MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 2. august 2009

DB incline Press

8 * 15 kg

8 * 15 kg

- - - - - - - -

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

5 * 25 kg :blush:

BB bench press

10 * 20 kg

10 * 40 kg

- - - - - - -

12 * 50 kg

12 * 50 kg

11 * 50 kg

11 * 50 kg

I sidste sæt failede jeg på 12. rep, for jeg manglede lige at strække armene 5 cm for at få stangen op i holderne :blush: så kunne jeg ligge der og sprælle under stangen :laugh: Havde dog safetybars på :smile:

supersættet med

Push up + fra knæ

10

10

7 + 3

10

supersættet med

Push Crunch

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Conciense var tilbage i IK og Biiver var på besøg og selvfølgelig var også Simon, Tunen og Fru Erik der også. Hygge :smile:

Efter træningen var jeg lige hjemme og få lidt mad og så en tur til Stella Polaris. Jeg ankom desværre lige som det begyndte at regne lidt og musikken fangede mig ikke helt. Jeg fik dog alligevel slappet af et par timer inden jeg skullle mødes med nogle venner til spisning og Moby koncert. Det var til gengæld en rigtig god koncert, hvor mange af numrene var lidt mere up beat og intensive end studieindspilningerne. Dejlig søndag :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 3. august 2009

Jeg har vist glemt min notesbog i IK, men så vidt jeg husker...

Machine Rows (elbows in)

10 * 40 kg

10 * 40 kg

- - - - - - -

6 * 85 kg

6 * 85 kg

6 * 85 kg

6 * 85 kg

15 * 65 kg

15 * 65 kg

20 * 55 kg

Pull Up (OH), assisted

8 * BW

8 * BW

8 * BW

8 * BW

Jeg har tendens til at trække mere med højre arm, men i dag prøvede jeg virkelig at tænke på at trække lige, samt ændre lidt på fodstillingen (assistes under anklerne når benene er bøjede) :smile: Jeg er vist generelt lidt skæv i det. Mærker det også i bl.a. bænkpres, hvor højre arm/brystmuskel er stærkest :blush:

Chest supported DB rows (elbows out)

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

6 * 20 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Efter en uge uden styrketræning i sidste uge har jeg virkelig lyst til at give gas med træningen, men jeezuz jeg bliver øm :w00t: Heldigvis hjælper det lige efter træning, hvor jeg godt nok er træt i kroppen, men til gengæld så godt varmet igennem at ømheden er minimal :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 4. august 2009

Back to work efter ferien :hmmm:

Startede dagens træning med løb i fælledparken, 3.5 km. Lidt interval-agtigt, da jeg ville holde tempoet over 11 km/t og tog pause (pw) 1-2 min når jeg faldt under. Næste gang må jeg hellere få udviddet ruten, så jeg kommer op på de 5 km :smile:

Tilbage i hulen var der blevet fyldt godt op mens jeg var ude :smile:

Dagens styrketræning var gunz gunz gunz!

DB Curls

10 * 10 kg

- - - - - - - -

6 * 20 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

supersættet med

Dips

10 (bench)

- - - - - - -

15 * BW

15 * BW

15 * BW

15 * BW

Ingen Burpees i dag - løbeturen må være nok cardio :smile:

BB Curls

15 * 30 kg

15 * 30 kg

18 * 30 kg

20 * 30 kg :devil:

Måske skal jeg prøve at putten en lille-bitte vægtskive mere på næste gang :unsure: Ingen smerte i albuerne i dag :bigsmile:

supersættet med

Lying triceps extensions (EZ)

15 * 27 kg

10 * 32 kg

10 * 32 kg

10 * 32 kg

Første sæt med den normale EZ-bar og næste tre sæt med den nye EZ-bar Conscience har hjembragt. Jeg plejer at regne med at stangen vejer 7 kg. På den nye bar satte jeg 20 kg skiver og låse på. Det føltes meget tungere, men bagefter da jeg tog skiver af begge stængerne kunne jeg ikke mærke, at den skulle være tungere. Jeg skal vist lige have dem vejet en dag, jeg har adgang til vægten. Det er jo VIGTIGT!!! :tongue:

