MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Do - or do not - there is no try

Yoda

Det siger jeg da vist heller ikke nogen steder :smile: Jeg skal nok komme ud igen :bike:

Mandag d. 29. juni 2009

Varmt i kælderen i dag og der var besøg af VL'ere fra AK Gotha, så der var virkelig mange i gang med træningen, da jeg ankom. Jeg fik heldigvis lov til at køre squat mellem to af dem. De holdt bare stort set ingen pauser, så sættet blev gennemført hurtigere end hvis jeg havde kørt alene :laugh:

Squat

8 * 40 kg

8 * 60 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 65 kg

Jeg er stadig overhovedet ikke tilfreds med min squat-styrke :unhappy: og jeg forstår ikke rigtig hvad der er sket... Og jeg er lidt rådvild for, hvordan jeg skal træne nu, men jeg må jo bare tage, hvad dagsformen tillader :unsure:

Leg Curls

8 * 35 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

12 * 27.5 kg

Back Extensions (0o)

10 * 20 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

8 * 30 kg

8 * 30 kg

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 30. juni 2009

DB incline Press

10 * 15 kg

10 * 17.5 kg

- - - - - - - -

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

BB Bench Press

10 * 20 kg

10 * 40 kg

- - - - - -

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

supersættet med

Push Up + fra knæ

10

7 + 3

6 + 4

5 + 5

supersættet med

Push Crunch med vægtskive

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

+ en masse rotator cuff, ind- og udad rotationer, face pull og lateral raises :smile:

Oskar og Pietro gøglede rundt, bl.a. med tandem løft. De er nogle seje fyre :smile: De kalder mig BB-Marianne :laugh: sødt, hva'?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 30. juni 2009

+ en masse rotator cuff, ind- og udad rotationer, face pull og lateral raises :smile:

Oskar og Pietro gøglede rundt, bl.a. med tandem løft. De er nogle seje fyre :smile: De kalder mig BB-Marianne :laugh: sødt, hva'?

Har du egentligt nogensinde prøvet at maxe i bænk? Og i så fald, hvor meget?

BB-Marianne. Det kan være du skal anmode den store stygge Zacho om at blive MarianneBB i stedet. :laugh:

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

Har du egentligt nogensinde prøvet at maxe i bænk? Og i så fald, hvor meget?

Piv Piv... Jeg har prøvet to gange at løfte 70 kg og failet, så mit max er 65 kg :cry: Så bestemte jeg, at jeg gad ikke det piz og blev BB'er :tongue:

Apros pos piv piv, så gik jeg også i går og whinede over et eller andet. Så siger Simon med stærk britisk accent "Do you want some bread to go with that w(h)ine?" Det ROFL'ede vi en del over :laugh:

BB-Marianne. Det kan være du skal anmode den store stygge Zacho om at blive MarianneBB i stedet. :laugh:

God idé, men jeg har vist nok i et enkelt B for øjeblikket :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Apros pos piv piv, så gik jeg også i går og whinede over et eller andet. Så siger Simon med stærk britisk accent "Do you want some bread to go with that w(h)ine?" Det ROFL'ede vi en del over :laugh:

God idé, men jeg har vist nok i et enkelt B for øjeblikket :laugh:

Go humor der!

Det med navnet kan let fixes -også af mig :tongue: Marianne C for cykel er det jo nok ikke :tongue:

Link to comment
Share on other sites

hvad pev du over i går??

I øvrigt så kan du ikke kun løfte 65, hvis du kan køre 4x10 på 50!

Jeg er ikke helt sikker, men det var vist noget med, at jeg ikke kunne trække vejret når jeg laver back extensions fordi bænken presser ind på maven og det var for tungt :unsure: Sådan noget er der ikke den store forståelse for :laugh:

Nu træner jeg jo ikke mod at øge min 1RM i bænken, men det kan da godt være jeg prøver at maxe på en god dag :4jumpy:

Tak for kommentarerne :smile:

Go humor der!

