MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Ja, det var i Adelgade, jeg trænede i tirsdags. Var du der?

Det skulle jeg have været, men det blev ikke til noget :hmmm: . Jeg havde tøjet og drikkedunken og håndklæderne med på job, men var først færdig efter 21 :blahblah: . Har det ellers helt ok med at træne i Adelgade om aftenen. Især efter 20 er kødannelserne aftaget, så man kan komme til :pumpin: . Hvis du også normalt foretrækker at styre uden om rush hour, ses vi jo nok IRL en gang :smile: .

Btw hvis du har brug for inspiration til 50-100 km ruter til træningsture på raceren, så kan jeg hente nogle stykker frem fra fjernlageret. Den tur, du kørte i dag, kan du fx forlænge over Søsum-Veksø-Hove, hvis det en gang bliver for meget walkover :wink: at nøjes med turen nordpå + tyren.

Link to comment
Share on other sites

Og så mødte du mig.....

Nåede da 136 km, desværre også en punktering. Men fed tur, hvor jeg rent faktisk trak omkring 125 km. :devil:

Det gjorde jeg nemlig :smile:

Det lyder da som en god omgang træning I fik der :bike:

Det skulle jeg have været, men det blev ikke til noget :hmmm: . Jeg havde tøjet og drikkedunken og håndklæderne med på job, men var først færdig efter 21 :blahblah: . Har det ellers helt ok med at træne i Adelgade om aftenen. Især efter 20 er kødannelserne aftaget, så man kan komme til :pumpin: . Hvis du også normalt foretrækker at styre uden om rush hour, ses vi jo nok IRL en gang :smile: .

Btw hvis du har brug for inspiration til 50-100 km ruter til træningsture på raceren, så kan jeg hente nogle stykker frem fra fjernlageret. Den tur, du kørte i dag, kan du fx forlænge over Søsum-Veksø-Hove, hvis det en gang bliver for meget walkover :wink: at nøjes med turen nordpå + tyren.

Det er sjældent at jeg først går i gang med træning kl 20, men det kan da godt trække lidt ud en gang i mellem, så måske vi løber på hinanden.

Joh, ny inspiration kan man da altid bruge, men de 86 km i dag bliver vist aldrig rigtig walkover... Så har jeg i hvertfald kørt for langsomt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Joh, ny inspiration kan man da altid bruge, men de 86 km i dag bliver vist aldrig rigtig walkover... Så har jeg i hvertfald kørt for langsomt :tongue:

Walkover - det regnede jeg helt ærligt heller ikke med :smile: - men har selv oplevet at få ny motivation af at variere ruterne. Det med motivationen ser dog ikke ud til at være noget problem for dit vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

Walkover - det regnede jeg helt ærligt heller ikke med :smile: - men har selv oplevet at få ny motivation af at variere ruterne. Det med motivationen ser dog ikke ud til at være noget problem for dit vedkommende.

:smile:

Nej, jeg er ganske motiveret for tiden, men vejret er jo også virkelig med os, der cykler lige for tiden :sun:

Jeg vil meget gerne se/høre om de ruteforslag du har, for jeg har jo været lidt forkælet med, at Candygirl meget ofte laver ruterne til vores fællesture :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 6. juni 2008

I dag havde jeg lavet en cykling aftale med Candygirl. Hun havde foreslået, at vi skulle køre 100+ km i dag, men der måtte jeg sige nej. Jeg var ret sikker på at det ikke ville være en god oplevelse for mig i dag. Jeg var godt nok træt i benene, da jeg gik i seng i går, så jeg var lidt bekymret for dagens tur og udsigten til, at Candygirl var sprængfyldt med energi :blush:

I morges skrev hun så, at MaxPower gerne ville med. Det beroligede mig lidt, da udsigten til en tur med fuld skrue, derved forsvandt (no offence, MaxP).

