press

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

Cable Push Down

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 27.5 kg :blush:

Dødløft

8 * 51 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

Weighted Hyper Extensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Weighted Decline situp (straigth leg)

8

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Chin ups

3

2

Kom lige forbi stativet igen :laugh: Uuhh... jeg vil gerne være bedre i den her øvelse.

Udstræk :wub:

Jeg var forbi Bikebuster i dag for at købe en bøjlelås til raceren, så jeg kan have den med på arbejde. Det vil gøre det meget nemmere at komme nordpå i de sjove bakker på work-days :smile: Jeg har været på udkig efter en cykeltrøje uden ærmer og fandt sørme lige en i godkendt farveskala og et par cykelbukser på tilbud. Jow jow - nu kan jeg køre endnu hurtigere :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Dig og Candygirl får godt nok mange lagt mange kilometer bag jer :blink: i disse dage. Ikke fordi jeg har forstand på cykling :bike: overhovedet i henhold til styrketræning (gode chins by the way, Marianne!), men slapper I aldrig af? :tongue: Personligt ville jeg nok falde død om efter at have cyklet så langt. :rolleyes: Det er i hvertfald godt med nogen logs om cykling og pulsure til os, :blush: der ikke ved en disse omkring emnet.... :dry:

Fortsat good biking to you & Candygirl! :smilerock::strat::bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Dig og Candygirl får godt nok mange lagt mange kilometer bag jer :blink: i disse dage. Ikke fordi jeg har forstand på cykling :bike: overhovedet i henhold til styrketræning (gode chins by the way, Marianne!), men slapper I aldrig af? :tongue: Personligt ville jeg nok falde død om efter at have cyklet så langt. :rolleyes: Det er i hvertfald godt med nogen logs om cykling og pulsure til os, :blush: der ikke ved en disse omkring emnet.... :dry:

Fortsat good biking to you & Candygirl! :smilerock::strat::bowdown:

Tak tak - Jeg kan nu slet ikke følge med Candygirl, som bare cykler derudaf :bike:

Jeg har jo f. eks. ikke lavet noget træning i fredags og søndags, så det er altså slet ikke hver dag jeg er afsted. Jeg slører det bare ved altid at hænge ud her på MOL alt for meget :laugh:

Mine Chins er forøvrigt, hvad der svarer til dine pull ups, nemlig underhånd, men tak :flowers: Jeg tror snart, jeg putter en lille vægt på :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 14. maj 2008

Bum bum bum ... havde ikke planlagt træning i dag... i går var kørt full body styrke (nogenlunde)... i morgen skal der cykles.... Jeg besluttede mig for at tage til HardCore :smile:

Inden timen nåede jeg lige lidt

Chin ups

5+5+2

Derefter en times HardCore. Den indeholdt selvfølgelig noget opvarmning, Kettlebell-gøgl og sandsæk-spas og BW-akrobatik :bigsmile:

Jeg kan ikke huske præcis hvad vi lavede, men jeg fik lavet noget med 16 kg KB inkl. pres over hovedet, så min skulder er faktisk ved at være ding-dong-dynamo igen :smile:Det er jeg glad for :cheer:

Det er utroligt så hurtigt sådan en time går, så jeg foreslog lige bagefter, at de skulle få lavet nogle udendørs events, der har lidt længere tid end de 55 min en time normalt varer. Fin træning, der lige kommer hele kroppen igennem, uden at man er helt baldret bagefter. Underligt, det har jeg ellers været før, men jeg har jo nok ikke presset mig selv hårdt nok :blush:

Link to comment
Share on other sites

så min skulder er faktisk ved at være ding-dong-dynamo igen :smile:Det er jeg glad for :cheer:

Det er utroligt så hurtigt sådan en time går, så jeg foreslog lige bagefter, at de skulle få lavet nogle udendørs events, der har lidt længere tid end de 55 min en time normalt varer. Fin træning, der lige kommer hele kroppen igennem, uden at man er helt baldret bagefter. Underligt, det har jeg ellers været før, men jeg har jo nok ikke presset mig selv hårdt nok :blush:

TILLYKKE med skulderen det er da bare for godt :w00t:

Forklaringen på at du ikke er baldret i dag kunne jo også være at du er blevet STÆRK!