Det med navnet kan let fixes -også af mig :tongue: Marianne C for cykel er det jo nok ikke :tongue:

Tak tak - jeg skal nok sige til, hvis det bliver aktuelt.... Men du har nok ret i, at jeg ikke har ret til et "C" :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 2. juli 2009

:sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun:

Det er lidt svært at holde sidde inde på arbejde for tiden. Ferie-stemning og ingen nære deadlines :smile: Derfor tog jeg i fælledparken og slappede af en lille time inden træning :sun:

Jeg startede træningen med en kort løbetur i fælledparken, 3.5 km. Havde ikke fået ur på i dag, men det tog nok 15-20 min igen. Jeg fik lagt lidt intervaller ind til sidst, men jeg skal vist have lidt mere distance på også :smile: Det var varmt, men faktisk en okay tur :smile:

I kælderen var Simon i gang med Barbarian Back Workout :devil: DB rows 20+15 reps med 86 kg!! Ikke strict, men stadig impressive :smile:

Machine Rows

8 * 40 kg

8 * 40 kg

- - - - - - -

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

15 * 65 kg

15 * 65 kg

20 * 60 kg

Tungt

Pull Up (OH) assisted

8 * BW

8 * BW

8 * BW

8 * BW

Chest supported DB rows

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Måske skal jeg forsøge mig med 20 kg næste gang :w00t::unsure:

I dag har jeg ikke spist jordbær :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 4. juli 2009

Træning med Thomas og Simon :smile: De lavede brutal-high-rep-quads-work-out, bl.a. hhv. 50 og 55 reps med 100 kg i squat :devil: Vel og mærke efter meget tungere work sets :gal:

Jeg nussede bare rundt og trænede mine guns for mig selv :smile: men vi hyggede selvfølgelig i pauserne :smile:

Opvarmning

DB Curls

20 * 8 kg

Bench Dips

10 * BW

DB Curls

6 * 20 kg

6 * 20 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

supersættet med

Dips

15 * BW

18 * BW

15 * BW

20 * BW

Overskud i dag - WEEEEeeeee :cheer:

supersættet med

Burpees

10

10

10

10

Skvulp skvulp :smile:

Lying triceps extensions (EZ)

12 * 32 kg

12 * 32 kg

12 * 32 kg

12 * 32 kg

supersættet med

BB Curls

15 * 30 kg

15 * 30 kg

15 * 30 kg

15 * 30 kg

Jeg er ikke så glad for den her øvelse, da jeg synes det knaser lidt i min ene albue - uden det dog gør ondt bagefter. I dag fik jeg så at vide, at jeg skulle holde lidt smallere og det hjalp vist :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 6. juli 2009

I dag fik jeg trænet igen. Der var egentlig ben-træning på programmet, men endnu en gang var der meget fyldt af VL'ere, så jeg udskød den til i morgen og tog bryst-træning i dag i stedet :smile: Det gik faktisk ganske forrygende :superman:

DB incline Press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

- - - - - - -

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

I dag fik jeg kørt alle sæt alene uden spotter eller forced reps - jæi :bigsmile: D. 16. juni kørte jeg denne øvelse tungt for første gang og der fik jeg vist forced på de fleste reps med 25 kg DB's :smile:

BB Bench Press

10 * 20 kg

12 * 50 kg

12 * 50 kg

12 * 50 kg

11 * 50 kg

Jeg turde ikke lige tage den sidste rep, da jeg var lidt presset og ikke havde safety bars eller spotter :blush: men stadig bedre end de 4 * 10 i sidste uge :4thumbup:

supersættet med

Push ups + fra knæ

10

10

10

6 + 4

Hvad sker der lige her? jeg plejer ikke at kunne tage alle 10 fra tæerne i dette supersæt :4jumpy:

supersættet med

Push Crunch (med vægtskive)

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Vældig hyggelig træning. The little VL-boyz trænede i bar overkrop og var meget BB :4flex:

On a different note- Mit tourmanager-hold kører godt nok skidt, men for pokker... det er jo svært at følge med når jeg kun ser 15-20 min her om aftenen upsvb9.gif Godt jeg har ferie i næste uge. Så kan jeg måske få set lidt mere :rolleyes:

Marianne -> runningoverlf8.gif <- andre i min privat liga

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 7. juli 2009

Squat

6 * 40 kg

6 * 40 kg

6 * 60 kg

6 * 70 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

5 * 82.5 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

:nonono: det kører stadig ikke for godt. De 80 kg var tunge og jeg failede næsten på de 82.5 kg. Derfor tog jeg nogle lettere sæt, men de føltes også tungere end de burde. Jeg fik lidt kritik på, at jeg squatter for langsomt på de tunge, så jeg prøvede at gøre de sidste sæt lidt hurtigere og det blev bedre.