Jeg havde fået til opgave at finde en rute, da det næsten altid har været C, der har gjort det til vores ture. Jeg bestemte derfor, at vi skulle på en tour de Amager, med et smut til fastlandet. Klikkelikke

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan vi kom igennem området ved St. magleby og Dragør, men det er vist nogenlunde som tegnet :smile: Mine notat-skillz er lidt utrænede, så flere gange var jeg i tvivl om, hvor vi skulle køre. Tror nok lige det satte Candygirls tålmodighed på en prøve. Næste gang må jeg hellere køre ruten igennem selv inden :tongue:

Både på Amager og Avedøre er der nogle lange, fine cykelstier, men turen ud af Gl. Køgelandevej var ikke særlig spændende, men det var lige den krølle, der gjorde at turen fik det ønskede antal kilometer. Der er ikke nogle bakker på hele turen, og eneste stigning er lige turen op over Kalvebod-broen.

Det gik bedre med at give tegn og ligge på hjul end sidst og skift mellem føringer gik også rigtig godt. Vinden var ikke slem, men det giver alligevel lige mulighed for at køre med lidt mindre belastning nu og da.

Mit pulsur opførte sig underligt og jeg fik ikke opsamlet data fra de første 45 min. Jeg ved ikke lige hvorfor :unsure: Ud fra de data, der var er dagens tal:

Pulsdata :heartpump:

Max 80%

Gns 64%

Hastighed :bike:

Max 55.4 km/t

Gns 29.4 km/t

Distance (fra ruteopmålingen) 69.5 km

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde fået til opgave at finde en rute, da det næsten altid har været C, der har gjort det til vores ture. Jeg bestemte derfor, at vi skulle på en tour de Amager, med et smut til fastlandet. Klikkelikke

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan vi kom igennem området ved St. magleby og Dragør, men det er vist nogenlunde som tegnet :smile: Mine notat-skillz er lidt utrænede, så flere gange var jeg i tvivl om, hvor vi skulle køre. Tror nok lige det satte Candygirls tålmodighed på en prøve. Næste gang må jeg hellere køre ruten igennem selv inden :tongue:

Nej, det var nu ikke så galt mht tålmodigheden, jeg skulle bare tænke på mine egne navigeringsevner i søndags :innocent:

Men det bliver nu godt, når vi kan ruterne lidt bedre (men endnu ikke er blevet trætte af dem).

Distance (fra ruteopmålingen) 69.5 km

Jeg prøvede at måle ruten op, lidt mere præcist (Klik) og det gav en noget længere distance: 72,3 km.

Det gik bedre med at give tegn og ligge på hjul end sidst og skift mellem føringer gik også rigtig godt. Vinden var ikke slem, men det giver alligevel lige mulighed for at køre med lidt mindre belastning nu og da.

Hep hep da. Syntes som sagt , det gik fint. Og når andre er gode til at give tegn, smitter det også positivt af.

Og det passer også mig fint med føringslængderne - så skal vi bare have ham Max til at lave lidt mere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg lavet en cykling aftale med Candygirl. Hun havde foreslået, at vi skulle køre 100+ km i dag, men der måtte jeg sige nej. Jeg var ret sikker på at det ikke ville være en god oplevelse for mig i dag. Jeg var godt nok træt i benene, da jeg gik i seng i går, så jeg var lidt bekymret for dagens tur og udsigten til, at Candygirl var sprængfyldt med energi :blush:

I morges skrev hun så, at MaxPower gerne ville med. Det beroligede mig lidt, da udsigten til en tur med fuld skrue, derved forsvandt (no offence, MaxP).

Non taken. :laugh:

På min skala er det helt udmærket at overleve sådan en tur, og jeg kørte da nogenlunde ligeværdigt de første 50km.

Hvis i begynder at kalde mig "ankeret", så tror jeg dog nok jeg brokker mig. :wink:

Hep hep da. Syntes som sagt , det gik fint. Og når andre er gode til at give tegn, smitter det også positivt af.