Her til aften har jeg set Watchmen. Da jeg så filmen i biografen må jeg indrømme, at jeg blev lidt skuffet, for jeg havde forventet en mere "normal" superheltefilm og jeg havde faktisk lidt svært ved at holde styr på personerne - de nye og de gamle vogtere. Jeg fik dog alligevel lyst til at læse tegneserierne, som filmen baserer sig på. Jeg fik dem i en samlet bog i fødselsdagsgave og har været vild med at læse dem. De er virkelig flot "komponeret" (jeg ved ikke lige hvilket ord jeg ellers skal bruge), hvor der næsten hele tiden er flere sideløbende historier og detaljer i tegningerne, baggrundshistorierne til hovedpersoner osv. Det var derfor også en helt anden oplevelse at se filmen i dag. Jeg synes stemningen fra tegneserierne er flot ramt og det understreges rigtig godt af soundtracket. Der er - desværre - flere små historier fra tegneserierne, der ikke er med, men sådan er det jo. Jeg synes måske stadig den sidste del af filmen bliver lidt for langtrukken. Det er naturligvis filmens plot, der afsluttes, men alligevel.... Jeg glæder mig allerede til der sikkert kommer en extended version om nogle måneder :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak, jeg går du fra du tænker på mit fail i bænken :blush:

Beklager at jeg ikke reddede dig ved dit fail Marianne, jeg stod jo lige bagved :blush: Nu er du jo baade staerk og solbrun, saa jeg taenkte at du havde styr paa hvad du lavede og at det sikkert bare var en del af programmet, man ser jo saa mange ting nede i IK99 og jeg blander mig sjaeldent i underlighederne :laugh: Som jeg sagde, saa skal du bare raabe op, ellers bliver du sku ikke hoert i IK99 med alle de hoejlydte personer.

Mht til Watchmen, saa har jeg aldrig sovet bedre i et fly. Jeg sov fra start til slut, Saskatoon-Toronto. Jeg tror det bliver en af mine favorit sovefilm :tongue:

...og saa vil jeg da lige tilslutte mig og sige, rigtig god form :4flex:

Vi ses i hulen

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Beklager at jeg ikke reddede dig ved dit fail Marianne, jeg stod jo lige bagved :blush: Nu er du jo baade staerk og solbrun, saa jeg taenkte at du havde styr paa hvad du lavede og at det sikkert bare var en del af programmet, man ser jo saa mange ting nede i IK99 og jeg blander mig sjaeldent i underlighederne :laugh: Som jeg sagde, saa skal du bare raabe op, ellers bliver du sku ikke hoert i IK99 med alle de hoejlydte personer.

Mht til Watchmen, saa har jeg aldrig sovet bedre i et fly. Jeg sov fra start til slut, Saskatoon-Toronto. Jeg tror det bliver en af mine favorit sovefilm :tongue:

...og saa vil jeg da lige tilslutte mig og sige, rigtig god form :4flex:

Vi ses i hulen

Jeg skal nok råbe op, hvis jeg vil høres :laugh:

Det var ikke meningen jeg skulle faile i bænkpressen, men jeg kører tæt på fail og når der så pludselig er til et par reps mindre end sidst og jeg troede jeg kunne presse den op vha. stædighed... Ja, så kan det altså ske :4whistling: Jeg har dog vænnet mig til at træne med safety bars på racket, når jeg træner så tungt, fordi jeg så kan presse mig selv til grænsen :smile:

Jeg kan jo ikke engang sige, at du skal se Watchmen igen, for du så den åbenbart ikke engang første gang :tongue: Men det er da godt, hvis du har fundet en favorit-sovefilm. Så er det ikke i din log man behøver læse om søvnløshed :smile:

Tak for kommentaren om formen :flowers: Du holder nu også en ganske fin form selv, selv om det ikke er din hovedfokus :4flex:

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg massage :wub: og holdt ellers en "hviledag", men så gik jeg en tur i haven og der var godt nok sket meget, så der var også meget at lave. Kombinationen af vand og sol/varme -> swoleness i haven :laugh: Jeg havde bl.a. 8 squash på størrelse med min overarm :biggrin: Så var det som om den hviledag ikke rigtig blev overholdt og effekten af massagen kunne ikke rigtig mærkes mere :rolleyes:

Torsdag d. 6. august 2009

½ times afslapning i fælledparken i solen inden træning :sun: Jeg synes godt nok, jeg har haft lidt svært ved at få restitueret siden sidste bentræning, bl.a. pga. løbetur i tirsdags, havearbejde og alt for lidt søvn efter jeg er startet på arbejde igen :nonono: Valgte dog at give det et forsøg alligevel :smile:

Squatzorz

10 * BW

10 * 20 kg

10 * 20 kg

8 * 50 kg

- - - - - - -

5 * 72.5 kg

5 * 72.5 kg

5 * 70 kg

5 * 70 kg

5 * 70 kg

:smile:

Clean

1 * 50 kg

Hihihihihi

BB Walking Lunges

16 skridt * 50 kg

16 skridt * 50 kg

16 skridt * 50 kg

16 skridt * 50 kg

hårdt :4whip:

Back Extensions i GH-raise-stativ

8 * BW

10 * 12 kg

10 * 22 kg

10 * 22 kg

10 * 22 kg

GH raise

8 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Simon tog 10 sæt og prøvede at overtale mig til at tage to sæt mere, men der var udsolgt, jeg var sulten og havde været til træning i over 3 timer. Nu sidder jeg egentlig og tænker, at jeg kunne da godt have taget de to sidste sæt :unsure::tongue:

Cirka midtvejs var jeg lige ude og se lidt atletik på stadion, hvor der blev afholdt Copenhagen Athletics Games 2009. Kim Christensen, kuglestøder fra Sparta, træner nogle gange i IK99, så jeg ville lige se et par af hans stød. De var desværre begge overtrådt, men han fik godkendt nogle stød senere, hørte jeg. Dog ikke prangende længde.

Jeg fik også lige set 110 m hæk, M-junior, et par højde- og stangspring :smile: Dejligt vejr til arrangementet :smile:

Link to comment
Share on other sites

GH raise

8 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Simon tog 10 sæt og prøvede at overtale mig til at tage to sæt mere, men der var udsolgt, jeg var sulten og havde været til træning i over 3 timer. Nu sidder jeg egentlig og tænker, at jeg kunne da godt have taget de to sidste sæt :unsure::tongue:

Godt at se at der er nogen som har taget GH en til sig. Hvordan har baglaareet det saa idag? Hvis du kan tage 10 strickte reps med kropsvaegt, saa er du paent staerk i bagkaeden ifht kropsvaegt :blink: Jeg kan se paa det hele at jeg maa tage min bandbox med derned saa der kan komme lidt mere tention paa til de staerke IK99 ere :devil: Evil glutes comming up :superman:

Link to comment
Share on other sites

Her til aften har jeg set Watchmen. Da jeg så filmen i biografen må jeg indrømme, at jeg blev lidt skuffet, for jeg havde forventet en mere "normal" superheltefilm og jeg havde faktisk lidt svært ved at holde styr på personerne - de nye og de gamle vogtere. Jeg fik dog alligevel lyst til at læse tegneserierne, som filmen baserer sig på. Jeg fik dem i en samlet bog i fødselsdagsgave og har været vild med at læse dem. De er virkelig flot "komponeret" (jeg ved ikke lige hvilket ord jeg ellers skal bruge), hvor der næsten hele tiden er flere sideløbende historier og detaljer i tegningerne, baggrundshistorierne til hovedpersoner osv. Det var derfor også en helt anden oplevelse at se filmen i dag. Jeg synes stemningen fra tegneserierne er flot ramt og det understreges rigtig godt af soundtracket. Der er - desværre - flere små historier fra tegneserierne, der ikke er med, men sådan er det jo. Jeg synes måske stadig den sidste del af filmen bliver lidt for langtrukken. Det er naturligvis filmens plot, der afsluttes, men alligevel.... Jeg glæder mig allerede til der sikkert kommer en extended version om nogle måneder :smile:

God stil at du hakkede dig igennem tegneserien bag. Der findes faktisk nogle rigtigt gode tegneserier i album format, eller graphic novel, som de kalder det. Jeg kan blandt andet anbefale alle Frank Miller albums (sin city, 300, Dark knight osv.), samt Sandman.

De har faktisk et niveau, hvor de efterhånden er begyndt at blive accepteret som "rigtig" litteratur.

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at der er nogen som har taget GH en til sig. Hvordan har baglaareet det saa idag? Hvis du kan tage 10 strickte reps med kropsvaegt, saa er du paent staerk i bagkaeden ifht kropsvaegt :blink: Jeg kan se paa det hele at jeg maa tage min bandbox med derned saa der kan komme lidt mere tention paa til de staerke IK99 ere :devil: Evil glutes comming up :superman:

Baglåret er lidt ømt i dag, men ikke vildt slemt. Det bliver dog nok lidt værre i morgen :smile:

Du må lige se om jeg gør det strickt en gang, for jeg er selv lidt overrasket over, at jeg skulle være så stærk der... Men ellers kunne de da være sjovt at prøve med bands :smile: Udførslen blev dog approved af Simon :smile:

God stil at du hakkede dig igennem tegneserien bag. Der findes faktisk nogle rigtigt gode tegneserier i album format, eller graphic novel, som de kalder det. Jeg kan blandt andet anbefale alle Frank Miller albums (sin city, 300, Dark knight osv.), samt Sandman.

De har faktisk et niveau, hvor de efterhånden er begyndt at blive accepteret som "rigtig" litteratur.

På min udgave af Watchmen står der, at den er mellem de 100 bedste romaner, kåret af Times Magazine, så de har da valgt at anerkende dem som rigtig litteratur :smile:

Jeg blev også inspireret til at læse Sin City-album'ene efter jeg havde set filmen, men de andre vil jeg da også lige få set på.

Tak for inspirationen :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Baglåret er lidt ømt i dag, men ikke vildt slemt. Det bliver dog nok lidt værre i morgen :smile:

Du må lige se om jeg gør det strickt en gang, for jeg er selv lidt overrasket over, at jeg skulle være så stærk der... Men ellers kunne de da være sjovt at prøve med bands :smile: Udførslen blev dog approved af Simon :smile:

Naar du haenger ud over GH'en med röven i vejret, så er jeg sikker på at han vil godkende hvadsomhelst :w00t: Tror vist lige jeg skal have et kig også :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Naar du haenger ud over GH'en med röven i vejret, så er jeg sikker på at han vil godkende hvadsomhelst :w00t: Tror vist lige jeg skal have et kig også :tongue:

LOL :rofl2:

Nej nej, Simon er faktisk meget fokuseret på træningen når han er i IK99 :smile: ..............eller noget :tongue:

Fredag d. 7. august 2009

Træning samtidig med VL'erne og TeamBB, Simon, Queenpearl & Boyfrieeeend, Fru Erik, Sune og sikkert lidt flere. Der var masser af sjov og gøgl :clown2: Man skulle have været der - det kan ikke genfortælles :tongue:

DB incline Press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

- - - - -- - -

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

BB Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

8 * 40 kg

- - - - - - - -

15 * 47.5 kg

15 * 47.5 kg

15 * 47.5 kg

15 * 47.5 kg

2½ kg af vægten i forhold til sidst, men fik så de 15 reps i stedet. Det var dog ganske tungt og kunne mærkes i både triceps, skulder og naturligvis pecs :smile:

supersættet med

Push ups

10

10

8

9

Push Crunch

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Derefter en del rotator cuff, hygge og lidt face pull :smile:

I morgen træner jeg nok igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 8. august 2009

Lidt alternativ rygtræning, da jeg er ved at blive lidt træt af at køre de samme øvelser i laaaaang tid. I dag improviserede jeg bare, men skal lige have sat noget nyt sammen. Min Gunz-dag vil også blive ændret, for den er jeg også lidt træt af.