Jeg har besluttet, at jeg dropper back squat i nogle uger og laver nogle andre benøvelser, f. eks. front squat, lunges, stiff legged dead lift osv. Lige nu har jeg fået en mental barriere hver gang der kommer mere en 80 kg på stangen og jeg var ved at tude over, at det gik så dårligt igen i dag whimperingxk9.gif:blush:

Leg Curls

8 * 35 kg

10 * 32.5 kg

10 * 32.5 kg

12 * 30 kg

Kørte fint

Back Extensions, (slight incline, mere glutes end lænd)

10 * BW

10 * 22 kg (Barbell bag nakken)

8 * 27 kg

8 * 27 kg

8 * 27 kg

Blev tungt, men på en okay måde :smile:

Det var heldigvis hyggelig træning alligevel :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, mit hold kører godt nok også skidt - næsten lige så dårligt som dit :tongue:

Men det er jo stadig tidligt i Touren, så det kan nå at blive bedre.. :hands:

Ja, der kan ske meget endnu, men jeg burde nok bruge lidt tid på at sætte mig ind i rytterne og tourmanager-regler og -pointgivning :4whistling:

Jeg er dog glad for, at du holder mig med selskab i bunden af liga'en :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, der kan ske meget endnu, men jeg burde nok bruge lidt tid på at sætte mig ind i rytterne og tourmanager-regler og -pointgivning :4whistling:

Jeg er dog glad for, at du holder mig med selskab i bunden af liga'en :laugh:

Måske du bare mangler lidt direkte kontakt med cyklingen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 8. juli 2009

Startede træning med løb i fælledparken. Atter en gang 3½ km, knap 20 min. Jeg var lidt tung i benene, men det var nu ventet dagen efter bentræning :smile: Fik lagt lidt spurter ind til sidst igen.

Rygtræning

Machine Rows (elbows in)

10 * 40 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 85 kg

6 * 86 kg

15 * 65 kg

15 * 65 kg

23 * 60 kg

Shit... det blev tungt :smile:

Pull Up (oh)

4 * BW

4 * BW

4 * BW

Der var ikke nogen spottere tilbage, da jeg nåede hertil og var godt nok træt i ryggen, så det blev ikke til så mange reps. Gad vide hvor mange jeg kunne tage, hvis jeg startede med dem :unsure:

Chest supported DB Rows (elbows out)

6 * 20 kg

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Springet fra de 17.5 kg til 20 kg er lidt for stort :hmmm: så første sæt var ikke så godt teknisk. Prøver nok igen næste gang alligevel :tongue:

Mit tourmanager-hold kom op i top-30.000 i dag (stigning på 4.000 pladser siden i går) :4thumbup: Jeg har Voeckler på holdet, så det var godt med en sejr til ham :bike:

NU kører det :superman: (fik dog også lavet et par udskiftninger her til aften :4whistling:)

Link to comment
Share on other sites

Mit tourmanager-hold kom op i top-30.000 i dag (stigning på 4.000 pladser siden i går) :4thumbup: Jeg har Voeckler på holdet, så det var godt med en sejr til ham :bike:

NU kører det :superman: (fik dog også lavet et par udskiftninger her til aften :4whistling:)

Og en førsteplads i ligaen for etapen - godt gået! Men nu skal du ikke overhale mig.. har det meget godt med ikke at være den sidste :tongue:

Blev selv liiige reddet af Cavendish og Hushovd..

Link to comment
Share on other sites

Og en førsteplads i ligaen for etapen - godt gået! Men nu skal du ikke overhale mig.. har det meget godt med ikke at være den sidste :tongue:

Blev selv liiige reddet af Cavendish og Hushovd..