Og det passer også mig fint med føringslængderne - så skal vi bare have ham Max til at lave lidt mere :tongue:

:4boxing: :moon: :baaa:

Synes også det virkede fint med ca 1 minuts føringer - når vi i øvrigt skulle samme vej som jeg trak. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 6. juni 2008

I dag havde jeg lavet en cykling aftale med Candygirl. Hun havde foreslået, at vi skulle køre 100+ km i dag, men der måtte jeg sige nej. Jeg var ret sikker på at det ikke ville være en god oplevelse for mig i dag. Jeg var godt nok træt i benene, da jeg gik i seng i går, så jeg var lidt bekymret for dagens tur og udsigten til, at Candygirl var sprængfyldt med energi :blush:

I morges skrev hun så, at MaxPower gerne ville med. Det beroligede mig lidt, da udsigten til en tur med fuld skrue, derved forsvandt (no offence, MaxP).

Hep hep da. Syntes som sagt , det gik fint. Og når andre er gode til at give tegn, smitter det også positivt af.

Og det passer også mig fint med føringslængderne - så skal vi bare have ham Max til at lave lidt mere :tongue:

LOL de er en smule efter dig MAX, det vare ikke længe før de tilbyder dig noget EPO, men godt de har en undskyldning for at køre langsom :laugh:

Edit: god lille tur, men jeg syntes det er snyd at det næsten ingen bakker, uanset hvor jeg kører hen er det op ad bakke :devil: , medmindre at jeg finder en vandcykel :bigsmile:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Det er rimelig heldigt at jeg er stort et menneske, at jeg ka' ta' det - og endda med et smil. :cool:

Godt skat - og når du er frisk, kan du jo også sagtens følge med. :wink: Og det er du, altså frisk, faktisk i længere tid end jeg havde regnet med.

Om det så er et kompliment eller ej :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Godt skat - og når du er frisk, kan du jo også sagtens følge med. :wink: Og det er du, altså frisk, faktisk i længere tid end jeg havde regnet med.

Om det så er et kompliment eller ej :innocent:

Præcis - jeg skal bare have det dér Epo, så jeg kan være frisk lidt længere.

Og jeg skal nok sige til når jeg finder komplimentet...

Link to comment
Share on other sites

Nej, det var nu ikke så galt mht tålmodigheden, jeg skulle bare tænke på mine egne navigeringsevner i søndags :innocent:

Men det bliver nu godt, når vi kan ruterne lidt bedre (men endnu ikke er blevet trætte af dem).

Tak :smile: Jeg er nu ikke træt af turene nordpå endnu. Jeg synes da vi allerede har været mange forskellige steder, men der er selvfølgelig de første kilometer ad f.eks. Hillerødmotorvejen, der bliver lidt trivielle :smile:

Jeg prøvede at måle ruten op, lidt mere præcist (Klik) og det gav en noget længere distance: 72,3 km.
Den er jeg da med på :biggrin:
Non taken. :laugh:

På min skala er det helt udmærket at overleve sådan en tur, og jeg kørte da nogenlunde ligeværdigt de første 50km.

Hvis i begynder at kalde mig "ankeret", så tror jeg dog nok jeg brokker mig. :wink:

:4boxing: :moon: :baaa:

Synes også det virkede fint med ca 1 minuts føringer - når vi i øvrigt skulle samme vej som jeg trak. :laugh:

Jeg synes da også du gør det godt. Der er jo ikke rigtig noget af den træning du ellers har lavet, der er udholdenhedspræget, så der skal jo lige oparbejdes en vis kapacitet :smile: Og du klarer dig jo fint med at trække på styrken indtil videre :smile:

Ja, jeg indrømmer, at jeg kom til at give lidt vildledende og forvirrende retningsangivelser på nogle højst uheldige tidspunkter :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 9. juni 2008

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:51.3 min

500 m, 1:49.8 min

Max belastning :devil:

Chin Up (UH)

5+4+4+4

supersættet

Dips

5+5+5+5

Squat

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 71 kg

Dead lift

8 * 71 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

DB incline Press

8 * 14 kg

8 * 14 kg

8 * 14 kg

Chin Up

5+4

En times HardCore. Fed time, der var godt nok lidt varmt og jeg kom til at svede. Heldigvis blev jeg ikke smidt ud af den grund :blush::tongue:

Afkøling med Chins

5+4

ss

Dips

5+5

En pige spurgte mig i dag om jeg var begyndt at træne op til noget bestemt, for jeg var kommet til at se mere muskuløs ud :4flex: Nu er det jo ikke meget styrketræning jeg laver for tiden, men jeg har måske sænket fedtprocenten lidt (uden dog at have sænket vægten) og så betyder det sikkert også noget, at jeg nu kan træne overkrop uden at skulle tage hensyn til en dårlig skulder :smile:

Og så lige noget helt andet....Er det ikke bare FEDT med et sommervejr vi har haft. Jeg elsker det simpelthen og it makes me happy :shades:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 11. juni 2008

På tur med Heino cykler i selskab med Hr og Fru Candygirl :tongue:

Vinden var godt nok lidt skrap og den stod i vest, så der var modvind fra arbejde til brøndby, hvor vi skulle mødes. Der var dog ingen Candygirl og MaxPower, så jeg var ved at blive helt bekymret for om jeg skulle køre "alene" med alle drengene :blush: De dukkede dog heldigvis op ved første lyskryds.

Inden afgangen fik jeg købt mig et par løse knæ. Jeg synes, jeg har mærket et-eller-andet i det ene knæ nogle gange når jeg har været ude på længere ture. Det er jo under ingen omstændigheder tidspunktet for en skade, så det var vist godt givet ud og de var rigtig fine og varme at have på :slut:

Turen var en anden en sidst. Jeg fik siden at vide, at det var "den flade rute" og det passede vist meget godt når vi nu også havde modstand fra vinden.

Vi kørte 4-5 intervaller på turen á 3-7 km længde. De 3 var på en 7 km rundstrækning, hvor vi kørte en del rulleskift inden de sidste par kilometer blev givet frit. Vi fik rulleskiftene til at fungere rigtig godt til sidst, mens der i starten var en del nervøs kørsel og måske også nogen, der ikke havde prøvet det før.

Det er super god træning at køre de intervaller med de større hold, for det får virkelig presset mig. Inden turen kommer i gang, kan jeg godt tænke "hvorfor gør jeg det her, når jeg kunne trille en hyggelig tur for mig selv", men jeg ved jo også at intervallerne giver godt på konditionen og det er bare så fedt bagefter. Lige nu har jeg næsten samme følelse i min lår som efter virkelig tung squat. De har en udpræget sviende fornemmelse efter mælkesyren :laugh:

Turen ind ad Roskildevej var heldigvis flyvende pga. medvinden og det var tiltrængt :bike: Vi var en flok, der fulgtes ind ad og nogle var så friske, at de indlagde en bakkespurt op ad Valbybakke. Det var jeg nu slet ikke forberedt på, så jeg lod dem køre :4whistling: Den sidste kilometer kom der nogle få regndråber, men heldigvis holdt det tørt hele turen.

Pulsdata :heartpump:

Max 91%

Gns 74%

Hastighed :bike:

Max 51.4 km/t

Gns 29.2 km/t

Distance 53.8 km + ca 25 km transport

post-10703-1213215698_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 12. juni 2008

Jeg var jo godt nok temmelig træt af benene i går, men lidt irriterende problemer på arbejde gav mig bare masser af lyst til at komme ud og brænde noget energi af på raceren :bike: Jeg har lidt svært ved at komme tidligt fra arbejde for tiden, men heldigvis var Candygirl med på at vi først mødtes kl. 17.30 og heldigvis passede det også fint med vejret :smile:

Turen startede ud af Lyngby motorvejen indtil vi svingede ud ad Gentoftegade og krydsede nordpå over Hjortespring og Lundtofte til Søllerød, hvor vi lige tog en ½ runde på slotsbakke-runden. På vej hen til stigningen kunne vi se 5-7 mountainbikere, der lå og gjorde klar til at køre op. De fleste var væk inden vi nåede derhen, men den sidste lå der og startede op lige før vi var oppe på siden af ham. Jeg prøvede at holde hans hjul, men den gik ikke :blush: Meeen... Det var godt nok også nogle muskuløse ben jeg kunne se på ham :wink: Dagens højeste puls blev ramt her og jeg tror faktisk det er max-puls på raceren, 177 bpm :smile:

Turen fortsatte til Gl. Holte og ind ad Øvderødvej til Kongevejen. Den stigning, der er nordpå (hedder den også Geels bakke?) er godt nok ond. Den føles meget længere end den sydgående stigning. Candygirl satte mig på bakken og den videre aftale blev, at der var bakkespurter på alle bakker fra nu af :rolleyes:

Fra Kongevejen svingede vi mod vest mod Farum ad Vasevej. Den starter med en lækker bakke nedad, men man skal jo også op på den anden side igen og det går bare op og op og op :blush: Jeg havde kørt ad den før og det havde C ikke - måske derfor var jeg lidt mere forberedt på, hvad der mødte os og jeg kom vist først op.

Turen fortsatte over Farum, jeg fik ledt os på nogle forkerte cykelstier/veje, så vi kom ind midt igennem byen og en eller anden har fået den irriterende idé at lægge små fliser på cykelstierne og masser af brosten på vejene, så det var faktisk ret ufedt at køre der. Vi kom dog ud på den anden side og fandt vejen mod Ganløse. Vi kørte en del af 'Tyren' og på stigningen lige inden Ganløse skulle jeg lige prøve at eksplodere, så jeg strøg forbi Candygirl. Godt nok ikke helt så eksplosivt som jeg har set andre gøre det og jeg kunne heller ikke holde tempoet superhøjt hele vejen op, men det gik nu rimelig tjept :laugh: Pulsen nåede næsten ikke at stige inden jeg var på toppen, men så blev jeg også ramt af iltgælden, py ha :blush:

Den bakke tog de sidste kræfter ud af mine ben og resten af turen var der ikke rigtig noget overskud. Vi holdt en pause i Ganløse og det var faktisk vildt lækkert lige at sidde i solen og slappe af, men det var godt nok hårdt at komme i gang igen. Turen hjemad ved jeg ikke helt hvor gik hen, men vi kørte vist sådan syd/vest på og ramte Ballerup Boulevard og så gik det bare ind mod byen. Vi talte om, at vi godt kunne have brugt den medvind vi havde i aftes, men det var blevet komplet vindstille, så der var ingen hjælp at hente på den front. Vi kunne se mørke skyer inde over København, men det eneste vi mødte var våd vej og vandpytter og skyerne var forsvundet, da vi ramte byen :bigsmile:

Pulsdata :heartpump:

Max 92% (177)

Gns 72%

Hastighed :bike: ekskl. bykørsel

Max 51.6 km/t

Gns 29.1 km/t

Distance 76.6 km, 63.8 km ekskl. bykørsel

post-10703-1213302853_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er alså snyd at regne gns hastighed uden bykørsel :annoyed: måske fordi jeg ikke kan :smile:

177 i maxpuls, du må finde nogle større bakker, jeg var oppe på 224 i mandags(/kan godt være at puls uret viser lidt forkert :bigsmile: ) min maxpuls i dag var ned ad bakke 166, det er nu sjovt at hammere til den i 20 gear :wub: 125 i kadance :4thumbup: så er det svært at følge med :laugh:

Hvor mange km har du kørt indtil nu?

Link to comment
Share on other sites

Er jo ikke så god til det med vejnavne :blush: så kan ikke lige gennemskue hvor I kom ud på Kongevejen.

Men kommer du ad Kongevejen inde fra byen er den første store bakke du møde Geels Bakke. Derefter går det nedad (mod Holte bymidte) og derefter går det igen op. Den bakke er Holtebakken og har nogle få næsten flade meter midvejs.

Fedt at erklære alle bakker som spurtterritorium :wub:

Kommer du til dogmecykling på tirsdag?

