MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 14. juni 2009

Sjælsø rundt, 50 km ruten

Ikke lige mit bedste løb :unhappy:

På vejen til Lyngby, hvor starten skulle gå, havde jeg et 0 km/t-styrt - dog kun med hudafskrabning på knæ til følge :hmmm: tabte kæden i et gearskifte og var ved at blive sat af min følgesvend, så jeg måtte bede om at få tempoet sat lidt ned :raisebrow: Jeg havde så en bemærkning om, at nu måtte mine uheld for i dag, da gerne være brugt....

Vi var 11 der skulle køre sammen inklusive mine to niecer på 9 og 10 år (næsten 11). Jeg var lidt bekymret for hende på 9 år, for hendes cykel er ikke så stor og hun havde ikke fået trænet vildt meget. Ret hurtigt kunne jeg høre, at selv om vi kørte langsomt var hun ret presset på åndedrættet, så jeg prøvede at puffe hende lidt op ad bakkerne. Det betød desværre, at vi fik vores styr viklet sammen og måtte en tur i asfalten og fik min søster hen over os :cry: Heldigvis kunne vi alle rejse os op bagefter og ingen var kommet alvorligt til skade. Nogle hudafskrabninger, buler og en flænget finger slap vi med. Jeg var lykkelig for at jeg havde hjelm på, for jeg mærkede, hvordan hovedet blev slået ned i asfalten, men altså heldigvis ikke kom til skade :rolleyes: Også cyklerne holdt til det, så vi kom videre på turen.

Det var godt nok lidt svært at holde tempoet nede, så alle kunne følge med, men da vi startede i modvind mod nord, kunne jeg jo ligge mig i front og trække lidt ekstra der. Der var dog kun en anden, der var vant til at ligge på hjul, så jeg er lidt i tvivl om, hvor meget de andre fik ud af det.

Ved 23 km var der depot, hvor vi kunne få lidt energi, men desværre var de løbet tør for vand :gal: Der havde vi vist kørt i ca 2 timer, så jeg syntes der var lange udsigter til at være i mål :4whistling: Vi kom dog alle videre og selv om de to niecer blev lidt trætte til sidst, så klarede de det flot og vi kom i mål på 3:25 timer, dvs. gennemsnitsfart på de 50 km på 14.59 km/t :w00t:

Efter en lille pause og en is (og kigget forgæves efter Kermit) kørte jeg 8 km hen til, hvor vi skulle have frokost. Der var hastigheden ikke under 30 km/t lang tid ad gangen. Dagens kørsel blev nok på ca 85 km i alt :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i området lige da de første på 125 km ruten kom i mål, men min allergi gik lidt igang så valgte at trille hjemad. Også fordi jeg stod derude kl. 06.30 i morges :blink: og i mellemtiden havde lagt 300 m2 tæppe på torvet i centret.

Men lyder da som en noget spændende tur, og det er sjovt som man egentlig har svært ved at skulle køre så langsomt, også selvom det er et hyggearrangement :smile: Jeg snakkede lige hurtigt med Jens Veggerby derude og han sagde også at det havde været en succes, men glæd dig til næste år; der bliver det endnu større og endnu bedre for så har jeg været med inde over planlægningen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i området lige da de første på 125 km ruten kom i mål, men min allergi gik lidt igang så valgte at trille hjemad. Også fordi jeg stod derude kl. 06.30 i morges :blink: og i mellemtiden havde lagt 300 m2 tæppe på torvet i centret.

Men lyder da som en noget spændende tur, og det er sjovt som man egentlig har svært ved at skulle køre så langsomt, også selvom det er et hyggearrangement :smile: Jeg snakkede lige hurtigt med Jens Veggerby derude og han sagde også at det havde været en succes, men glæd dig til næste år; der bliver det endnu større og endnu bedre for så har jeg været med inde over planlægningen :w00t:

Det var skam fint planlagt i år også - lige bortset fra vandmanglen ved depotet :smile: Jeg ser da frem til at se dine spændende idéer. Jeg tror det er fornuftigt at prøve at slå det op som cykelsportens dhl-stafet, hvor firmaer stiller hold.

Var ruten egentlig ikke også ændret i forhold til det udmeldte? Jeg synes det så ud som om vi skulle ned på strandvejen, men det var vi da aldrig :unsure:

Jeg hørte en anden sige, at græspollen-niveau'et var slemt i dag. Vind og sol er ikke den bedste cocktail. Håber du har det bedre nu :smile:

Hmm LSD var det jo ikke så -måske SSD... Godt I ikke kom til skade...