O-M-G det var spændende i dag :4jumpy: Jeg troede jeg havde nakket dig i dag, men jeg bevæger mig langsomt op i klassementet :devil: 1000+ pladser i dag :superman:

Jeg gik og hørte slutningen af etapen på vej til træning i dag - jeg har jo Millar på mit hold - og det var bare så ærgeligt, at han blev hentet lige inden mål. Jeg måtte endda udsætte træning lidt for at høre slutningen :laugh: Heldigvis havde jeg så også Thor Hushovd på mit hold, men det kunne jeg huske, at du også har :dry::tongue:

Torsdag d. 9. juli 2009

DB Curls

8 * 15 kg

- - - - - - -

6 * 20 kg

6 * 20 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

supersættet med

Dips

10 (bench dips)

- - - -- - -

15 * BW

15 * BW

15 * BW

15 * BW

supersættet med

Burpees

10

10

10

10

Lying triceps extensions (EZ)

12 * 32 kg

12 * 27 kg

12 * 27 kg

12 * 27 kg

supersættet med

BB Curls

15 * 30 kg

15 * 30 kg

15 * 30 kg

15 * 30 kg

Weee - jeg er ved at have lidt overskud her :4flex:

Der blev trænet godt igennem med Barbarian Pec-training (30 sæt DB press og flyes) og tung, high-rep squat. Jeg tror snart jeg skal have et nyt program. Det bliver sikkert med 70-80 sæt, sagde Simon :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du har fået god fremgang mht. at lave high rep :banana: (70 sæt lyder godt nok, som MANGE! :chopper: )

Piz - endnu engang har jeg postet en fail'et joke på MOL :cry: Jeg dør da, hvis jeg skal lave 70 sæt :laugh:

... men thanks anyway - JA! jeg har haft super fremgang på det sidste (hvis vi lige glemmer de pokkers ben :dry:)

Link to comment
Share on other sites

O-M-G det var spændende i dag :4jumpy: Jeg troede jeg havde nakket dig i dag, men jeg bevæger mig langsomt op i klassementet :devil: 1000+ pladser i dag :superman:

Jeg gik og hørte slutningen af etapen på vej til træning i dag - jeg har jo Millar på mit hold - og det var bare så ærgeligt, at han blev hentet lige inden mål. Jeg måtte endda udsætte træning lidt for at høre slutningen :laugh: Heldigvis havde jeg så også Thor Hushovd på mit hold, men det kunne jeg huske, at du også har :dry::tongue:

Jeg sad også på kanten af stolen på jobbet og så det sidste af etapen. Jeg håber ikke chefen opdager, at jeg har købt Sputnik :innocent:

Det går godt nok stærkt - jeg må lige sætte det perfekte hold i dag, så jeg kan holde dig bag mig :tongue:

Jeg kunne også huske, at du havde Millar og troede bestemt han holdt hjem, så var sikker på, at jeg måtte æde sidstepladsen :cry: Men så kom hjælpen fra Norge heldigvis - og han kom endda først på holdet i går :laugh: Havde også en enkelt af dem i udbruddet, så det hjalp også lidt.

.. og så er det vist på sin plads med en fredagskat i loggen:

funny-pictures-cat-fires-a-slingshot.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad også på kanten af stolen på jobbet og så det sidste af etapen. Jeg håber ikke chefen opdager, at jeg har købt Sputnik :innocent:

@Sputnik :laugh:

Jeg "nøjes" med Liniger, men han gør det nu også rigtig godt :smile:

Det går godt nok stærkt - jeg må lige sætte det perfekte hold i dag, så jeg kan holde dig bag mig :tongue:

Jeg kunne også huske, at du havde Millar og troede bestemt han holdt hjem, så var sikker på, at jeg måtte æde sidstepladsen :cry: Men så kom hjælpen fra Norge heldigvis - og han kom endda først på holdet i går :laugh: Havde også en enkelt af dem i udbruddet, så det hjalp også lidt.

.. og så er det vist på sin plads med en fredagskat i loggen:

funny-pictures-cat-fires-a-slingshot.jpg

Jeg havde det egentlig meget godt med at være lidt i bunden, for så er der ikke så stort fokus på mit hold. Hvordan er det så lige sket, at du nu snakker om "det perfekte hold"... Arghh... the pressure :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde det egentlig meget godt med at være lidt i bunden, for så er der ikke så stort fokus på mit hold. Hvordan er det så lige sket, at du nu snakker om "det perfekte hold"... Arghh... the pressure :tongue:

Haha - lidt pres skal der til! :tongue:

Her kunne jeg så henkastet nævne at jeg har flere af de ryttere der lige nu er i udbrud på mit hold :innocent:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share