Link to comment
Share on other sites

TILLYKKE med skulderen det er da bare for godt :w00t:

Forklaringen på at du ikke er baldret i dag kunne jo også være at du er blevet STÆRK!

Tak tak :smile:

Joh - jeg er jo nok blevet stærkere, men så skal man jo bare løfte noget tungere og presse sig selv mere. Det er jo ikke fordi, der ikke er store nok Kettlebells og sandsække til mig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 14. maj 2008

Bum bum bum ... havde ikke planlagt træning i dag... i går var kørt full body styrke (nogenlunde)... i morgen skal der cykles.... Jeg besluttede mig for at tage til HardCore :smile:

Inden timen nåede jeg lige lidt

Chin ups

5+5+2

Det gør ikke noget, hvis du har lidt ømme ben i morgen :innocent::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15. maj 2008

Jeg havde lavet en aftale med Arne og Candygirl. Vi skulle ud og køre i bakker oppe ved Søllerød. Arne kendte en rundstrækning på godt 2 km og mente, at vi skulle rundt om den 10 gange :w00t: Jeg havde godt nok en idé om, at vi jo altid kunne snakke om det efter 5 omgange. Der var lagt op til, at der skulle være konkurrence :4jumpy:

På turen der op - langs lyngbymotorvejen, DTU - havde Candygirl og jeg en lille "snak"

Marianne "Skal det være sådan rigtig konkurrence?"

Candygirl "Ja da"

Marianne "Jamen, kan du udholde, hvis jeg tværer dig helt ud?" :4whistling:

Candygirl "Naaaj... Kan du?"

Marianne "Nej"

:laugh:

Der var nu ingen af os, der blev tværet ud :smile: Det er utroligt så lige vi er - og rigtig fedt med sådan en træningsmakker. Jeg var lidt hurtigere på den hårde stigning, men til gengæld hentede Candygirl mig hver gang på nedkørslerne. Hun var lige præcis så langt bagefter, at jeg ikke så hende de gange jeg vendte mig om, men da jeg kom i "mål" var hun der 10-15 sekunder senere.

Vi havde aftalt, at hun skulle tælle omgange, så jeg gjorde det ikke. Jeg begyndte at regne på, hvor lang tid en omgang ca var og på et tidspunkt var jeg i tvivl om, hvorvidt jeg havde kørt 9 eller 10 omgange. Jeg skulle bare ikke være den der stoppede en omgang for tidligt og samtidig kom en anden cykelrytter op på siden af mig. Jeg tænkte derfor, at ham kunne jeg da lige ligge på hjul af op ad stigningen, men det fik jeg nu ikke noget ud af, for han stak af fra mig :nonono::tongue: Det blev til 11 omgange - men hvilke omgange :superman:

- Og så lidt pulsnørderi :wink:

Pulsdata :heartpump:

Max 177

Gns 148

Hastighed :bike:

Max ... fejlmålinger :mad:

Gns 26.4 km/h

Samlet distance 62,3 km

post-10703-1210880133_thumb.jpg

post-10703-1210880160_thumb.jpg

Mellemtiderne har jeg indsat på grafen, da jeg ikke lavede dem mens vi kørte. De er ikke helt præcise, men nogenlunde. Jeg kan ikke helt forklare, hvorfor omgang 6 og 8 bliver langsommere end de andre - jeg har vel været træt :4whistling:

post-10703-1210880198_thumb.jpg

Hjemturen foregik stille og roligt. Jeg plejer ikke at have så tunge ben efter landevejscykling som i dag, men dejligt at man også kan træne på denne måde :smile:

EDIT: og alle mine pinsler er ophørte med ny sadel. Det er godt nok dejligt :moon:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15. maj 2008

Jeg havde lavet en aftale med Arne og Candygirl. Vi skulle ud og køre i bakker oppe ved Søllerød. Arne kendte en rundstrækning på godt 2 km og mente, at vi skulle rundt om den 10 gange :w00t: Jeg havde godt nok en idé om, at vi jo altid kunne snakke om det efter 5 omgange. Der var lagt op til, at der skulle være konkurrence :4jumpy:

På turen der op - langs lyngbymotorvejen, DTU - havde Candygirl og jeg en lille "snak"

Marianne "Skal det være sådan rigtig konkurrence?"