Pull Up/Chin up

5 * BW - oh

5 * BW- uh

5 * BW- uh

5 * BW- oh

5 * BW- uh

Lidt blandet over- og underhånd. Jeg troede jeg var stærkere i pull up med overhånd, når jeg ikke lige har lavet tunge machine rows, men det var ikke blændende :dry: Jeg er stadig betydelig stærkere i Chin up (uh) :smile:

Dødløft

10 * 50 kg

10 * 70 kg

10 * 80 kg

10 * 80 kg

10 * 80 kg

Udmærket omgang, halvtungt :blush: Første dødløft i et par måneder, så det var nok okay :smile:

DB rows

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

Pull Down, narrow parallel grip

10 * 35 kg

10 * 35 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

Måske lidt for let

Derefter hjem i bad og få lidt mad og så på Bryggen med Tunen, Nissen, Fru Erik, Simon, -chris-, Consciense, Kim-tri og friends :sun: Politiet noterede Simon, da han skød med vandballoner :4police: Den lille bølle :nonono::laugh:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 11. august 2009

Så var det tid for at finde på nye øvelser til armene - eller i hvert fald en ny kombination af øvelser :smile:"KOM SÅ DE ARME!!!" :devil:

DB Curls

10 * 8 kg

10 * 8 kg

- - - - - - -

8 * 20 kg

10 * 17.5 kg

12 * 15 kg

12 * 15 kg

Bench Dips

10 * BW

10 * BW

- - - - - - -

Push Downs, straight bar

15 * 20 kg

15 * 20 kg

15 * 20 kg

15 * 22.5 kg

15 * 22.5 kg

DB Shoulder Press

10 * 15 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

10 * 17.5 kg

Det var egentlig meningen, at det skulle være en low-rep øvelse, men jeg kan ikke selv løfte tungere DB's op :rolleyes: Jeg kører nok bare low-rep når der er nogle til at hjælpe mig og ellers high-rep :smile:

Lying triceps Extension (EZ)

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 27 kg

De 28 kg er egentlig 27.8 kg, men rundes op :smile: De føltes meget tungere end den gamle EZ-bar, så den tog jeg lige i sidste sæt for at mærke om det var mig, der var udmattet eller om den var lettere. Jeg tror den er lidt lettere, men jeg var vist også ved at være udmattet :blush:

DB lateral raise

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

1. og 2. øvelse blev alterneret. Ligeså med 4. og 5. øvelse.

Det var dejligt at køre skulderøvelser igen. Jeg tror, jeg er blevet stærkere i skulderpres, selv om jeg ikke har kørt øvelsen i et par måneder - jeg plejer vist ikke at kunne lave 10'ere med 17.5 kg. Jeg plejer dog også at træne skulder samme dag som bryst, så det har ofte (hvis ikke altid) været efter bænkpres :smile:

Jeg tror, jeg oplevede Teh Pumpz efter den omgang :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Det var egentlig meningen, at det skulle være en low-rep øvelse, men jeg kan ikke selv løfte tungere DB's op :rolleyes: Jeg kører nok bare low-rep når der er nogle til at hjælpe mig og ellers high-rep :smile:

Jeg havde samme problem, indtil jeg opdagede teknikken til det. Istedet for at sætte DBerne op på låret, skal du "trække" dem direkte fra gulvet. Dermed kan du bruge benene til at få dem op.

Sæt dig på bænken - DBerne ved gulvet. Rejs dig op, tag fat i DBerne, bøj i benene og skyd dem op, som lavede du kvart squat. DBerne lander ved skulderne og derfra presser du dem op. I samme moment du har fået DBerne op i luften, sætter du dig ned.