Link to comment
Share on other sites

Det er alså snyd at regne gns hastighed uden bykørsel :annoyed: måske fordi jeg ikke kan :smile:

177 i maxpuls, du må finde nogle større bakker, jeg var oppe på 224 i mandags(/kan godt være at puls uret viser lidt forkert :bigsmile: ) min maxpuls i dag var ned ad bakke 166, det er nu sjovt at hammere til den i 20 gear :wub: 125 i kadance :4thumbup: så er det svært at følge med :laugh:

Hvor mange km har du kørt indtil nu?

Hvorfor kan du ikke fraregne bykørsel? Kan du ikke lave laps, der udregnes separat? Har du ikke sådan et Garmin-super-duper-gps-pulsur? Måske du lige skulle bladre i manualen en gang til :smile:

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er særlig god til at presse min puls højt op, så derfor mente jeg også bare, at 177 vist er det højeste jeg har målt under udendørs kørsel. Min maxpuls regner jeg med ligger på ca 188 bpm. En puls på 224 lyder som en fejlmåling. Ved du hvad din maxpuls er?

Jeg chekkede lige på uret og i følge det har jeg kørt 1286 km i alt :smile: Tror Candygirl nævnte noget med 1900 km i dag eller i går :crazy: Jeg er jo laaaangt bagefter :blush:

Link to comment
Share on other sites

Er jo ikke så god til det med vejnavne :blush: så kan ikke lige gennemskue hvor I kom ud på Kongevejen.

Men kommer du ad Kongevejen inde fra byen er den første store bakke du møde Geels Bakke. Derefter går det nedad (mod Holte bymidte) og derefter går det igen op. Den bakke er Holtebakken og har nogle få næsten flade meter midvejs.

Fedt at erklære alle bakker som spurtterritorium :wub:

Kommer du til dogmecykling på tirsdag?

Ok - Tak :smile:

Vi kom ud nede i bunden, så vi havde kun glæden af Holtebakken :smile:

Ja, de bakkespurter passer vist også dig godt :superman:

Jeg har ikke lige planlagt træningen i næste uge og dogmecykling. Tirsdag har jo været min hviledag i nogle uger, da det har passet godt efter styrketræning mandag :unsure: Måske jeg tager med på trods at tunge ben, men så kan det jo være min undskyldning for at få baghjul :laugh: Faktisk kan det være, at det passer meget godt, for jeg kommer vist ikke ud onsdag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kan du ikke fraregne bykørsel? Kan du ikke lave laps, der udregnes separat? Har du ikke sådan et Garmin-super-duper-gps-pulsur? Måske du lige skulle bladre i manualen en gang til :smile:

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er særlig god til at presse min puls højt op, så derfor mente jeg også bare, at 177 vist er det højeste jeg har målt under udendørs kørsel. Min maxpuls regner jeg med ligger på ca 188 bpm. En puls på 224 lyder som en fejlmåling. Ved du hvad din maxpuls er?

Jeg chekkede lige på uret og i følge det har jeg kørt 1286 km i alt :smile: Tror Candygirl nævnte noget med 1900 km i dag eller i går :crazy: Jeg er jo laaaangt bagefter :blush:

Jo man kan godt bruge lap, men så skal man jo huske det :bigsmile: og det meste min normale tur er by kørsel.

Har ingen ide hvad min maxpuls er :blush:

Jeg er på 1461 km 26,4 km/t i snit men der mangler vel ca. 300 km før jeg fik min Garmin, du må ud på nogle flere ture så du kan hente Candy.

Manual???? hvad er der??

Mænd tager ikke backup og læser ikke manualer, bare synd det er en del af mit job :laugh: gad vide om det er derfor jeg får så mange fejl :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Måske jeg tager med på trods at tunge ben, men så kan det jo være min undskyldning for at få baghjul

Så må du lige dæmpe dig med styrketræningen for benene :poking:

Bortset fra det næsten flade stykke er Holtebakken og Geels og næsten ens. Vær glad for at I ikke kom ud så i skulle køre dem begge. Det er ret hårdt med bakke nummer to inden man får kørt nummer et ud af benene (med mindre man evner at "fedte" sig op ad den første men det er jeg normalt ikke så god til :4whistling: ).