Candygirl "Ja da"

Marianne "Jamen, kan du udholde, hvis jeg tværer dig helt ud?" :4whistling:

Candygirl "Naaaj... Kan du?"

Marianne "Nej"

:laugh:

Der var nu ingen af os, der blev tværet ud :smile: Det er utroligt så lige vi er - og rigtig fedt med sådan en træningsmakker. Jeg var lidt hurtigere på den hårde stigning, men til gengæld hentede Candygirl mig hver gang på nedkørslerne. Hun var lige præcis så langt bagefter, at jeg ikke så hende de gange jeg vendte mig om, men da jeg kom i "mål" var hun der 10-15 sekunder senere.

Vi havde aftalt, at hun skulle tælle omgange, så jeg gjorde det ikke. Jeg begyndte at regne på, hvor lang tid en omgang ca var og på et tidspunkt var jeg i tvivl om, hvorvidt jeg havde kørt 9 eller 10 omgange. Jeg skulle bare ikke være den der stoppede en omgang for tidligt og samtidig kom en anden cykelrytter op på siden af mig. Jeg tænkte derfor, at ham kunne jeg da lige ligge på hjul af op ad stigningen, men det fik jeg nu ikke noget ud af, for han stak af fra mig :nonono::tongue: Det blev til 11 omgange - men hvilke omgange :superman:

- Og så lidt pulsnørderi :wink:

Pulsdata :heartpump:

Max 177

Gns 148

Hastighed :bike:

Max ... fejlmålinger :mad:

Gns 26.4 km/h

Samlet distance 62,3 km

attachment=40110:puls1505.jpg

attachment=40111:intervaller1505.jpg

Mellemtiderne har jeg indsat på grafen, da jeg ikke lavede dem mens vi kørte. De er ikke helt præcise, men nogenlunde. Jeg kan ikke helt forklare, hvorfor omgang 6 og 8 bliver langsommere end de andre - jeg har vel været træt :4whistling:

attachment=40112:mellemtider1505.jpg

Hjemturen foregik stille og roligt. Jeg plejer ikke at have så tunge ben efter landevejscykling som i dag, men dejligt at man også kan træne på denne måde :smile:

EDIT: og alle mine pinsler er ophørte med ny sadel. Det er godt nok dejligt :moon:

Tillykke med sejeren :bigsmile:

Det var dog fedt med sadelen, jeg overvejer at købe en ny cykel, den anden er ved at være gammel :laugh: en på arbejdet vil gerne have en ny racer og jeg vil have en bedre, jeg syntes at den jeg har giver sig når jeg trykker til.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med sejeren :bigsmile:

Det var dog fedt med sadelen, jeg overvejer at købe en ny cykel, den anden er ved at være gammel :laugh: en på arbejdet vil gerne have en ny racer og jeg vil have en bedre, jeg syntes at den jeg har giver sig når jeg trykker til.

Tak tak :smile:

Gammel cykel :w00t: er det ikke kun en måned eller to siden du fik den? :laugh: Men hvis den giver sig, så er det selvfølgelig træls, for så er energioverførslen sikkert ikke optimal :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15. maj 2008

Jeg havde lavet en aftale med Arne og Candygirl. Vi skulle ud og køre i bakker oppe ved Søllerød. Arne kendte en rundstrækning på godt 2 km og mente, at vi skulle rundt om den 10 gange :w00t: Jeg havde godt nok en idé om, at vi jo altid kunne snakke om det efter 5 omgange. Der var lagt op til, at der skulle være konkurrence :4jumpy:

På turen der op - langs lyngbymotorvejen, DTU - havde Candygirl og jeg en lille "snak"

Marianne "Skal det være sådan rigtig konkurrence?"

Candygirl "Ja da"

Marianne "Jamen, kan du udholde, hvis jeg tværer dig helt ud?" :4whistling:

Candygirl "Naaaj... Kan du?"

Marianne "Nej"

:laugh:

Der var nu ingen af os, der blev tværet ud :smile: Det er utroligt så lige vi er - og rigtig fedt med sådan en træningsmakker. Jeg var lidt hurtigere på den hårde stigning, men til gengæld hentede Candygirl mig hver gang på nedkørslerne. Hun var lige præcis så langt bagefter, at jeg ikke så hende de gange jeg vendte mig om, men da jeg kom i "mål" var hun der 10-15 sekunder senere.