Lidt som at lave frivend, bare med DBer istedet for en stang, og du sætter dig ned istedet for at stå op i slutstillingen.

Jeg kan køre med 30-34kg DBere på den måde og jeg er af samme statur som dig. Det er ren teknik.

Når jeg kører DB skulderpres, er der ofte nogle "større fyre" der kører med 28kg skulderpres ved siden af - og de er to mand for at få vægtene op, fordi de først sætter vægtene op på lårene, og derefter forsøger at løfte dem op.

Brug BENENE, det er tricket.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 12. august 2009

Squat

10 * 20 kg

10 * 40 kg

10 * 60 kg

- - - - - - -

5 * 72.5 kg

5 * 72.5 kg

5 * 72.5 kg

5 * 72.5 kg

5 * 72.5 kg

Jeg havde glemt mine squat-sko, men jeg fik lavet de sæt jeg havde planlagt alligevel :smile:

BB Walking Lunges

14 skridt * 40 kg

14 skridt * 40 kg

14 skridt * 40 kg

14 skridt * 40 kg

Back Extensions (i GH-raise maskine)

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 25 kg

8 * 25 kg

GH Raises

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Okay - der er måske noget cheat på, men jeg må lige øve mig på at være mere strict

Udmærket omgang. Walking Lunges lidt lettere end normalt. Jeg var til Madonna-koncert i aftes og var virkelig træt i lænden af at stå op i 3+ timer, men heldigvis påvirkede det ikke træningen nævneværdigt.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13. august 2009

DB incline Press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

- - - - - - - -

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

BB Bench Press

10 * 20 kg

8 * 40 kg

8 * 40 kg

- - - - - - -

8 * 55 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

10 * 50 kg

Ikke så meget high-rep i dag. Havde lyst til lidt tungere vægte :devil:

supersættet med

Push up

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Overraskende eksplosivitet på alle sæt

supersættet med

Push Crunch

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Rotator Cuff + Face Pulls

Jeg har ikke lige haft den bedste dag i dag, men heldigvis var det fin træning. Der var måske lidt ekstra at presse med :4whistling: Jeg tror måske endda også der er lidt til i morgen - :rocketwhore:

På vej hjem LOL'ede jeg dog lidt af det her på Christmas Møllers Plads. Gad vide hvad historien bag det er :rolleyes:

post-10703-1250193029_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 14. august 2009

Fredagsstemning i hulen :smile:

Chin Up (uh)

6 * BW

6 * BW

6 * BW

6 * BW

6 * BW

Dødløft

10 * 50 kg

10 * 70 kg

8 * 90 kg

6 * 100 kg

6 * 100 kg

6 * 100 kg

6 * 100 kg

DB rows

5 * 47 kg

8 * 35 kg

8 * 35 kg

8 * 35 kg

Pull down, narrow parallel grip

10 * 40 kg

10 * 45 kg

10 * 45 kg

40 * 30 kg

50 * 25 kg

Bliver træt i biceps før lats :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 15. august 2009

Stille lørdagstræning med Femina :smile: Hyggeligt at se hende igen :smile:

DB Curls

10 * 11 kg

4 * 22.5 kg

6 * 20 kg

8 * 17.5 kg

10 * 15 kg

supersættet med

Push Down

15 * 22.5 kg

15 * 22.5 kg

15 * 22.5 kg

15 * 22.5 kg

15 * 22.5 kg

DB Shoulder Press

8 * 20 kg

8 * 20 kg

6 * 20 kg

6 * 20 kg

Brugte Spock's gode råd om at "frivende" DB'ene op - det virkede fint :smile:

Lying triceps Extensions (EZ)

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

12 * 28 kg

supersættet med

DB lateral raise

8 * 11 kg

8 * 11 kg

8 * 11 kg

8 * 11 kg

Udmærket træning, men kan godt mærke at mine biceps også blev ramt lidt i går på min ryg-dag.