LSD= Long Slow Distance - træningsform

Jah - det er vist ikke en dag, der bidrager med det store i forhold til min træningsform :smile:

Ja, og tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

To styrt samme dag er da utur ud over det sædvanlige, men du har da også været sådan generelt uheldig :crazy: Hurra for hjelmen!, i dag fatter jeg ikke at jeg tidligere lå og boksede rundt uden. Har prøvet et par gange at glemme at få den på når jeg er kørt ud men er vendt om med det samme for at rette op på manglen.

Det er ikke sikkert at de andre fik læ af at (ikke?!?) ligge på hjul men mentalt har det sikkert været godt at have en at køre efter - en hare er altid godt.

Trods du slap billigt, så god heling med skrammerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

To styrt samme dag er da utur ud over det sædvanlige, men du har da også været sådan generelt uheldig :crazy: Hurra for hjelmen!, i dag fatter jeg ikke at jeg tidligere lå og boksede rundt uden. Har prøvet et par gange at glemme at få den på når jeg er kørt ud men er vendt om med det samme for at rette op på manglen.

Det er ikke sikkert at de andre fik læ af at (ikke?!?) ligge på hjul men mentalt har det sikkert været godt at have en at køre efter - en hare er altid godt.

Trods du slap billigt, så god heling med skrammerne :smile:

Tak - jeg skal nok blive hel igen. Desværre fik jeg skrammet mine hjul en del :hmmm:

Jeg har heldigvis også fået for vane, at hjelmen bare hører til når jeg er ude på raceren. Det kniber mere når jeg transport-cykler rundt i Kbh :blush:

Mandag d. 15. juni 2009

Squat

8 * 20 kg

8 * 40 kg

8 * 55 kg

- - - - -

6 * 82.5 kg

5 * 82.5 kg

5 * 82.5 kg - fail :dry:

5 * 80 kg

Squatten kørte virkelig dårligt i dag. Kroppen var slet ikke klar på, at det skulle være tungt i dag, men for pokker.... Mandag er jo BEN-dag!!! Jeg troede, at jeg havde 85 kg på mine worksets, men opdagede så senere, at det kun var 82.5 kg.... Som jeg havde taget 15 reps med i sidste uge :nonono: Det er svært at få planlagt træningen både mht. cykling og bentræning (har jeg måske bemærket før :tongue:) og appetitten havde ikke været for god i dag :unhappy: Lavede også et par walk outs med hhv. 105 og 125 kg. Det er tungt på nakken

Back Extensions, 0o

10 * BW

8 * 12 kg

10 * 22 kg

10 * 27 kg

10 * 27 kg

8 * 27 kg

De kørte så til gengæld godt :smile: Jeg lægger mig, så en bænk støtter lidt op på maven. Det sikrer, at jeg løfter med ryggen og ikke lænden :smile:

Det kan jo godt undre lidt, at jeg var til træning næsten 2½ time, når jeg ikke trænede mere :laugh: men det var hyggeligt med både VL'ere og BB'ere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 16. juni 2009

Så blev det endelig tid for at viske den dårlige træning fra i går af tavlen :smile:

Der var fyldt med andre MOL'ere - Nå ja, en del ikke så MOL-aktive mere :unhappy: - og andet godt-folk :smile: og måske også et par bozo's. Pietro (han er ikke bozo) var totalt BB og EZ-curlede mange sæt :4flex:

post-10703-1245186358.gif

DB incline Press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

- - - - - - -

6 * 20 kg

6 * 22.5 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

4 * 25 kg

Jeg fik forced på 25'erne af Tunen og Simon (ikke på en gang dog *hihi*). I sidste sæt en hel del :smile:

BB Bench Press

10 * 20 kg

- - - - - -

14 * 45 kg

15 * 45 kg

15 * 45 kg

10 * 45 kg

Not that impressive :rolleyes:

supersættet med

Push up + fra knæ

10

5 + 5

5 + 5

5 + 5

supersættet med

Push crunch med vægtskive

15 * 10 kg

10 * 20 kg' + 5 * 10 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

Det var måske ikke den bedste øvelse at lave i supersæt med brystøvelser, for det var egentlig lidt hårdt i armene at holde vægtskiven, men ramte også maven godt :blush:

Rotator cuff øvelser

DB lateral raise

10 * 7 kg

10 * 7 kg

10 * 7 kg

Bagefter ud i haven og vande de små majsplanter jeg plantede i lørdags. Ukrudtet står lidt højt :4whistling: Samtidig fik jeg også høstet de sidste asparges og de første jordbær :alright: Jordbær er naturligvis ikke lige så BB som BBær, men........ de smager så godt :4mewantfood:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 18. juni 2009

Dagens træning - Ryg med Simon og Nissen :smile:

Machine Rows (elbows in)

10 * 40 kg

10 * 40 kg

- - - - - - - -

6 * 75 kg

6 * 75 kg

6 * 75 kg

6 * 80 kg

15 * 65 kg

13 * 65 kg

25 * 60 kg - RP

Assisted Pull Ups

10

8

6

Chest supported DB rows

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Fin omgang, hvor jeg fik øget vægt/belastning i både machine rows og chest supp. rows :smile: Ved ikke om vægten er øget i Pull ups - føler mig lidt blød for tiden. Jeg må hellere se om ikke der bliver tid til en tur på raceren snart :bike:

Skød lige et shot af ryggen - bad posing skills, I know . Tre timer ved frisøren resulterede bl.a. i glat hår i dag :slut:

post-10703-1245355800_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ser sgu godt ud, Marianne! Man kan se du får lavet dine rotator-cuff øvelser! :wink:

LOL - Ja, man skal ikke undervurdere effekten af rotator-cuff øvelser :laugh:

Og tak :smile:

BOOOM! :4flex: Ser godt ud Marianne - sikke mange fine (slanke?) muskler der gemmer sig under cykeltrøjen.

Tak :smile:

Jeg blev faktisk også liiiidt overrasket over at se det selv :w00t:

Det forklarer jo lissom de vægte du tumler rundt med :4flex:

:banana::banana::banana::banana::banana:

Yep :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Torsdag d. 18. juni 2009

Skød lige et shot af ryggen - bad posing skills, I know . Tre timer ved frisøren resulterede bl.a. i glat hår i dag :slut:

post-10703-1245355800_thumb.jpg

Det da en vild ond ryg/form du render rundt med, Frk. MaryB! :devil:

(Sikke noget fint nyt glat hår du også har fået! :slut: )

Link to comment
Share on other sites

Det da en vild ond ryg/form du render rundt med, Frk. MaryB! :devil:

(Sikke noget fint nyt glat hår du også har fået! :slut: )

Tak :flowers:

Hubbahubbahubba :4mewantfood: :4mewantfood:

For satan da en ryg!! :4jumpy: :4jumpy:

Sådan en vil jeg også have!!

Det ser virkelig godt ud, Marianne.. og ja, sikke dog noget flot hår du har fået :shades:

Tak, Kauf :smile:

Mon ikke du bare skal have Cat til lige at skyde et billede af ryggen, så du kan se, at du faktisk allerede har sådan en? :laugh:

Nå ja, håret.... Det krøller allerede igen :rolleyes:

Lørdag d. 20. juni 2009

Training with friends.... HUUUUUGGE :smile:

DB Curls

6 * 20 kg

6 * 20 kg

6 * 22.5 kg

5 * 22.5 kg

supersættet med

Dips

15 * BW

15 * BW

15 * BW

15 * BW

Burpees

10

10

10

10

I løbet af den omgang fik jeg næsten drukket en dunk vand (0.75 l). Det skvulpede godt rundt i maven på de sidste sæt burpees :laugh:

Lying triceps extensions (EZ)

12 * 32 kg

12 * 32 kg

12 * 32 kg

supersættet med

BB Curls

16 * 30 kg

16 * 30 kg

16 * 30 kg

Så sprang jeg sørme fjerde sæt over, for jeg havde en frokostaftale, jeg var ved at komme for sent til :4whistling:

God søndag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skal hilse og sige du var savnet til dagens FitDK cykling - der var flere der spurgte efter dig :smile:

Ses vi til noget cykling den kommende uge? Det bliver supervejr onsdag d015.gif

Nå for den.... :smile:

Jeg vil nu også gerne med igen snart, men i denne weekend var jeg lidt for hårdt booket op :rolleyes:

Du har helt ret i, at det gode vejr skal udnyttes til noget cykling :bike:

Mandag d. 22. juni 2009

Så var det blevet tid for bentræning igen. Da jeg ikke synes de sidste to gange er gået så godt, valgte jeg at starte forsigtigt ud og føle efter, hvor meget der var til i benene :smile:

Squat

8 * 40 kg

8 * 40 kg

8 * 60 kg

8 * 70 kg

8 * 80 kg

5 * 85 kg

5 * 85 kg

ole0jy3.gif

Okay - det er ikke den tungeste bentræning jeg har haft, men jeg var godt tilfreds med at kunne reppe med de 85 kg igen :smile:

Back Extensions 0o

10 * BW

10 * 20 kg (Barbell bag nakken)