Vi havde aftalt, at hun skulle tælle omgange, så jeg gjorde det ikke. Jeg begyndte at regne på, hvor lang tid en omgang ca var og på et tidspunkt var jeg i tvivl om, hvorvidt jeg havde kørt 9 eller 10 omgange. Jeg skulle bare ikke være den der stoppede en omgang for tidligt og samtidig kom en anden cykelrytter op på siden af mig. Jeg tænkte derfor, at ham kunne jeg da lige ligge på hjul af op ad stigningen, men det fik jeg nu ikke noget ud af, for han stak af fra mig :nonono::tongue: Det blev til 11 omgange - men hvilke omgange :superman:

EDIT: og alle mine pinsler er ophørte med ny sadel. Det er godt nok dejligt :moon:

Hehe, ja godt du ikke tværede mig ud - men må hellere sige tillykke med sejren, træningsmakker :4thumbup: :innocent: Godt kørt og godt at høre jeg ikke er den eneste, der kunne mærke det på hjemturen.

Kan ikke huske vi aftalte jeg skulle tælle, men det er jo også lidt lettere, når man tager omgangstider :tongue: Selvom jeg godt nok var lidt irriterret på dig, da du kørte ud på 11.omgang, men jeg ville jo heller ikke være den der stoppede en omgang før min træningsmakker :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja godt du ikke tværede mig ud - men må hellere sige tillykke med sejren, træningsmakker :4thumbup: :innocent: Godt kørt og godt at høre jeg ikke er den eneste, der kunne mærke det på hjemturen.

Kan ikke huske vi aftalte jeg skulle tælle, men det er jo også lidt lettere, når man tager omgangstider :tongue: Selvom jeg godt nok var lidt irriterret på dig, da du kørte ud på 11.omgang, men jeg ville jo heller ikke være den der stoppede en omgang før min træningsmakker :tongue:

Selv tak, makker :superman:

Det var måske heller ikke rigtigt en aftale med de omgang, men du nævnte, at du kunne tælle laps med din cykelcomputer :smile: Og så tænkte jeg "Fint, så gør jeg det ikke" :tongue:

Jeg ønskede også på et tidspunkt, at vi havde en nummerpige (eller -fyr), der lige holdt et skilt op, hvor der stod hvor mange omgange der var tilbage... Eller en følgebil, der kunne fortælle, hvor de andre var? :rolleyes: Ja, der var tid til at tænke på en del :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Selv tak, makker :superman:

Det var måske heller ikke rigtigt en aftale med de omgang, men du nævnte, at du kunne tælle laps med din cykelcomputer :smile: Og så tænkte jeg "Fint, så gør jeg det ikke" :tongue:

Jeg ønskede også på et tidspunkt, at vi havde en nummerpige (eller -fyr), der lige holdt et skilt op, hvor der stod hvor mange omgange der var tilbage... Eller en følgebil, der kunne fortælle, hvor de andre var? :rolleyes: Ja, der var tid til at tænke på en del :laugh:

Ja, det lyder i hvert fald til at du får tænkt en del, når du træner - sikke meget overskud du havde :tongue:

En nummerfyr lyder nu, som en ganske god idé :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lyder i hvert fald til at du får tænkt en del, når du træner - sikke meget overskud du havde :tongue:

En nummerfyr lyder nu, som en ganske god idé :wub:

Haha :laugh: Ja, måske det er noget for MaxPower, når nu ikke han har en cykel endnu? :innocent:

Ja, lidt overskud var der nok. Jeg er også lige blevet hånet over msn over, at jeg ikke var tættere på max-puls :laugh: "Hvorfor holdt du igen?" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak :smile:

Gammel cykel :w00t: er det ikke kun en måned eller to siden du fik den? :laugh: Men hvis den giver sig, så er det selvfølgelig træls, for så er energioverførslen sikkert ikke optimal :4smartass:

Det kan jo også bare være en undskyldning for at købe noget nyt :bigsmile:

Selv tak, makker :superman:

Det var måske heller ikke rigtigt en aftale med de omgang, men du nævnte, at du kunne tælle laps med din cykelcomputer :smile: Og så tænkte jeg "Fint, så gør jeg det ikke" :tongue:

Jeg ønskede også på et tidspunkt, at vi havde en nummerpige (eller -fyr), der lige holdt et skilt op, hvor der stod hvor mange omgange der var tilbage... Eller en følgebil, der kunne fortælle, hvor de andre var? :rolleyes: Ja, der var tid til at tænke på en del :laugh:

Du køre ikke stærkt nok, hvis du har tid til at tænke :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 17. maj 2008

Aftale med Candygirl om at vise hende 'Tyren', så vi stak af fra Kbh kl. 10 i morges. Frisk tempo i modvind op langs Hillerødmotorvejen. Vi aftalte at tage en trille-tur rundt på de 11.7 km, men der gik vist lidt konkurrence i det - både mellem os, men også med to triatleter, som vi lå og overhalede skiftevis :smile: Første tur blev på ca. 21:49 min. Efter en lille pause var vi klar til en tur mere. Jeg var godt nok lidt træt i benene efter turen i torsdags, men afsted skulle vi jo :smile: Jeg kom dog overhovedet ikke med Candygirl fra starten, så hun fik hurtigt et hul på 1-200 m og det fik jeg aldrig indhentet igen. På et tidspunkt var jeg ca 20 sek bagefter, men hun må have øget tempoet til sidst, for hun var i "mål" ca 1 minut før mig. Jeg endte på ca 22 min (fik ikke lige startet tidtagningen, da vi satte afsted) og hun på 20:59 min - flot tid :superman: Jeg vil tro, at jeg kan hente en del tid ved at følges og ligge på hjul ved hinanden, men det må vi prøve en anden dag. Måske endda med lidt friskere ben :tongue:

På pulsgrafen er de to runder mellem punkt 1-2 og 3-4.

Hjemad tog vi over Ganløse, Veksø, Ledøje, Ballerup i bakket terræn. Ikke så mange lange bakker, men flere små knolde, der trak lidt tænder ud når nu man i forvejen ikke havde helt friske ben. Vi tog det dog i moderat tempo og faktisk først da vi kom ind til Ballerup Boulevard fik vi god asfalt og medvind og så kom farten lidt op. Desværre var der også en del røde lyskryds.

Pulsdata:heartpump:

Max 175 (91%)

Gns 153 (75%)

Hastighed :bike:

55 km/t (jeg får stadig mange fejlmålinger, men de 55 så jeg i hvert fald ned a

d en bakke :smile:)

29,3 km/t (fratrukket bykørsel)

Distance 96,5 km

Phew - Det blev en lang tur. Jeg har egentlig også planlagt at køre i morgen :rolleyes: Jeg bliver ikke sådan træt i benene på turen, men det kan godt være, at jeg er tung i benene i morgen :blush:

puls1705ab7.jpg

God lørdag :shades:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom dog overhovedet ikke med Candygirl fra starten, så hun fik hurtigt et hul på 1-200 m og det fik jeg aldrig indhentet igen. På et tidspunkt var jeg ca 20 sek bagefter, men hun må have øget tempoet til sidst, for hun var i "mål" ca 1 minut før mig. Jeg endte på ca 22 min (fik ikke lige startet tidtagningen, da vi satte afsted) og hun på 20:59 min - flot tid :superman: Jeg vil tro, at jeg kan hente en del tid ved at følges og ligge på hjul ved hinanden, men det må vi prøve en anden dag. Måske endda med lidt friskere ben :tongue:

Hehe, fik helt dårlig samvittighed, men jeg sagde jo at "nu satte jeg i gang"...

Hastighed

29,3 km/t (fratrukket bykørsel)

Hmmm, både mere end min cykelcomputer og hvis jeg bare beregner det - men det kan godt godtages :bigsmile:

Distance 96,5 km

Phew - Det blev en lang tur. Jeg har egentlig også planlagt at køre i morgen :rolleyes: Jeg bliver ikke sådan træt i benene på turen, men det kan godt være, at jeg er tung i benene i morgen :blush:

Kan sku godt forstå du syntes det var langt, længere end min længste tur :wink: Men godt du kunne lokkes lidt - og at du allerede har lovet at køre med i morgen. :wink: Vi ses!

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share