God lørdag :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. august 2009

Mange mennesker i hulen => VAAARMT :gal: VL'erne var ved at slutte, da jeg skulle i gang, men jeg fik lidt opmuntrende kommentarer til squatten, så det var fint :smile:

Squat

8 * 20 kg

8 * 40 kg

8 * 60 kg

- - - - - - -

5 * 75 kg

5 * 75 kg

5 * 75 kg

5 * 72.5 kg

5 * 72.5 kg

Stille og roligt øger jeg vægten som planlagt :smile:

BB Walking Lunges

14 skridt * 50 kg

14 skridt * 50 kg

14 skridt * 50 kg

14 skridt * 50 kg

Back Extensions'

8 * BW

8 * 25 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

Nøøøjj - det blev tungt til sidst. Jeg blev vist temmelig rød i hovedet

Glute Ham raises, vægt på brystet

10 * 5 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 5 kg

10 * 5 kg

Riiiiimelig tungt. Jeg forudser krampe i hams når der skal bænkpresses i morgen :laugh:

Lidt foam-rolling og en shake, mens jeg tog mig sammen til at cykle hjem. Synes der var langt i dag og det var begyndt at blive mørkt :smile:

Link to comment
Share on other sites

For fanden, Marianne!!

Når du laver Gluteham raises kører du altså helt ned til horisontal og trækker dig selv op?? :blink: Du skubber ikke dig selv op, bare lidt af vejen? Hvis det første er tilfældet er du godt nok stærk i bagkæden!! :king: :king:

:laugh: :laugh: ROFL@Steoroidpicture :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

For fanden, Marianne!!

Når du laver Gluteham raises kører du altså helt ned til horisontal og trækker dig selv op?? :blink: Du skubber ikke dig selv op, bare lidt af vejen? Hvis det første er tilfældet er du godt nok stærk i bagkæden!! :king: :king:

:laugh: :laugh: ROFL@Steoroidpicture :laugh: :laugh:

Consciense har jo været så venlig, at sætte sin egen Glute-ham-raise ned i IK99, så det er den jeg benytter. Det er altså ikke fra gulvet jeg laver den (nordic hamstring).

Jeg har ikke lige kunne finde et billede af den, da jeg ikke kan huske, hvem producenten er, men den minder om den der er i The Gym, bare højere og virker mere robust, hvis du har set den?

Det er i høj grad både en GLUTE og HAMS øvelse, når jeg laver øvelsen. På nedenstående billede kan du se princippet, men jeg bøjer mig endnu længere ned end til vandret, så glutes står for den første del af løftet inden hams tager over. Man kan derfor cheat'e lidt ved at "svinge" mere, end bare lave et langsomt løft. Jeg tror, jeg laver øvelsen nogenlunde korrekt, men det er uden tvivl lettere end at lave den på gulvet med f.x. fødderne fixeret i en ribbe, hvor man kun løfter med hams :smile: Når knæene er placeret lidt under pøllen bliver vægten, der skal løftes også mindre end fra gulvet. Håber det gav mening :smile:

gluteham_small.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fik lige nappet et billede af GH-raise'n i dag :)

post-10703-1250626419_thumb.jpg

Tirsdag d. 18. august 2009

DB incline Press

10 * 17,5 kg

10 * 17,5 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

15 * 17.5 kg

BB Bench Press

10 * 20 kg

10 * 40 kg

- - - - - - - -

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

Det må være en eller anden form for PR :4flex: Næste gang skal der måske en lille vanillekrans mere på eller noget andet sjovt :4jumpy:

supersættet med

Push Up

10

10

10

12

12

supersættet med

Push Crunch, slow reps, constant tension

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

av av - det var ren zyre....

Rotator Cuff, 4 øvelser, Face pull og planken - 3 omgange i alt

En af de andre, der trænede, spurgte mig, om jeg trænede mod noget bestemt, hvor mange gange jeg trænede om ugen og om jeg spiste sådan specielt.... altså proteinpulver og så'n :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share