Er det dovenskab at du ikke får pulsen op til max eller vil den bare ikke selv om du kører dig ud? Man skulle ellers tro at når I ligger og kører om kap at pulsen ville nærme sig max.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jo man kan godt bruge lap, men så skal man jo huske det :bigsmile: og det meste min normale tur er by kørsel.

Har ingen ide hvad min maxpuls er :blush:

Jeg er på 1461 km 26,4 km/t i snit men der mangler vel ca. 300 km før jeg fik min Garmin, du må ud på nogle flere ture så du kan hente Candy.

Manual???? hvad er der??

Mænd tager ikke backup og læser ikke manualer, bare synd det er en del af mit job :laugh: gad vide om det er derfor jeg får så mange fejl :nonono:

Haha :laugh:

Jeg tænkte også lige "mænd og manualer" da jeg skrev det :wink:

Jeg tror ikke, jeg "henter" Candygirl i antal-kørte-km, for hun ignorerer bare det med restitution og hviledage :unhappy::tongue: Og vi så jo lige i dag, hvordan jeg kører dagen efter en hård tur.... Ikke optimalt :eh::blush:

Link to comment
Share on other sites

Så må du lige dæmpe dig med styrketræningen for benene :poking:

Bortset fra det næsten flade stykke er Holtebakken og Geels og næsten ens. Vær glad for at I ikke kom ud så i skulle køre dem begge. Det er ret hårdt med bakke nummer to inden man får kørt nummer et ud af benene (med mindre man evner at "fedte" sig op ad den første men det er jeg normalt ikke så god til :4whistling: ).

Er det dovenskab at du ikke får pulsen op til max eller vil den bare ikke selv om du kører dig ud? Man skulle ellers tro at når I ligger og kører om kap at pulsen ville nærme sig max.

Nej nej - styrketræning er skam også vigtig og jeg savner det alt for meget, hvis jeg ikke kommer afsted 1-2 gange om ugen :4jumpy::smile:

Jeg opfatter jo egentlig ikke mig selv som doven, så det vil jeg ikke lige kalde det, når jeg ikke er nærmere maxpuls. Jeg synes bare de gange, jeg har været på max-puls, har det været uuuusandsynlig hårdt og jeg ville ikke være i stand til at køre 50 km derefter. Det er nok derfor jeg holder lidt igen og ikke kører mig så tæt på max, men bøjer af inden for ikke at gå helt død langt hjemmefra.

Måske er det en halv-dårlig undskyldning, som bare passer bekvemt lige nu, for jeg er heller ikke tæt på max-puls i en spinningtime. Egentlig også fordi jeg ikke vil brænde ud inden timen er færdig, men der ville det jo ellers ikke have nogen konsekvenser, så måske du har ret - jeg er doven :tongue:

Endelig kan det jo også være, at min max-puls er lavere end jeg går og tror, og derfor sammenligner med et helt urimeligt tal :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

At nå maxpulsen er også pinagtigt - men 97-98% kan man godt overleve og komme over på samme tur. Men ellers så gemmer man kongespurten med de høje procenter til man er næsten hjemme og så er det ikke så slemt. Faktisk lækkert. Hvis du ikke har fået testet din maxpuls kan den faktisk godt være en del anderledes end du regner med.

Undskyldningen med styrketræning er accepteret - jeg savner den selv. Sjovt nok kommer jeg over det netop fordi jeg afreagerer ved at få pulsen op i spurtdyster og det giver næsten samme oplevelse af at blive presset som styrk. Men selvfølgelig nogle helt andre resultater der er knap så alsidige (hvilket jeg også frygter lidt på lang sigt - synes allerede at jeg er krøbet helt skrækkeligt selv om det i praksis næppe kan være SÅ slemt på kun 2 mdr).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share