10 * 20 kg

8 * 25 kg

8 * 30 kg

Leg Curlz

8 * 35 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

12 * 35 kg

Der var mange til træning i dag og der var godt gang i vægtene. Både VL'ere og BB'ere. Lolbert lavede både incline BB Press og flyes :4flex: og prøvede at stjæle Nissens koffein-tabletter :laugh:

knus.gif

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 23. juni 2009

DB incline Press

10 * 15 kg

10 * 15 kg

- - - - - - - - - - - -

6 * 20 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

6 * 25 kg

6 * 25 kg

Et par forced reps i sidste sæt, men stadig bedre end sidste gang :smile:

BB Bench Press

10 * 20 kg

10 * 40 kg

- - - - - - - - - - - -

13 * 50 kg

13 * 50 kg

10 * 50 kg

15 * 47.5 kg

Meget tæt på fail i 2. workset og reel fail 3. workset. Thank heaven for safety bars :smile: Også bedre end sidst, hvor jeg kørte øvelsen med 45 kg :smile:

supersættet med

Push Up + fra knæ

6 + 4

6 + 4

6 + 4

5 + 5

supersættet med

Push Crunch m. vægtskive

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

DB Lateral raise

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

supersættet med lidt

rotator cuff

Det var dog ikke helt nok jeg fik lavet der, så jeg "skylder" lidt til næste gang :smile:

Bagefter ud og spise med en ven :smile: I løbet af middagen blev vi inviteret ud på en båd, der skulle vises lidt frem, så vi lå uden for halvandet og hørte aqua. Jeg håber lyden var bedre derinde, for den var skidt hvor vi lå. Det blev også til et par ture udenfor havnen. OMG - det var sjovt og gik ufattelig stærkt - 70 knob ramte vi :4jumpy::firebounce::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 27. juni 2009

Så blev det endelig tid til træning igen. Jeg har været lidt presset af andre aftaler og den i torsdags betød, at jeg var totalt ramt af tømmermænd fredag og ikke kunne overskue træning :blush:

I dag huggede Simon og jeg :smile:

Machine Rows (elbows in)

6 * 75 kg

6 * 75 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

15 * 65 kg

15 * 65 kg

25 * 60 kg (RP)

Assisted pull ups

8 * BW

8 * BW

8 * BW

10 * BW

Chest supported DB rows (elbows out)

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

6 * 17.5 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 28. juni 2009

Det blev heller ikke til cykling i dag, da jeg bare synes det tager for lang tid af gangen :4whistling: Måske jeg skal til at optage mine rundt-amager-ture igen. De kan alligevel køres på ca 1½ time, når man giver gaz :bike:

Nå, men for alligevel at få lidt konditionstræning besluttede jeg at starte med lidt løb i dag. Jeg har tilmeldt mig dhl-stafet igen og det bliver nok en lidt federe oplevelse, hvis jeg har trænet lidt inden. Derfor blev dagens træning startet med en lille tur i fælledparken på 15-20 min. Det gik ikke særlig hurtigt, men til gengæld var pulsen høj :smile: Jeg havde ikke fået rigget mine gadgets til, så der er hverken puls eller distance-opmåling, men det blev nok til en 3-4 km jogging afsluttet med en spurt. Jeg har det fint med varmen, men til sidst blev den godt nok lidt trykkende :smile:

Derefter styrketræning :smile:

DB Curls

6 * 20 kg

6 * 20 kg

6 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

supersættet med

Dips

15 * BW

15 * BW

15 * BW

18 * BW

Lying triceps extensions (EZ)

10 * 34.5 kg

10 * 34.5 kg

10 * 34.5 kg

10 * 32 kg

supersættet med

BB Curls

15 * 30 kg

15 * 30 kg

15 * 30 kg

15 * 30 kg

Hygge med Friend-Simon og Friend-Thomas hug006tm9.gif

Jeg har DOMS i ryggen og specielt mine øvre traps i dag :unhappy: Jeg prøver ellers at slappe af i dem når jeg træner ryg, for de skal helst ikke vokse mere, synes jeg :raisebrow:

Nu skal jeg lige ud i haven og hente lidt forskellige grønsager og jordbær og så ud til en ven og grille et stykke hjorteryg. Håber det bliver godt :4mewantfood: tastytonguewh7.gif

God søndag :sun:

Link to comment
Share on other sites

Tag dig sammen medden cykel! :devil: :devil:

:cool:

Jaja - skal nok..... snart :rolleyes:

Tømmermænd i loggen!?! Godt at se at også du er dygtig en gang i mellem :tongue:

LOL :laugh:

Det hænder faktisk også jeg har tømmermænd, men ikke nævner det i loggen :4whistling: :tongue:

Super fedt billede du postede for nylig - virkelig flot form! Sejt arbejde! :superman:

Tak :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share